Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei gTa:

Hoezo, ik maak keen probleem? Sorry dat ik in detail ga en me niet beperk tot leuteren over velgen of driften. :D

Carlito: Benz maakt toch ook nog verschillende interieurkleuren? Op de E b.v. kan je zwart, beige en grijs krijgen. Idem S-klasse. Da's toch OK? Zo is er meer keuzemogelijkheid.

Maar niemand wilt beige tapijten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Carlito:

Das een loecht interieur madam

Nee, nu efkens serieus.

Een klant zegt je over de telefoon dat je een '7 met ivoorwit interieur moet bestellen.

Awel, ge hebt er 2 soorten:

 

2016-11-26 11_44_45-Konfigurieren.jpg

2016-11-26 11_44_09-Konfigurieren.jpg

Serieus verschil, vind ik.

Hoe leg jij dat uit? Hoe noém je dat?

Awel, ik zou zeggen: ivoorwit leder in ivoorwit interieur of in zwart interieur. Toch niet verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Tommie:

Maar niemand wilt beige tapijten!

Bij Canberrabeige kan je niet anders. En dat wordt toch ook nog gekozen?

Ik ben blij dat ik beige tapijten heb. Dat is (véél) minder vuil dan zwarte tapijten. Ik heb 2 sets matten: beige en zwarte. Oorspronkelijk dacht ik dat ik die zwart zou gebruiken in de 6 koudere maanden (+ meer regen e.d.) maar daar zie je continu vanalles op. Kar lijkt altijd vuil. Ik gebruik ze nu énkel maar als ik naar modderige streken moet of als 't gesneeuwd heeft (strooizout aan schoenen = vies grijs/zwart water dat in de beige matten dringt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei gTa:

 

Ik ben blij dat ik beige tapijten heb. Dat is (véél) minder vuil dan zwarte tapijten. 

Say what?! Ik werd daar zot van in mijn E38. Direct zwarte tapijten in gelegd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie edit in de post boven de jouwe. Ik heb 2 sets. Ik ervaar telkens opnieuw dat beige matten minder snel vuil tonen dan zwarte (tenzij wanneer je in modder, sneeuwslush met strooizout e.d. hebt gelopen en je met natte poten in je kar kruipt).

Eén keer per maand met de extractor erop en weer als nieuw. En je ziet geen stof op liggen, steentjes vallen nauwelijks op. Dat oogt langer properder dan zwarte. Ik word gék van zwarte matten (in een beige interieur met beige tapijt): dat breekt (ik vind 't ook niet mooi) en je ziet er 't minste vuiltje op liggen.

Ik geef wel toe: als ge uw kar pover onderhoudt (dus quasi nooit stofzuigt), dan is een zwarte mat beter. Je ziet wel wat steentjes en blaadjes liggen, maar daar stopt het. Op een beige mat zie je die ook liggen (because too many) én ze worden dan ook grauw e.d. Da's vies.

Mijn kar is 220.000 km en 8 jaar oud, 't zijn nog altijd de éérste matten en die zien er nog altijd als nieuw uit (minus een beetje slijtsporen). Zij die zeggen dat dat niet onderhoudt kennen er niks van. :D Hetzelfde met lichtgekleurd leder. "Dat is een hel om te onderhouden!" Da's je reinste zever. Als ge natuurlijk met kledij waarvan de kleuren afgaan daarin kruipt en dat nooit 'es proper maakt (en houdt), mjah...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Tommie:

Nee, de interieurkleur is de kleur van je zetels. Wat jij interieurkleur noemt, noemt BMW de 'wereld'. :)

Nu, blijkbaar. Suits me fine.

Geef toe: woordkundig is dat een verdraaiing, en we zijn het natuurlijk gewoon om met het woord 'interieurkleur' eigenlijk voornamelijk de bekledingskleur (van zetels) te bedoelen, maar als er een ander woord is dat het onderscheid duidt is mij dat perfect. :-)

In den tijd van de Z3 was dat iig nog niet het geval, dat woordje 'Welt'. Je kon daar zwarte zetels in een beige interieur krijgen, b.v. Of violetkleurig leder in donkerbeige interieur.

interior_black_beige.jpg

Hoe noem je dat dan? :D Een zwart interieur? Nope. Een beige, dan? Ook niet. Niet simpel, nietwaar. :D

Kijk: http://users.belgacom.net/bmw_z3/bmw_z3_interior.htm --> "seats" (en ook in de deuren) vs. "interior" Da's toch gewoon logischer.
Of korter: beige/beige, ivoor/zwart, ivoor/ivoor, enz. Foto hierboven: zwart/beige. Bij de Range Rover ook zo: wit interieur met zwarte zetels. Enz.

Maar bon, 'Welt' dus. I'm in.

 

 

 

Edit: godverdomme den dezen was ik al efkes vergeten

interior_green_Z.jpg

:lolz::lolz: 

Oké, terug naar de F30 nu. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei gTa:

Hoezo, ik maak keen probleem? Sorry dat ik in detail ga en me niet beperk tot leuteren over velgen of driften. :D

Carlito: Benz maakt toch ook nog verschillende interieurkleuren? Op de E b.v. kan je zwart, beige en grijs krijgen. Idem S-klasse. Da's toch OK? Zo is er meer keuzemogelijkheid.

Zwart beige en grijs is inderdaad nog goed.

Maar ik bedoel zo dat alles dezelfde schijtkleur heeft...

Maar ik zou dus nooit iets anders moeten hebben dan zwarte bovenkant van dashboard eigenlijk.Op onze V12 jag is dat rood, had dat liever in het zwart gezet, maar is dan niet "origineel"

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei gTa:

Nee, nu efkens serieus.

Een klant zegt je over de telefoon dat je een '7 met ivoorwit interieur moet bestellen.

Awel, ge hebt er 2 soorten:

 

2016-11-26 11_44_45-Konfigurieren.jpg

2016-11-26 11_44_09-Konfigurieren.jpg

Serieus verschil, vind ik.

Hoe leg jij dat uit? Hoe noém je dat?

Awel, ik zou zeggen: ivoorwit leder in ivoorwit interieur of in zwart interieur. Toch niet verkeerd?

Ik zou zeggen dat ze @Tommie moet bellen, dat ik alleen échte auto's kan leveren. :D

Neen, serieus,

Heb wel 2 keer moeten kijken maar ik snap wat je bedoelt.

Ik zou altijd het onderste nemen

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bleek interieur is voor mij sowieso no go met 2 kinderen, mocht ik ooit een nieuwe 5 bestellen.

Ik zou denk ik opnieuw durven gaan voor mijn Mokka met alu inleglijsten.

Ik krijg er momenteel veel complimenten over en het blijft voor mij knap en tijdloos. De vraag is of ik t niet beu zou worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Carlito:

Zwart beige en grijs is inderdaad nog goed.

Maar ik bedoel zo dat alles dezelfde schijtkleur heeft...

Maar ik zou dus nooit iets anders moeten hebben dan zwarte bovenkant van dashboard eigenlijk.Op onze V12 jag is dat rood, had dat liever in het zwart gezet, maar is dan niet "origineel"

Ik volg. Bovenkant dashboard mag bij mij ook altijd zwart, zelfs met beige interieur. Soms levert men met een beige interieur de bovenkant van dashboard en deuren in een donkerder tint beige (of bruin); a-mai ik vind dat lelijk. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Carlito:

Ik ben al lang blij dat ze niet meer alle kleuren maken.

 

maxresdefault.jpg

1977-Mercedes-Benz-450SL-Interior.jpg

 

503085d1363789953-advice-interior-colour

 

1_1_103_7983Mercedes_280SL-1.jpg

 

bah bah bah

Alle gast dat tweede vind ik echt súperknap eerlijk gezegd. Het derde zeg ik ook geen neen tegen.

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei gTa:

Ik volg. Bovenkant dashboard mag bij mij ook altijd zwart, zelfs met beige interieur. Soms levert men met een beige interieur de bovenkant van dashboard en deuren in een donkerder tint beige (of bruin); a-mai ik vind dat lelijk. :oops:

Destijds bij de bestelling van mijn moeder haar A5 heb ik gelukkig op tijd mijn mening kunnen geven, normaal ging het ook beige met donkerbeige bovenaan zijn.

De verkoper en mijn ouders hoorden het beiden in Keulen donderen toen ik zei dat het dashboard zwart moest zijn. Nu is mijn moeder superfier op haar interieur-kleurencombo en toen ze een A5 zag met het interieur dat ze eerst ging nemen vond ze het afschuwelijk. 

 

Ik snap niet dat zoveel mensen dat wel knap vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vindt er af en toe wel eens eentje. Op de vorige '5 kon je dat ook krijgen: oyster zetelbekleding, oyster interieur (plastic) dus dashboard en zetelbasis en deurpanelen e.d., oyster tapijten, en de bovenkant van dashboard en deuren was "donker oyster". En het stuur bleef zwart. :fp:  Vooral dat tintverschil tussen oyster en dark oyster is echt niet mooi.
Ik volg de markt van de '5 touring erg goed op: de ketels die dat interieur hebben scoren met voorsprong de laagste waarde en/of blijven 't langst staan. Heb er eentje in m'n Parkplatz, eentje met M Pack, carbonzwart, de "juiste" uitrusting en zo ... maar dát interieur. (Ik denk zelfs met de standaard M Pack fake-alu interieurlijsten.) Die ketel is al 6k gezakt in vraagprijs en staat daar nu nog, 7 of 8 maand later. Dat is vreselijk. :oops: (Salokin z'n 550i had ook dat interieur. Dat was het énige aan die auto die me echt niet zinde. Nu, hij had 't ook niet gekozen, iemand heeft dat voor hem gedaan toen 'ie 'm nieuw kocht.)

Maar blijkbaar is er af en toe nog wel eens iemand die dat "wil". Onbegrijpelijk. Bij Audi is 't vaak zo dat het beige interieur enkel maar met bruin/donkerbeige bovenkant en stuur e.d. kan gecombineerd worden. Zeer vreemd, als je ziet hoe vaak BMW en Benz b.v. hun beige/crème/ivoor-kleurig leder verkopen in een zwart interieur.

Pas op, BMW heeft 't gepresteerd om zelfs zoiets op de markt te brengen: de '3 Modern Line met standaard beige stuur en dashboard ... ook als je 'n zwart interieur en zwarte bekleding nam :fp:

ugly ass interior color combo.jpg

Wie bedénkt zoiets? Daar kan je toch niet bij?!? :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maand of 3 geleden wel een supercheape LCI 535i touring gezien, 9/2013, had maar 35k km, fully loaded, vraagprijs was maar 37,5k. :shock: Was de dag erna al weer verdwenen en die verkoper (een BMW-dealership) heeft diezelfde auto nadien niet aan hogere prijs te koop gezet, dus ik denk dat 'ie meteen weg moet geweest zijn. Was de goedkoopste 6-cilinder touring LCI en dan nog meteen een 535i (geen xDrive wel, dat willen ze in Duitsland erg graag) en echt fully loaded. Prachtige blauwe buitenkleur, de 19" Modern Line velgen, comfortzetels, pano dak, Drive Pro pack, h/k, sportautomaat, el.trekhaak, enzovoort. Echt vet.

't Was een Modern Line met het oyster interieur (met dark oyster dahsboard- en deurbovenkanten) en ook het dark oyster stuur. Beetje meh.

Zoiets, dus:

wallpapers_bmw_5-series_2013_1_b.jpg

(zelfde interieurlijsten maar wel comfortzetels)

Ik kan écht niet over dat kleurverschil tussen oyster en dark oyster. :oops:  :sick: 

 

Edit: 't was een 535i, geen 535d

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Phil:

M Pack en beige dashboard, zeker van? @gTa

Ja hoor. 't Is zeldzaam, dat oyster / oyster dunkel. Maar het was wél "onbeperkt" verkrijgbaar, toen 't verkrijgbaar was. Ook icm M Pack. Heb er momenteel 2 in m'n Parkplatz zitten, een 535i en een 530d, allebei met M Pack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bovenkant van het dashboard en de deuren moet imo altijd zwart zijn. Ik heb graag contrast tussen binnen en buiten, en dat Oyster/zwart vond ik hemels icm met saffierzwart buiten. Bij mijn volgende wagen wil ik eens wat anders, waarbij het contrast eens andersom mag. Een zilvergrijze, of licht antraciet, met donkerbruin leder bijvoorbeeld. :inlove:



Het spijtige bij deze nieuwe 5 is dat er geen zilvergrijs meer beschikbaar is, en dat het bruine nappa leder (nog?) niet kan gecombineerd met nappa leder op het dashboard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW Individual Pure Metal Silver.

Op jouw Alpina B5.

Met Silber dekor.

En de 21" Alpina's.

En de Akrapovic.

Binnenin bruin is OK voor mij. Desnoods Lavalina II.

:D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een 540i, zonder xDrive, met M-sportpakket, in het Individual Pure Metal Silver, en bruin Individual volleder, met de standaard 18" wielen.
Na levering een KW schroefkit variant 3 om 'm lager te leggen, en dan deze velgen van Z Performance in 20".

image_178773_big.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een stel spuuglelijke interieurs zijdegijlen hier bijeen aan het gooien :sick:

Vooral die laatste daar van gTa. Ik mag hopen dat dat een fotoshop is.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/26/2016 at 0:11 PM, gTa said:

 

ugly ass interior color combo.jpg

 

On 11/26/2016 at 0:24 PM, gTa said:

 

wallpapers_bmw_5-series_2013_1_b.jpg

 

Ge meent toch niet dat ze bij BMW de bovenste combinatie aanbieden?

En van welk model is die onderste foto? Alzeker niet de 7 want die heeft een iPad-scherm bovenop het dashboard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een 540i, zonder xDrive, met M-sportpakket, in het Individual Pure Metal Silver, en bruin Individual volleder, met de standaard 18" wielen.
Na levering een KW schroefkit variant 3 om 'm lager te leggen, en dan deze velgen van Z Performance in 20".

image_178773_big.jpg&key=287f18f64573a0fae24dac0f2c54e4b71e271e3cdc61d0d63cc6e0e170c9439e

Sjieke velgen! En perfect kwa hoogte...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid