Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

Vind 'm 't knapst in basic spec, met matzwarte details, zonder glanzend carbon, met een unicolor frunk hood, met de machtig mooie std-velgen.
Ik geloof wel in de zin van de ultralichte optionele wielen maar om daar de gevraagde prijs voor te dokken én het daarvoor vereiste extreem dure Weissach-pack te speccen: nope.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Vind 'm 't knapst in basic spec, met matzwarte details, zonder glanzend carbon, met een unicolor frunk hood, met de machtig mooie std-velgen.
Ik geloof wel in de zin van de ultralichte optionele wielen maar om daar de gevraagde prijs voor te dokken én het daarvoor vereiste extreem dure Weissach-pack te speccen: nope.

Klopt. Toch wel belachelijk dure opties.. basic spec is zeker knap genoeg! Ik ken zo iemand die PTS wou, heeft uiteindelijk dan ook maar Weissach genomen omdat PTS anders niet mogelijk was :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Alexanderr zei:

Rörhl hemelt de sound van WP toch op ja

Anderzijds hoor je van gasten die 'm al konden rijden, dat de non-WP even goed klinkt. Zo op 't eerste zicht is dat ook helemaal logisch: de WP voegt (aan intake) niks toe, behalve carbon materiaal (déco/optisch, zo op 't eerste zicht te zien op de foto's van de brochures). Ah ja, die air scoops langs buiten ... maar dat het zou compleet contradictorisch zijn mocht dat iets extra doen qua sound binnenin: men prijst dat de extra sound binnenin zit, niet langs buiten ... dan ga je toch niet sound (intake) eerst naar buiten via air scoops en zo weer doorheen glas naar binnen sturen. Die intake sound komt waarschijnlijk vooral los doorheen 't materiaal van de airbox rechtstreeks in de cabine.  En dan geloof ik niet dat dat beetje carbon binnenin op de box plots nog zo veel meer sound maakt.
Tenzij er nog extra zaken toegevoegd zijn waar Porsche niks over rept, zoals sound tubes (zoals BMW b.v. vroeger ook gebruikte om de pittiger modellen binnenin iets sportiever te laten klinken dan de zwakkere modellen). Maar m'n kop eraf als Porsche zoiets wél doet en daar dan niks over rept... Mijn gedacht gaan ze alle registers open trekken om dat peperdure WP zo veel mogelijk aan de man te brengen, dus nu lijkt het alsof enkel de WP zo fantastisch klinkt maar m'n kop eraf als de non-WP en de WP op dat vlak niet 99,98% hetzelfde klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
6 hours ago, Alexx said:

Vreemd.

Nu wel normaal. PTS Viola Metallic.

3707F99A-A854-4F7C-A29F-EEF0F86BDE72.jpeg

65326521-83B6-472C-A87A-FBD4B7AE5582.jpeg

Echt ongelofelijk he. Je hebt de indruk dat ze je buitenkijken bij Porsche tegenwoordig als je een GTx model bestelt en je vraagt geen PTS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Echt ongelofelijk he. Je hebt de indruk dat ze je buitenkijken bij Porsche tegenwoordig als je een GTx model bestelt en je vraagt geen PTS.

Inderdaad. Ken zelfs mensen die niet geïnteresseerd zijn in het carbon, maar toch maar het Weissach nemen, omdat ze anders geen PTS kunnen kiezen. Krijg er nog 3-4 binnen, allemaal PTS.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan lachen er mensen met mij als ik de sossen-uitspraak beaam: "de rijken worden rijker".

Dat lijkt me anders een perfecte weerspiegeling hiervan 🙂 

PTS is verdubbeld in prijs tov 10 jaar geleden, en volgens mij is de vraag ernaar maal 4 gegaan ofzo, en in de GT range maal 10 denk ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriend van mij zijn beste vriend zou een Cayman GT hebben. 3.0Liter met 400PK. 

Ik zei is het geen GT4 ofzo maar neneen gewone Cayman. 

Ik geloofde er ook niet veel van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, toere zei:

Vriend van mij zijn beste vriend zou een Cayman GT hebben. 3.0Liter met 400PK. 

Ik zei is het geen GT4 ofzo maar neneen gewone Cayman. 

Ik geloofde er ook niet veel van...

Is 4.0 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Een model uitgevonden aan de toog.

Das volgens mij die met de 3.0 tdi van audi in dat je bedoeld

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, toere zei:

Vriend van mij zijn beste vriend zou een Cayman GT hebben. 3.0Liter met 400PK. 

Ik zei is het geen GT4 ofzo maar neneen gewone Cayman. 

Ik geloofde er ook niet veel van...

Is het geen 968? 😄

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Krikkie zei:

Is het geen 968? 😄

Bwj 2019 zei hij, ik denk het niet😆

'K heb achter een foto gevraagd, ben benieuwd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/7/2022 om 07:08, Alexx zei:

Vreemd.

Nu wel normaal. PTS Viola Metallic.

3707F99A-A854-4F7C-A29F-EEF0F86BDE72.jpeg

65326521-83B6-472C-A87A-FBD4B7AE5582.jpeg

Gisteren mee gereden. WTF! 
Constant kippenvel. Wat een auto.

Wel heel luid binnenin :lolz:

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid