Ga naar inhoud

Porsche Panamera II


BMWMB

Aanbevolen berichten

Ik blijf de oude mooier vinden... Dat gaan knappe klassiekers worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:huh:

De nieuwe Panamera vind ik echt desirable ogen, lijkt puur op basis van de looks meer een "echte Porsche". De oude daarentegen gaat even passé ogen als de eerste gen Cayenne

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

(werkt enkel maar voor de 4S diesel en de turbo, niet voor de 4S benzine)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

image.gif

Heel kort wegens geen tijd voor lang :)

ML en GTS = Panamera

Exige = Exige of GT 3-4

Voila

Je kan dus stellen : saneren en besparen !:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jokke_vlo:

 

 

Heel kort wegens geen tijd voor lang :)

 

ML en GTS = Panamera

 

Exige = Exige of GT 3-4

 

Voila

Je kan dus stellen : saneren en besparen !:)

Vorige Panamera vond ik in ieder geval maar bagger rijden, zal die nieuwe dan het rijplezier van je 991 GTS kunnen benaderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit, want het is een compleet andere auto. Een 991 GTS is een comfortabele en luxueuze Exige, en een Panamera is een sportieve Mercedes S. :)

 

Ik heb net eens een 4S Diesel geconfigureerd, en kom op 140k euro, wat wel vergelijkbaar is met een 991 GTS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei TCT:

Ik blijf de oude mooier vinden... Dat gaan knappe klassiekers worden.

Allerminst, lijkt me. De facelift deed wel e.e.a. achteraan (en dat was nodig) maar ik krijg er net zoals BWS een sterk "1st gen Boxster/Cayenne" gevoel bij. En 'ie heeft ook z'n motoren best tegen, zeker de prefacelift. Grootvolume atmosferische benzineblokken met een stevige co²-uitstoot en een navenante fiscaliteit zijn zeer oninteressant en zullen dat in de toekomst nog mer worden. 't Is natuurlijk gevaarlijk om enkel maar naar ons (kleine) Belgische markt te kijken, maar dan nog: die dingen gaan volgens mij sterk in waarde blijven zakken en gaan allerminst een mooie toekomst tegemoet als classic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei gTa:

Allerminst, lijkt me. De facelift deed wel e.e.a. achteraan (en dat was nodig) maar ik krijg er net zoals BWS een sterk "1st gen Boxster/Cayenne" gevoel bij. En 'ie heeft ook z'n motoren best tegen, zeker de prefacelift. Grootvolume atmosferische benzineblokken met een stevige co²-uitstoot en een navenante fiscaliteit zijn zeer oninteressant en zullen dat in de toekomst nog mer worden. 't Is natuurlijk gevaarlijk om enkel maar naar ons (kleine) Belgische markt te kijken, maar dan nog: die dingen gaan volgens mij sterk in waarde blijven zakken en gaan allerminst een mooie toekomst tegemoet als classic.

Uitstoot en andere zever zijn onbestaande bij klassiekers. Het zijn diegene die het minst geliefd zijn die later een cultstatus krijgen.

En dan nog, de nieuwe heeft een vijfdeurkoets terwijl de eerste nog een uitgerokken coupé/"911" was. Die nieuwe is zeker niet lelijk, maar buiten de badges en de achterlichten zie ik er maar weinig porsche in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste doet me ook denken aan de bugatti vierdeursconcept waar ik enorm fan van ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei TCT:

Uitstoot en andere zever zijn onbestaande bij klassiekers.

Verder denken dan je neus lang is; de huidige realiteit bewijst jouw ongelijk op dat vlak al. B.v. de "oldtimer"-grens wordt opgeschoven (niet enkel bij ons, maar in meerdere landen), in de toekomst mogelijks nog méér. Auto's die niet meer aan bepaalde uitstootnormen voldoen mogen nu al bepaalde regio's niet binnen; gezien de toenemende uitdagingen op het vlak van bevolkingsdichtheid, milieur en persoonlijk vervoer op fossiele brandstoffen kan je bijna niet anders dan geloven dat ook dat in de toekomst moeilijker wordt. En iets kan al een klassieker zijn voor 'ie "oldtimer" is, dat zijn 2 verschillende dingen.

Bref: ik zie dat met de 1st gen Panamera niet snel gebeuren. Integendeel, zelfs. Zeker niet de komende 10-15 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, Jokke_vlo said:

Mogelijke opvolger GTS . Nog irl te checken, ook shooting break kan.

@Jokke_vlo heb je je pillen al genomen?

Gigantisch duur wel, je hebt zo een auto van 130k. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei BMWMB:

Ik heb de oude nooit echt graag gezien, zelfs niet na de facelift. 

Idem. En zo zijn er velen. 't Is ook geen lélijke auto, vind ik ... al heeft 'ie issues, ja. Nogal "blob"-ig, weinig verfijnd. Dat 'ie alsnog verkocht ligt 'm uiteraard aan de badge. En aan z'n rijcapaciteiten, want al bij al reed die auto voor zo'n groot/zwaar ding te zijn (nogal wiedes, in dat segment) zeer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die prijzen echt mindblowing. Wat vroeger 'normaal' om te hebben was was een auto rond de 50-80k, nu is het blijkbaar al 80-120k. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meerdere keren meegereden met de Turbo S van mijn buurman, en kan mij herinneren dat dat waanzinnig snel was. Zelf heb ik enkel gereden met de facelift Hybrid, en dat rijdt ronduit slecht voor zo'n dure wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit, want het is een compleet andere auto. Een 991 GTS is een comfortabele en luxueuze Exige, en een Panamera is een sportieve Mercedes S. [emoji4]

 

Ik heb net eens een 4S Diesel geconfigureerd, en kom op 140k euro, wat wel vergelijkbaar is met een 991 GTS.

Ik denk dat we zeer grondig van mening verschillen..... :)

Ik kan de GTS niet tot zijn recht laten komen. Dat is TE goed voor de openbare weg. Het rijplezier van een 991GTS begint aan snelheden die ver boven rijbewijsvriendelijkheid liggen. Ik zie op dat vlak geen vergelijking met de Exige. Toch zou ik een GT3 of 4 overwegen omdat die vooral veel veiliger zijn op circuit en een beter waardebehoud kennen.

De Panamera gaat me veel meer plezier dan een SUV geven, de mogelijkheid van met het gezin op pad te gaan. En de GtS is niet dedicated genoeg voor mijn type circuit gebruik.

Ik vind een Gt4 eerder een luxueuze exige als je die vgl wil maken.

Enfin ja het probleem is dat de rijdersfeedback van een exige niet echt te evenaren is bij een huidig Porsche model. De 997GT3 kon dat beter omdat er meer "leven" in zat

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid