Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
9 uren geleden, Mich zei:

Uiteraard. Geef ik grif toe. Net zoals ik ook zeg dat je puur EV rijdt omwille vd portemonnee en ni voor de lol

Daar ben ik het niet mee eens. ik vind mijn Tesla een heel mooie wagen, en ben ook onder de indruk wat 'm allemaal kan. Onze kinderen zeggen steeds dat het een rijdende iPhone is, en ze zijn er dan ook zot van. Rijden doet dat subliem, want als daily zie ik deze Tesla als een rijdend kantoor, en kan ik het enorme comfort wel smaken, door de sublieme luchtvering en uiteraard de stilte. Als zo'n elektrische auto vreselijk traag zou zijn, dan was het anders geweest, maar dat is niet het geval, integendeel zelfs. Het enorme koppel door de instant power werkt echt verslavend, en daarbij komt ook nog eens de zeer directe gasrespons en het de perfecte doseerbaarheid van het gaspedaal, ook omdat er geen enkele vertraging is door schakelen en terugschakelen. Wat ook een voordeel is bij zo'n elektrische auto, is dat deze niet uitnodigt tot snel rijden, terwijl ik dat met de 530d, en zeker de C450 wel had. Het geluid van de motor/uitlaat, en de voelbare schakelgangen bij sportief rijden nodigen uit tot een nerveuzere sportievere rijstijl, toch bij mij. In België kan je bijna nergens nog snel rijden door de snelheidscontroles die er iedere dag bijkomen, maar ook door de enorme verkeersdrukte, dus heb je sowieso weining 'lol' aan zo'n dikke benzineslurper.

Daarbij komen bij de Tesla ook nog eens andere dingen zoals AutoPilot, het continu op internet zitten en dus via het grote scherm muziek streamen (Spotify) en laten klinken door het onwaarschijnlijk indrukwekkende soundsystem, het zeer goede navigatiesysteem,... Voor mij als daily klopt het plaatje volledig. Eerlijk, ik ben verliefd op deze Tesla, en zelfs zo verliefd dat ik zelfs in de weekends te dikwijls de GT3 laat staan.

Ik heb ook al met de elektrische Audi gereden, en heb moeten vaststellen dat die auto zoveel 'slomer' rijdt, dus blijkbaar kunnen ook elektrische auto's een ander en zelfs sportiever karakter hebben. Daarom ben ik er nu al zeker van dat de Taycan een droom zal zijn om mee te rijden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 uren geleden, Mich zei:

weet da ni zo... een Pan hybride rijdt ni veel verschillend van een gewone denk ik

Als het niet zo verschillend rijdt, waarom dan hybride en niet gewoon?

12 uren geleden, Germinal zei:

Naish : eens er afdoende 800 volt palen beschikbaar zijn is er natuurlijk geen probleem voor langere ritten : laden aan 300kw ( wat mogelijk zou moeten zijn bij 800 volt ) lijkt me hemels. Met de model s naar het zuiden van Spanje heb ik ongeveer 4 uur geladen ( laden aan 100kw, stops van veelal 20-30 minuten ) dus aan 300 kw laden en je hebt echt 0.0 nadeel tegenover tanken.

Dat vind ik al redelijk lang... Dat is 8 a 10 keer stoppen... 

Toen ik dat paar jaar terug deed met de A7 was ik op 12u thuis met stoppen inbegrepen en denk dat ik dan max 3 of 4 keer heb gestopt...

11 uren geleden, Mich zei:

Uiteraard rij ik de Pan als ware het ne pure naft... dat doet 99.9% van de kopers.
Van de andere kant, moesten de zware naften even fiscaal aantrekkelijk zijn als de potente EV’s, zou jij nog steeds opteren voor de EV? Akkoord, het berekoppel is verslavend... maar ik verkies toch het ronkje en het plofje boven het eentonige windgeruis.

Met andere woorden heeft di rupo je auto gekozen ;)

Maar ik snap je en de reden waarom ik Taycan zou verkiezen is ook feit dat die fiscaal interessant is op de koop toe. Ik ben in principe ook niet tegen EV hoor gezien ik voor de M3 echt concreet een Model S heb overwogen.

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Je sleept een zware hoop batterijen en elektromotoren mee waar je dan uiteindelijk niks mee doet. Dan moet je toch toegeven dat het mossel noch ( @Naish ) vis is en je het puur doet voor de centen.

Voila, daar heb ik probleem mee...

Klassiek: zware motor en weinig gewicht voor de brandstof dat heel snel navulbaar is en vrij makkelijk verkrijgbaar

EV: lichte motor en zwaar gewicht voor de batterij maar aanvullen is nu nog traag en minder beschikbaar (hetgeen wel makkelijk beschikbaar is met een stopcontact is helemaal traag), maar een eigen laadstation laat wel toe altijd volle batterij te hebben...

Hybride: zware motor, zware batterij, brandstof en batterij, dus minder plaats in de auto, meer gewicht en we weten allemaal dat lichter beter is. Over het algemeen is de motor lichter dan in een vergelijkbare klassieke motor, de elektromotor is eigenlijk ook maar een aanvulling, de techniek om het te combineren is nogal complex, dat ding opladen is de moeite niet want je wint er niets mee, je moet toch nog tanken, toch nog op onderhoud,...

Geplaatst:
10 uren geleden, Alexanderr zei:

Volgende maand ga ik er mee rijden @Naish; zal je dan al iets laten weten ;) 

Benieuwd naar je bevindingen; ik was alvast onder de indruk van het rijgevoel, de baanligging, acceleratie... still drives like a Porsche.

Geplaatst:
37 minutes ago, Naish said:

Hybride: zware motor, zware batterij, brandstof en batterij, dus minder plaats in de auto, meer gewicht en we weten allemaal dat lichter beter is. Over het algemeen is de motor lichter dan in een vergelijkbare klassieke motor, de elektromotor is eigenlijk ook maar een aanvulling, de techniek om het te combineren is nogal complex, dat ding opladen is de moeite niet want je wint er niets mee, je moet toch nog tanken, toch nog op onderhoud,...

Je moet een hybride ook niet zien als een EV, maar als een equivalent met zwaardere motor en lager verbruik (en fiscaal natuurlijk).
Mijn 330e bvb heeft evenveel vermogen als een 330i, maar met een veel lager verbruik.

Ik laad trouwens altijd op, want mijn auto rijdt veel beter met een volle batterij. En als je geen snelweg moet doen, dan kan je ook best lang rijden electrisch. Ik woon vrij dicht bij mijn job, en nu tijdens de schoolvakantie draait mijn benzinemotor enkel in het weekend.

Geplaatst:

Taycan interieur sneak preview

Porsche-Taycan-Apple-Image-Courtesy-of-K7-Music-1.jpg

Geplaatst:

Heb daarnet richtprijzen doorgekregen : 195k voor de turbo s en 160k voor de turbo (deze zouden als eerste worden gelanceerd) nadien zou de 4s komen (120k)

Leveringen ergens 2de kwartaal 2020..

Geplaatst:

@Naish : in 12 uur van Gibraltar naar Antwerpen ??? Chapeau dan [emoji33]

Geplaatst:

@BMWMB : jij bent wel heeel positief over je model S. Ik een stuk minder. AP gebruik ik bijvoorbeeld minder en minder ( werkt ook gewoon slechter - phantom brakes) spotify werkt meer niet dan wel.

Het grote voordeel van een EV is dat je die niet warm hoeft te rijden. Als je met een 911 korte ritjes doet dan zit je die bv. constant warm te rijden [emoji17]

En de instant torque gekoppeld aan de instant gas respons. Een EV is gewoon een veel eenvoudiger ontwerp.

Soit, ik ben in elk geval benieuwd naar de vooestelling. Goed mogelijk dat ik mijn model s vervang door de taycan [emoji848]

Geplaatst:

Dashboard bijgelicht:

2ECC5BCE-F83D-4D5F-BB1F-3C124973394E.jpeg

2de scherm rechts, vermoedelijk optie.

Geplaatst:
2 uren geleden, Germinal zei:

Heb daarnet richtprijzen doorgekregen : 195k voor de turbo s en 160k voor de turbo (deze zouden als eerste worden gelanceerd) nadien zou de 4s komen (120k)

Leveringen ergens 2de kwartaal 2020..

Voor mij zou een 4S voldoende zijn... Zal minstens even vlot gaan als de GLC43 en dat is voldoende...

2 uren geleden, Germinal zei:

@Naish : in 12 uur van Gibraltar naar Antwerpen ??? Chapeau dan emoji33.png

Van Iets voorbij Torrevieja naar Brugge ongeveer... Dus iets minder ver, maar ja om iets na 6 vertrokken in de morgen en om 0u was ik thuis opgereden...

Geplaatst:
Dashboard bijgelicht:
&key=551d0bc9e48ea8e1169b28e21a7afbea0cf53139b00261fc30d7bf30a792bb3b
2de scherm rechts, vermoedelijk optie.

Ja, dat is voor de bijzitter dat hij tijdig kan zien als de batterijen leeg zijn zodat hij zich kan voorbereiden om te duwen. [emoji16]
Geplaatst:
11 hours ago, Naish said:

Als het niet zo verschillend rijdt, waarom dan hybride en niet gewoon?

Dat vind ik al redelijk lang... Dat is 8 a 10 keer stoppen... 

Toen ik dat paar jaar terug deed met de A7 was ik op 12u thuis met stoppen inbegrepen en denk dat ik dan max 3 of 4 keer heb gestopt...

Met andere woorden heeft di rupo je auto gekozen ;)

Maar ik snap je en de reden waarom ik Taycan zou verkiezen is ook feit dat die fiscaal interessant is op de koop toe. Ik ben in principe ook niet tegen EV hoor gezien ik voor de M3 echt concreet een Model S heb overwogen.

Voila, daar heb ik probleem mee...

Klassiek: zware motor en weinig gewicht voor de brandstof dat heel snel navulbaar is en vrij makkelijk verkrijgbaar

EV: lichte motor en zwaar gewicht voor de batterij maar aanvullen is nu nog traag en minder beschikbaar (hetgeen wel makkelijk beschikbaar is met een stopcontact is helemaal traag), maar een eigen laadstation laat wel toe altijd volle batterij te hebben...

yep ik geef u 100% gelijk... ik rijd hybride omwille van fiscale redenen.... en ik herhaal mezelf, net zoals die 99,9% overige kopers ;) 

Ik ben een petrolhead in hart en nieren, en dat zal nog nooit veranderen. Daarvoor is mijn liefde voor echte (oudere) automobielen te groot en haal ik te veel plezier uit het rijden an sich. Wat niet wegneemt dat ik niet heel nieuwsgierig zou kunnen zijn naar hoe zo een Taycan rijdt. En ben er ook ni vies van om dat eventueel te kopen.

Daily Pan of Taycan? kan spannend worden.

Funcar GT3 of Taycan? geen vergelijk

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
1 hour ago, Mich said:

Vandaag niet, maar ik ga volgens mij nog de tijd meemaken dat er wel elektrische "fun cars" gaan zijn. Is maar een kwestie van tijd.

• Verdrietig 1
Geplaatst:
7 uren geleden, Naish zei:

Van Iets voorbij Torrevieja naar Brugge ongeveer... Dus iets minder ver, maar ja om iets na 6 vertrokken in de morgen en om 0u was ik thuis opgereden...

dat is dan toch 18u?

Geplaatst:
19 minutes ago, Mbman said:

dat is dan toch 18u?

Afgerond op een halve dag is dat 12 uur he ? 

Geplaatst:
Afgerond op een halve dag is dat 12 uur he [emoji14] 

En t is 1800 km ipv mijn 2200 km :) dus dan vind ik mijn 24 uur uur in een tesla aan legale snelheden met file rond Parijs nog best ok :)
Geplaatst:

Crap, ik bedoelde dus 18u... In 12u zou nogal vetjes zijn voor net geen 1900km :lolz:

Geplaatst:
3 minutes ago, Naish said:

Crap, ik bedoelde dus 18u... In 12u zou nogal vetjes zijn voor net geen 1900km :lolz:

Met Naish weet je nooit! :lol:

• Grappig 1
Geplaatst:

Ik ben een petrolhead in hart en nieren, en dat zal nog nooit veranderen.

"en dat zal nog niet veranderen" of "... dat zal nooit veranderen", groot verschil. Zit gij in de politiek? Want da's gefoefel hé. ? 

• Grappig 1
Geplaatst:

yep ik geef u 100% gelijk... ik rijd hybride omwille van fiscale redenen.... en ik herhaal mezelf, net zoals die 99,9% overige kopers ;) 

Ik ben een petrolhead in hart en nieren, en dat zal nog nooit veranderen. Daarvoor is mijn liefde voor echte (oudere) automobielen te groot en haal ik te veel plezier uit het rijden an sich. Wat niet wegneemt dat ik niet heel nieuwsgierig zou kunnen zijn naar hoe zo een Taycan rijdt. En ben er ook ni vies van om dat eventueel te kopen.

Daily Pan of Taycan? kan spannend worden.

Dit volg ik volledig... Idem de vergelijking.;.

In mijn geval als ik de meerwaarde zie van het AMG verhaal op die GLC dan opteer ik liever om Taycan te gaan rijden... Prestaties gaan nog beter zijn, TCO ongeveer hetzelfde en je hebt meteen een veel mooiere auto :D

Geplaatst:
10 minutes ago, Naish said:

Dit volg ik volledig... Idem de vergelijking.;.

In mijn geval als ik de meerwaarde zie van het AMG verhaal op die GLC dan opteer ik liever om Taycan te gaan rijden... Prestaties gaan nog beter zijn, TCO ongeveer hetzelfde en je hebt meteen een veel mooiere auto :D

Uiteraard, maar er is wel een stevig prijsverschil tussen een GLC 43 AMG en een Porsche Taycan.

ME DUNKT

Geplaatst:
7 minuten geleden, ICM zei:

Uiteraard, maar er is wel een stevig prijsverschil tussen een GLC 43 AMG en een Porsche Taycan.

ME DUNKT

Niets dat Wooter zijn excel kan relativeren.

Geplaatst:
3 minutes ago, Dawud said:

Niets dat Wooter zijn excel kan relativeren.

TCO! TCO!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 minuten geleden, ICM zei:

ME DUNKT

Inderdaad, maar TCO zal vergelijkbaar zijn zonder in detail te rekenen... 

Ik heb indertijd de vergelijking bvb gemaakt tussen M3 en Model S en die prijs was ook 80k vs 130k en de TCO zat vergelijkbaar... En ja, de fiscaliteit beïnvloedt dit TCO ook nogal en door de ideale situatie dat de wagen van madam vooral privé gebruikt wordt en dus bij voorkeur op de firma wordt ingeschreven speelt ook weer mee :D

Nu ja, zoals reeds gezegd is het niet voor meteen gezien madam toch zeker nog een 2 a 3 jaar de GLC gaat rijden... Dus sowieso eerst eens dat ding bezien irl, eerste ervaringen ervan horen, effectieve actieradius verhalen, effectieve laadverhalen... 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid