flupke73 10.963 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 turbo.... mss ook een reden om toch eens naar de 4 te kijken cfr @ICM troubles in 't nat Quote
Timo 16.104 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Voor die kont alleen zou je enkel een 4 kopen en dan liefst een targa, maar ik wil geen AWD. En nu Timo, wat nu?GTS kopen dan maar 2 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2016 De GTS blijft voor mij de mooiste versie van de 911. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Da's een beetje een onnozele uitspraak, aangezien de GTS tot nu toe eigenlijk een uitrustingspakket was, waardoor de auto visueel geen sikkepit anders was dan de gewone Carrera's. Ja, de velgen wel, maar dat wissel je in een oogwenk. En ja de brede heupjes ook de 2, maar daarmee is 'ie niet anders dan een 4. En alle andere verschillen zijn dermate minimaal, dat je nog altijd met een "gewone" 911 zit. Which is a good thing. Aantrekkelijkste versie, dat zou al iets anders betekenen, immers niet beperkt tot looks. (En daar kan ik al veel beter in mee.) Quote
Gast exTB Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Voor zij die heimwee hebben naar Sport Classic. Quote
Gast exTB Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Mijn favoriet van deze generatie (buiten R dan misschien), blijft toch de Club Coupe. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Natuurlijk is mijn kind, schoon kind waarschijnlijk. Maar toch ben ik het hier eens met BMWMB hoor. Een GTS is voor mij ook de "mooiste" 991. Het zijn niet de details van die "mooie" opties die de auto afmaken..... Mijn mening natuurlijk he. Het is samen met de iets straffere atmo ook de reden dat ik voor deze kies. 2 Quote
Gast exTB Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 11 minutes ago, Phil said: On topic blijven aub. Euhm...komt Sport Design Package ook naar 991.2? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Jokke: het totaalpakket: ja, 't zal wel zijn. De juiste opties, de motor, enz. En ook de look ziiten (erg hard) snor. Maar: zuiver visueel is dat een gewone 911 hé. Een gewone 911 kan je even mooi of zelfs (afhankelijk van je smaak) mooier uitrusten dan een GTS (sportdesign pack kan zo aangevinkt worden, een propere velg naar keuze met zelfs evt. de GT3-velg, enz.). Daarom vind ik dat gek, om een gepredefinieerd optiepakket als "mooier" te definiëren als je de modellen zonder dat optiepack ook zo kan uitrusten. Maybe it's just me. En ja, uiteraard ook hoe/wanneer BMWMB dat ook binnen komt smijten, natuurlijk, dat doet er ook wel toe, moet ik toegeven. Ik herinner me b.v. dat 'ie ergens zat te dwepen met het idee om z'n GTS van GT3-velgen te voorzien, waarmee 'ie net hét onderscheidende detail (langs buiten) van de GTS wegsmijt... in my book is dat niet compatibel met zijn "de mooiste", zeker niet als je 't over een auto hebt die op een paar percenten na identiek aan het basismodel (which, again, is a very good thing, because beautiful). Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 1 minuut geleden zei Tom Bentley: Euhm...komt Sport Design Package ook naar 991.2? Is er al, zelfs. Check de Configurator. M.a.w. als je een GTS begeert, kan je 'm visueel al helemaal speccen online. Quote
Gast exTB Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 2 minutes ago, gTa said: Is er al, zelfs. Check de Configurator. M.a.w. als je een GTS begeert, kan je 'm visueel al helemaal speccen online. Oei, Ducktail, als je het zo mag noemen, is wel bijzonder teleurstellend. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Ja, serieus kleiner geworden. Eigenlijk maar een "lipje". Benieuwd of er ook nog een pakket komt met vaste vleugel (dat was op de Mk.I ook, voor de coupés); Quote
Gast exTB Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 (aangepast) Niet alleen de coupés hoor. Al staat het echt wel niet op de cabrio. 20 oktober 2016 aangepast door exTB Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Toch wel, de ducktail was op alle koetswerkvarianten beschikbaar (zoals nu), maar de (nog eens aparte) versie met vaste bovenstaande vleugel was er enkel voor de coupé. Quote
Gast Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Raar eigenlijk, op de cabrio zou hij nog meer uitblinken in zijn lelijkheid. Quote
Timo 16.104 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 22 minutes ago, gTa said: Jokke: het totaalpakket: ja, 't zal wel zijn. De juiste opties, de motor, enz. En ook de look ziiten (erg hard) snor. Maar: zuiver visueel is dat een gewone 911 hé. Een gewone 911 kan je even mooi of zelfs (afhankelijk van je smaak) mooier uitrusten dan een GTS (sportdesign pack kan zo aangevinkt worden, een propere velg naar keuze met zelfs evt. de GT3-velg, enz.). Daarom vind ik dat gek, om een gepredefinieerd optiepakket als "mooier" te definiëren als je de modellen zonder dat optiepack ook zo kan uitrusten. Maybe it's just me. En ja, uiteraard ook hoe/wanneer BMWMB dat ook binnen komt smijten, natuurlijk, dat doet er ook wel toe, moet ik toegeven. Ik herinner me b.v. dat 'ie ergens zat te dwepen met het idee om z'n GTS van GT3-velgen te voorzien, waarmee 'ie net hét onderscheidende detail (langs buiten) van de GTS wegsmijt... in my book is dat niet compatibel met zijn "de mooiste", zeker niet als je 't over een auto hebt die op een paar percenten na identiek aan het basismodel (which, again, is a very good thing, because beautiful). Kon je een S bestellen met dan een optioneel powerkit (X51 of hoe het nu ook heet)? Edit: http://www.evo.co.uk/porsche/911/6953/porsche-911-carrera-s-powerkit-review Deze heeft 402bhp/407hp en de GTS heeft er 430. Nog altijd een verschil. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 15 minuten geleden zei Timo: Kon je een S bestellen met dan een optioneel powerkit (X51 of hoe het nu ook heet)? Ja, alle zaken die op een GTS zaten kon je ook apart speccen. De velgen niet op de optielijst, maar die zijn in de accessoires-lijst te krijgen. GTS had X51 (geen idee of dat nog de optiecode is bij de 911 Mk.I) standaard, idd. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 17 minutes ago, Timo said: Kon je een S bestellen met dan een optioneel powerkit (X51 of hoe het nu ook heet)? Edit: http://www.evo.co.uk/porsche/911/6953/porsche-911-carrera-s-powerkit-review Deze heeft 402bhp/407hp en de GTS heeft er 430. Nog altijd een verschil. Klopt niet. een 991 S heeft stock 400pk. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Op het velgdesign en zwarte uitlaattips na zou de 991 Mk.II GTS er dus zo uit kunnen zien: - SportDesign voorbumper/-spoiler - SportDesign spiegels - zwarte koplampen - zwarte velgen - zwarte kapjes op koplampsproeiers - PSE - verlaagde ophanging Tenzij 'ie de "ducktail" (zoek 'm, je hebt bijna een vergrootglas nodig) niet krijgt, zoals de Mk.I, maar enkel de voorbumper. 2 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Ja, alle zaken die op een GTS zaten kon je ook apart speccen. De velgen niet op de optielijst, maar die zijn in de accessoires-lijst te krijgen. GTS had X51 (geen idee of dat nog de optiecode is bij de 911 Mk.I) standaard, idd.Je bent me aan het ontgoochelen. Zeker dat ze geen vijs te los hebben gezet bij je operatie ? Waar kon je die bredere heupen bestellen op een 2S ?En het GTS interieur pakket kon je dat ook speccen?En de aangepaste motor ?Enfin akkoord dat je kan benaderen maar toch blijft de GTS iets apart. Ik ben bv niet het type dat een 4s gaat bestellen voor de bredere heupen..... maar een 2S met bredere heupen (enkel GTS), verdorie dat is toch net wat knapper imo.Nee ik blijf het keihard oneens met je mening 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Dat mag. En neen ik heb geen vijs los - au contraire, en dat weet jij ook. En uiteraard kon je het GTS-interieur ook op een gewone bestellen, is het niet via Porsche Individual dan via Porsche Exclusive. De gekleurde kapjes over de koplampsproeiers, de gekleurde stikking, de alcantara middenbaan in de zetels, de X51, enzovoort. En als je per sé op een non-GTS de alcantara dahsboardbekleding wil dan zal Porsche dat uiteraard mooi voor je doen. Alles apart bestellen zou 't bijzonder duur gemaakt hebben en net dat maakt dat GTS-pakket wel nog interessant (ondanks de dure motor-upgrade). Dé 'perk' was de brede kont op de 2, idd, met het zwarte latje ipv de doorlopende lichten. Dan nog... Nu, ik geef grif toe dat iemand de GTS zoals 'ie kwam echt de knapste vindt van de hele line-up, hoor. Alleen vond ik BMMBW het een beetje vreemd stellen, temeer 'ie omdat z'n velgen (hét onderscheidende onderdeel langs buiten) eigenlijk liever zou vervangen. Enfin. GTS = bonkers. Daar zijn we 't over eens. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Ik snap idd van geen kanten dat je aan een GTS nog zou "foefelen" ik zie er letterlijk geen meerwaarde aan, alleen minwaarde en dan spreek ik niet over waardebehoud he Ja als je met "individual" gaat beginnen. Dat wordt dan wel zeeeeeer duur. Zo zot zou ik niet zijn. Terloops : DE optie die ik 100% zeker terug direct doe, ondanks de op papier absurde prijs is die van de "kleur"Iets dat heel veel mensen niet eens zou opvallen als ze de verschillende "soorten" zilver naast mekaar zien.Is een van de weinige keren dat een kleur me niet gaat tegensteken. Dat lijkt wel te leven en ziet er telkens "anders" uit (en mooi imo)Ik moet dus toch ergens een stukje GTA DNA bezitten. (Duur stukje dat wel) Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 29 minutes ago, Jokke_vlo said: En de aangepaste motor ? Die wel Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 De motorkap van de GTS was toch iets dat je niet op een gewone C4S kon krijgen. Het nieuwe sport design package is wel een pak knapper dan die van de prefacelift Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.