Ga naar inhoud

Porsche Panamera II


BMWMB

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Jokke_vlo:

[mention=145]GTA[/mention] je mag eens een echte stijloefening maken voor mij.

 

Maak me de knapst mogelijke en leuke sport turismo E hybrid.

 

Je maximum bedrag is 149.000 euro catalogus prijs en ik wil zeker de sportuitlaat emoji4.png

 

Met dank.

Succes met de real life opdracht emoji4.png

 

 

Hoewel ik graag 'es een config maak ... dat kan je toch absoluut niet voor een ander? :oops:  Smaak is zo persoonlijk... Maar vooral: ik vind je config PJTMQUP2 behoorlijk af, ik zou het zelf (voor mezelf) niet beter kunnen.

  • Fan van de buitenkleur, sowieso.
  • Met zilver zou ik het SportDesign pack er ook bij willen, 't is wel duur maar goeie keuze.
  • Superknappe velgen, 21" is een must imo.
  • De interieurbekleding vind ik super (niet te donker, niet te licht) en met zilver zou ik daar inderdaad alu lijstjes (geborsteld) bij speccen. (Voor mezelf misschien antraciet gevlamd hout, maar weinigen vinden dat mooi.)  Te overwegen, evt. live gaan bekijken, is de interieurcombo. Alexanderr zegt dat dat zadelbruin best bleek is IRL. Misschien is een full donkerbruin interieur dan een even goeie keuze (tenzij je dat niet mooi vindt). Of marsala... (zie onderaan deze post en volgende post).
  • Met die kleurencombinatie is de gratis optie 'zwarte remklauwen' een absolute must.
  • Hoogglans raamlijsten zijn een leuke touch. Je twijfelt blijkbaar nog met alukleurige raamomlijsting ... ik zou dat niet doen: op de concept was het zilver een pak donkerder en het contrast tussen koetswerkkleur en raamomlijsting (echt geborsteld alu) veel groter dan jij zou hebben.
  • Je nam de duurste stoelen niet, maar de comfortstoelen, dat scheelt idd ongeveer de prijs van de zetelverluchting en ik vind dat ook een zalige optie, dus nicely done. Ik vermoed dat voor een luxelimo de sportstoelen eigenlijk geen meerwaarde bieden, trouwens.
  • Alexanderr z'n opmerking over die snellere charger: jij moet weten of je voldoende vaak kortere laadstops zal/kan nemen (op het bedrijf, bij klanten of leveranciers, ...). 't Is "maar" een kleine 800 euro maar als dat nooit z'n nut bewijst is dat maar stom geld. (Tussen ons gezegd en gezwegen: ik zou 't ook moeten hebben op zo'n kar, ik zou zelfs daarmee al af en toe vloeken dat 'ie te traag oplaadt, dus als ik dan nog eens zou beseffen dat ik voor dat beetje geld nog 'es zoveel slomer moet laden fret ik m'n kas op.)
  • En de PSE uiteraard, yum.

 

Ik vind 'm echt superknap, om niet te zeggen perfect. Ik kan ook niet meteen dingen bedenken die er niét op zitten en die nog een must zijn.

  • Ja, voor mij zeker ook een trekhaak maar da's dus een probleem op de e-hybrid...
  • De nog eens zoveel duurdere LED-koplampen (+1,zoveel k) zou ik ook niet nemen.
  • Zelf zou ik nog durven bijbetalen voor soft close, ik heb dat nu ook op m'n auto en ik vind dat absurd zalig, met een e-motor in je kar kan je dan helemaal ongehoord aankomen thuis na een uitje zonder dat madame wakker wordt van motorgeluid of dichtslaande deuren. :D (Maar het is een gimmick, ik geef het toe, noodzakelijk is dat allerminst.)
  • Ik heb nu ook de dynamische snelheidsregelaar (tot en met stilstand en opnieuw vertrekken), maar ik betrap mezelf erop dat ik dat in België bitter weinig gebruik: ons verkeer is te dens en zenuwachtig opdat dat goed zou werken. 
  • Ha, ik zie dat je geen bijkomende voetmatten hebt aangevinkt. :!: Dat zou ik wel doen.
  • Bij een niet nader genoemde forummer heb ik nog de optie stuurkolom in leder laten toevoegen, maar bij de Panamera kost dat kleinood zo goed als 1.000 ballen. Nou... Op de andere Porsches is dat een pak minder en dat is iets wat je ziet (zeker als je duotone interieur hebt zie je ook contrasterende stikking, denk ik). Dus toch maar niet, dan, hier, 1k is er toch wat over. :oops: 
  • O ja, geen Burmester? :lol:  Allez, voor een kleine 6k bovenop de BOSE kunde toch ni sukkelen? :lolz::D  

 

Het enige dat ik waarschijnlijk zou 'durven', met zilver langs buiten, is ipv het duotone zadelbruin/zwart dan voor het monotoon marsala interieur gaan (da's donker-donkerrood). Dat zou 'm echt speciaal/uniek maken. Ik denk dat ik wel zou durven. :inlove:  (Maar ik zou er dan wel contrasterende stikking bij willen in zilver, en dat kost dan natuurlijk weer zakken geld :noparty: ).

Ik ben best jaloers, dat is zo ongeveer mijn absoluut perfecte daily/gezinsauto. Ik wil ooit wel 'es een ritje, dan. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei gTa:

Het enige dat ik waarschijnlijk zou 'durven', met zilver langs buiten, is ipv het duotone zadelbruin/zwart dan voor het monotoon marsala interieur gaan (da's donker-donkerrood). Dat zou 'm echt speciaal/uniek maken. Ik denk dat ik wel zou durven. :inlove:  (Maar ik zou er dan wel contrasterende stikking bij willen in zilver, en dat kost dan natuurlijk weer zakken geld :noparty: ).

Voor zover foto's iets zeggen (met mijn kleurenzin nauwelijks, ik moet zoiets live in fel licht gaan bekijken):

7734289668_2abfd714f0_z.jpg

(meteen ook de interieurlijsten die ik zou durven nemen, ook bij jouw combinatie zadelbruin/zwart, maar eigenlijk past geborsteld alu daar beter bij, zeker met zilver exterieur)

7734295038_fdcf6f1423_h.jpg

Mogelijks schiet je me af met deze "hoerenkot-binnenkant" :lolz: maar de laatste foto toont alvast bleker/paarser dan het IRL oogt.

66060099.jpg

Ik vind 't wel vet. :inlove: 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei vince522:

@Jokke_vlo

PJX1ZY63, ik zou niet weten wat deze nog te kort heeft :) 

Dan vind ik Jokke z'n config een pak knapper.

Ik ben om te beginnen al niet aan agaatgrijs. Er zit een soort van bruintint in die ik vreselijk vind. Je interieur vind ik wel knap, maar zou 't eens live willen zien vooraleer effectief te bestellen. 

Massagefunctie in de stoelen, hmmm, nu al een paar keer mogen ervaren en ik vind dat (ferm) overroepen. Zeker voor dik 1.200 ballen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, gTa said:

Dan vind ik Jokke z'n config een pak knapper.

Ik ben om te beginnen al niet aan agaatgrijs. Er zit een soort van bruintint in die ik vreselijk vind. Je interieur vind ik wel knap, maar zou 't eens live willen zien vooraleer effectief te bestellen. 

Massagefunctie in de stoelen, hmmm, nu al een paar keer mogen ervaren en ik vind dat (ferm) overroepen. Zeker voor dik 1.200 ballen...

Buitenkleur mag van mij ook iets anders zijn, maar het moet vrij donker blijven om een mooi contrast te bieden met het interieur. Die massagestoelen heb ik erin gestoken om dat het icm de ventilatie goedkoper is en ik zat nog niet aan 150k :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/8/2017 at 2:15 PM, Alexanderr said:

- KB2 (OB charger 7.2kW) er uit, de standaard 3.6kW voldoet want wanneer laad je dat op? Ik veronderstel zoals de meeste mensen enkel 's avonds / 's nachts en wat maakt het dan uit of hij op 4 of 6 of 8 uren opgeladen is? KB2 heeft trouwens enkel nut als je met 3 fases oplaadt, anders maakt het geen verschil. 786,50 EUR winst.

Goeie tip. 3,6 kW is 12A enkelfasig (uit een stopcontact dus) en is afhankelijk van het verbruik van de elektromotor zo een 12-15 km van range die je per uur kan bijladen.

Met de hogere AC lader kan je natuurlijk sneller laden, maar dan spreek je over 25km per uur range erbij.

Om je een idee te geven... Ik laad mijn Tesla nu al weken op aan 10A enkelfasig wat een 2kW is en dat is genoeg om dagelijks een 100km range bij te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gTa said:
  • Ik heb nu ook de dynamische snelheidsregelaar (tot en met stilstand en opnieuw vertrekken), maar ik betrap mezelf erop dat ik dat in België bitter weinig gebruik: ons verkeer is te dens en zenuwachtig opdat dat goed zou werken. 

Vandaag doorheen het Luikse verkeer gesukkeld en dat was heerlijk met mijn versie ervan. Als autopilot niet kon, kon ik nog altijd terugvallen op de ACC. Ideaal want je kan in de stilstaande file rondkijken en eens je auto terug begint te bewegen weet je dat je terug moet opletten (en dan nog).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei wooter:

Vandaag doorheen het Luikse verkeer gesukkeld en dat was heerlijk met mijn versie ervan. Als autopilot niet kon, kon ik nog altijd terugvallen op de ACC. Ideaal want je kan in de stilstaande file rondkijken en eens je auto terug begint te bewegen weet je dat je terug moet opletten (en dan nog).

Dat doet de mijne ook en daarvoor is het nog leuk (de BMW file-assistent zou ik er dan ook wel bij willen, dan stuurt 'ie ook vanzelf en moet je niks meer doen), maar om gewoon te rijden is het minder bruikbaar. (Ter info: ik heb het geluk om nooit op de momenten en/of plaatsen te moeten rijden waar er file is, hé.)

Ik zou bij de Panamera wel getikketakt zijn om die adaptieve snelheidsregelaar (en bijkomende functies) met InnoDrive met voorspellende functie te hebben, maar aan ca. 3,5k vind ik dat wel stevig geprijsd. Hoe ervaar je dat, @Alexanderr (de jouwe heeft dat, right)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door 't bekijken van Jokke z'n config is 't eigenlijk de eerste keer dat ik op de Belgische CC kom van Porsche.

:lolz:

"Lamellen Luftdüsen lackiert" wordt dan "luchtuitlaatflapjes in koetswerkkleur"

luchtuitlaatflapjes :lolz:

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=173]Jokke_vlo[/mention]
PJX1ZY63, ik zou niet weten wat deze nog te kort heeft [emoji4] 
 
59b42c3ee6dc9_PorscheCarConfigurator-InternetExplorer.jpg.06492aeac18ad69ef45a5195e5207bfb.jpg



Ik zou met contrast werken. Velgen standaardkleur of een andere exterieurkkleur. Nu lijkt het op een hatchbak van 30k, of het is de foto natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, gTa said:

Dat doet de mijne ook en daarvoor is het nog leuk (de BMW file-assistent zou ik er dan ook wel bij willen, dan stuurt 'ie ook vanzelf en moet je niks meer doen), maar om gewoon te rijden is het minder bruikbaar. (Ter info: ik heb het geluk om nooit op de momenten en/of plaatsen te moeten rijden waar er file is, hé.)

Ik zou bij de Panamera wel getikketakt zijn om die adaptieve snelheidsregelaar (en bijkomende functies) met InnoDrive met voorspellende functie te hebben, maar aan ca. 3,5k vind ik dat wel stevig geprijsd. Hoe ervaar je dat, @Alexanderr (de jouwe heeft dat, right)?

Als dat goed werkt, is dat heerlijk. Of het de prijs waard is, weet ik niet, maar bij het merk met de T kost het 5K. Maar voor die 5K rijdt dat ding dus handsfree zolang je een rijstrook volgt, tot aan 150 km/u. Maar zover ik kan lezen is InnoDrive enkel beperkt tot het aanpassen van de snelheid op trajecten waar je geen voorligger hebt die voor jou de snelheid tempert, zodat je niet aan vMax het decor in vliegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci@GTA het interieur ga ik overslaan. Voor de rest denk ik dat ik je ga volgen :)

- Burmester zal mijn grootste "opoffering" zijn......
- gifgele klauwen blijft een beetje een vraagteken
- die vloermatten : principe kwestie. Altijd gevonden dat je daar niet moet voor bijbetalen. Dat wordt een discussie punt met de verkoper. Maar goed die heeft zijn gat nog niet moeten heffen :):):)
- dat snel laad ding op aanraden van boven vermeld persoon toch geschrapt
- ok geen Alu raamlijsten.
- welke velgen juist ? Zit niet op de config maar ik denk dat je de velgen van de foto bedoelt ? (Kijk ook hoe die gele klauwen toch ook wel net dat extra sportieve tintje geven, ten koste van sobere klasse)



535db52eefe15d74a720999082fc4227.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei BMWMB:

Ik zou een zwarte bestellen, zonder chrome, 21" turbowielen, volleder zwart/beige en carbon sierlijsten.

Mooie gt3 gezien in een container in kortrijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor EH2 gaan in plaats van de standaard kabellengte van 2,5m. Da's echt wel kort. Meerprijs is 0€.

Qua interieur zou ik bicolor zwart/bordeaux durven nemen, maar da's meer omdat ik het contrast zwart/saddle brown miniem vind. Rest van de kleuren vind ik allemaal tegenvallen.

Het sportdesign pakket zou ik durven laten wegvallen. Is 5,5K en ik vind de zwarte dorpels en lip contrasteren met het grijs. En dan zou ik de Panamera Exclusive Design velgen in zwart hoogglans overwegen; de SportDesign velgen in platinum overtuigen me niet op de Turismo.

Het verschil zou dan kunnen in de PDLS Plus, maar als ik dat vergelijk met onze M2 (die iets vergelijkbaar wel heeft) en de Model X (die het niet heeft) zijn de gerichte en draaiende lichtbundels erg cool, maar vind ik nu niet dat ik in de Model X niet genoeg zie. Gewoon de PDLS nemen dus? Of zelfs helemaal niet, dan krijg je de zwarte LED koplampen.

Ik zou wel Comfort Access nemen. En Park Assist met Surround View. En Soft Close. 

PJ8PQ6M9

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het van en naar Kiel rijden in Duitsland toch een aantal nieuwe Panamera's tegengekomen. Heeft nog een pak meer présence op de baan dan z'n voorganger :inlove: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jokke_vlo:

- welke velgen juist ? Zit niet op de config maar ik denk dat je de velgen van de foto bedoelt ? (Kijk ook hoe die gele klauwen toch ook wel net dat extra sportieve tintje geven, ten koste van sobere klasse)



535db52eefe15d74a720999082fc4227.jpg

Eh, da's de concept, die velgen kan je niet krijgen lijkt me, of ge gaat uw budget serieus moeten optrekken (centrale moer, andere wielbevestiging, een pak bodywork, ...). :D 

Dat marsala interieur was maar een mogelijkheid, geen advies. Voor hetzelfde geld had je dat niet bekeken en vond je 't toch leuk.

Die gele remklauwen zijn enkel voor de PCCB, de e-hybrid heeft geelgroene. Klein verschil en toch niet. Op Alexanderr z'n config vind ik het OK, maar op een zilvergrijze niet zo. Maar je blijft wat geel groen hebben op de type-aanduiding op de flanken (tenzij je die ook laat weghalen?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei gTa:

Dat doet de mijne ook en daarvoor is het nog leuk (de BMW file-assistent zou ik er dan ook wel bij willen, dan stuurt 'ie ook vanzelf en moet je niks meer doen), maar om gewoon te rijden is het minder bruikbaar. (Ter info: ik heb het geluk om nooit op de momenten en/of plaatsen te moeten rijden waar er file is, hé.)

Ik zou bij de Panamera wel getikketakt zijn om die adaptieve snelheidsregelaar (en bijkomende functies) met InnoDrive met voorspellende functie te hebben, maar aan ca. 3,5k vind ik dat wel stevig geprijsd. Hoe ervaar je dat, @Alexanderr (de jouwe heeft dat, right)?

Die van ons is al verkocht en had idd innodrive. Ik zou het niet meer zelf speccen. Wat het bv doet is, bij ingestelde CC-snelheid van 75 kmh op een 70-provinciebaan, bij het naderen van een rondpunt gas terugnemen. Hij houdt rekening met verkeersdensiteit (rtti), hoogteverschillen, snelheidsbeperkingen, wegenwerken om zo de juiste CC snelheid te bepalen. In de realiteit merkte ik geen verschil tegenover een gewone ACC en het is niet alleen 1k duurder, je bent ook nog eens verplicht om LKA + Verkeersbordherkenning bij te nemen, totaal goed voor 4.7k aan opties tegenover 2.6k voor ACC alleen. Voor mij een "makkelijke beslissing".

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei gTa:

 

  • Alexanderr z'n opmerking over die snellere charger: jij moet weten of je voldoende vaak kortere laadstops zal/kan nemen (op het bedrijf, bij klanten of leveranciers, ...). 't Is "maar" een kleine 800 euro maar als dat nooit z'n nut bewijst is dat maar stom geld. (Tussen ons gezegd en gezwegen: ik zou 't ook moeten hebben op zo'n kar, ik zou zelfs daarmee al af en toe vloeken dat 'ie te traag oplaadt, dus als ik dan nog eens zou beseffen dat ik voor dat beetje geld nog 'es zoveel slomer moet laden fret ik m'n kas op.)
  • Zelf zou ik nog durven bijbetalen voor soft close, ik heb dat nu ook op m'n auto en ik vind dat absurd zalig, met een e-motor in je kar kan je dan helemaal ongehoord aankomen thuis na een uitje zonder dat madame wakker wordt van motorgeluid of dichtslaande deuren. :D (Maar het is een gimmick, ik geef het toe, noodzakelijk is dat allerminst.)

 

• kortere laadstops ga je normaalgezien zelden doen met een Hybrid met autonomie van 50 km in de meest optimale omstandigheden ...

• soft close: goeie opmerking. Porsche werkt op de Pana II met traploze scharnieren in de deuren. 90% van de deuren die dichtgegooid worden, zijn daarom niet goed dicht. Een keer je het weet als chauffeur kan je je deur zelf op de juiste manier dichtdoen (de klink begeleiden tot de deur in het slot is), maar 

- als je mensen meehebt weten ze dat niet. Resulteert in een niet afgesloten auto en alle frustratie daarrond.

- als je in een nauwe parking staat en je zit in de auto en moet de deur dichttrekken ... niet altijd evident.

zeker rekening mee te houden - @Jokke_vlo ga eens eentje proberen ergens!

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Jokke_vlo:


- die vloermatten : principe kwestie. Altijd gevonden dat je daar niet moet voor bijbetalen. Dat wordt een discussie punt met de verkoper. Maar goed die heeft zijn gat nog niet moeten heffen :):):)

Als je ze aanvinkt ben ik bereid om het forfaitair leveringspakket van 290 EUR ex btw (omvat opkuis van de auto, tanken, volledig volgeladen batterij bij aflevering, wettelijke kit, sleutelhanger) te laten vallen :P 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er nu eigenlijk al een reden geofficialiseerd over de vertraagde productiestart en/of leveringen van de Sport Turismo, @Alexanderr? En hoe komt het dat je in het hele begin een Sport Turismo kon speccen (op cc) zónder panodak maar dat dat nu verplicht is? Is er een link tussen de twee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid