Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
24 minuten geleden zei Alexanderr:

Jokke vlo is hard to get aan het spelen om meer korting te bekomen denk ik :ninja: 

Aha ik krijg een hogere % als ik "bi color" neem? :D 

Geplaatst:

Als ik die percent op ne velo geef lachen ze me vierkant uit. Dit terzijde. 

"Swenst" dat we hier toch openbaar bezig zijn. 

Eigenlijk is die nieuwe Cayenne  wel een stuk goedkoper dan zo een Panamera voor zelfde gebruik :) en mits wat juist in opties ook nog ok precies. 

http://www.porsche-code.com/PJ7D7IX6

MET BICOLOR interieur !!! 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Is er nog niet maar je hebt een punt ik zou op de hybride wachten

Geplaatst:
16 hours ago, gTa said:

Zet dat laatste uit je hoofd, dat is een "ik moet dat hebben omdat in the BMW days dat een optie was die je moést nemen om van die horrid grijze interieurhemel af te zijn" fabeltje. Soms is het knapper, zeker als je een interieurhemel krijgt in een kleur die nergens anders in het interieur te bespeuren is. Maar in een auto met beige interieur past een (identiek gekleurde) beige interieurhemel zeer goed en het schept écht veel ruimtegevoel.

Ga je 't panoramisch dak nemen, om wat licht in het interieur te brengen perhaps? :D Wel, bovenstaande helpt daar op zichzelf ook al enorm bij.

Man man man ... en toen ik hier een paar maand geleden zoiets schreef over de combo zwarte dakhemel + panodak kreeg ik het halve forum over me heen ...

Geplaatst:
Zojuist zei ir_fuel:

Man man man ... en toen ik hier een paar maand geleden zoiets schreef over de combo zwarte dakhemel + panodak kreeg ik het halve forum over me heen ...

Betekent toch dat de andere helft het niet expliciet oneens was met je? :up:

Geplaatst:
9 hours ago, Jokke_vlo said:

Als ik die percent op ne velo geef lachen ze me vierkant uit. Dit terzijde. 

"Swenst" dat we hier toch openbaar bezig zijn. 

Eigenlijk is die nieuwe Cayenne  wel een stuk goedkoper dan zo een Panamera voor zelfde gebruik :) en mits wat juist in opties ook nog ok precies. 

http://www.porsche-code.com/PJ7D7IX6

MET BICOLOR interieur !!! 

Blijft een ferme bak IMO. 

Geplaatst:

Zoals reeds even in het privé met Alexander besproken overweegt mijn vader om eventueel  zijn 540i xDrive weg te doen voor een Porsche Panamera 4 E-Hybrid (indien hij tot een goede/ tevredenstellende deal kan komen)

Zojuist eens even aan de slag gegaan met de configurator.  Aangezien Porsche nogal doorslaat met opties en prijzen hebben we het niet al te zot gemaakt.

Als optie de volgende zaken aangevinkt:

- Metallic lak (kom ik dalijk nog even op terug). 
- Vollederen interieur bi-color (op de kleur kom ik zo nog even terug)

- Sport design pakket in het hoogglans zwart
- Zelfdimmende buitenspiegels icm geheugenpakket
- LED koplampen met Matrix technologe incl Porsche Dynamic Light System Plus (niet overtuigd dat we deze functie uiteindelijk ook zullen nemen)
- Park Assist systeem voor en achter met surround view
- Panoramadak systeem
- Privacy beglazing
- Exterieur pakket aluminium (nog afhankelijk van de buitenkleur) 
- 8 Traps PDK bak
- Sportuitlaatsysteem met sport eindpijpen zilver
- 911 Turbo 21 inch Turbo Design velgen
- Adaptieve comfortstoelen incl. comfort geheugen pakket
- Automatische 4 zone airconditioning
-Interieurpakket sfeer verlichting voor en achteraan
- Stoelverwaming vooraan
- Lane Change Assist
- Verwarmbaar stuurwiel
- Bose Surround Sound System
- DAB radio

Qua buitenkleur zijn er een aantal opties: Vulkaangrijs (dan icm met bi-color interieur zwart/ zadelbruin), chromen raamomlijsting, chromen eindpijpen, of nachtblauw metallic met bi color interieur zadel bruin/ Luxor beige en dan eveneens de chromen raamomlijsting en chromen eindpijpen, of rhodium zilver met zwart vol lederen interieur, zwarte hoogglans raamomlijsting, zwarte portiersrepen, zwarte spiegels en zwarte eindpijpen van het sportuitlaat-syteem. Bij de rhodium zilveren zouden we dan ook opteren voor de Porsche Sport Design 21 inch wielen in het hoogglans zwart ipv de 911 turbo wielen. 

Ik ben eens benieuwd of het financieel een haalbare kaart zal zijn, maar ik vind het alvast een schitterende auto! Zeker de knapste 4 deur limousine in het segment. 

Geplaatst:
3 minutes ago, iRicky said:

Zojuist eens even aan de slag gegaan met de configurator.  Aangezien Porsche nogal doorslaat met opties en prijzen hebben we het niet al te zot gemaakt.

Niet te zot maken, maar wel:

- LED koplampen met Matrix technologe incl Porsche Dynamic Light System Plus (niet overtuigd dat we deze functie uiteindelijk ook zullen nemen)
- Lane Change Assist
- Verwarmbaar stuurwiel
- DAB radio

Dat zijn toch of "nutteloze" opties, of opties waar je een goedkoper alternatief kan pakken als je het budget binnen de perken wilt houden?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 minutes ago, ir_fuel said:

Niet te zot maken, maar wel:

Dat zijn toch of "nutteloze" opties, of opties waar je een goedkoper alternatief kan pakken als je het budget binnen de perken wilt houden?

Vindt je?

- Sport design pack vind ik echt een stuk mooier op een Panamera (beetje zoals een M pack op een BMW)
- Led Koplampen met matrix: agreed. Wellicht dat dit ook niet aangevinkt gaat worden.
- Park Assist met surround view: echt wel een must voor mijn vader. Die raakt anders alles :D
- Sportuitlaatsysteem: Is dat niet wat je juist wilt op een Porsche? Heb daar echt goede dingen over gehoord.
- Automatische 4 zone airco: ik zag dat je bij de 4 zone airco een mooi schermpje tussen de achterstoelen krijgt. Ziet er veel luxer uit imo.
- Lane change assist: ook een must voor mijn vader. Die kijkt vaak niet over zijn schouder :lolz:
- Verwarmbaar stuurwiel: agreed.
- DAB radio: half agreed. Maar toch wel een fijne optie vind ik. 

Geplaatst:
Just now, iRicky said:

Vindt je?

3f9b7bb678bef69c2781b4e99fb6548dedeec555

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Dit is toch ook echt prachtig!

Screen Shot 2017-09-15 at 13.44.00.png

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
8 minutes ago, Geezer said:

Niet tevreden van de 5?

Het is een geweldige auto, maar mijn vader heeft niet het gevoel dat hij in iets anders rijdt. Te veel van hetzelfde en hij zou echt graag eens wat anders willen rijden zei hij. De Panamera is voor hem echt een droom...

Geplaatst:
12 minutes ago, iRicky said:

Dit is toch ook echt prachtig!

Screen Shot 2017-09-15 at 13.44.00.png

Heel knap, maar die spiegels en handgrepen moeten in koetswerkkleur en de velgen zonder zo'n gepolierd randje.

Geplaatst:

Ik weet niet wat ik mooier vind. Beide kleuren zijn erg mooi!

porsche-971-panamera-turbo-c667212082017184856_3.jpg

porsche-971-panamera-turbo-c940529072017233454_3.jpg

Geplaatst:

Ik heb in Frankfurt dit interieur gezien, en was op slag verliefd. Een zwarte, zonder chroom lijsten, en dan dit interieur. [emoji7]

Ik heb wel niet gekeken hoe deze kleur heet. Het is heel licht beige, met het dashboard zwart met diezelfde beige stikking.

eefc64878883aa7cafc3d7cdb5c465bf.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
1 uur geleden zei iRicky:

Zoals reeds even in het privé met Alexander besproken overweegt mijn vader om eventueel  zijn 540i xDrive weg te doen voor een Porsche Panamera 4 E-Hybrid (indien hij tot een goede/ tevredenstellende deal kan komen)

Als optie de volgende zaken aangevinkt:

- Metallic lak (kom ik dalijk nog even op terug). 
- Vollederen interieur bi-color (op de kleur kom ik zo nog even terug)

- Zelfdimmende buitenspiegels icm geheugenpakket
- Panoramadak systeem
- Privacy beglazing
- Exterieur pakket aluminium (nog afhankelijk van de buitenkleur) 
- 8 Traps PDK bak
-Interieurpakket sfeer verlichting voor en achteraan
- Stoelverwaming vooraan
- Lane Change Assist
- Verwarmbaar stuurwiel
- DAB radio

Qua buitenkleur zijn er een aantal opties: Vulkaangrijs (dan icm met bi-color interieur zwart/ zadelbruin), chromen raamomlijsting, chromen eindpijpen, of nachtblauw metallic met bi color interieur zadel bruin/ Luxor beige en dan eveneens de chromen raamomlijsting en chromen eindpijpen, of rhodium zilver met zwart vol lederen interieur, zwarte hoogglans raamomlijsting, zwarte portiersrepen, zwarte spiegels en zwarte eindpijpen van het sportuitlaat-syteem. Bij de rhodium zilveren zouden we dan ook opteren voor de Porsche Sport Design 21 inch wielen in het hoogglans zwart ipv de 911 turbo wielen. 

Ik ben eens benieuwd of het financieel een haalbare kaart zal zijn, maar ik vind het alvast een schitterende auto! Zeker de knapste 4 deur limousine in het segment. 

Ik wacht nog op het antwoord trekhaak en de handtekening is een feit. 

Niet te zot doen :D imo een paar overbodige dingen of wat commentaar.......

- Sport design pakket in het hoogglans zwart meerwaarde 
- Zelfdimmende buitenspiegels icm geheugenpakket ok 
- LED koplampen met Matrix technologe incl Porsche Dynamic Light System Plus (niet overtuigd dat we deze functie uiteindelijk ook zullen nemen) imo weggesmeten geld
- Park Assist systeem voor en achter met surround view die surround is puur gadget 
- Panoramadak systeem ok
- Privacy beglazing ok
- Exterieur pakket aluminium (nog afhankelijk van de buitenkleur) indien sport pakket in hoogglans zwart, dit ook hoogglans nemen
- 8 Traps PDK bak
- Sportuitlaatsysteem met sport eindpijpen zilver waarom geen hoogglans zwart als je al sportpakket in hoogglans hebt
- Automatische 4 zone airconditioning weinig tot geen meerwaarde, waarom geen stoelventilatie in de plaats? Dat is echt een meerwaarde
-Interieurpakket sfeer verlichting voor en achteraan zeker doen imo
- Stoelverwaming vooraan stoelventilatie gebruik je meer dan stoelverwarming
- Lane Change Assist ok
- Verwarmbaar stuurwiel vind ik persoonlijk geld voor vuilbak
- DAB radio

- achterlichten (en band ertussen) in smoke ? 

Geplaatst:

En, ik ben ook verliefd geworden op de Sport Turismo. Irl zoveel knapper dan op foto, en hij oogt veel jonger dan de gewone Panamera.

f67374e925fceb117d4ec2d4fecb18b0.jpg

ff4826d1ea9f1a05d459665b58c61e57.jpg

5a12e3c0a9002e9fbfe30f63aff23f66.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
38 minuten geleden zei BMWMB:

Ik heb in Frankfurt dit interieur gezien, en was op slag verliefd. Een zwarte, zonder chroom lijsten, en dan dit interieur. emoji7.png

Ik heb wel niet gekeken hoe deze kleur heet. Het is heel licht beige, met het dashboard zwart met diezelfde beige stikking.

eefc64878883aa7cafc3d7cdb5c465bf.jpg

Idd mooi, maar met mijn hobby's lijkt me zo een licht interieur niet echt een optie :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik zie graag contrast tussen buiten en binnen. Ofwel licht binnen, en donker buiten, ofwel andersom. In uw geval, met zilver als favoriete buitenkleur, zou ik gewoon zwart leder kiezen.

Er stond ook een Macan met donkerbruin leder, en ik vond het 'stront'lelijk. [emoji2]

d6861106b6f0661a57b21958b5b7d803.jpg

Geplaatst:
1 minute ago, BMWMB said:

Ik zie graag contrast tussen buiten en binnen. Ofwel licht binnen, en donker buiten, ofwel andersom. In uw geval, met zilver als favoriete buitenkleur, zou ik gewoon zwart leder kiezen.

Er stond ook een Macan met donkerbruin leder, en ik vond het 'stront'lelijk. emoji2.png

d6861106b6f0661a57b21958b5b7d803.jpg

Is dat zadelbruin?? Vergeet niet dat dat onder de felle lichten op zo'n beurs heel anders toont dan bij gewoon daglicht...

Geplaatst:

Bruin is tricky. Donker is dat knap, maar 1 tint te licht en .....

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
13 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik wacht nog op het antwoord trekhaak en de handtekening is een feit. 

Niet te zot doen :D imo een paar overbodige dingen of wat commentaar.......

- Sport design pakket in het hoogglans zwart meerwaarde 
- Zelfdimmende buitenspiegels icm geheugenpakket ok 
- LED koplampen met Matrix technologe incl Porsche Dynamic Light System Plus (niet overtuigd dat we deze functie uiteindelijk ook zullen nemen) imo weggesmeten geld
- Park Assist systeem voor en achter met surround view die surround is puur gadget 
- Panoramadak systeem ok
- Privacy beglazing ok
- Exterieur pakket aluminium (nog afhankelijk van de buitenkleur) indien sport pakket in hoogglans zwart, dit ook hoogglans nemen
- 8 Traps PDK bak
- Sportuitlaatsysteem met sport eindpijpen zilver waarom geen hoogglans zwart als je al sportpakket in hoogglans hebt
- Automatische 4 zone airconditioning weinig tot geen meerwaarde, waarom geen stoelventilatie in de plaats? Dat is echt een meerwaarde
-Interieurpakket sfeer verlichting voor en achteraan zeker doen imo
- Stoelverwaming vooraan stoelventilatie gebruik je meer dan stoelverwarming
- Lane Change Assist ok
- Verwarmbaar stuurwiel vind ik persoonlijk geld voor vuilbak
- DAB radio

- achterlichten (en band ertussen) in smoke ? 

Surround sound is dat niet handig voor stoepranden te zien van bovenaf.. zo gebruikt mijn pa dat toch op zijne 5.

Qua alu en hoogglans zwart combinaties moeten we dat sowieso nog eens goed gaan bekijken. Ik denk dat mijn vader die alu raamomlijsting wel mooi zal vinden, vandaar ook de zilveren eindpijpen. Maar zou ook goed kunnen dat idd alles in hoogglans zwart homogener gaat zijn.

Bij BMW hebben we de Icon adaptieve leds genomen omdat die gewoonweg knapper zijn. We zouden qua looks sowieso eens het verschil tussen de standaard LEDs en die Matrix LEDs moeten bekijken. Ik weet ook niet in hoeverre dat een veel beter lichtbeeld geeft. Heb geen referentie om hier over te oordelen. 

De 4 zone airco heeft een veel hoogwaardigere middenconsole tussen de achterstoelen. Dat was eigenlijk meer de reden. Op de configurator zie je dat redelijk goed. 

Stoelverwarming moet er sowieso op komen. We hebben nog nooit een auto gehad met stoelventilatie. Hier zouden we eens over moeten nadenken. in Nederland is het nu ook weer niet zo heel vaak warm...

Verwarmd stuurwiel is idd een beetje een nice to have. Maar de 5 heeft het ook en persoonlijk vind ik dat zalig icm een openstaand schuifdak. Je handen worden toch in het voor en najaar vaak wat koud bij een openstaand dak.. Het is ook een niet al te dure optie eigenlijk.

Die donkere achterlichten vind ik alleen knap op een zilveren. Bij een donker exterieur vind ik dit geen meerwaarde bieden. Jij wel?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid