Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, Jan zei:

Al een geluk dat ze die trage automaat niet gebruiken :ninja:

 

Heb je t op mijn opmerking dat die AMG automaat beter aanvoelt?

Onlangs met een X3M kunnen rijden en ik blijf die AMG in het meest van de situaties alerter overkomen. het kan ook zijn dat dat een indruk is, doordat ie mechanischer lijkt. maar bovenstaande fimpje ( constant full pull) vertelt imo weinig over de kwaliteiten van een automaat he. Ik erger me meest van al in normale situaties aan een automaat 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pre fl M5 Comp was klak gelijk met E63S, kan niet anders dat ze pk’s bij gestoken hebben :D

ZF8 is snel, maar niet scherp genoeg voor in dat type auto, te veel koppelomvormer gevoel 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond ik zo'n onnozele test. In dergelijke omstandigheden spelen banden zo veel meer rol dan op droog, dat het de realiteit helemaal kan vertekenen. Of de realiteit niet toont.

Ik mis bij die carwow videootsels stilletjes aan ook wel wat variatie en inhoud, tbh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gTa zei:

Vond ik zo'n onnozele test. In dergelijke omstandigheden spelen banden zo veel meer rol dan op droog, dat het de realiteit helemaal kan vertekenen. Of de realiteit niet toont.

Ik mis bij die carwow videootsels stilletjes aan ook wel wat variatie en inhoud, tbh.

Rolling start zit er ook in

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, William Blake zei:

Pre fl M5 Comp was klak gelijk met E63S, kan niet anders dat ze pk’s bij gestoken hebben :D

ZF8 is snel, maar niet scherp genoeg voor in dat type auto, te veel koppelomvormer gevoel 

 

Die BMW zal met de facelift idd wel ferm gekieteld zijn 😛 sinds de facelift

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet die op een objectieve rollenbank en die meet 700pk, menne kop eraf :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, gTa zei:

Zet die op een objectieve rollenbank en die meet 700pk, menne kop eraf :D

 

Kijk wat de G80's Competition op de bank laten optekenen. Officieel 510pk, maar daar blijkt toch niks van waar alvast. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen de 600 aan? Dus 700 voor de M5 is geen onnozel gedacht, dan, zegt?

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gTa zei:

Minder, dan? Of méér?

Ik dacht dat er vaak al dik 500pk ad wielen wordt gemeten bij de testbankruns in het geval van de M3 G80

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Méééééér.

Fabriekanten moeten wel tegenwoordig, elke pippo die op een random testbank ook maar 0,1pk minder uitkomt dan de fabrieksopgave stapt onmiddelijk naar de rechtbank. :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze geven natuurlijk cijfers op die met de allerslechtste naft gehaald kan worden. Maar die marge zal wel kleiner zijn vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...

Wanneer komt de nieuwe 5 uit?

Vandaag een paar facelift 530's gezien, zou het wel zien zitten om begin volgend jaar een 530e premium selection te kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/11/2020 om 15:29, gTa zei:

Spot on. In Vlaanderen moeten we zo'n auto in een fiscale context zien; da's hier op alle 545e en m.i. ook op de enkele M550i die er misschien rondrijden, van toepassing. En dan moet je vaststellen dat een M550i bijna 't dubbele moet kosten van een 545e. Een M550i is niet dubbel zo goed of 2 keer zo veel auto als een 545e.
(atb M550i 50%  vs 545e 100% // taxen M550i éénmalig 8.065 EUR (BIV) + jaarlijks 2.822 EUR (rijtax) vs. 545e 0,00 EUR // verbruikskosten M550i 4k-5k (@ 20k km) per  jaar vs. een 1k-3k bij de 545e afh v hoe consequent opgeladen wordt)

Of ge moet ze in operationele pakken, maar dan gaat de maandfactuur van de M550i veel hoger liggen, in verhouding tot de kosten die de lessor moet dragen).

En privé, als gebruiker van je company car (indien je VAA moet betalen): VAA M550i = ca. 1.400 EUR per maand vs.  545e = 300 EUR per maand. Geen klein verschilletje... 😕

Ze zitten budgetgewijs dus in een compleet andere categorie. 

 

Van zodra we over een private aankoop spreken, is het verschil niet zo extreem. Maar dan nog is een M550i een heel pak duurder per jaar in gebruik (afgerond 6k EUR per jaar, zijnde afgrond 3k tax en 3k brandstof) en dan gaan we nog voorbij aan het -hoogst waarschijnlijk- véél grotere waardeverlies van een M550i tov een 545e.

 

Op 5/9/2021 om 13:25, gTa zei:

WTBF

 

$_57.jpg

Je moet dat in België in zijn fiscale context zien. Het haalt Co2 naar beneden…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/10/2021 om 22:55, The Swede zei:

Je moet dat in België in zijn fiscale context zien. Het haalt Co2 naar beneden…

Een optionele loodzware 20" velg met brede sloefen? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/10/2021 om 20:35, zeramed zei:

Wanneer komt de nieuwe 5 uit?

Vandaag een paar facelift 530's gezien, zou het wel zien zitten om begin volgend jaar een 530e premium selection te kopen...

Q4 2023

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/10/2021 om 18:33, gTa zei:

Een optionele loodzware 20" velg met brede sloefen? :D 

Je hebt gelijk. Ze hadden daar 16” van moeten maken met een 185 ecorun band in dat design :D

(echt wel een lelijk design 😕)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/10/2021 om 20:09, zeramed zei:

Afschuwelijk...

Da's tegenwoordig precies de mode bij alle merken ... zo van die bijna gans gesloten velgen die op een wieldeksel lijken.
Co2-friendly zeker, maar iig niet eye-friendly 🤐

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid