Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan je die stelling onderbouwen? Ik herinner het mij anders. Voor zover ik weet kwam het M Sportpakket op de E39 altijd met zichtbare uitlaat, nl. een naar beneden gekromd pijpje op de diesels en een rechte "kanonbuis" op de benzines.

Edit: ergens duwt iets in m'n kop dat het M Sportpakket zelfs maar als optie beschikbaar werd vanaf de facelift, niet bij de prefacelift, maar ik vind daar vooralsnog geen bevestiging van...

Geplaatst:

@Phil

13 minuten geleden zei gTa:

Edit: ergens duwt iets in m'n kop dat het M Sportpakket zelfs maar als optie beschikbaar werd vanaf de facelift, niet bij de prefacelift, maar ik vind daar vooralsnog geen bevestiging van...

Jouw foto: kan een omgebouwde zijn. Werd erg veel gedaan. Is vaak te herkennen aan het feit dat men enkel de bumpers en zijschorten bestelde, maar niet de bijhorende afdekplaten onderaan. Zie je natuurlijk niet op foto... En die foto die je post is alleszins ook bewerkt: dat monogram is er toch op geshopt, of niet?

't Knaagt in m'n kop, ik ben niet helemaal zeker maar ... ik denk dat het M Pack maar in 2000 kwam. En ik meen me ter herinneren dat het niet te krijgen was op de 520d, enkel op de 6-cilinder diesels en op de benzines (en evenmin op de 518i waar die beschikbaar was).

Edit 2: toch wel, gevonden: M Sport Pack beschikbaar vanaf 04/1999, dus nog op de PFL.

Edit 3: voldoende voorbeelden, maar niet eenvoudig te vinden omdat de meeste met M Pack een niet-oem uitlaat hebben :lol: Deze zijn wel met OEM uitlaat:

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

Geplaatst:

Misschien was er pré-4/99 al een M Sportpakket zonder de bumpers? Zoals bij de E38.

Kan het mij niet meer herinneren, maar misschien is het dat waar Geezer naar refereert.

Jammer dat er zo weinig documentatie van te vinden is, maar dan kan je nog altijd putten uit de parate gTa-kennis, niwaar.

Geplaatst:

Nee, er was op de E39 geen M Sportpaket zonder het M Aerodynamikpaket (= de bumpers en zijschorten), zoals dat idd wel bij de E38 beschikbaar werd, ergens naar 't eind van z'n productieleven toe. Ben ik quasi helemaal zeker van.

Er is een database van alle BMW prijs- en optielijsten op een Duits forum, maar helaas gaat dat maar terug tot 2002, niet vroeger. (Daarvoor waren de prijslijsten ook niet officieel in PDF-formaat te downloaden op de BMW-website.) Ik heb heel wat prijslijsten wel nog op papier, ergens. Startend ergens in de jaren '70 (maar allerminst compleet), over de ganse 80's (ook allerminst compleet), de 90's (quasi compleet, veel zaken dubbel) en daarna nog enkele na de eeuwwisseling maar dan is 't bij mij ook gestopt.

Geplaatst:

Bon, ik heb er één sinds gisteren. G30 520d Sportline met sportautomaat, navi prof, donkere dakhemel en wat kleine prullen op 19 duim.

Eerste indrukken t.o.v. de F10:

• Opvallend stiller, zowel motorgeluid als rolgeluid wordt veel beter gefilterd naar het interieur toe.
  • G30 op 19 duim is pákken zachter dan een F10 op 19 duim, zelfs zachter dan een F10 op 18ers.
  • Heeft eigenlijk 20 duim nodig om een echte looker te zijn, zelfs 19 is aan de kleine kant.
  • Aandrijflijn komt recht uit de F10 zonder enige modificatie en dat is heel duidelijk. Schakelt en reageert identiek.
  • Motor is nog niet los maar ik merk toch al dat ie wat vlotter is door zijn 150kg gewichtsverlies.
  • Momenteel voornamelijk snelweg gedaan dus ik kan nog niet veel zeggen over dynamiek, maar op op- en afritten lijkt ie stabieler te zijn, minder overhellen. 
  • Nieuwe M-stuur is :inlove: ² 
  • Nieuwe sportstoelen zijn waanzinnig goed, erg benieuwd naar de nieuwe comfortstoelen
  • Ik moet persoonlijk nog wennen aan het design. Ik vraag me af of ie zo tijdloos gaat zijn als de F10.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Bon, ik heb er één sinds gisteren. G30 520d Sportline met sportautomaat, navi prof, donkere dakhemel en wat kleine prullen op 19 duim.
Eerste indrukken t.o.v. de F10:
  • Opvallend stiller, zowel motorgeluid als rolgeluid wordt veel beter gefilterd naar het interieur toe.
  • G30 op 19 duim is pákken zachter dan een F10 op 19 duim, zelfs zachter dan een F10 op 18ers.
  • Heeft eigenlijk 20 duim nodig om een echte looker te zijn, zelfs 19 is aan de kleine kant.
  • Aandrijflijn komt recht uit de F10 zonder enige modificatie en dat is heel duidelijk. Schakelt en reageert identiek.
  • Motor is nog niet los maar ik merk toch al dat ie wat vlotter is door zijn 150kg gewichtsverlies.
  • Momenteel voornamelijk snelweg gedaan dus ik kan nog niet veel zeggen over dynamiek, maar op op- en afritten lijkt ie stabieler te zijn, minder overhellen. 
  • Nieuwe M-stuur is :inlove: ² 
  • Nieuwe sportstoelen zijn waanzinnig goed, erg benieuwd naar de nieuwe comfortstoelen
  • Ik moet persoonlijk nog wennen aan het design. Ik vraag me af of ie zo tijdloos gaat zijn als de F10.

Welke configuratie heb je qua kleuren?
Geplaatst:

Is het lanceringsweekend al geweest...?

Geplaatst:
Nee komend weekend.

Is saffierzwart in het echt knapper dan sophisto grey denk je?
Geplaatst:

Ik ben niet zo'n grote fan van Saffierzwart, temeer omdat je auto áltijd gepoetst moet zijn. Het minste stofje er op en je auto lijkt vuil.

Zelf blijf ik een sucker voor carbon, al sinds die kleur uit kwam in 1998 (of zoiets?). 

Geplaatst:
25 minuten geleden zei iRicky:

Is saffierzwart in het echt knapper dan sophisto grey denk je?

Sophisto met Elfenbeinweiss. :thumbsbup:

Geplaatst:
Sophisto met Elfenbeinweiss. :thumbsbup:

Ik weet niet wat ik van die kleur moet denken Tommie. Sowieso wilt mijn vader alle chromen delen in het hoogglans zwart. Elfenbein hebben we sowieso en dat wordt ook niet gewijzigd.

Is dat knap icm de orbit grey M performance velgen?

19685da7fdc4f6473baa45ae7dd9acb9.jpg
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind dat zo wel knap.

Geplaatst:
Heerlijk.

Het moeilijke is altijd dat zo'n kleur op verschillende foto's altijd verschillend toont he. Op sommige foto's vind ik dat wat saai.

Ik denk wel dat icm wat M performance delen die kleur wel knap kan zijn.
Geplaatst:
53 minuten geleden zei RRD:

Ik ben niet zo'n grote fan van Saffierzwart, temeer omdat je auto áltijd gepoetst moet zijn. Het minste stofje er op en je auto lijkt vuil.

Zelf blijf ik een sucker voor carbon, al sinds die kleur uit kwam in 1998 (of zoiets?). 

Nog vroeger, het was al een M GmbH kleur van begin de jaren '90 al, eerst als Individual-kleur. Bij de E39 M5 (dacht ik) voor 't eerst in een normale kleurenreeks verkrijgbaar (maar nog altijd M GmbH want enkel op de M5). Enzoverder. Denk dat het ondertussen één van de langst lopende kleuren moet zijn. Behalve schwarz uni, ofzo.

Geplaatst:
23 minuten geleden zei iRicky:

Ik weet niet wat ik van die kleur moet denken Tommie. Sowieso wilt mijn vader alle chromen delen in het hoogglans zwart. Elfenbein hebben we sowieso en dat wordt ook niet gewijzigd.

Is dat knap icm de orbit grey M performance velgen?

19685da7fdc4f6473baa45ae7dd9acb9.jpg

Eerste keer dat ik een M-pack'er G30 knappe velgen vind hebben. En zo op foto is 20" maar net voldoende groot, yep. Slik, dat wordt dus 21" steken als ge 'm echt dik wil hebben, BMWMB!

Geplaatst:

Neen, onder de 5 zou ik 20" steken. Wel moet 'm lager gelegd worden, en als ik aftermarket ga moeten de velgen achteraan breder, zodat ze de kassen beter vullen. Als ik OEM zou kiezen zoals bij mijn F10, dan zou ik achteraan weer spacers steken.

Geplaatst:

Ik vind deze velg nog steeds de mooiste OEM velg die ik onder de G30 al heb gezien.

2018-BMW-M550i-xDrive-side-profile.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Is dat 20"? Da's een M550i, dan? Knap, yep. Lijken hard op de optionele 20" van de F10/F11 M550d, die staat daar super mee vind ik (wielkassen perfect gevuld).

Geplaatst:

Voor mij een zilvergrijze M550i met M-sportpakket, en met een donkerbruin volnappalederen interieur, en dan liefst met de stoelen zonder die ruitjes als stikking.

Geplaatst:

Je hebt mijn zegen, 't zou ook m'n keuze zijn (qua looks). Als je nappa neemt heb je wel die ruitvormige stikking, helaas. (Da's ook voor mij echt een brug te ver, dat gedoe.)  Wil je dat niet, dan beland je bij Individual Sonderwunsch en dan wordt het pittig...

Maar! Niks wat Alpina niet kan oplossen. De meerprijs die je bij BMW moet besteden aan V8 (taxen, aankoop, ...) besteed je aan een full Lavalina interieur, en zo'n D5 is ook perfect qua daily. Je hoeft zelfs geen Individual-premie te betalen voor je zilver, dan. En je rijdt met iets rond dat uiteindelijk 'zeldzamer' is dan "weer ne '5 met M Pack". 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uur geleden zei gTa:

Nog vroeger, het was al een M GmbH kleur van begin de jaren '90 al, eerst als Individual-kleur. Bij de E39 M5 (dacht ik) voor 't eerst in een normale kleurenreeks verkrijgbaar (maar nog altijd M GmbH want enkel op de M5). Enzoverder. Denk dat het ondertussen één van de langst lopende kleuren moet zijn. Behalve schwarz uni, ofzo.

Het is de E39 M5 waar ik me op baseerde, inderdaad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid