Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

36 minutes ago, Stabilo Boss said:

De motorkap van de GTS was toch iets dat je niet op een gewone C4S kon krijgen.

Het nieuwe sport design package is wel een pak knapper dan die van de prefacelift 

Ik vind toch dat ge weinig verschil ziet voor bijna 4k extra. Voor die prijs toch liever een echte ducktail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei gTa:

Ik denk dat je misschien even moet out of your box denken en kijken of zo'n 991 met 4 aangedreven wielen niet toch (ook) iets voor jou is. Conveniently zijn er in het Porsche lovers topic enkele video's gepost die je kunnen helpen daarbij. :D 

Nee serieus: waarom wil je per sé geen 4? Van de 991 is toch genoeg geweten dat de elektrische stuurbekrachtiging het "voordeel" van de 2 inzake stuurrespons volledig wegneemt? Er zijn er zelfs die beweren dat de 4 meer feedback geeft dan de 2... En als je denkt met de 4 niet te kunnen driften: think again. :D

Ik kan me simpelweg niet inbeelden dat een AWD speelser rijdt dan een RWD, maar @Alexanderr mag me steeds helpen deze vooringenomen mening uit de wereld te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me simpelweg niet inbeelden dat een AWD speelser rijdt dan een RWD, maar @Alexanderr mag me steeds helpen deze vooringenomen mening uit de wereld te helpen.



Speelser kan ik idd niet geloven.

Dat gezegd zijnde: mijn panamera viel echt perfect te driften !!
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei gTa:

Jokke: het totaalpakket: ja, 't zal wel zijn. De juiste opties, de motor, enz. En ook de look ziiten (erg hard) snor. Maar: zuiver visueel is dat een gewone 911 hé. Een gewone 911 kan je even mooi of zelfs (afhankelijk van je smaak) mooier uitrusten dan een GTS (sportdesign pack kan zo aangevinkt worden, een propere velg naar keuze met zelfs evt. de GT3-velg, enz.). Daarom vind ik dat gek, om een gepredefinieerd optiepakket als "mooier" te definiëren als je de modellen zonder dat optiepack ook zo kan uitrusten. Maybe it's just me. :oops: En ja, uiteraard ook hoe/wanneer BMWMB dat ook binnen komt smijten, natuurlijk, dat doet er ook wel toe, moet ik toegeven. Ik herinner me b.v. dat 'ie ergens zat te dwepen met het idee om z'n GTS van GT3-velgen te voorzien, waarmee 'ie net hét onderscheidende detail (langs buiten) van de GTS wegsmijt... in my book is dat niet compatibel met zijn "de mooiste", zeker niet als je 't over een auto hebt die op een paar percenten na identiek aan het basismodel (which, again, is a very good thing, because beautiful). 

De 991.1 GTS had standaard geen sportdesign-pakket, wel de sportdesign voorbumper en -sideskirts

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei gTa:

Da's een beetje een onnozele uitspraak, aangezien de GTS tot nu toe eigenlijk een uitrustingspakket was, waardoor de auto visueel geen sikkepit anders was dan de gewone Carrera's. Ja, de velgen wel, maar dat wissel je in een oogwenk. En ja de brede heupjes ook de 2, maar daarmee is 'ie niet anders dan een 4. En alle andere verschillen zijn dermate minimaal, dat je nog altijd met een "gewone" 911 zit. Which is a good thing.

Aantrekkelijkste versie, dat zou al iets anders betekenen, immers niet beperkt tot looks. (En daar kan ik al veel beter in mee.)

Niet helemaal ... Een widebody op een 2, een schitterend GTS interieur met veel alcantara en contraststitchings, en 30 pk extra zijn toch zaken waar je niet omheen kunt .. Wel akkoord dat het een zeer groot deel marketing is, maar langs de andere kant is het gewoon een goeie deal. Als je alle opties los aanvinkt kom je een pak duurder uit. Idem voor Macan S - GTS.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei gTa:

Toch wel, de ducktail was op alle koetswerkvarianten beschikbaar (zoals nu), maar de (nog eens aparte) versie met vaste bovenstaande vleugel was er enkel voor de coupé.

Het kon niet op de Targa denk ik ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, alle zaken die op een GTS zaten kon je ook apart speccen. De velgen niet op de optielijst, maar die zijn in de accessoires-lijst te krijgen. GTS had X51 (geen idee of dat nog de optiecode is bij de 911 Mk.I) standaard, idd.

Ook de single bolt velgen, en de zwarte hoogglans lipjes op de grill achteraan en de lijst tussen de achterlichten, en dan het typische GTS interieur met leder/alcantara met in mijn geval de grijze stikking en grijs afgelijnde gordels?

Alles zal natuurlijk mogelijk zijn als je genoeg geld op tafel legt, maar als af fabriek normaal te bestellen 911 blijft voor mij de GTS de mooiste 911.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei BMWMB:

Ook de single bolt velgen, en de zwarte hoogglans lipjes op de grill achteraan en de lijst tussen de achterlichten, en dan het typische GTS interieur met leder/alcantara met in mijn geval de grijze stikking en grijs afgelijnde gordels?

Alles zal natuurlijk mogelijk zijn als je genoeg geld op tafel legt, maar als af fabriek normaal te bestellen 911 blijft voor mij de GTS de mooiste 911.

Ja @GTA zijn individual dinges toestanden is het argument om te zeggen dat elke 991 er GTS kan uitzien, hij wil het gewoon niet toegeven. Hij zou nog liever de "kas" van ne 4 s bestellen en ombouwen naar een 2S met brede heupen dan het toegeven ! :D:D:D

Dat ge nu juist over single bolt begint: daar ben ik op de looks na, absoluut geen fan van !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Centerlock is prachtig idd, maar al onze klanten die naar een bandencentrale gaan om hun banden te vervangen hebben achteraf miserie, en allemaal is het dezelfde reden, hun wielen zijn niet genoeg vast gemaakt... 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Challazer:

Centerlock is prachtig idd, maar al onze klanten die naar een bandencentrale gaan om hun banden te vervangen hebben achteraf miserie, en allemaal is het dezelfde reden, hun wielen zijn niet genoeg vast gemaakt... 

 

Zwijg stil verdoeme ! Gisteren winterbanden laten optrekken en wielen voelen niet zo vast aan ..........ik was dat gisteren aan het denken en nu zeg jij dat :) !

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Alexanderr:

Niet helemaal ... Een widebody op een 2, een schitterend GTS interieur met veel alcantara en contraststitchings, en 30 pk extra zijn toch zaken waar je niet omheen kunt .. Wel akkoord dat het een zeer groot deel marketing is, maar langs de andere kant is het gewoon een goeie deal. Als je alle opties los aanvinkt kom je een pak duurder uit. Idem voor Macan S - GTS.

Top-deal zelfs. Heb ik nooit ontkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Alexanderr:

Het kon niet op de Targa denk ik ..

Op de cabrio ook niet, als ik 't me goed herinner. Targa en cabrio kunnen enkel de ducktail hebben. De vaste vleugel erbovenop (ben de naam kwijt van dat pack SportDesign Aero pakket?) enkel op de coupé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Salokin:

Ik kan me simpelweg niet inbeelden dat een AWD speelser rijdt dan een RWD, maar @Alexanderr mag me steeds helpen deze vooringenomen mening uit de wereld te helpen.

Speelser zal 'ie wel niet zijn, nee. Maar als je een brede poep wil, dan is een 4 de enige optie (tot nu toe, tenzij je een Mk.I GTS neemt). En ze zijn daar toch wel lovend over in de meeste tests die ik zag of las. Idem bij de turbo en turbo S: vaak zeggen ze nog effectief dat men daar maar een "meh"-gevoel over heeft omdat het veel te steriel en saai zou rijden ... maar daarna zie je ze wel als de beste superlange drifts zetten daarmee en geven ze toe dat die karren ook bijzonder leuk rijden.

Ge gaat idd moeten testen, vrees ik. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Alexanderr:

Niet helemaal ... Een widebody op een 2, een schitterend GTS interieur met veel alcantara en contraststitchings, en 30 pk extra zijn toch zaken waar je niet omheen kunt .. Wel akkoord dat het een zeer groot deel marketing is, maar langs de andere kant is het gewoon een goeie deal. Als je alle opties los aanvinkt kom je een pak duurder uit. Idem voor Macan S - GTS.

De brede kont op de 2 was het enige dat echt "uniek" was, idd. (Op enkele minieme details na zoals de 2-kleurige gordels.) Al de rest stond ofwel op de optielijst (X51 kon je aanvinken, SportDesign bumper kon je aanvinken, gekleurde sideskirts kon je aanvinken, contrast stitching kon je aanvinken, de zwarte elementjes (lichten, koplampsproeiers) kon je aanvinken, de type-aanduiding op de deuren was standaard maar kon je op andere modellen ook aanvinken (maar dan staat er geen "GTS" op natuurlijk), de sportzetels waren ook optie op de gewone modellen, de interieurlijsten, ...) of op de accessoire-lijst (velgen, met dien verstande dat je dan nog je naven moest switchen, beetje gek eigenlijk als die centerlocks eigenlijk eerder een pest dan een zegen zijn). Interieur was specifiek op maat van de GTS, yep. Bij de Mk.II kan je nu alvast de binnenkant van de zetels in alcantara krijgen (staat gewoon op de optielijst), maar de alcantara dashboardbekleding was specifiek voor de GTS (eigenlijk gewoon de versie van de full leder GT3, als het ware.) Dat je de GTS ook zonder achterzetels kon krijgen (geen idee of dat vaak genomen werd), was ook best apart (en een knipoog richting GT3).

All in all: fantastisch pack met de juiste dingen en een mooie aankleding. Voor een prijs die wel aantrekkelijk was (alles apart was, ik heb het ooit uitgerekend, een dikke 2.000 EUR duurder en dan had je nog het alcantara niet binnenin; al de rest wel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Jokke_vlo:

Ja @GTA zijn individual dinges toestanden is het argument om te zeggen dat elke 991 er GTS kan uitzien, hij wil het gewoon niet toegeven. Hij zou nog liever de "kas" van ne 4 s bestellen en ombouwen naar een 2S met brede heupen dan het toegeven ! :D:D

Trek het niet in het belachelijke, vriend. :D Dat heb ik nooit gezegd. Nog 'es, voor de duidelijkheid: een GTS is een 'gewone' 911 zoals ook de Carrera's, en die kan je aankleden zoals je wil. Een gele met full rood interieur: mogelijk. Dus, dan vind ik het raar om "de GTS" als "mooiste van alle 911" te bestempelen, omdat je daarmee alle kanten uit kan en het dus terug uit komt op smaak/goesting. Sorry maar een gele GTS met full rood interieur (zelfs al heeft 'ie houten interieurlijsten :D ) vind ik één van de, zoniet dé lelijkste 911 die er rond rijdt. Misschien een cabrio GTS nemen dan en 'm nog een blauwe kap geven, kan allemaal.
Temeer: als één van de meest opvallende zaken van de GTS (de velgen) door de persoon die het (nog altijd vreemde) statement maakt, net nog buitengesmeten lijken te worden voor iets anders. Dan vind ik dat, eerlijk waar, een vreemd statement. Ik zei 't al: aantrekkelijkste (omdat je dan de motor, ophanging, het pakket, de prijs e.d. bij betrekt) klinkt al veel aannemelijker.

Had ik toen een 991 kunnen bestellen, het was ook een GTS geweest, omdat 't ook bij mij 't best aansloot bij wat ik wil in een 911. Ik ben er hard fan van. Buiten van de versnellingsbak, daar heeft BMWMB wat mij betreft de betere keuze gemaakt dan jij. :D (maar ik weet waarom je de PDK genomen hebt, ik heb al je posts daarover gelezen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik aanvaard je laatste post als een knieval :P

 

its-ok-if-you-disagree-with-me.jpg

 

 

 

 

 

 

:D 

 

 

 

 

Ps: ja den @BMWMB zit met een velgenfetish :) Ik versta de keuze van zijn auto helemaal (zelfs zijn zetels), maar dat ge die superknappe velgen daar wil afgooien dat gaat ook mijn petje te boven. Dat Johny trekje gaat wel verdwijne met ouder worden............. been there :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwah, veel zeggen maar gelukkig weinig (verkeerd) doen. Daar is een forum de ideale plaats voor.

Ik snap hem wel. Een velg is een hele makkelijke manier om je auto snel te personaliseren en (indien nodig/gewenst/mogelijk) een vettere/sportievere/... look mee te geven. En looks zijn persoonlijk. Met velgen te swappen doe je ook niks kapot, je kan de originele er zo terug onder schroeven. Ik vind de GTS-velgen best OK maar ben geen fan van de centerlocks. Zelfs op een turbo S zou ik overwegen om de standaard centerlocks te vervangen door een modelletje met 5 bouten... (idem op een GTS).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jokke_vlo:

 

Ps: ja den @BMWMB zit met een velgenfetish :) Ik versta de keuze van zijn auto helemaal (zelfs zijn zetels), maar dat ge die superknappe velgen daar wil afgooien dat gaat ook mijn petje te boven. Dat Johny trekje gaat wel verdwijne met ouder worden............. been there :D

Ik weet dat jij er veel ouder uitziet dan mij, maar toch verschillen we maar 1 jaar. :P

Ik vind de velgen van de GTS ook superknap, maar die van de GT3 zijn nog net dat beetje knapper. ;) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat jij er veel ouder uitziet dan mij, maar toch verschillen we maar 1 jaar. [emoji14]
Ik vind de velgen van de GTS ook superknap, maar die van de GT3 zijn nog net dat beetje knapper. [emoji6] 

Volgend jaar een Mk.2 GT3 voor jou. You know you want one. (En kom nu niet af met gezever over de achterbank, hé.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al (quasi) bevestigd, hé. Iedereen weet het alleen mogen de interne bronnen niks los laten tot het echt officieel wereldkundig wordt gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid