Ga naar inhoud

Ferrari Lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

Vrrrroaap

 

Als ik dit zo zie (en het vorige filmpje dat je eens had gepost) wil ik doodgraag zo'n vintage sportwagen. Ongelooflijk hoe mooi ze zijn en goed die dingen klinken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij zeker niet de mooiste Ferrari, maar zeker wel één van de best klinkende.

Ooit een 250 GT SWB, da's nog altijd mijn nec plus ultra op autovlak, da's echt mijn droom.

 

Wauw :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je als autoliefhebber heel eerlijk bent kan je toch niet anders dan toegeven dat er echt NIETS boven een 50's of 60's Fezza gaat.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je als autoliefhebber heel eerlijk bent kan je toch niet anders dan toegeven dat er echt NIETS boven een 50's of 60's Fezza gaat.

Ja, maar sommigen hebben het dan weer meer voor een antique car ofzo...

 

Maar voor mij klopt dat alleszins: weinig auto's hebben hetgeen zoals Bruce Meyers zegt 'they tick every box'. Maar een Ferrari uit de jaren 50 en 60 wel, ja!

 

:inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je als autoliefhebber heel eerlijk bent kan je toch niet anders dan toegeven dat er echt NIETS boven een 50's of 60's Fezza gaat.

Tetoet, ne 288GTO.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tetoet, ne 288GTO.

Ik meen me te herinneren dat die karren een jaar of vijf terug nog rond de 400.000 euro gingen, 'k had er verdorie beter één gekocht als je ziet wat deze nu verkocht worden. :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's met de meeste speciallekes.

Pak nu een 550 Barchetta of 575 Superamerica.

In feite nog betaalbare prijzen op dit moment, maar binnen enkele jaren gaan ze sowieso poen.

Niet te vergelijken met een 288GTO, maar je snapt waar ik naartoe wil...

F40's vind je ook nog, als je goed zoekt, sub 500k, maar dat duurt ook niet lang meer. Er zijn er al een paar die 700-800-...-1.000k gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de meeste sub 650 zijn zelfs de moeite niet, als collectiestuk.. Je hebt dan wel een icoon in de garage maar dat zijn meestal de autos met problemen die de waarde (niet per se permanent) lager zullen houden maar ze zullen nooit hoge toppen halen, toch niet de eerste 20j.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iets wat ik onlangs te weten kwam... "Iedereen" zegt altijd dat een f40 speciaal extra dun gelakt was om het gewicht lager te houden en je zo de carbon weave er door kan zien, zo zou je ook zien of ie al dan niet herspoten geweest is.
Blijkt dat ze tijdens de productie gebruik gemaakt hebben van 3 verschillende carrosseriëen waarvan er 1 niet goed was en ze daarom veranderd zijn. Die eerste was niet kwalitatief naar verf en/of techniek waardoor er geen mooie dekking gehaald werd...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's met de meeste speciallekes.

Pak nu een 550 Barchetta of 575 Superamerica.

In feite nog betaalbare prijzen op dit moment, maar binnen enkele jaren gaan ze sowieso poen.

Niet te vergelijken met een 288GTO, maar je snapt waar ik naartoe wil...

F40's vind je ook nog, als je goed zoekt, sub 500k, maar dat duurt ook niet lang meer. Er zijn er al een paar die 700-800-...-1.000k gaan...

 

Wtf? Paar jaar terug stonden die nog aan 250-350k ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond ik in 't begin ook, maar ondertussen vind ik 't prachtig. Minimalistisch, en voorzeker superlicht.

Ik vind 'm superknap. Speciaal, en soms "oei" (op 't eerste gezicht), maar damn wat een kar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

K vind 't simpele design van die velg eigenlijk niet echt passen.

 

Het grootste minpunt is dat het Ferrari-logo er niet prominent opstaat. Nu lijkt het wel een aftermarket-velg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's met de meeste speciallekes.

Pak nu een 550 Barchetta of 575 Superamerica.

In feite nog betaalbare prijzen op dit moment, maar binnen enkele jaren gaan ze sowieso poen.

Niet te vergelijken met een 288GTO, maar je snapt waar ik naartoe wil...

F40's vind je ook nog, als je goed zoekt, sub 500k, maar dat duurt ook niet lang meer. Er zijn er al een paar die 700-800-...-1.000k gaan...

:(

F40, ik wil dat ooit nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid