Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

Ze zullen het niet gevoeld hebben in de verkoopcijfers dat er een 4 cylinder ingekomen is. Dus zal er nul motivatie zijn om er iets aan te doen. Misschien een slecht voorbeeld gezien hybride maar BMW die van de 40e een 45e gemaakt heeft in deze tijden. Was commercieel gezien een schot in de roos. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ene filmpje na het andere aan het bekijken van de gt4 rs, wat een geluid en wat een auto :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/25/2022 at 7:04 PM, Speedhunter said:

Ze zullen het niet gevoeld hebben in de verkoopcijfers dat er een 4 cylinder ingekomen is.

Dat zou ik niet durven zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/3/2022 om 14:29, bossie zei:

Zou nooit een 6 cilinderM  weg doen voor een 4 pots cayman.Heb mijn cayman nu ingeruild voor een M2 en is toch een heel andere beleving.

Vandaag in Knokke zeker 4 of 5 718 Cayman's gezien. Zelfs eentje in "mijn" kleur. Daarvoor doe ik inderdaad mijn M niet voor weg😀

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat zou ik niet durven zeggen.

Ja? Ik heb daar zo'n beeld van dat die goed verkocht heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Speedhunter said:

Ja? Ik heb daar zo'n beeld van dat die goed verkocht heeft. 

Ik weet niet hoe het ondertussen zit maar een paar jaar geleden was dat toch niet het geval volgens een Duitse verkoper.

Ik denk (maar dat is speculatie) dat ze anders ook niet die GTS met 4.0 zouden gemaakt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik weet niet hoe het ondertussen zit maar een paar jaar geleden was dat toch niet het geval volgens een Duitse verkoper.

Ik denk (maar dat is speculatie) dat ze anders ook niet die GTS met 4.0 zouden gemaakt hebben.

De 4 cylinder is globaal gezien wel een enorm succes, mede dankzij China. De voorbije jaren werden er daar tussen de 5-7k per jaar verkocht.
GTS 4.0 is er gekomen om tegemoet te komen aan de Amerikaanse markt waar er meer vraag is naar een 718 met 6 cylinder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Audi S8 said:

De 4 cylinder is globaal gezien wel een enorm succes, mede dankzij China. De voorbije jaren werden er daar tussen de 5-7k per jaar verkocht.
GTS 4.0 is er gekomen om tegemoet te komen aan de Amerikaanse markt waar er meer vraag is naar een 718 met 6 cylinder.

Van wat ik hoorde van een Duitse verkoper liep het daar toch geen storm voor die auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, toere zei:

Vandaag in Knokke zeker 4 of 5 718 Cayman's gezien. Zelfs eentje in "mijn" kleur. Daarvoor doe ik inderdaad mijn M niet voor weg😀

Dat rijd wel goed en is zeker snel snel genoeg maar toch miste ik het 6 cilinder gevoel en sound.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bossie zei:

Dat rijd wel goed en is zeker snel snel genoeg maar toch miste ik het 6 cilinder gevoel en sound.

Snap ik. 

Nu toen ik van 8 cilinder naar 6 ging was het ook wennen. Van 6 naar 4 zal ook wel gaan zeker?🤔

Zolang het niet electrisch is😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ir_fuel zei:

Van wat ik hoorde van een Duitse verkoper liep het daar toch geen storm voor die auto.

Bedoel je dan de 4.0 GTS? Zou dat niet komen omdat je voor een kleine meerprijs een GT4 of Spyder hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Bedoel je dan de 4.0 GTS? Zou dat niet komen omdat je voor een kleine meerprijs een GT4 of Spyder hebt?

Neen, jij bedoelt de 4-cilinder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, toere zei:

Maar de 718 Cayman GTS is  een 4.0 dus taksen en BIV zijn ook wel redelijk hoog zeker? 

2,5k jaarlijks

8,5k BIV

Ridicuul dus. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4.0 :inlove:

Moet een fantastische daily zijn. Maar dan zou ik waarschijnlijk doorsparen voor een GT4.

Het is zot veel geld die taksen, maar dat zijn prioriteiten zeker?

Een Porsche kopen is één ding, hem onderhouden een ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, tato zei:

Die bestaat zowel in 2.5L als in 4.0L. Afhankelijk van het modeljaar. Nieuw is enkel 4.0L beschikbaar. 

Ja maar de 2.5L is ook 4 cilinder toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, binnenmuisarchitekt zei:

4.0 :inlove:

Moet een fantastische daily zijn. Maar dan zou ik waarschijnlijk doorsparen voor een GT4.

Het is zot veel geld die taksen, maar dat zijn prioriteiten zeker?

Een Porsche kopen is één ding, hem onderhouden een ander.

Een 4.0 koop je ook niet als je hem maar net kan betalen, iemand die dat koopt draait zijn hand niet om voor 8.5k biv en zeker niet voor 2.5k taks. Zou ook doorsparen voor een GT4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens vind ik het ten onrechte dat de flat-4 vaak negatief of minderwaardig wordt bekeken.

Ik blijf er bij dat Porsche wel een ferme prestatie heeft geleverd met dat blok. Qua vermogen, maar zelfs ook qua geluid. Het is vrij rauw, maar het heeft wel karakter.

De ingredienten (vermogen motor, middenmotor, chassis, lage zitpositie) zorgen echt wel voor een sportwagen gevoel en rijplezier.

Gewoon mijn bescheiden mening natuurlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ergens vind ik het ten onrechte dat de flat-4 vaak negatief of minderwaardig wordt bekeken.

Ik blijf er bij dat Porsche wel een ferme prestatie heeft geleverd met dat blok. Qua vermogen, maar zelfs ook qua geluid. Het is vrij rauw, maar het heeft wel karakter.

Dat is inderdaad zo, flat 4 =/= straight 4.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, toere zei:

Ja maar de 2.5L is ook 4 cilinder toch? 

Met beiden een testrit gedaan en zeer weinig verschil in prestaties gevoeld..Het geluid bij de 2 liter was zelfs beter dan de 2.5.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid