Ga naar inhoud

Porsche Panamera II


BMWMB

Aanbevolen berichten

16 hours ago, vince522 said:

Naar beneden kijken om je infotainment te bedienen is inderdaad veel handiger en veiliger dan voor je kijken.

Of niet.

Je krijgt bij Porsche ook altijd een "mini versie" van je navi op je tellerpartij normaal gezien. 

Ik vind het ook pakken mooier zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, ir_fuel said:

Of niet.

Je krijgt bij Porsche ook altijd een "mini versie" van je navi op je tellerpartij normaal gezien. 

Ik vind het ook pakken mooier zo.

De integratie is pakken beter dan bij andere merken, maar zonder een volledige toegang tot alles van infotainment via de tellerpartij (zie Virtual Cockpit van Audi) blijft het imo storend dat het scherm zo laag zit.

Ik veronderstel dat ze dat wel overwogen hebben bij Porsche, maar dat ze hun iconische analoge tellerpartij belangrijker vonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Alexanderr said:

De tellerpartij is op de toerenteller na, volledig digitaal ;)

Kan je het volledige infotainment bedienen via tellerpartij of is dit toch enigszins beperkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei vince522:

Kan je het volledige infotainment bedienen via tellerpartij of is dit toch enigszins beperkt?

Je kunt navigeren, bellen, BC bedienen, audio aanpassen, ... en dat kon in een 2009 allemaal ook al, in feite. Het is nu alleen mooier, gebruiksvriendelijker en diepgaander :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2016 om 08:23 zei Audi S8:

2017 Porsche Panamera Turbo: First Drive

2017 Porsche Panamera Turbo: First Drive

2017 Porsche Panamera Turbo: First Drive

Ik vind de verhouding van de neus tot de rest van de wagen absoluut niet kloppen, zolang je kijkt tot zijn neus is dat een knappe verschijning maar die neus hadden ze beter kunnen doen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele nieuwe modellen popped up op de website:

  • Panamera = RWD 3,0-liter V6 benzine turbo (330pk/450Nm)
  • Panamera 4 = 4WD 3,0-liter V6 benzine turbo (330pk/450Nm)
  • Panamera 4S = 4WD 2,9-liter V6 benzine turbo (440pk/550Nm)
  • Executive = lange versies

Niet dezelfde motor in de gewone en in de S? (verschillende cilinderinhoud)  Andere oorsprong?

Nog geen spoor van de turbo S e-hybrid waar hier en daar al wat gewag van wordt gemaakt...

 

2016-11-17 19_39_54-Porsche Porsche Car Configurator - Porsche Deutschland.png

 

Edit:

Panamera krijgt een 3-liter V6 met twin scroll (= single) turbo tussen de cilinderbanken. 330 pk & 450 Nm
Panamera S kheeft een 2,9-liter V6 met biturbo (op foto te zien: ook tussen de cilinderbanken). 440 pk en 550 Nm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien dat een model is met quasi uitsluitend Europrese afzetmarkt, zou ik durven denken dat men die zal lanceren op een groot Europees salon in 2017. Gokje dat we daar rond Genève 2017 meer van vernemen, mogelijks later (IAA Frankfurt september).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit hier bij @Alexanderr en heb daarnet de Panamera eens besnuffeld...... misschien ben ik de enige he maar dat interieur is zijn ziel kwijt voor mij......... ik ben een knopjes man en geen ipad man in een auto.

Is TE veel luxe/cleane zielloze limo geworden qua interieur en is wat van zijn sportiviteit in het interieur kwijt. Maar goed zo voel ik het. 

Ik zou altijd de Cayenne nemen als familie wagen, gewoon door het interieur. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, gTa said:

Oh, terechte nuancering. Dan zal het wel wat minder zijn.

Als het een nieuwe diesel wordt natuurlijk. Vandaar mijn vraag. Zijn er Porsche-insiders op dit forum die hier iets vanaf weten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit hier bij @Alexanderr en heb daarnet de Panamera eens besnuffeld...... misschien ben ik de enige he maar dat interieur is zijn ziel kwijt voor mij......... ik ben een knopjes man en geen ipad man in een auto.

Is TE veel luxe/cleane zielloze limo geworden qua interieur en is wat van zijn sportiviteit in het interieur kwijt. Maar goed zo voel ik het. 

Ik zou altijd de Cayenne nemen als familie wagen, gewoon door het interieur. 

 

Ik vind het net bijzonder knap, net omwille van de touchknoppen die toch wel klikken als je ze bedient.

Wat mij weerhoudt om een Panamera te kopen is zijn grootte en het te chique imago om naar klanten te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou altijd de Cayenne nemen als familie wagen, gewoon door het interieur.

Nieuwe Cayenne zal vermoedelijk veel weg hebben van Panamera, binnenin?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onvermijdelijk gaan meer en meer wagens met "ipad" schermen werken. Tis mijn ding niet, maar je zal moeten buigen.

Als ik nu iets wil bedienen is knopje uitlaat, sport vering, zo goed als blind. Dat is gedaan met al die "cleane" schermen.

Gebruiksvriendelijker is het niet imo (en op dit moment), voor zulke zaken. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Porsche zei het 5 jaar terug zelf nog é, een knop per functie, zodat alles blind te bedienen is. En gelijk hadden ze.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid