Ga naar inhoud

Nieuwe verkeersbelastingen: wat met herinschrijven


Rabbit

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Past dat op alle motoren? Kan je een BMW S65 4-liter V8 daarmee uitrusten, b.v.? Is nog een optie, eigenlijk, om zo'n M3 V8 nog een aantal jaar draaglijk te hebben qua vaste kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BIV stijgt nauwelijks, jaarliijkse rijtax is nu net iets boven de 1.000 EUR ipv. een kleine 800 EUR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb verleden week eens wat gespeeld met de configurator, en sommige cijfers zijn toch om van achterover te vallen. Een 350Z kost aan jaarlijkse verkeersbelasting 2060 euro, terwijl de huidige Clio RS maar 246 euro kost per jaar. Dat is minder als mijn gammele Megane  :mellow:

 

De nieuwe generatie hot hatches valt wel mee qua jaarlijkse verkeersbelasting: nieuwe Civic Type R 405 euro, Fiesta ST 241 euro, GT86 400 euro, .... 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wat wil je, 3,zoveel liter cilinderinhoud en een co²-uitstoot op papier die redelijk overeen stemt met die in praltijk (unlike de Europeanen, die daar echt gore trucs mee uithalen en hun karren abnormaal laag kunnen laten scoren) = ping ping.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je voor dat ze op de keuring een uitlaatgasmeting zouden doen en op basis daarvan je belasting berekenen voor volgend jaar...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Den Décathlon zou nogal verkopen, zeg! Iedereen die naar de keuring moet nog snel achter 10 paar van die witte tennissokken om in de uitlaat te proppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Past dat op alle motoren? Kan je een BMW S65 4-liter V8 daarmee uitrusten, b.v.? Is nog een optie, eigenlijk, om zo'n M3 V8 nog een aantal jaar draaglijk te hebben qua vaste kosten.

Maakt niet uit, als de installatie er maar in zit :ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook waar. :lol:

 

België :fp:

 

Jamaar, dat gaan ze toch controleren op de keuring?

Ja, en als alles aangesloten is en lijkt te werken is er toch niks aan de hand?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en als alles aangesloten is en lijkt te werken is er toch niks aan de hand?

Yup, maar ik zat eerst te denken aan de (nog goedkopere) mock-up variant. :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid