Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En een leuke Individual buitenkleur is 'Pure Metal Silver'. Deze kleur lijkt mij een tikkeltje donkerder dan gewoon zilvergrijs, een beetje zoals het GT zilver op Porsche.

BMW-M5-Individual-Pure-Metallic-Silver-2

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
En een leuke Individual buitenkleur is 'Pure Metal Silver'. Deze kleur lijkt mij een tikkeltje donkerder dan gewoon zilvergrijs, een beetje zoals het GT zilver op Porsche.
BMW-M5-Individual-Pure-Metallic-Silver-2.jpg

Is dat niet die mega dure kleur? Of normale individual prijs?
Geplaatst:

Is nog niet bekend, maar ik denk dat het niet duurder zal zijn als de andere Indvivdual kleuren.

Moest ik een 5 bestellen, ik zou deze kleur nemen, gecombineerd met Tartufo.

Geplaatst:
35 minuten geleden zei BMWMB:

Je vergist je. iRicky heeft gelijk.

Dat is dat "supermetaalkleur", bestaat al enkele jaren. En is best wel duurder dan de gewone Individual-tinten, ongeveer dubbel (Sonderlackierung) tot 3x (gewone Individual) zo duur zelfs.

't Is niet gelijk b.v. amazonietzilver, da's een "gewone" zilvermetaalkleur via Individual. Dit PMS gaat eerder naar de "gepolierd alu" look van de BMW concepts op autosalons. Niet helemaal, maar halfway.

Check anders gewoon even de optielijst van de M6, b.v.:

2017-02-06 00_17_48-BMW_M6_Coupe_Cabrio_Preisliste.pdf.jpg

Heb je meteen je antwoord. :-)

Fantastische kleur, dat wel. Auto's lijken er precies mee alsof ze blank alu zijn met een beschermend laklaagje over. :inlove:  Op sommige foto's, toch. Op andere foto's, b.v. in vgl met Silverstone of een andere zilvertint, is het verschil niet zo heel erg duidelijk. Naar 't schijnt is het verschil in een directe vergelijking live wel impressionant. Ik heb 't ooit live gezien, op verschillende salons zelfs, maar daar staan die auto's altijd onder zo'n onnatuurlijk licht dat je nooit helemaal kan inschatten wat dat in gewoon daglicht gaat geven.

Geplaatst:

Reden te meer om deze kleur te kiezen. Zal zeldzaam zijn.

Geplaatst:

Er staat - denk ik - een M6 GC in een showroom in Vlaanderen in die kleur. Ik heb er @Tommie naar gevraagd maar hij heeft niet geantwoord toen. Was te zien op een foto waarop een nest BMW-verkopers stonden (geen idee wie of welke concessie), no idea waar die is gepost.

Geplaatst:

Wij hebben een 750d gehad (heeft op het salon gestaan) in die kleur. Was er eerlijk gezegd niet blown away van.
Voor dat geld een kleur hebben waar 95% het verschil niet gaat zien met glaciersilber...

Geplaatst:

Dan kan je idd beter Glaciersilber als Individual optie bestellen.

Geplaatst:
2 uur geleden zei BlackFox:

Wij hebben een 750d gehad (heeft op het salon gestaan) in die kleur. Was er eerlijk gezegd niet blown away van.
Voor dat geld een kleur hebben waar 95% het verschil niet gaat zien met glaciersilber...

Ik lees dat ook wel vaker.

Maar als je 't zélf veel knapper vindt: wat kan je dan die 95% schelen, je koopt die tint niet voor hen, neem ik aan. :D 

Geplaatst:

Ik vind de ronde links/rechts ook 100 keer knapper.

Geplaatst: (aangepast)
10 uur geleden zei BMWMB:

Kleur lijkt serieus hard op het Artense Grijs wat onze papa op zijn Peugeot 308 gekozen heeft.

aangepast door Joske
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:
5 minuten geleden zei Joske:

Kleur lijkt serieus hard op het Artense Grijs wat onze papa op zijn Peugeot 308 gekozen heeft.

Op die foto wel ja, maar 't is toch nog heel wat anders. :D 

pure-metal-silver-bmw-zagato-roadster-concept-photo-470105-s-1280x782.jpg

bmw-pure-metal-silver.jpg

Al vrees ik ook dat het speciale er af is van zodra je auto vuil staat of wanneer de lichtinval niet optimaal is. Op een salon, onder die spots die élke kleur doen opleven en zelfs de minste metallic-partikel doen schitteren, is het verschil niet zo groot. Zoals Blackfox zegt: ik zag 't ook al enkele keren op autosalons en ik was ook niet blown away. Je leest echter van mensen die dat IRL met een gewoon zilver head 2 head konden vergelijken, toch een behoorlijk groot verschil is, LMS heeft veel meer diepgang, ziet er uit als gepolierd alu met een lichte lakwaas over, in plaats van gewoon zilver metallic.

Of 't 8.000 euro waard is, da's iets anders.

Weten de BMW boys of dat LMS bij BMW ook zo'n kleurtje is dat zich niet eenvoudig laat resprayen, zoals die vergelijkbare tint bij Benz ooit (daar moest de hele auto herspoten worden omdat de richting waarmee de speciale metallicpartikels op het koetswerk werden gespoten een verschil maakte in de breking van 't licht, dus als je een paneel lichtjes anders deed zat er een andere toonaard/reflectie/lichtheid in dat paneel)?

Geplaatst:
10 minuten geleden zei gTa:

Ik vind de ronde links/rechts ook 100 keer knapper.

Wat is daar tegenwoordig mis mee? Echt mottig zo !

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Maxime S:

Wat is daar tegenwoordig mis mee? Echt mottig zo !

Dat ook de 520d en straks de 518d al een rond pijpje links en een rond pijpje rechts hebben, zoals vroeger enkel de 535d en 535i dat kregen. De inflatie van de uitlaatpijpenhiërarchie, zeg maar.

Dus, al die gozers die een M-pakkie moeten speccen, kan je toch niet in de kou laten staan met het zielige uitlaatje dat al standaard op de minste motorisatie steekt? Ha neen, dan geven we die die fake uitlaatjes zoals de 540 die standaard heeft. Dat die dan boos is omdat alle 4-pitter diesels dezelfde uitlaat krijgen als zijn 6-cilinder naft maakt niet uit, want daar verkopen ze er veeel minder van.

:lol:

Nee: :cry: 

Geplaatst:
Dat ook de 520d en straks de 518d al een rond pijpje links en een rond pijpje rechts hebben, zoals vroeger enkel de 535d en 535i dat kregen. De inflatie van de uitlaatpijpenhiërarchie, zeg maar.
Dus, al die gozers die een M-pakkie moeten speccen, kan je toch niet in de kou laten staan met het zielige uitlaatje dat al standaard op de minste motorisatie steekt? Ha neen, dan geven we die die fake uitlaatjes zoals de 540 die standaard heeft. Dat die dan boos is omdat alle 4-pitter diesels dezelfde uitlaat krijgen als zijn 6-cilinder naft maakt niet uit, want daar verkopen ze er veeel minder van.
:lol:

Nee: :cry: 

Mijn gedacht. Daarom gaat het typeplaatje er bij ons ook niet vanaf! 540i en xDrive blijven gewoon op de koffer staan.

Zijn bij de 4 cilinders beide uitlaten wel werkzaam? Of is de rechtse alleen voor de sier?
Geplaatst:

Beter op die lage motorversies geen zichtbare uitlaat achteraan? Zoals bij de E39 in de tijd? Wat was daar mis mee? 

Geplaatst:
3 uur geleden zei M3 is the best:

Beter op die lage motorversies geen zichtbare uitlaat achteraan? Zoals bij de E39 in de tijd? Wat was daar mis mee? 

De berline had geen zichtbare uitlaat, tenzij i.c.m. M Pack (en de M5 uiteraard).
De touring had altijd een zichtbare uitlaat, vanaf de laagste motorisatie.

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Geezer:

De m pack berline ook niet voor de fl

Stop cracking your coconut over things you don't know anything about. :D 

Geplaatst:

Het woord 'over' is toch ook Nederlands?

Enfin: wat bedoel je met die "m pack berline ook niet voor de fl" ... ben je gewoon maar wat aan 't dollen, of waar doel je op?

Geplaatst:

Je zei dat de berline met m pack zichtbare uitlaten heeft

De pre-FL heeft dat niet.

Tis op zich gevit, maar jij bent natuurlijk onze bmw-catalogus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid