Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 5 maanden later...
Op 19/10/2022 om 21:09, BMWMB zei:

Er komt wel nog een 718 Spyder RS.

spacer.png

spacer.png

De allocaties zijn blijkbaar begonnen. Ik vraag me wel af hoe ze dat motorblok daar in hebben gekregen. Bij de cayman hebben ze extra inlaten langs de cabine moeten sturen, de motor-afdekking is er uit omdat de motor te hoog kwam, ...
Dan heb je toch problemen om dat in de spyder geplaatst te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, anders zei:

De allocaties zijn blijkbaar begonnen. Ik vraag me wel af hoe ze dat motorblok daar in hebben gekregen. Bij de cayman hebben ze extra inlaten langs de cabine moeten sturen, de motor-afdekking is er uit omdat de motor te hoog kwam, ...
Dan heb je toch problemen om dat in de spyder geplaatst te krijgen?

Die extra inlaten staan er alvast ook 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 10/5/2023 om 00:17, Super95 zei:

 

Heel knap, maar een dak dat gewoon niet waterdicht maakt het toch echt gewoon quasi nutteloos in België

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch hetzelfde dak zoals de spyder nu al heeft?

En ik moet sowieso de eerste spyder (of cayman gt4 al dan niet rs) nog tegenkomen die men dagelijks gebruikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, anders zei:

Heel knap, maar een dak dat gewoon niet waterdicht maakt het toch echt gewoon quasi nutteloos in België

Bizar dat jij als boxster eigenaar dat zegt eigenlijk. Ik vind dat nu juist niet. Dat zou mij nu echt niet tegenhouden om zo'n ding te gebruiken. 

Natuurlijk is ons elektrisch dakje dat, al rijdend, zeer snel open en dicht gaat, veel praktischer. 

Als het druilerig is, bekijk ik steeds de buienradar. 

Zou ik een fantastische uitdaging vinden, zo'n Spyder als daily gebruiken in België. Mijn rug ook waarschijnlijk.

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Bizar dat jij als boxster eigenaar dat zegt eigenlijk. Ik vind dat nu juist niet. Dat zou mij nu echt niet tegenhouden om zo'n ding te gebruiken. 

Natuurlijk is ons elektrisch dakje dat, al rijdend, zeer snel open en dicht gaat, veel praktischer. 

Als het druilerig is, bekijk ik steeds de buienradar. 

Zou ik een fantastische uitdaging vinden, zo'n Spyder als daily gebruiken in België. Mijn rug ook waarschijnlijk.

 

Het probleem is niet dat het een onhandig te installeren dak is he. Maar het feit dat het zelfs met het dak er op niet dicht is (achter de zijruiten is een gat, en de achterkant is open).

Dat wil dus zeggen dat als je pakweg naar de Ardennen rijdt, daar gaat touren en 's middags gaat eten, je het dak erop zet en het begint te gieten, uw alcantara interieur om zeep is.

Bij de gewone Spyder is dat dicht:

 

spacer.png

vs

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/10/2022 om 21:09, BMWMB zei:

Er komt wel nog een 718 Spyder RS.

 

spacer.png

Hier is toch duidelijk te zien dat het bij deze ook dicht is. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Joske zei:

Hier is toch duidelijk te zien dat het bij deze ook dicht is. 🤔

Net dit filmpje gevonden:

 

Blijkbaar is er dus nog een extra deel beschikbaar om het wel dicht te maken. Maar je ziet hier toch ook dat het installeren van het dak toch echt wel veel gedoe is. Tov het gewone spyder dak (waar eigenlijk enkel het uitstappen om de koffer open te doen, en het vastmaken van die uiteinden extra is), vind ik het een extreem complex dak waarbij ze maar 8kg besparen tov dat van de gewone spyder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, anders zei:

Blijkbaar is er dus nog een extra deel beschikbaar om het wel dicht te maken. Maar je ziet hier toch ook dat het installeren van het dak toch echt wel veel gedoe is. Tov het gewone spyder dak (waar eigenlijk enkel het uitstappen om de koffer open te doen, en het vastmaken van die uiteinden extra is), vind ik het een extreem complex dak waarbij ze maar 8kg besparen tov dat van de gewone spyder...

Wàt een gesukkel zeg dat dak... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso gaat dat wel dicht zijn. Porsche kennende. 

Gewoon open laten :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Redfive zei:

Wàt een gesukkel zeg dat dak... 

dat is het dak van de 987spyder; na 2 keer kan je dat op 5min tijd er op krijgen hoor en idd, geen idee meer of je zonder dat extra stuk kon rijden

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat bij de Elise niet ook zoiets? Dat targadakje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Is dat bij de Elise niet ook zoiets? Dat targadakje.

Een Elise heeft een Targa-dak, dus dat rolt eigenlijk uit tussen de voorruit en de beugel he (dus in de breedte van de auto, niet in de lengte). Dat is toch echt wel veel makkelijker om te doen. De corvette Z06 heeft zo'n carbon hard-top targa-dak, en zelfs dat is een pak handiger dan wat Porsche hier doet imo 😛

Dit lijkt idd een afgeleide van het 987 spyder dak. Ik vermoed dat er niet genoeg plek meer was voor een vouwmechanisme zoals bij de gewone spyder, en dat het in deze niet gewichtsbesparing als doel had... (je kan ook niet verstelbare stoelen installeren, dat bespaart ook gewicht he :p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de video's niet bekeken, maar geldt hier dan dezelfde beperking als op de 987? Met dat dak erop mocht je niet sneller dan 180 rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, anders said:

Net dit filmpje gevonden:

 

Blijkbaar is er dus nog een extra deel beschikbaar om het wel dicht te maken. Maar je ziet hier toch ook dat het installeren van het dak toch echt wel veel gedoe is. Tov het gewone spyder dak (waar eigenlijk enkel het uitstappen om de koffer open te doen, en het vastmaken van die uiteinden extra is), vind ik het een extreem complex dak waarbij ze maar 8kg besparen tov dat van de gewone spyder...

Ga eens 8kg zoeken in de rest van de auto. Dit is een quick win. Als je hem lichter wil maken en je laat zo 8kg liggen ...

Uiteindelijk is het idee (en dat was bij de eerste generatie ook zo) dat het een auto zonder dak is waar je in extremis wat stof kan over trekken als het regent (zoals een Caterham). Het is geen daily om in alle weersomstandigheden te gebruiken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ga eens 8kg zoeken in de rest van de auto. Dit is een quick win. Als je hem lichter wil maken en je laat zo 8kg liggen ...

Uiteindelijk is het idee (en dat was bij de eerste generatie ook zo) dat het een auto zonder dak is waar je in extremis wat stof kan over trekken als het regent (zoals een Caterham). Het is geen daily om in alle weersomstandigheden te gebruiken.

Airco/ventilatie er uit (waarom zou je dat nodig hebben, als ge geen bruikbaar dak hebt). Of ze hadden by default heel het zware infotainmentsysteem kunnen vervangen door een lightweight android auto/carplay variant. Het zijn ook stoelen die elektrisch in hoogte instelbaar zijn, dat kan ook lichter.

 

Pas op he, het is ongetwijfeld een fantastische auto he, maar de bruikbaarheid wordt zodanig beperkt (zoals al gezegd, ik ben vrij zeker dat het door een praktisch probleem komt, geen gewichtskeuze) dat hij in ons klimaat zelden tot zijn recht gaat komen. Zoals je zegt, is het nu een auto zoals een Caterham, maar dan wel 3x zo duur natuurlijk 😛

Wat me trouwens opvalt is dat hij standaard geen "sport-chronopackage" heeft, hij heeft wel alle performance-dingen er uit, maar het klokje is een extra optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid