Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 minutes ago, iRicky said:

8cb94b51f22866574cbf8431ab58ede5.jpg

Wat een prachtige auto blijft dit toch.

Achteraf bekeken stom dat wij geen M Sportpakket genomen hebben op onze F10 indertijd. Had ook makkelijker verkocht geweest achteraf.
Was net toen de VAA-regeling herbekeken werd en daardoor wat beknibbeld op de opties...

Geplaatst:
Je zei dat die bovenste van mijn foto's uw spec is? My bad.
In dat geval zou ik zeker Carbonschwarz nemen!

Ja ik had even niet naar de interieur spec gekeken. Ik denk overigens dat beide goed gaan in combinatie met Carbon zwart.
Geplaatst:
9 minuten geleden zei Phil:

Wat een prachtige auto blijft dit toch.

Achteraf bekeken stom dat wij geen M Sportpakket genomen hebben op onze F10 indertijd. Had ook makkelijker verkocht geweest achteraf.
Was net toen de VAA-regeling herbekeken werd en daardoor wat beknibbeld op de opties...

Zeker de prefacelift heeft er baat bij, imo. Die z'n neus zonder M Pack is ... mjah .. beetje duf. :oops: 

Geplaatst:
Zeker de prefacelift heeft er baat bij, imo. Die z'n neus zonder M Pack is ... mjah .. beetje duf. :oops: 

Plus een groot voordeel van het M pack is dat je bijna het verschil niet tussen een FL en een Pre-facelift ziet. Ik vind zelfs de lichtblokken achteraan mooier op een pre-FL dan een FL.

c1b57d5313ab8242122915fe60177380.jpg
Geplaatst:
15 minutes ago, gTa said:

Mijn vader vond dat toen ook nog wat sjonnie, if I remember correctly. :) 

Geplaatst:

63d19e912e8808d3b68beb92906a1543.jpg

deefb52b581ef2db7376c51d8460e1e1.jpg

Dat is toch niet Sjonnie, of wel?

Geplaatst:
7 minutes ago, iRicky said:

Dat is toch niet Sjonnie, of wel?

Alleen die na-geplaatste ///M'etjes opzij, Rick!

Dat heurt niet.

Geplaatst:
23 minuten geleden zei iRicky:

Plus een groot voordeel van het M pack is dat je bijna het verschil niet tussen een FL en een Pre-facelift ziet. Ik vind zelfs de lichtblokken achteraan mooier op een pre-FL dan een FL.

c1b57d5313ab8242122915fe60177380.jpg

Ik zie zelfs zo in directe vergelijking nauwelijks verschil en ik zou niet weten wat PFL en wat FL is. :oops: 

Inderdaad, met M Pack is het verschil tussen PFL en FL erg klein. Alleen als de FL de LED-lichten heeft is het (voor mij) meteen duidelijk. En de std 18" van 't M Pack die veranderden (minder mooi dan die bij de PFL, zelfs).

19 minuten geleden zei Phil:

Mijn vader vond dat toen ook nog wat sjonnie, if I remember correctly. :) 

Sjonnie is dat nu ook weer niet, vind ik. Ge kunt er over discussiëren of het (voor jou) visueel een meerwaarde is, of niet. Ge kunt inschatten in welke mate de vlotheid van herverkoop later een thema is bij aankoop. Enzovoort.

Geplaatst:
Alleen die na-geplaatste ///M'etjes opzij, Rick!
Dat heurt niet.

[emoji23][emoji23]. Ik vond dat toen wel mooi omdat de facelift dat ook had.
Geplaatst:
I like. Zou ik perfect mee kunnen leven. Stikpatroon is ook een pakje mooier dan dat nogal barok aandoend kruiselings patroon. :oops: 

Ja dat moet inderdaad je goesting zijn. Mijn vader moest daar ook aan wennen. Maar de kwaliteit van het nappa leder tov het Dakota leder maakt veel goed daarin...
Geplaatst:

Zwarte velgen op een 5 vind ik echt niet mooi. Ik hou van een donkere wagen en er mogen donkergrijze velgen op (zeker icm shadowline en zwarte nieren) maar black on black getuigt van een te kleine... [emoji23]. Hoop dat ik niemand hiermee beledigd heb Haha.
Geplaatst:

47f5dc00d301127b76b0be75caef1840.jpg

Spotted in the wild [emoji5]

Geplaatst:
I like. Zou ik perfect mee kunnen leven. Stikpatroon is ook een pakje mooier dan dat nogal barok aandoend kruiselings patroon. :oops: 

Hier ben ik het volledig mee eens, want dat kruiselings patroon vind ik ook minder knap.

Wat ik bij deze kleur een voordeel vind tov Mercedes is dat de stiknaden op het dashboard en de deuren zwart blijven, en niet ook in dat Cognac, zoals dat wel het geval is bij de Mercedes E.

Geplaatst:
1 uur geleden zei iRicky:

47f5dc00d301127b76b0be75caef1840.jpg

Spotted in the wild emoji5.png

Mmmm, ik vind die velgen echt niet mooi als ik ze zo zie. Precies wat flets, weinig diepte. 

Van de nieuwe 5 heb ik ook al veel foto's gezien met zwarte velgen, absoluut mijn ding niet op een 5.

Geplaatst:
3 hours ago, iRicky said:

Zwarte velgen op een 5 vind ik echt niet mooi. Ik hou van een donkere wagen en er mogen donkergrijze velgen op (zeker icm shadowline en zwarte nieren) maar black on black getuigt van een te kleine... emoji23.png. Hoop dat ik niemand hiermee beledigd heb Haha.

Ik vind die velg enkel knap in zwart. Ideale wintervelg.

Geplaatst:

Dat kruispatroon zie je bij veel merken maar schreeuwt te veel drama...

Geplaatst:

De nieuwe 5 heeft 20'ers nodig om af te zijn.

Geplaatst:
Ik vind die velg enkel knap in zwart. Ideale wintervelg.

Als wintervelg kan ik daar idd in komen. Zeker icm carbonzwart, shadowline en zwarte nieren erg knap denk ik.
Geplaatst:
12 uur geleden zei iRicky:

Ja dat moet inderdaad je goesting zijn. Mijn vader moest daar ook aan wennen. Maar de kwaliteit van het nappa leder tov het Dakota leder maakt veel goed daarin...

't Is te zien et wat je kwaliteit noemt. Als je 't hebt over kwalitatief en hoogwaardig aanvoelen: helemaal akkoord. Maar het nappaleder dat BMW gebruikt (optioneel nappa of het M/Individual Merino-leder) is niet noodzakelijk sterker/slijtvaster/kleurvaster dan het Dakota-leder, integendeel. Het Individual-lederen interieur van m'n ma haar '6 b.v., dat is absurd hoe lelijk dat verouderd. Gekraakt, verkleurd (ontkleurd, eigenlijk), ... verschrikkelijk. Mijn zetels in mijn auto zijn wel iets jonger dan de hare maar ze gaan al even veel km mee en daar zie je nog bijna niks aan. Idem met de interieurs van de X5'en van m'n beste maat en zijn broer: allebei die auto's doen vrij veel kortere ritten, zijn ongeveer 4 jaar oud nu en hebben 120k km. Het zwarte gewone leder van mijne maat de zijne is nog zo goed als nieuw (was een stockwagen, wordt ook quasi niet onderhouden), terwijl het donkerbruine nappaleder van die van z'n broer is echt niet mooi aan 't verslijten.

Mijn 120d had ook twee verschillende soorten leder op z'n zetels. Het gewone standaardleder en op de randjes ook een zachter aanvoelend, fijner generfd leder. Dat laatste was het enige leder in m'n zetel waar heel grondige slijtsporen op te zien waren, scheurtjes (in de plooien van in te zitten) die verkleurden. Dat zal wel geen nappaleder geweest zijn, maar 't was toch ook zo'n "babyvelleke".

Ik was (en ben nog) niet aan de haptiek van het standaardleder van BMW, maar als je dat een beetje onderhoudt, veroudert dat wel behoorlijk goed en 't is bestand tegen verdomd veel abuse (mijn kar is echt gedurende 2 jaar een werfauto geweest).

Geplaatst:
't Is te zien et wat je kwaliteit noemt. Als je 't hebt over kwalitatief en hoogwaardig aanvoelen: helemaal akkoord. Maar het nappaleder dat BMW gebruikt (optioneel nappa of het M/Individual Merino-leder) is niet noodzakelijk sterker/slijtvaster/kleurvaster dan het Dakota-leder, integendeel. Het Individual-lederen interieur van m'n ma haar '6 b.v., dat is absurd hoe lelijk dat verouderd. Gekraakt, verkleurd (ontkleurd, eigenlijk), ... verschrikkelijk. Mijn zetels in mijn auto zijn wel iets jonger dan de hare maar ze gaan al even veel km mee en daar zie je nog bijna niks aan. Idem met de interieurs van de X5'en van m'n beste maat en zijn broer: allebei die auto's doen vrij veel kortere ritten, zijn ongeveer 4 jaar oud nu en hebben 120k km. Het zwarte gewone leder van mijne maat de zijne is nog zo goed als nieuw (was een stockwagen, wordt ook quasi niet onderhouden), terwijl het donkerbruine nappaleder van die van z'n broer is echt niet mooi aan 't verslijten.

Mijn 120d had ook twee verschillende soorten leder op z'n zetels. Het gewone standaardleder en op de randjes ook een zachter aanvoelend, fijner generfd leder. Dat laatste was het enige leder in m'n zetel waar heel grondige slijtsporen op te zien waren, scheurtjes (in de plooien van in te zitten) die verkleurden. Dat zal wel geen nappaleder geweest zijn, maar 't was toch ook zo'n "babyvelleke".

Ik was (en ben nog) niet aan de haptiek van het standaardleder van BMW, maar als je dat een beetje onderhoudt, veroudert dat wel behoorlijk goed en 't is bestand tegen verdomd veel abuse (mijn kar is echt gedurende 2 jaar een werfauto geweest).

Dit is de eerste auto waarin we nappa leder zullen hebben (zo ook de X5 welke mijn broer in bestelling heeft). Maar het Dakota leder vind ik vaak wat kartonnig aandoen.

Naar onderhoud toe kan ik er nog niks zinnigs over zeggen. Onze auto's worden thuis normaliter netjes onderhouden en er wordt max 15/20K per jaar mee gereden.

Geplaatst:

Ik noem het Dakota-leder niet voor niets (soms) "Dakotakarton" sinds pakweg 2006. :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De Individual kleuren voor binnen. Ik heb foto's gezocht die niet van de BMW 5 zijn, maar wel van de nieuwe 7.

Caramel.

P90136230-bmw-individual-7-series-saloon

Tartufo.

BMW-Individual-7-Series-7.jpg

Smoke white.

14693762_317227371980034_375173187382752

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid