bt. 6.598 Geplaatst: 18 december 2015 Delen Geplaatst: 18 december 2015 Klopt wel, VB voor een 3L diesel stijgt dus wel serieus Ghoja, stijging van 30% maar uiteindelijk 'slechts' € 231 (= € 20,00 / mnd). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wabe 1.018 Geplaatst: 18 december 2015 Delen Geplaatst: 18 december 2015 Nieuwe M4 BIV 1200 => 1800 VB 770 => 826 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 18 december 2015 Delen Geplaatst: 18 december 2015 Iemand die weet of dit ook voor de LV zal gaan gelden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 4.980 Geplaatst: 18 december 2015 Delen Geplaatst: 18 december 2015 hoe het nu zit bij mij: Golf 2 gti: -BIV nu: €41,99 -VB nu: €35,09 C02: 213gr/km Golf 2 GTD: -BIV nu: €303,73 -VB nu: €269,28 C02: 174gr/km wat het in 2016 zal zijn, kan ik niet berekenen op die simulator...allezins BIV moet ik niet meer betalen, heb ze beiden al op platen gehad. kleine update want de simulator is terug online: GTI blijft alles zoals het is. GTD daarentegen: BIV: 388,04 EUR VB: 445,93 EUR Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.409 Geplaatst: 18 december 2015 Delen Geplaatst: 18 december 2015 https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjcgZHJ7NvJAhVFshQKHZcNDEkQFgglMAA&url=http%3A%2F%2Fbelastingen.vlaanderen.be%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fatoms%2Ffiles%2FAanvraag_toepassing_overgangsbepaling.docx&usg=AFQjCNFmrNO56axAG1IdjkC2DSZpFSjELA link naar download document "oude regeling" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 22 december 2015 Delen Geplaatst: 22 december 2015 535d valt nog mee momenteel: De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:543,41 EUR De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:776,42 EUR Na 01/01/2016: De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:703,98 EUR De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:1.007,8 EUR Godmiljaar. Dat wordt toch weer mooi prijziger, zo'n 3 liter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 22 december 2015 Delen Geplaatst: 22 december 2015 BMW 535i touring van 05/2012 b.v.: BIV 2015: 1.041,14 EUR tax 2015: 776,42 EUR BIV 2016: 1.304,80 EUR (= 25% duurder) tax 2016: 827,67 EUR (= 7% duurder) Mercedes-Benz CLS 400 Shooting Brake van 2015: BIV 2015: 897,04 EUR tax 2015: 1.498,60 EUR BIV 2016: 1.136,98 EUR (= 27% duurder) tax 2016: 1.521,08 EUR (= 1,5% duurder) Ik sta versteld ... ik ging er altijd van uit dat dat een 3-liter was. Nu blijkt dat een 3,5-liter te zijn! Jaguar XF Estate diesel S van 2013: BIV 2015: 724,54 EUR tax 2015: 776,42 EUR BIV 2016: 938,65 EUR (= 30% duurder) tax 2016: 1.007,80 EUR (= 30% duurder) Alpina D5 touring van 2013: BIV 2015: 724,54 EUR tax 2015: 776,42 EUR BIV 2016: 938,65 EUR (= 30% duurder) tax 2016: 1.007,80 EUR (= 30% duurder) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bt. 6.598 Geplaatst: 22 december 2015 Delen Geplaatst: 22 december 2015 Godmiljaar. Dat wordt toch weer mooi prijziger, zo'n 3 liter. Gewoon zonder dakbox Schifahren gehen, heb je zo terugverdiend!! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 22 december 2015 Delen Geplaatst: 22 december 2015 Gewoon zonder dakbox Schifahren gehen, heb je zo terugverdiend!! Benzine wordt nauwelijks duurder. Incentive! Zo'n Euro6 535i touring van 2014 of recenter blijft goed betaalbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 22 december 2015 Delen Geplaatst: 22 december 2015 Nog eentje... Porsche Cayenne S e-hybrid van 2014 (3-liter V6 van 333pk + electromotor 95pk) BIV 2015: 41,99 EUR tax 2015: 776,42 EUR BIV 2016: 41,99 EUR tax 2016: 559,80 EUR (= 28% goedkoper) Benieuwd hoe goed dat ding oud zal worden (betrouwbaarheid, running costs, eventuele kostprijs van bijkomende (jaren) garantie, evolutie marktwaarde, ...). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 27 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2015 Dat ze er benzines willen gaan doorduwen dat lijkt me duidelijk, maar als ik voor mezelf eens de rekning maak: 2015 520da f11 vs 2015 520ia f11, dan scheelt dat toch allemaal te weinig om me over de streep te trekken. Als ik uitga van de fictieve situatie dat de auto 1 jaar oud is en ik ga hem ga inschrijven op 2 mei 2016: 520i touring 157 gr co2: Biv: 543 euro VB: 386 euro 520d touring 128 gr co2: biv: 585 euro VB: 473 euro Grofweg scheelt het me dus elk jaar 100 euro aan VB. Lijkt me vrij snel terug verdiend met een diesel en wat autosnelweg. In 2018 komen die prijzen aan de pomp wel gelijk, maar tegen dan heb ik al 2 jaar gereden. Komt daar nog de lagere aftrek bij en het hogere VAA voor de benzine. Mijn trajecten bestaan voor het komende jaar uit: Wekelijks: 4x 100 km / dag 1 x 300 km / dag 1 x 200 km / week weekendverkeer Jaarlijks: 1 x 3000 km zomerreis 1 x 1000 km skivakantie Zie ik iets over het hoofd ? Een diesel lijkt me toch nog altijd het voordeligste ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.170 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 Corvette C7 Z06, vanaf 1/1/2016 4.5K wegentaks per jaar 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 Kan je nog ergens de oude BIV en rijtax simuleren? EDIT: gevonden. Gewoon in de simulator nog dit jaar als datum ingeven... :-D Ok, het was om te kijken wat het verschil is voor mijn C450 die in februari zal binnenkomen, in september besteld is, en waarvoor ik dus kan aanvragen om nog volgens de oude berekening te laten belasten. Oude regeling: BIV: € 983 Rijtax: € 776 Nieuwe regeling: BIV: € 1244 Rijtax: € 795 Niet de moeite dus om tijd te steken in die aanvraag voor de oude regeling. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 op voertuigkosten.be kan je nog 2015 of 2016 kiezen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.666 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 Corvette C7 Z06, vanaf 1/1/2016 4.5K wegentaks per jaar [emoji38]z: Dikke WTF zeg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 Idd, wordt in ons land onbetaalbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 En jij wil de jouwe een jaartje uitschrijven? Dan kan je hem beter gewoon nu wegdoen he want die wordt toch nooit meer ingeschreven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 Wie is jij? Bedoel je Toere met zijn M3? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 Ja toere, sorry. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philken 154 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 Corvette C7 Z06, vanaf 1/1/2016 4.5K wegentaks per jaar ik zou daar een cng installatie inpleuren, geen tks meer en je hebt je installatie al terugverdiend door je 1 jaar taks.... en daarvoor moet je ni eens op cng rond te karren, gewoon verder op benzine... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.666 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 Ja toere, sorry.Wuk??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 Als je nu je M3 uitschrijft "voor een jaar" ga je hem nooit meer inschrijven weer om 3k taks ofzo te betalen he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.170 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 ik zou daar een cng installatie inpleuren, geen tks meer en je hebt je installatie al terugverdiend door je 1 jaar taks.... en daarvoor moet je ni eens op cng rond te karren, gewoon verder op benzine... Ben je daar zeker van? Kan dat bij retrofitten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philken 154 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 Ben je daar zeker van? Kan dat bij retrofitten? ja, heb vorige week nog de simulatie gemaakt voor een Volvo S80 V8 met 4.4 s80 v8 232kw 4414cc euro4 2/07/2008 2015 benzine lpg cng biv 3839,05 1852,88 718,92 rijtaks 2195,16 2195,16 2195,16 lpgtaks 208,2 2016 benzine lpg cng biv 4628,18 2259,85 0 rijtaks 2987,61 2877,61 0 lpgtaks 208,2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.666 Geplaatst: 27 december 2015 Delen Geplaatst: 27 december 2015 Als je nu je M3 uitschrijft "voor een jaar" ga je hem nooit meer inschrijven weer om 3k taks ofzo te betalen he.Klopt vrees ik[emoji17] Na de feestdagen eens wat garages doen en kijken wat ik er nog voor kan krijgen.... En dan zie ik wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.