Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In mijn ogen niet geslaagd. Cohiba, de houtinleg en het dashboard lijken allemaal kwa kleur naar elkaar toe te groeien, naar een soort van grijsbruin...

Ik vind dit wel knap. Vormt een mooi geheel van kleuren zo. Al zou ik persoonlijk een crèmekleurig interieur verkiezen boven een bruin.

Geplaatst:

Ojee ...

Het gaat over de toekomst he ;) ik vermoed dat het met de M2 al nipt zal zijn. DE reden om de E en de A AMG in 4wd te zetten was net daarom (volgens een Mercedes/AMG) medewerker die ik ken van een ander forum

Nipt?

Da spel zal pakweg 380pk hebben ofzo. Als je dat al niet kwijt kan op de achtertrein + al die nanny electronica van tegenwoordig. Dat is allemaal marketing om er nog meer te kunnen slijten aan mensen die een heilige schrik hebben van RWD.

Langs de andere kant, wat moet zo iemand met een "M", maarja, die fase zijn we ondertussen al lang voorbij bij de constructeurs natuurlijk. Als het maar verkoopt, en de rest (aka de minderheid) die heeft gewoon pech en moet maar gaan shoppen bij niche-fabrikanten die gemiddeld 2 keer per jaar op de rand van het faillissement balanceren.

Geplaatst:

Amai. Eerst FWD (in navolging van Mercedes), binnenkort AWD op de sportieve modellen (in navolging van Mercedes), en naar het schijnt zou de 6-in-lijn ook in gevaar komen ten voordele van een V6.

What's next?

Geplaatst:

Cohiba: 

8402_IMG_4219_original.jpg?1371043528

Zo vind ik dat Cohiba wel knap, met het leder compleet in een egale bruine kleur.  Echter, als je vandaag deze kleur bestelt, dan zijn de naden steeds wit, en zijn er van die dikke witte randen en lijnen, wat ik dan weer veel minder knap vind. Ik illustreer met enkele foto's.

interior2.jpg

attachment.php?attachmentid=959140&stc=1

attachment.php?attachmentid=959139&stc=1

Geplaatst:

M.i. nodig, anders vind ik 't maar een duffe boel. De lichte stikking en piping maakt 't net wat "anders" dan een compleet zwart interieur. (Sowieso vind ik dat een te donkere kleur, zou 't nooit zelf kiezen, ook niet met die opfrissende stikking/piping).

Geplaatst:

Zo knap eigenlijk.

2012-alpina-b3-gt3-profile-sketch.jpg

Zo atypisch ALPINA, maar rijdt zo ongelooflijk goed! 

Geplaatst:

Zin om daar 'n korte review over te schrijven, @@Maxime S ?

Weinigen die de kans zullen hebben daar ooit mee te rijden...

Geplaatst:

Vandaag een E91 in Barbera rood gezien. Speciaal kleurtje, zie je niet gauw. Is ook een Individual kleur als ik me niet vergis. Best knap!

Geplaatst:

Zin om daar 'n korte review over te schrijven, @@Maxime S ?

Weinigen die de kans zullen hebben daar ooit mee te rijden...

Oei nee, ik ben daar echt niet goed in.

Gaat gewoon hard!  :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb er dan ook mijn woorden nauwkeurig uitgekozen! 

Geplaatst:

Voor de BMW Lovers:

DIY @ Home: N47 ketting

dx02mb.jpg

72dbip.jpg

Homemade krukasblokkeertool (inclusief BMW sticker indien gewenst) is eventueel los verkrijgbaar :supercool:

Geplaatst:

Aanschouw de toekomst van elke 2.0 diesel na 2007 gemaakt.:D

Geplaatst:

Ik blijf het toch raar vinden dat de tweeliters van 2005-2006 absurd goed bestand zijn tegen mishandeling, en dat die van een jaar later ontploffen wanneer je er maar naar kijkt.

Geplaatst:

Wordt dat altijd op kosten van BMW gefixed?

Geplaatst:

Ik blijf het toch raar vinden dat de tweeliters van 2005-2006 absurd goed bestand zijn tegen mishandeling, en dat die van een jaar later ontploffen wanneer je er maar naar kijkt.

Ander type motor, ketting ligt bij die oudere motoren vooraan. Bij de N47 is zowat alles veranderd qua distributie en ligt ze achteraan (kant vliegwiel).

@ Stancke: Enkel binnen de garantie periode, en dan zijn er nog veel dealers die zeggen dat het nog niet erg genoeg rammelt om te vervangen.

Buiten de garantieperiode heb je KANS op een tussenkomt als je auto:

- Altijd bij een dealer onderhouden is

- Max 100k km

- Niet gechipt

Tussenkomst kan gaan tot werkuren betaald door BMW, stukken voor klant of omgekeerd. Of nog andere regelingen. Al bij al vind ik BMW niet echt soepel in die coulances (in vergelijking met Mercedes bvb). Die van m'n maat heeft 160k km, heeft geen dealer gezien sinds z'n 60k km (al werd hij op kortere intervallen onderhouden dan BMW voorschrijft). Bijgevolg is alles zelf te betalen.

Nu, qua onderdelen valt het best mee hoor. Alleen de werkuren tellen vlug op. Voorlopig is alles doenbaar met basis gereedschap.

Momenteel kan ik 'm niet verder monteren omdat er nog wat onderdelen tekort zijn. Aan het tempo dat ze die kettingen mogen vervangen had ik wel verwacht dat BMW 1 of ander setje maakt met alle onderdelen in..

En de mensen die zeggen dat vanaf 2011 het niet meer voorkomt mogen hun woorden ook al intrekken. Sommige F30's hebben er ook al last van

Geplaatst:

En het leukste is dat als je het niet 100% volgens de voorschriften doet, het na 10.000 km terug is en je opnieuw kan beginnen :D

Geplaatst:

En het leukste is dat als je het niet 100% volgens de voorschriften doet, het na 10.000 km terug is en je opnieuw kan beginnen :D

Ik heb raad gevraagd bij een werkplaatschef die ik ken (bij een dealer). Volgens hem mogen ze nu zelfs geen krukassen meer vervangen, terwijl ze in het begin wel "moesten" (vanwege het tandwiel die vast op de krukas zit en bijgevolg niet apart te vervangen is). In ieder geval, we gaan er als eerste bij zijn als ie het opnieuw doet :).

/edit/ Van andere voorschriften heb ik geen weet, behalve dan alle geleiders, kettingen, tandwielen en spanners.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid