Jump to content
Sign in to follow this  
Audi S8

Porsche Taycan

Recommended Posts

tuscani    6,753
tuscani

een studie voor de nieuwe panamera?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi S8    796
Audi S8

een studie voor de nieuwe panamera?

 

Nope, studie voor een compleet nieuw model binnen het gamma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stancke    3,568
Stancke

Nope, studie voor een compleet nieuw model binnen het gamma.

 

Komt er dan nog een hybride/electrische versie van de Panamera?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BWS    2,331
BWS

Dear Porsche,

Please launch the car ASAP, without diluting the design.

Yours sincerely,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monterey Jack    2,994
Monterey Jack

Prachtige kar! Veel gaat er waarschijnlijk niet van overblijven natuurlijk :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani

Waar kan ik tekenen?

overal volgens mijn kinderen vroeger.

op de zetel, de muren of mijn apparatuur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naish    5,355
Naish

Idd, vorm is dik ok, maar wit gelakte binnenkant.

Dat zal volgens mij een speciaal @@Wax-it.be modelleke zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stabilo Boss    1,730
Stabilo Boss

Ziet er nochtans even groot uit als een Panamera.

Mooie lijnen wel. Ziet er langs opzij een pak minder lomp uit dan een model S.

Met wie werkt Porsche eigenlijk samen voor de elektrische besturing?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel

Altijd lachen die cijfers ivm range, prestaties, laadsnelheid etc. op een concept. Ze kunnen daar toch echt gewoon volledig uit hun nek kletsen. Niemand gaat dat ooit kunnen verifiëren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Ik noteer hier heel wat volk dat een elektrische concept leuk vind :)

 

Mooi interieur, dat wel :) En het is ook goed nieuws voor Tesla: de bevestiging dat hun Model S in die klasse van Porsche speelt. Scheelt in imago als de concurrentie een elektrische Passat was geweest ipv een elektrische Porsche.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCT    4,983
TCT

Van mij mag daar ook een V12 inliggen hoor... Ik vind het gwn een zeer knappe wagen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naish    5,355
Naish

Voor mij idem hoor @@wooter... Prachtige kar, uit de naam kan ik wel vermoeden dat het om een elektrische gaat. Maar mag evengoed naft of zelfs diesel zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phil    8,928
Phil

Zalig hoe die letters ook oplichten bij het remmen :inlove:

 

In een bocht dan nog...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeroen_M5    891
Jeroen_M5

In een bocht dan nog...

 

De automatische remfunctie zal 3km verderop een konijntje gezien hebben waarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bouncing Bullet    2,141
Bouncing Bullet

Porsche maakt 1 miljard vrij voor deze kar.

Grünes Licht für Mission E

Porsche investiert etwa eine Milliarde Euro – mehr als 1.000 neue Arbeitsplätze

Stuttgart . Der erste rein elektrisch angetriebene Porsche kommt auf die Straße. Der Aufsichtsrat der Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG hat am heutigen Freitag grünes Licht für das Projekt Mission E gegeben. Damit schlägt Porsche nach Worten des Vorstandsvorsitzenden Dr. Oliver Blume ein „neues Kapitel in der Sportwagengeschichte auf“. Das Fahrzeug soll Ende dieses Jahrzehnts auf den Markt kommen.

Mit Mission E setzt Porsche weiter auf nachhaltiges Wachstum. Allein in Zuffenhausen entstehen mehr als 1.000 neue Arbeitsplätze. Etwa 700 Millionen Euro investiert das Unternehmen an seinem Stammsitz. In den nächsten Jahren werden dort eine neue Lackiererei und eine eigene Montage errichtet. Das bestehende Motorenwerk wird für die Herstellung der Elektroantriebe ausgebaut. Außerdem wird der vorhandene Karosseriebau erweitert. Dazu kommen weitere Investitionen etwa im Entwicklungszentrum Weissach, die in diesem Kontext stehen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Boxster EV Concept Could Be Coming Soon
      Electric prototypes of the current-gen Boxster are undergoing testing, and Porsche is working to get a concept released. 
      BY CONNOR HOFFMAN  MAY 8, 2021    
      ILLUSTRATION BY CHRISTIAN SCHULTECAR AND DRIVER Porsche says it is working on releasing a Boxster EV concept.  We're not sure when it or the production version will arrive, but they'll use a new, not-yet-announced electric platform.  The new Macan EV will be sold alongside the gasoline-powered model, so we think the next-generation Boxsterand Cayman could do the same.  Porsche has been talking about electric versions of its entry-level Boxster and Cayman sports cars for the past decade, and the next step could be a concept vehicle. Michael Steiner, Porsche's executive board member for development, says that the German automaker is pushing to develop one, taking a similar approach to the Mission E concept in 2015 that previewed the 2020 Taycan electric sedan, and this (above) is what we think it could look like.
    • Audi S8
    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions