Ga naar inhoud

Nieuwe verkeersbelastingen: wat met herinschrijven


Rabbit

Aanbevolen berichten

daarom dat ik me erin had verdiept eenmaal ik gehoord had van vrijstelling biv en jaarlijkse taks tot 2020...

maar eerst andere katjes te geselen vooraleer ik verder ga

@@Philken Heb je die vrijstelling al bevestigd gekregen van de vlaamse belastingsdienst als het gaat om een omgebouwd CNG voertuig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

m'n broer wil nog e90 318d inschrijven maar vrees dat ie juist te laat gaat zijn voor 2015. Komt denk ik neer op een meerkost van 400.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Philken Heb je die vrijstelling al bevestigd gekregen van de vlaamse belastingsdienst als het gaat om een omgebouwd CNG voertuig?

Jerre, gewoon, je chassinr intikken en als brandstof benzine+cng ingeven

ALLE cng voertuigen krijgen vrijstelling

premie van de KBVG is enkel voor nieuwe voertuigen vrees ik dat best eens navragen bij een installateur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grijze zone voor 4j en nadien? Als je genoeg km's doet lijkt LPG me nog steeds de betere oplossing. In zijn totaliteit gezien.

toen ik nog met mijn eigen auto rondreed voor 't werk, reed ik een 70.000km/jaar, dus nu een zware naft met 100.000km komen en dan 4 of 5 jaar rondkarren aan 0€ verkeersbelasting, dan denk ik dat ik de meerkost van cng tov LPG eruit zou halen(2 cent/km minus biv +verkeersbelasting)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel kost een cng? LPG is haast gratis nu... Je zal al een hele grote of vervuilende benzinemotor moeten hebben om voordeel te halen vrees ik. Ben benieuwd naar je rekenvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel kost een cng? LPG is haast gratis nu... Je zal al een hele grote of vervuilende benzinemotor moeten hebben om voordeel te halen vrees ik. Ben benieuwd naar je rekenvoorbeeld.

zie hieronder,

 

ja, heb vorige week nog de simulatie gemaakt voor een Volvo S80 V8 met 4.4

s80 v8 232kw 4414cc euro4 2/07/2008

  2015 benzine          lpg          cng

  biv    3839,05       1852,88      718,92  

rijtaks 2195,16       2195,16    2195,16   lpgtaks  208,2 

        

2016 benzine            lpg           cng

  biv    4628,18      2259,85           0  

rijtaks 2987,61       2877,61           0   lpgtaks  208,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo'n motor is dat bijna niet te geloven. Op 4j spaar je 14500€ belastingen uit op aardgas.

Als het verbruik hoog ligt en je doet zeer veel kilometers, kan het voordeel nog voor LPG zijn.

Iets anders. Is CNG dan zoveel properder dan LPG qua brandstof, dat het voordeel zo groot moet zijn? Dat ruikt naar andere belangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

CNG zit rond de euro/kg. 5 kg nodig voor 100 km.

Als je rekent aan 10l/100km ligt LPG ongeveer op 3€/100km.

Mja, met dat prijsverschil krijg je dat belastingvoordeel nooit op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

m'n broer wil nog e90 318d inschrijven maar vrees dat ie juist te laat gaat zijn voor 2015. Komt denk ik neer op een meerkost van 400.

 

Kan toch nog net lukken? Of moet hij de wagen nog zoeken?

 

Ik heb vandaag ook op 1 dag gekocht, keuring gedaan en de verzekering/inschrijving geregeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

m'n broer wil nog e90 318d inschrijven maar vrees dat ie juist te laat gaat zijn voor 2015. Komt denk ik neer op een meerkost van 400.

Te plat voor ne poely

Link naar reactie
Delen op andere sites

DIV werkte al niet meer vandaag, ik vraag me af wie vandaag zijn papieren doorstuurde nog gaat aanzien worden als éne voor het oud systeem als ze 4 januari hun boel weer openen.

 

Anderzijds, waar staat nu klaar en duidelijk dat die zever rond is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega van me heeft een VW Caddy op CNG, die zou dus eigenlijk voordeel doen moest hij hem uit- en herinschrijven volgend jaar?

volgens 't nieuwsblad wordt hij ook vrijgesteld, idem voor de 100€ mindering op LPG, geldt ook voor reeds ingeschreven voertuigen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mja maar een deftige CNG ombouw kost al snel 4-6k euro blijkbaar en je profiteert maar 3 volledige jaren van taksvrij rijden. Voor mij niet genoeg om heel dat spel te laten installeren met achteraf alle gevolgen van dien wegens niet meer origineel en geknoei in de motorruimte. Dan nog eventueel terug laten ombouwen na 2020. Wie weet verzinnen ze in tussentijd weer een pestbelasting om toch wat taks te innen op CNG voertuigen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat haal je er toch direct uit als je anders 10K BIV + 4K wegentaks moet dokken?

Ja dan sowieso maar is bij mij niet het geval.... Dan nog hopen dat ze in de loop der jaren dat regeltje weer niet aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat haal je er toch direct uit als je anders 10K BIV + 4K wegentaks moet dokken?

Niet als uw kar daarna niet meer verkocht geraakt. (Wie wil er een DBS met CNG bv...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid