Ga naar inhoud

Porsche Cayman GT4


Gast

Aanbevolen berichten

De GT4 haalt precies wel mooie tijden op Magny Cours, maar ook hier kan het geluid me niet bekoren.

 

EVO car of the year 2019:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan dat 1,5sec sneller zijn op Magny-Cours GP dan de 981 GT4? Ik dacht (waarschijnlijk verkeerdelijk dus) dat dat quasi dezelfde auto was, ook qua ophanging en motor e.d.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motor is een 4L en ipv 385pk heeft hij nu 420pk. Daar zal al een stuk van uwe winst zitten.

Hij heeft ook een hoop aero-verbeteringen. Genereert een stuk meer downforce.

Een voorbeeld:

Sporty end towards the tarmac: the new rear apron. The two black tailpipes of the sports exhaust system are positioned clearly further apart, creating space for the new diffuser. No visual frills, just super sports car technology which produces very fast air flow at the rear underbody and therefore even stronger negative pressure or 40% more downforce on the rear axle than the previous model.

 

En dan heb je nog de verschillen in grip op een circuit tussen de ene dag en de andere, en misschien ook nog een verschil in banden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, okay. Dat er zo'n verschil was qua motor was me ontgaan. Aero zal zeker ook een merkbaar verschil opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motor is krachtiger, maar er zijn ook een aantal kg bijgekomen.

 

Als ik het goed heb is nu ook de hele ophanging hetzelfde systeem als op de GT3. Dat was bij de vorige ook niet het geval.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 7 maanden later...
29 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je weet dat ik zelf zo een ding heb? :D 

Maar dat is nog de 3.8? Ik geloof je wel hoor, zeg enkel wat ik hier en daar lees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet goed snap, na en door @dragonfly zijn eerdere reviews en posts over Flupke zijn GT4, is dat het precies een compleet andere auto is dan jouw spyder @ir_fuel

In mijn hoofd heb ik nu een beeld dat Flupke zijn GT4 een steriele maar snelle circuit auto is, en jouw spyder is een geweldig funbakje met een opgefokte motor wat alleen maar plezier bezorgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On another level maar ik heb eens een Swift Sport getest op een to-taal verkeerde route van brede gewestwegen, dingetje kwam helemaal niet tot z'n recht. Dragonfly gaf al aan dat zijn ritje met de GT4 tamelijk beleefd was en dan kan je hetzelfde voorhebben denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet spreken voor de 718, maar bij de 981 zit daar toch wel wat verschil op ja.

De ophanging is anders, er liggen geen semi-slicks op, en de achterbanden zijn 3cm smaller, al om te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, flupke73 said:

ivm versnellingsbak, gewoon het automatisch tussengas instellen en in 1ste rammen (in de bergen bvb)

Of hem in eerste gooien zonder automatisch tussengas? Zo doe ik het :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Lotuzzz said:

Maar wel met menselijk tussengas veronderstel ik :lol:

Ja liefst wel als je hem in eerste wil gooien :lolz: 

Trouwens, dat is niet eigen aan de GT4/Spyder, dat deed ik met mijn 997 GT3 ook al. Als je met een atmo een haarspeldbocht bergop wil pakken is 1e versnelling de beste keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Tussengas en dubbel ontkoppelen en zonder rammen...

t is gene 2pk he. Ge geraakt zonder dubbel ontkoppelen ook wel in 1e :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid