Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

13 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

https://www.autocar.co.uk/car-news/technology/porsche-718-air-vent-fix-aims-stop-cigarette-ingestion

Porsche is offering to replace the side air-intake grilles on the 718 Boxster and 718 Cayman to prevent cigarettes or cigars from entering and damaging the engine. 

The issue has long affected Boxster and Cayman models, going back into previous generations. 

... 

This can ultimately lead to a smouldering fire in the engine compartment. Typical warning signs and indications are smoke development in the rear area, loss of engine power, warning messages lighting up in the central display or burning smells." 

The issue will be counteracted with tighter-mesh protective grilles that customers can have fitted free of charge in a process that will take around an hour to complete. 

 

@dragonfly, @ir_fuel, @flupke73, @binnenmuisarchitekt, @Mvl, @tato en others

Wij hebben (jammer genoeg) een klant gehad die zo zijn auto in brand heeft gestoken zonder het zelf te beseffen. De man heeft héél veel geluk gehad. Kort erna was er de terugroepactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, flupke73 zei:

GT4 is dat 'anders' of niet?

Ik heb voor mijne gt4 gevraagd. 

Dus de roosters zijn voor alle 981 Modellen gelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Alexanderr zei:

Wij hebben (jammer genoeg) een klant gehad die zo zijn auto in brand heeft gestoken zonder het zelf te beseffen. De man heeft héél veel geluk gehad. Kort erna was er de terugroepactie.

Maar enkel voor de 718? Of volgt er ook één voor de 981?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Alexanderr zei:

De terugroepactie was voor 718

Is die uit het artikel geen nieuwe terugroepactie? Ik heb vorige week ook een brief gehad voor de roostertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat mag je helaas uit je hoofd zetten. Een 2.0 is vandaag de dag helaas geen "simpele" benzine meer 😕 

Die plaats is ingenomen door een 1400, of een 1000 met de nodige turbo/compressor addenda.

Strange. De atmosferische 2 liter benzine die in de CX30 ligt gekoppeld aan een manuele versnellingsbak is maar 185 euro BIV. 128gr uitstoot weliswaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Alexanderr said:

Wij hebben (jammer genoeg) een klant gehad die zo zijn auto in brand heeft gestoken zonder het zelf te beseffen. De man heeft héél veel geluk gehad. Kort erna was er de terugroepactie.

Zal hem leren zijn peuken op straat te gooien :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Fred zei:

Strange. De atmosferische 2 liter benzine die in de CX30 ligt gekoppeld aan een manuele versnellingsbak is maar 185 euro BIV. 128gr uitstoot weliswaar.

Die Cayman 180co2 he. Daar zit het grote verschil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Uiteraard is het voor achteraan. Maar ze steken het ook vooraan. Steentjes die in radiator knallen of bladeren die zich ophopen.

Die bladeren zijn een pest. Op de 997 turbo (maar wellicht ook op andere modellen) begonnen die bladeren te rotten en de radiators aan te tasten. Zo meerdere klanten gehad die de 3 radiatoren mochten vervangen, kostelijk grapje... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/2/2022 om 09:05, Fred zei:

Strange. De atmosferische 2 liter benzine die in de CX30 ligt gekoppeld aan een manuele versnellingsbak is maar 185 euro BIV. 128gr uitstoot weliswaar.

Da's geen vergelijk, hoeveel atmosferische benzines zijn er nog he. Al die andere 2.0 zijn turbo en hebben 200+ peekaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

15 hours ago, binnenmuisarchitekt said:

Mega vet

 

2 hours ago, korneeldebruyn said:

Pfoe 😍

 

Alleen ziet dat er zo niet uit in 't echt :D 

Hier zit er in sommige foto's precies wat paars in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/2/2022 om 09:54, toere zei:

Die Cayman 180co2 he. Daar zit het grote verschil. 

Waarom geen 981 2.7? Of is dat te plat? heb mijn BIV plus wegentaks net gekregen 1400 euro de twee samen :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Dat zijn toch zwaar bewerkte foto's?

Bwa, ik vind ze toch zeer waarheidsgetrouw. Die iPhone foto hierboven is veel minder realistisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Alexanderr said:

Bwa, ik vind ze toch zeer waarheidsgetrouw. Die iPhone foto hierboven is veel minder realistisch

Ik heb toch al macadamia IRL gezien en het ziet er toch bruiner uit dan op die foto's in de advertentie. 

Kijk naar de omgeving, je ziet dat er zwaar aan bijgeregeld is. Het contrast bv staat ook vollen bak open getrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Krikkie zei:

Waarom geen 981 2.7? Of is dat te plat? heb mijn BIV plus wegentaks net gekregen 1400 euro de twee samen :D 

Vrees te weinig kracht ja( ter vergelijking mijn M4) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Alexx zei:

Vorige week ook even binnen gesprongen. Zou het zelf niet kiezen, maar super knap vind ik! 

306AE237-13E4-4026-A4CC-FDF67E230BB1.jpeg

Ik wel, direct.

"Checkt zijn rekening"

 

Aaa neen toch niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid