Ga naar inhoud

BMW G29 Z4


Soul

Aanbevolen berichten

14 hours ago, Lotuzzz said:

Overhang vooraan is veel te lang bij de nieuwe.

Daar is toch amper verschil op?

Wat wel is (of lijkt) is de afstand tussen de deur en het voorwiel. Lijkt een pak korter geworden, waardoor de overhang een andere verhouding krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, JerryLambo said:

Van wat ik uit die foto's kan afleiden, liever dan een M235i. 

Ja idd.

Doe mij ook maar een Boxster ipv een Macan

 

:fp: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Daar is toch amper verschil op?

Wat wel is (of lijkt) is de afstand tussen de deur en het voorwiel. Lijkt een pak korter geworden, waardoor de overhang een andere verhouding krijgt.

Idd. De wielbasis lijkt korter te zijn (wat waarschijnlijk geen slechte zaak is).  

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Daar is toch amper verschil op?

Wat wel is (of lijkt) is de afstand tussen de deur en het voorwiel. Lijkt een pak korter geworden, waardoor de overhang een andere verhouding krijgt.

Klopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, William Blake zei:

precies een korte wielbasis met die overhangen vr en ar, beetje gedrongen maar niet op een goeie manier

voor de rest weet ik het niet, het is geen schoonheid imho (weinig elegantie) en het interieur is rommelig

dan zijn er andere merken die die grote TFT schermen beter verwerken (op het eerste zicht)

eigenlijk vind ik het geen BMW zelfs

btw moet de M40i B58 niet vrolijk naar 7000 rpm trekken?

 

Wat bedoel je hier mee?
Er zijn veel knoppen maar rommelig lijkt me dat nu toch niet meteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, JerryLambo zei:

Dit is er toch evengoed "opgezet"?

08_a_class_051.jpg

En nog een heleboel modellen (zelfs facelifts van dit jaar) hebben die zwevende ipad nog trouwens.

die schermen zijn superknap irl, stoort totaal niet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, RRD zei:

Ik betreur het dat BMW de weg in is geslagen van auto's te overdesignen, veel te veel hoekjes/kantjes/lijntjes. 
Het is exact dat wat er voor heeft gezorgd dat ik alle moderne Mercedessen lelijk vind, en nu begint BMW ook.

Jammer, hopelijk van voorbijgaande aard.

vraag/aanbod

8 minuten geleden, CHARLE5 zei:

Wat bedoel je hier mee?
Er zijn veel knoppen maar rommelig lijkt me dat nu toch niet meteen.

veel verschillende materialen, soorten knopjes, vreemde afwerking (veel zwarte ruimte) rond de schermen..

finaal oordeel kan je maar zeggen als je er mee gereden hebt of in gezeten hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Akkoord dat zwart vlak links op het scherm op de middenconsole wat vreemd oogt.
Voor de rest ben ik niet akkoord.
Maar bon, inderdaad eerst maar intecht gaan checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/7/2018 om 11:33, ir_fuel zei:

psst, er zijn er zelfs die een V12 in het midden van een auto kunnen plaatsen.

Alles kan, maar aan welke prijs... gewicht en afmetingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het einde van de dag is dit toch nog altijd het belangrijkste:

Z4 Prototype review

Quote

What it's like to drive?

And the results, at this stage, seem pretty convincing from behind the wheel. The Z4 feels MUCH more focused this time round, and is a lot more rewarding to drive generally. In brief, the new Z40i goes hard, makes a better noise than a flat four Boxster, is much more entertaining in its handling, steering and body control than of old, and has a genuinely decent ride. And, to these eyes, which have been given a sneak preview of a totally undisguised car, it looks the business as well.

 

A credible rival for the Boxster? On this evidence, yes, far more so than the previous Z4, at the very least.

-Evo

Heb btw al een paar reviews gelezen/gezien van mensen die 'm al ongecamoufleerd mochten aanschouwen en zeggen allemaal dat 'm schitterend is.

Dus zal wel niet het monster zijn dat hier beschreven wordt obv een paar gelekte foto's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, J3nkins zei:

Die soberheid, simpliciteit komt nooit meer terug 😞

Sja, wat moet mijn opa zaliger dan al die jaren gedacht hebben? 🤔 Die vond het knopje van de tractiecontrole ook al belachelijk. 

Ik geef je geen ongelijk, ik ben vurige voorstander van analoge klokjes en knopjes ipv al die computerschermen van tegenwoordig. Ik stel echter vast dat de meeste mensen er net op kicken, tot mijn ergernis ook. 

Maar ik wacht op de dag dat een bende Roemenen die felbegeerde rotzooi uit m'n auto strippen, dan moet ik het alvast niet meer doen. 
 

aangepast door Logic
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Logic zei:

Maar ik wacht op de dag dat een bende Roemenen die felbegeerde rotzooi uit m'n auto strippen, dan moet ik het alvast niet meer doen. 
 

Dan wens ik je veel succes met je verzekering :lolz:

Ze strippen hem gelukkig wel heel netjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, brjefs zei:

Dan wens ik je veel succes met je verzekering :lolz:

Ze strippen hem gelukkig wel heel netjes

Zolang ik niet klaag, gaat de verzekering zeker niet klagen. :) 

Neem een E9x zonder GPS, dat was een dappere keuze voor zij die er bewust voor gekozen hadden, maar als je daar nu op terugkijkt, de juiste keuze ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, J3nkins said:

Die soberheid, simpliciteit komt nooit meer terug 😞

Die soberheid hadden ze makkelijk kunnen bekomen door het centraal scherm weg te laten, zoals bv in de TT en alles via het scherm achter het stuur.

Maar heb toch serieuze vragen bij hoe overzichtelijk het dan allemaal nog is, dus ben persoonlijk wel blij dat BMW nog een centraal scherm (en een iDrive-knop!) heeft.

Andere optie was natuurlijk een inklapmodel zoals hierboven, maar dat is zowiezo minder mooi als het opengeklapt is, wat het 90% van de tijd toch zal zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minutes ago, Logic said:

Zolang ik niet klaag, gaat de verzekering zeker niet klagen. :) 

Neem een E9x zonder GPS, dat was een dappere keuze voor zij die er bewust voor gekozen hadden, maar als je daar nu op terugkijkt, de juiste keuze ook. 

Toen was een dashboard nog mooi zonder de gps schermen. Nu moet je al de opties van digitale bazaar aanvinken om er überhaupt iets deftig van te maken anders zit je met veel plastic en weinig scherm (BMW) of nog erger analoge tellers die doorlopen in een digitaal scherm (MB). Op dat vlak doet Audi het met de A4/A5 iets beter waar je een deftig  digitaal scherm krijgt tussen de analoge tellers en los daarvan een gps scherm, groot of klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, JerryLambo said:

Op het einde van de dag is dit toch nog altijd het belangrijkste:

Z4 Prototype review

Wat verwacht je van iemand die wordt uigenodigd voor de release van een auto om met een proto te rijden? Een objectieve review die dat ding grondig afbreekt? Dat is puur promo-clickbait-pageview gelul

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, JerryLambo said:

Gij zou niet twijfelen tussen een 718 en een M2 Comp? 

1) een tweezitter sportwagen vergelijken met een vierzitter met koffer. Wat een domme vergelijking is dat? 

2) moest het puur om rijden gaan en alle andere argumenten doen er niet toe zou ik geen seconde twijfelen nee. Dan is het de 718. Bij BMW zijn ze al 10 jaar vergeten hoe ze een deftig stuurgevoel moeten maken. En ok, die 718 motor klinkt niet schitterend, maar het blok dat in de M2 Comp. ligt klinkt ook redelijk kut, dus daar moet je het al niet voor doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

maar het blok dat in de M2 Comp. ligt klinkt ook redelijk kut, dus daar moet je het al niet voor doen.

Ik vind dat wel nog OK, dat blok.. 😪

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Davidk said:

Hoe meer schermen op mijn dash hoe beter. 

In de 80ies waren digi-dashes en knight rider toch ook graaf? 

Digifizz dash in de Golf GTI :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid