Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

20 minutes ago, Jules_W said:

Beste anticlimax, rijk trouwen om dan met een maroefenbak te rijden 🤣

Lekker verlaagd :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, The Swede zei:

Schoon is het wel, maar voor 106k neem ik wel nen 550i en geen ecoversie. 

En als we toch richting 550i neem ik wel een B5 met een kleine korting. 😛
Nee serieus, Ik ga dus niet akkoord :) Je spaart massa geld uit met je hybrid en je hebt nog een motor waar je mits chip er een 550i van maakt qua performance. Ik snap je punt wel hoor, maar iedereen telt het geld, hoeveel je er ook hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Rabbit zei:

En als we toch richting 550i neem ik wel een B5 met een kleine korting. 😛
Nee serieus, Ik ga dus niet akkoord :) Je spaart massa geld uit met je hybrid en je hebt nog een motor waar je mits chip er een 550i van maakt qua performance. Ik snap je punt wel hoor, maar iedereen telt het geld, hoeveel je er ook hebt.

Spot on. In Vlaanderen moeten we zo'n auto in een fiscale context zien; da's hier op alle 545e en m.i. ook op de enkele M550i die er misschien rondrijden, van toepassing. En dan moet je vaststellen dat een M550i bijna 't dubbele moet kosten van een 545e. Een M550i is niet dubbel zo goed of 2 keer zo veel auto als een 545e.
(atb M550i 50%  vs 545e 100% // taxen M550i éénmalig 8.065 EUR (BIV) + jaarlijks 2.822 EUR (rijtax) vs. 545e 0,00 EUR // verbruikskosten M550i 4k-5k (@ 20k km) per  jaar vs. een 1k-3k bij de 545e afh v hoe consequent opgeladen wordt)

Of ge moet ze in operationele pakken, maar dan gaat de maandfactuur van de M550i veel hoger liggen, in verhouding tot de kosten die de lessor moet dragen).

En privé, als gebruiker van je company car (indien je VAA moet betalen): VAA M550i = ca. 1.400 EUR per maand vs.  545e = 300 EUR per maand. Geen klein verschilletje... 😕

Ze zitten budgetgewijs dus in een compleet andere categorie. 

 

Van zodra we over een private aankoop spreken, is het verschil niet zo extreem. Maar dan nog is een M550i een heel pak duurder per jaar in gebruik (afgerond 6k EUR per jaar, zijnde afgrond 3k tax en 3k brandstof) en dan gaan we nog voorbij aan het -hoogst waarschijnlijk- véél grotere waardeverlies van een M550i tov een 545e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Spot on. In Vlaanderen moeten we zo'n auto in een fiscale context zien; da's hier op alle 545e en m.i. ook op de enkele M550i die er misschien rondrijden, van toepassing. En dan moet je vaststellen dat een M550i bijna 't dubbele moet kosten van een 545e. Een M550i is niet dubbel zo goed of 2 keer zo veel auto als een 545e.
(atb M550i 50%  vs 545e 100% // taxen M550i éénmalig 8.065 EUR (BIV) + jaarlijks 2.822 EUR (rijtax) vs. 545e 0,00 EUR // verbruikskosten M550i 4k-5k (@ 20k km) per  jaar vs. een 1k-3k bij de 545e afh v hoe consequent opgeladen wordt)

Of ge moet ze in operationele pakken, maar dan gaat de maandfactuur van de M550i veel hoger liggen, in verhouding tot de kosten die de lessor moet dragen).

En privé, als gebruiker van je company car (indien je VAA moet betalen): VAA M550i = ca. 1.400 EUR per maand vs.  545e = 300 EUR per maand. Geen klein verschilletje... 😕

Ze zitten budgetgewijs dus in een compleet andere categorie. 

 

Van zodra we over een private aankoop spreken, is het verschil niet zo extreem. Maar dan nog is een M550i een heel pak duurder per jaar in gebruik (afgerond 6k EUR per jaar, zijnde afgrond 3k tax en 3k brandstof) en dan gaan we nog voorbij aan het -hoogst waarschijnlijk- véél grotere waardeverlies van een M550i tov een 545e.

Zo is dat. het fiscale speelt een grote rol bij dergelijke wagens.

Het voordeel bij een M550i is wel dat je eentje tweedehands kan kopen, met weinig kilometers, vanaf 50k euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, of een 540i voor minder dan 35k :inlove:   Dat zit dan plots wél weer binnen bereik van mijn klein privaat portemonneetse!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 5 weken later...
  • 2 weken later...
3 uren geleden, davy zei:

Hebben de laserlights op de G30/31 altijd die lelijke blauwe streep?

2EEB6908-1582-4427-B7F2-A2B19F9908A5.jpeg

Voor zover ik weet wel ja. Er staat hier hier in de buurt een zeer mooi gespeccte 545e, die echt af is. 

Het enige dat stoort is die blauwe lijn. Dus me dunkt dat dat niet anders kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geslaagde facelift en de 545e is een fantastisch compromis om zakelijk te rijden in deze rijden.
Als ik speel met de configurator, vind ik 100% mijn goesting behalve in de velgenkeuze..

Waar is de tijd dat je een mooie zilverkleurige velg met diepte kon kiezen?
Dus ik vraag me af welk OEM velgassortiment je kan raadplegen van andere modellen in 20”?
Passen alle velgen van de 8-serie/M5 F90/M performance (bv. 763m) steek- en ET-wise?

Zijn de BMW geniussen misschien al iets tegen gekomen of hebben jullie al iets mogen leveren voor een klant dat een indruk achterliet?
Alvast bedankt voor de info! @Phil @Tommie ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Dag mr @Roox, long time no see. Alles goed met u?

Kan beter, kan slechter 🙂 Gezien de omstandigheden, mogen we niet klagen! 

Bij jou hopelijk ook? Ik kom je vaak tegen met de S. Ga je bij Tesla blijven of interesse in de 545e?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, Roox said:

hebben jullie al iets mogen leveren voor een klant dat een indruk achterliet?
Alvast bedankt voor de info! @Phil @Tommie ...

Nope, sorry. Een velg van een ander model mogen we ook niet zomaar monteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Roox zei:

Kan beter, kan slechter 🙂 Gezien de omstandigheden, mogen we niet klagen! 

Bij jou hopelijk ook? Ik kom je vaak tegen met de S. Ga je bij Tesla blijven of interesse in de 545e?

Flikker eens met uw lichten hé, want ik merk u nooit op. Je rijdt dus een A6?

Met ons, en met de firma gaat het eigenlijk heel goed. We hebben ook wel last van Corona, maar beperkt.

Of mijn volgende terug een Tesla zal worden weet ik niet, maar ik denk wel dat het weer een EV zal zijn, en geen hybride. Ik vind de 545e ook een heel mooie auto, maar het stoort mij dat 'm zo hoog op z'n poten staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid