Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat denk ik nooit. Een 7 is de topversie die eerder ook klassiek gekozen wordt, en waarbij dus zo'n Excellence versie wel op z'n plaats is. Bij de 5 verwacht ik dat dus niet.

De M5 zal zeker nog +100pk meer krijgen dan de M550i, maar ik had liever ook een M540i gezien, met specs vergelijkbaar met de E43, een lagere CO2 uitstoot.

Geplaatst:

Exactly what I'm thinking. M550i zal altijd met M Pack zijn. Voor ons, Belgen, waren een M540i beter, met een 3-liter die ergens rond de 380 paardjes haalt, mogelijks aan de 400 tikt zoals de E43AMG. BMW heeft die motor al jaren op 't schap liggen in een versie die dik 400 pk uitbraakt, dus 't is niet dat het niet kan.

Misschien dat Alpina zoiets brengt? (Al denk ik dat dat ook unlikely is.) Trouwens: nog méér inhouse concurrentie voor de toekomstige B5, dan. Tenzij ze die als RWD only zouden brengen met een vermogenscijfer dat dat van de toekomstige M5 overstijgt. Maar of ge dat nog kunt slijten (in voldoende aantallen) als er in het huis ook een soort xDrive-met-sDrive-per-knopdruk aandrijving komt... ik durf 't niet voorspellen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Daarnet op de E314 ter hoogte van Genk een trailer vol met dikke G30's. [emoji7]

Geplaatst:

M550i zou op elk nummertje sneller zijn dan de vorige M5, m.u.v. topsnelheid (ingevolge limitering).

Dan gaan ze gigantisch hard moeten toveren om het verschil tussen de M550i en de nieuwe M5 groot genoeg te houden...

Geplaatst:

Voor een prijs die goedkoper is dan de F10?

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden zei gTa:

M550i zou op elk nummertje sneller zijn dan de vorige M5, m.u.v. topsnelheid (ingevolge limitering).

Dan gaan ze gigantisch hard moeten toveren om het verschil tussen de M550i en de nieuwe M5 groot genoeg te houden...

Hoe kan dat toch zo hard blijven 'verbeteren'? :o

aangepast door bt.
Geplaatst:

En hij gaat beter klinken.
Geplaatst:
3 uur geleden zei BMWMB:

En hij gaat beter klinken.

Als we voort mogen gaan op wat ze "nu" (en de voorbije jaren) presteren, dan is het net het tegenovergestelde. De N63 klinkt beter dan de S63. Goed te horen met een "open" uitlaat: in de N63 hoor je nog wat klassieke V8, daar waar de N63 100% "dubbele 4-cilinder" is (evenwel zonder de bonkers rev range zoals een Ferrari flat plane V8 dan dan b.v. wel heeft).

Geplaatst:

Klinkt precies toch wel wat zwaarder, voller, wat meer echt V8.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Heeft MB hier nu nog altijd geen 5 besteld?? :blink:

:sirkevin:

Geplaatst:

Staat de Touring op het autosalon (niet publiek uiteraard...)?

Geplaatst:
Zijne Twijfelheid.

Nu heb ik eens snel beslist bij deze C450, en ben ik gefopt. Ik had beter wat langer getwijfeld...
  • Vind ik leuk 4
Geplaatst:
19 uur geleden zei BMWMB:

Nu heb ik eens snel beslist bij deze C450, en ben ik gefopt. Ik had beter wat langer getwijfeld...

Wees eens een echte man , wat maakt een zeer licht  krakske en een piepje nu uit op een auto . 

Geplaatst:
Op ‎21‎-‎12‎-‎2016 om 15:46 zei Cyrano.ak:

Staat de Touring op het autosalon (niet publiek uiteraard...)?

Yup.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Yup.

Tegen wanneer kunnen we de touring bij de dealers verwachten? Mijn vader moet in maart een nieuwe leasewagen kiezen en de nieuwe 5 staat hoog op de lijst.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
06/2017.

Dan zou het niet oninteressant zijn om in de closed room binnen te raken. De leveringen starten ook vanaf 06/2017?
Geplaatst:
Op ‎23‎-‎12‎-‎2016 om 17:15 zei cmon:

Dan zou het niet oninteressant zijn om in de closed room binnen te raken. De leveringen starten ook vanaf 06/2017?

Yezz.

Geplaatst:
Op 27-12-2016 om 09:51 zei Tommie:

Yezz.

Hoe geraakt ge daar binnen? Enkel op uitnodiging of ffie vriendelijk vragen?

Geplaatst:

Het zou voor mij ook wel een incentive zijn om even naar Brussel te gaan.

Geplaatst:
On 12/21/2016 at 2:43 PM, gTa said:

Hij is aan het twijfelen of hij zou durven twijfelen tussen een M550i en een Alpina B5. De rammels in zijn huidige "Das Rammelste oder nichts" doen 'm twijfelen of hij er nog lang mee zal rijden. Ongetwijfeld (!) zullen de laatste mods aan zijn auto de rammels niet verbeteren, dus wij allen moeten niet twijfelen dat hij zo zijn volgende twijfelperiode naar voor heeft geschoven - ik twijfel er zelfs niet aan dat dat deels bewust is. :-) Dus: zonder twijfel gaan we vrij snel weer een twijfelperiode tegemoet van Zijne Twijfelheid. De M550i zal hij zeker overwegen, b.v. middels een "Ondanks dat deze wagen toch groot en zwaar is en rijdt als een camionette, overweeg ik deze wagen toch omdat ik goede herinneringen heb aan mijn vorige BMW's." maar ik twijfel er niet aan dat iets exclusiefs als een Alpina B5 hem ook doet twijfelen, zeker zolang BMW geen echt leder aanbiedt op het dashboard bovenaan.

Je kan de 5 ook nog een maroefenkuur geven toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid