Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 Ga je dat grijs niet snel moe worden en neem je dan niet beter zwart? Beetje vraag waar ik mee worstel. Ik zou de gif groen klauwen wel laten staan om voor beetje contrast te zorgen. Is dit Volcano? @Alexanderr Quote
iRicky 299 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 Gisteren eens even met papa de Porsche dealer binnen gestapt. Tot mijn grote verbazing is hij erg enthousiast over GT zilver. Dat is echt het laatste wat ik van hem verwacht had eigenlijk. De configuratie staat momenteel nog op: Agaat grijs metallic Volleder zwart interieur 21 inch Porsche 911 Turbo wielen Belangrijkste opties: LED Matrix koplampen in het hoogglans zwart (dit is pas beschikbaar vanaf Nov '17 en blijkbaar dus nieuw in hoogglans zwart) incl PDLS Plus Sport design Pack in het hoogglans zwart Sportuitlaatsysteem incl ronde sporteindpijpen zwart Sierlijsten rond zijruiten zwart hoogglans LED achterlichten met donkere tint Modelaanduiding in het hoogglans zwart gespoten Privacy beglazing Remzadels zwart Panoramadak Zetelverwarming Stuurwielverwaming Automatische 4 zone airconditioning Park assistent voor en achter met surround view Comfortstoelen Sfeerverlichting voor en achter Rijstrookwisselhulp Vloermatten Afdekking bekerhouders voorin BOSE Surround Sound System Digitale radio SCM Klasse 5 met voertuigvolgsysteem Indien de kleur wordt omgezet naar GT Silver dan worden de buitenspiegels bijkomend wellicht nog in het hoogglans zwart genomen en zullen de 911 Turbo velgen plaats maken voor een velg in een donkere kleur. Quote
Alexanderr 36.223 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 1 uur geleden zei Jokke_vlo: Ga je dat grijs niet snel moe worden en neem je dan niet beter zwart? Beetje vraag waar ik mee worstel. Ik zou de gif groen klauwen wel laten staan om voor beetje contrast te zorgen. Is dit Volcano? @Alexanderr Nee da's zwart volgens mij ... Quote
Alexanderr 36.223 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 11 uur geleden zei gTa: Vet, die combo interieur/exterieur. Is dat kreide? Of gewoon beige? Voor mij wel met chroom rond de ramen en zilverkleurige velgen, liefst. Voor velgen zou ik wel aftermarket shoppen, vrees ik. Da's marsala/crème bicolor Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 1 hour ago, Jokke_vlo said: Ga je dat grijs niet snel moe worden en neem je dan niet beter zwart? Beetje vraag waar ik mee worstel. Ik zou de gif groen klauwen wel laten staan om voor beetje contrast te zorgen. Is dit Volcano? @Alexanderr Ik denk dat je elke kleur moe wordt. Donker grijs of zwart in mijn ogen bijna hetzelfde. Het is nu niet dat je kiest tussen zwart en wit. Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 Ik vind zwart echt geen kleur voor een auto. Tis ook geen kleur, maar bon. Zwart aanvinken is zeggen "ik weet het niet". Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 Just now, wooter said: Ik vind zwart echt geen kleur voor een auto. Tis ook geen kleur, maar bon. Zwart aanvinken is zeggen "ik weet het niet". Niet mee eens. HEt is niet omdat je zwart neemt dat je het niet weet. De truk is om het te combineren met een mooi interieur, en daar is waar het schoentje meestal knijpt. 2 Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 20 september 2017 Auteur Geplaatst: 20 september 2017 1 uur geleden zei Alexanderr: Da's marsala/crème bicolor Lijkt me te geel. Ik zou voor Kreide gaan. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 1 uur geleden zei wooter: Ik vind zwart echt geen kleur voor een auto. Tis ook geen kleur, maar bon. Zwart aanvinken is zeggen "ik weet het niet". Net zoals wit toch? Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 20 september 2017 Auteur Geplaatst: 20 september 2017 De meeste saaie kleur vind ik net donkergrijs, want dat is imo noch vis, noch vlees. Zilver is ook geen echte kleur, maar laat de vormen van de carrosserie goed tot z'n recht komen, terwijl zwart net het tegenovergestelde doet, een ook veel harder is. 1 Quote
iRicky 299 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 19 minutes ago, BMWMB said: De meeste saaie kleur vind ik net donkergrijs, want dat is imo noch vis, noch vlees. Zilver is ook geen echte kleur, maar laat de vormen van de carrosserie goed tot z'n recht komen, terwijl zwart net het tegenovergestelde doet, een ook veel harder is. De donkergrijze vondt mijn vader ook erg saai. Agaatgrijs is dan veel specialer en ook sportiever icm hoogglans zwarte accenten. Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 Op 18-9-2017 om 11:47 zei iRicky: Dit vind ik super dik! er is hier net zo eentje voorbijgekomen. (zelfde kleur en turbospoiler open) (dat is toch enkel de turbo die zo'n openschuivende spoiler heeft dacht ik?) Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 De donkergrijze vondt mijn vader ook erg saai. Agaatgrijs is dan veel specialer en ook sportiever icm hoogglans zwarte accenten. Ik ben dit weekend agaat en volcano gaan bekijken ...... ik vond volcano een stuk mooier.Ga dadelijk naar Drogenbos ook nog eens kijken. Wel akkoord dat je donkergrijs sneller beu gaat worden........ mijn zwarte exige vond ik blijvend mooi mijn huidige kleur (donker grijs) stak me al snel wat meer tegen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 Kleur is natuurlijk iets persoonlijks... Ik neig tegenwoordig erg naar zilvergrijs, omdat je dan ook kan spelen met zwart contrast van de banden, wielen, interieur, bumpers en dorpels etc... Maar anderzijds kan ik mijn huidige auto niet inbeelden met zwart leder... dat zou echt afbreuk doen aan het interieur... En met zilver interieur kan je naar mijn gevoel geen licht interieur nemen, dat moet donker zijn. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 Op 15-9-2017 om 14:33 zei BMWMB: Ik heb in Frankfurt dit interieur gezien, en was op slag verliefd. Een zwarte, zonder chroom lijsten, en dan dit interieur. Ik heb wel niet gekeken hoe deze kleur heet. Het is heel licht beige, met het dashboard zwart met diezelfde beige stikking. Das toch dé interieurkleur om te nemen op een Panamera, en dan de gordels laten matchen. 2 Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 16 minuten geleden zei wooter: .. zilvergrijs, omdat je dan ook kan spelen met zwart contrast van de banden. mmm .. misschien zijn de banden ook wel in hetzelfde hybride groen te krijgen mocht je een zwarte kiezen. 1 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 Zie post wat lager 1 Quote
Glenn 138 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 Zijn er vertragingen in de productie van de panamera hybride? Collega heeft al een hele tijd eentje in bestelling en is nu nog eens verplaatst (eerst september, dan oktober en nu november). Auto zou al van in november vorig jaar besteld zijn. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 20 september 2017 Auteur Geplaatst: 20 september 2017 Zonde van het VAA, want liever zou ik geen hybride hebben, en liefst van al een turbo. Deze kost wel 30k euro meer, maar biedt ook zeer veel meer rijplezier. Het stoort mij dat je constant 300kg extra moet meezeulen. Aangezien mijn budget niet toelaat om zo'n turbo te kopen, maar ik toch dat rijplezier wil, zal ik elders moeten gaan shoppen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Audi RS4. Deze kost meer qua VAA dan een Pan Hybride, maar gaat ook leuker rijden imo. En, deze is verkrijgbaar met een trekhaak. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 Iets uitgebreider: Ongelooflijk veel geluk gehad vandaag. Via via ben ik op een plaats terecht gekomen waar er VIJF Panamera Sport Turismo klaarstonden om aan een toer de Belgique te beginnen binnenkort, netjes opgepoetst. Agate, Volcano, Zwart, Zilver maakten deel uit van de vloot. Ondanks Volcano op 1 stond heb ik de twee donkergrijze laten vallen, ik was die kleur direct moe gezien. Tevens matchen de vele zwarte accenten matchen niet altijd even goed. Heel snel blijft voor mij Zilver en Zwart over. Probleem bij het zilver is de zwarte dakspoiler die er precies in aftermarket is opgekleefd en, eens je oog er op valt, al die "vlakken" die de lijnen van de auto niet volgen (raamlijsten vs panodak vs dakspoiler vs raamlijsten achteraan). Zwart is zwart en wat maffia look, maar het heeft wel de looks. De Turbo velg is er wel minder geslaagd op, ik zou dat nemen met hoogglans zwart velgen en de klauwen geel laten. Heeft dan wel een vrij hard in the face, lichtjes Johnny gehalte. De zilveren toont imposanter maar ik weet niet of ik me op termijn niet zou storen aan al die vlakken. De inplanting van het pano dak verbrod het daar eigenlijk wat icm met de achterspoiler. Blij dat ik geweest ben, donkergrijze versies zijn van de lijst, zilveren velgen ook (geen enkele mooie) blijft nog de kleur. Zwart vind ik hem net iets dikker maar vrees ik het verschrikkelijke onderhoud, zilver is imposant en onderhoudsvriendelijker maar vrees ik ergernis aan het niet zo homogene lijnenspel. Wat verder opviel: het verschil tussen sportdesign pakket en zonder is bijna niet te zien. De vorm van de voorste bumper is lichtjes anders en verder zijn de zijschorten en achterdiffusser meegelakt in koetswerk kleur. In zilver stoort het contrast met dat zwart standaard niet en op zwart zie je amper een verschil. Sportdesign pakket lijkt een leuke "besparing" Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 20 minuten geleden zei BMWMB: Zonde van het VAA, want liever zou ik geen hybride hebben, en liefst van al een turbo. Deze kost wel 30k euro meer, maar biedt ook zeer veel meer rijplezier. Het stoort mij dat je constant 300kg extra moet meezeulen. Aangezien mijn budget niet toelaat om zo'n turbo te kopen, maar ik toch dat rijplezier wil, zal ik elders moeten gaan shoppen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Audi RS4. Deze kost meer qua VAA dan een Pan Hybride, maar gaat ook leuker rijden imo. En, deze is verkrijgbaar met een trekhaak. Idd kan dat volgen. Twee bemerkingen: is voor mij niet zelfde segment als de veel kleinere RS4, dat is geen wagen waar je vlot 4 volwassenen in meeneemt imo bv, prestaties gaan beter zijn maar of het rijgedrag veel beter is moet je gewoon eerst testen. Nu goed voor mij is zoiets vooral een reiswagen, daar lig ik nu niet zo snel wakker van het "rijgedrag". Met 462 pk en een pak koppel (kan je zelfs nog laten chippen) heb je meer dan genoeg in huis. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 20 september 2017 Auteur Geplaatst: 20 september 2017 Zwart geniet mijn voorkeur, zonder chroom, maar dan zou ik wel geen zwart interieur nemen, liefst zelfs 'kreide' of het iets donkerder 'luxor'. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 20 september 2017 Auteur Geplaatst: 20 september 2017 10 minuten geleden zei Jokke_vlo: Idd kan dat volgen. Twee bemerkingen: is voor mij niet zelfde segment als de veel kleinere RS4, dat is geen wagen waar je vlot 4 volwassenen in meeneemt imo bv, prestaties gaan beter zijn maar of het rijgedrag veel beter is moet je gewoon eerst testen. Nu goed voor mij is zoiets vooral een reiswagen, daar lig ik nu niet zo snel wakker van het "rijgedrag". Met 462 pk en een pak koppel (kan je zelfs nog laten chippen) heb je meer dan genoeg in huis. Hier kan ik je in volgen. Wij hebben de Range als gezins- en reiswagen. Als je dan toch zo'n Panamera wil, dan is het fiscale voordeel natuurlijk zeer aantrekkelijk om toch voor die veel te zware hybrides te kiezen. Als ik testverslagen bekijk op youtube, wordt toch telkens aangehaald dat je dat gewicht voelt, en een negatief effect heeft op het bochtengedrag. Maar, ik heb er zelf nog niet mee gereden, dus spreek ik enkel over wat ik hoor vertellen. Waarom zou je niet gewoon een 4S nemen? Deze weegt +300kg minder, gaat dus veel speelser rijden, is even snel, en is wel verkrijgbaar met trekhaak. Over goed 2 jaar gaan ze de fiscale regels weer aanpassen, en is het voordeel minder of zelfs weg, en krijg je zo'n hybride misschien zelfs niet meer verkocht. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 Speculeren over de toekomst, in België is niet evident De inschrijving en VAA tot 2020 valt alvast sterk in het nadeel uit bij een 4s ....... Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 20 september 2017 Geplaatst: 20 september 2017 16 minutes ago, BMWMB said: Hier kan ik je in volgen. Wij hebben de Range als gezins- en reiswagen. Als je dan toch zo'n Panamera wil, dan is het fiscale voordeel natuurlijk zeer aantrekkelijk om toch voor die veel te zware hybrides te kiezen. Als ik testverslagen bekijk op youtube, wordt toch telkens aangehaald dat je dat gewicht voelt, en een negatief effect heeft op het bochtengedrag. Maar, ik heb er zelf nog niet mee gereden, dus spreek ik enkel over wat ik hoor vertellen. Waarom zou je niet gewoon een 4S nemen? Deze weegt +300kg minder, gaat dus veel speelser rijden, is even snel, en is wel verkrijgbaar met trekhaak. Over goed 2 jaar gaan ze de fiscale regels weer aanpassen, en is het voordeel minder of zelfs weg, en krijg je zo'n hybride misschien zelfs niet meer verkocht. t gaat over een autostrade-cruiser (of beter gezegd: file-aanschuiver). Denk dat de "dynamiek" in de bochten niet echt primeert. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.