Ga naar inhoud

Porsche Cayman GT4


Gast

Aanbevolen berichten

1 hour ago, ir_fuel said:

Ja liefst wel als je hem in eerste wil gooien :lolz: 

Trouwens, dat is niet eigen aan de GT4/Spyder, dat deed ik met mijn 997 GT3 ook al. Als je met een atmo een haarspeldbocht bergop wil pakken is 1e versnelling de beste keuze.

Ik deed dat met de GT86 zo weinig mogelijk. Ik vind dat geen fijne versnelling. Probeerde zoveel mogelijk snelheid mee te nemen om toch maar in 2e te kunnen doen. De kortere final drive helpte daar natuurlijk wel mee. En Porsche (al zeker de GT4) heeft wel erg lange verzetten dus ik begrijp wel dat je het moet doen in eerste versnelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat GT4 kraam van Flupke heeft dat idd nodig, al doe ik het nooit uit respect voor de mechaniek. Dat wringt intern bij mij 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugschakelen naar eerste gaat meestal zonder problemen maar nu en dan knarst hij of werkt hij tegen. Ik heb gelezen dat het maar een grootteorde effect is , iets dat de eerste gewoon wat erger heeft en dat ge evengoed bij blokshiften kunt hebben waar ge een grote ratio overbrugt, maar herinner mij ook anderen die zeiden dat de eerste een beetje anders ineen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, ir_fuel zei:

t is gene 2pk he. Ge geraakt zonder dubbel ontkoppelen ook wel in 1e :D 

Mjaah, maar toch: syncros be like "ooooo-erghh ... this is mighty hard"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

1e is toch een versnelling zoals alle andere?

Bij Porsche wel blijkbaar. Mijn auto's moeten daar allemaal niet van weten, op de Lotus zelfs quasi onmogelijk om hem er in te krijgen onder de 10km/h (en nu is het wachten op mopjes over de andere versnellingen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn des heeft daar ook geen problemen mee om terug naar 1 te gaan. Moet ik ook doen in haarspeldbochten.

Ik zie er ook geen problemen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JCR maakt ook alles in titanium, de andere merken gebruiken dikwijls stainless steel. Persoonlijk vind ik JCR het best klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
3 hours ago, dragonfly said:

Amai nie! 

Je zou er direct eentje kopen :inlove:

If you see the driver walking :biggrin: stoelen zij duidelijk zeer oncomfortabel 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

If you see the driver walking :biggrin: stoelen zij duidelijk zeer oncomfortabel

:lolz: idd maar ze zijn zo mooi :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n GT4 RS wa gaat da gaan kosten?  +-175k? Crazy money voor een Cayman imo...

Is mijn inziens enkel voor volk dat een gigantische nurburgring tattoo op hun kuit hebben staan...

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat klinkt toch niet. Dan kan je veel beter een jong tweedehands 991.2 GT3 kopen.

Gij met uw klinken altijd... klinken hier, klinken daar, wel klinken, ni klinken...

Cats of uitlaat eronder en t'is opgelost.  Maar goed, hier heb je nog wat fapmateriaal... Leef u uit zouk zeggen.  😁

 

klinken-klassiek-koper.jpg

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, flupke73 zei:

PDK is nu verkrijgbaar

 

10 minuten geleden, dragonfly zei:

Lijkt me zonde te zijn.

Weet ik nog zo niet. Je hebt de keuze, dus da's 't beste van al. De manuele boite voor de puristen en nu dus de (fantastische) PDK voor iedereen die geen manuele hoeft. Zal sneller zijn (voor wat dat waard is...), maakt de auto ook wat meer fool proof en vooral: daarmee kan het "probleem" van de ellenlange 1e-2e-3e misschien wel opgelost worden.

Het lijkt me toch absoluut geen straf om met een tailhappy, mid engined, naturally aspirated Cayman een midweekje te gaan bergbanen knallen, ook met PDK-boite.

(Maar yep, ik zou zelf ook de manuele kiezen.)

10 minuten geleden, dragonfly zei:

Oud nieuws maar RS tegen de 500pk is leuker nieuws 😛 

https://www.motor1.com/news/445928/porsche-cayman-gt4-rs-spy-video/

Ik vrees daar vooral voor een extreme step up qua prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, -krikke- zei:

Gij met uw klinken altijd... klinken hier, klinken daar, wel klinken, ni klinken...

Cats of uitlaat eronder en t'is opgelost.  Maar goed, hier heb je nog wat fapmateriaal... Leef u uit zouk zeggen.  😁

 

klinken-klassiek-koper.jpg

Jamaar zeg, koper koper ... kannek da ni leasen of financieren?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid