Ga naar inhoud

Nieuwe verkeersbelastingen: wat met herinschrijven


Rabbit

Aanbevolen berichten

Jah zijn al geen gewone wagens meer hé en aston martin staat nu ook niet bekend voor z'n milievriendelijkheid ;)

 

Kon alleszins nog veel erger, 10 jaar geleden was je sowieso altijd al 5.000euro kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

120d:

 

oud:
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:     72,16 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:     405,11 EUR

Nieuw:
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:     535,32 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:     448,86 EUR

 

 

Is nochtans maar 108 gram

Link naar reactie
Delen op andere sites

120d:

 

oud:

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:     72,16 EUR

De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:     405,11 EUR

Nieuw:

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:     535,32 EUR

De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:     448,86 EUR

 

 

Is nochtans maar 108 gram

 

Kan zijn, het blijft en f*cking stinkdiesel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja want die heeft iedereen hier in de garage staan

Staan is inderdaad de juiste omschrijving voor wat het gros van dergelijke wagens voornamelijk doen.

10% rijksten betalen al meer dan 50% van alle belastingen in België eh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan is inderdaad de juiste omschrijving voor wat het gros van dergelijke wagens voornamelijk doen.

10% rijksten betalen al meer dan 50% van alle belastingen in België eh.

Kijk he blauwe vriend, dat zijn altijd zo van die standaardzinnetjes die niet veel zeggen. Ik ben ook een liberaal hoor maar ik denk toch wel dat er heel weinig DBS bezitters die gaan melken dat ze 2K meer moeten betalen om dat ding in te schrijven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

120d:

 

oud:

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:     72,16 EUR

De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:     405,11 EUR

Nieuw:

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:     535,32 EUR

De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:     448,86 EUR

 

 

Is nochtans maar 108 gram

 

Zou er nog maar aan mankeren dat een stinkende diesel maar 72 euro BIV moet betalen en mijn zalig naftkraam 324!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk he blauwe vriend, dat zijn altijd zo van die standaardzinnetjes die niet veel zeggen. Ik ben ook een liberaal hoor maar ik denk toch wel dat er heel weinig DBS bezitters die gaan melken dat ze 2K meer moeten betalen om dat ding in te schrijven.

't Gaat over VB, niet over BIV (die was sowieso al 10k voor alles met een beetje een grote motor), en volgens mij heb jij een heel fout beeld dan over de gemiddelde DBS-rijder. 't Is niet omdat je het kan betalen dat je dat ook wil. Elk jaar 2K extra ('t is niet dat het al goedkoop was om met zoiets te rijden) uitgeven voor zo'n kar waar je zelden mee rijdt is en blijft veel geld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een klassiek gevalletje van "als je zo'n kist hebt thuis, kan die 2k extra / jaar er ook wel af". Tsja, misschien wél. Misschien niet. Maar ik denk toch dat het slechts een kleine minderheid is die daar zo licht over zal gaan, non?

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Gaat over VB, niet over BIV (die was sowieso al 10k voor alles met een beetje een grote motor), en volgens mij heb jij een heel fout beeld dan. Elk jaar 2K extra ('t is niet dat het al goedkoop was om met zoiets te rijden) uitgeven voor zo'n kar waar je zelden mee rijdt is en blijft veel geld. 

Voor VB is dat inderdaad veel geld, dat je er zelden mee rijdt dat heb je aan jezelf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besteld in september, maar auto wordt pas geleverd in februari.

aanvraag doen om "oude" regeling te verkrijgen

heb dat al voor mijn schoonbroers V'klasse gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, het verschil tussen een manuele Cayman S en eentje met PDK is bedroevend veel. :(

 

€ 2.873,01 vs € 1.664,92

 

En € 75 verschil in jaarlijkse taks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, het verschil tussen een manuele Cayman S en eentje met PDK is bedroevend veel. :(

 

€ 2.873,01 vs € 1.664,92

 

En € 75 verschil in jaarlijkse taks.

 

:cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschrikkelijk veel zin om de M3 eens voor een 6-tal maand of zelfs langer stil te zetten en zien hoeveel ik hem mis, maar is dit niet zeer nadelig moest ik hem dan nadien opnieuw willen inschrijven. Val ik dan onder de nieuwe regeling?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of bovenstaande voorbeelden ter voorbeeld zijn of niet maar voor de reeds ingeschreven voertuigen wijzigt er niets. Voor BIV ook niet als ze op dezelfde naam terug ingeschreven worden. Jaarlijkse verkeersbelasting is dan allicht wel volgens de nieuwe regeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschrikkelijk veel zin om de M3 eens voor een 6-tal maand of zelfs langer stil te zetten en zien hoeveel ik hem mis, maar is dit niet zeer nadelig moest ik hem dan nadien opnieuw willen inschrijven. Val ik dan onder de nieuwe regeling?

BIV niet, is eenmalig en heb je al betaald (je hebt de auto langer dan 6 maanden, toch?).

Verkeersbelasting wel, en ik schat niet dat het voor zo'n ketel goedkoper gaat zijn.

Oldtimer leeftijd ook (verre toekomst [emoji3]).

Mijn voorstel: ingeschreven houden en breng die m3 6 maandjes naar mij, zal ik er in de tussentijd voor zorgen dat de vloeistoffen wat rond gaan. Als je hem mist kan je hem altijd komen halen. [emoji16]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid