Ga naar inhoud

Nieuwe regels aftrekbaarheid?


Mich

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei The Swede:

Op je laatste punt: Als je genoeg betaald bent, waarom heb je dan een M3 nodig om gemotiveerd te zijn om op je beste peil te presteren? (hierbij refererend naar Salokin's opmerking)

En zoals ik al zei, wat "redelijk" is, is inderdaad subjectief, en daarom moet je gewoon een lijn trekken en daar houdt iedereen zich aan, doctoersbirefje of niet. Punt. De Vlaming denkt steeds dat er voor hem een speciale uitzondering moet zijn.

(Als je rug pijn doet en je om medische reden een andere stoel nodig hebt, dan ben je gehandicapt en dan komen de wetten daarrond in voege ;)  )

 

Lap, eens ludiek zijn kan hier ook niet meer. :fp:

Punt is dus wat Fuel zegt, waar trek je de lijn?  Al ben ik het niet altijd met hem eens, en al zeker als er zwarte dakhemels mee gepaard zijn, hij heeft hier wel gelijk.  Is een 318d een 314d (maken ze dat eigenlijk)wel of niet aftrekbaar, is een iPhone 5 of 7 hetgeen je nodig hebt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

En zoals ik al zei, wat "redelijk" is, is inderdaad subjectief, en daarom moet je gewoon een lijn trekken en daar houdt iedereen zich aan, doctoersbirefje of niet. Punt. De Vlaming denkt steeds dat er voor hem een speciale uitzondering moet zijn

Wat redelijk is is subjectief en dus kan je per definitie geen lijn trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge kunt gewoon niemand in uw plaats zoiets laten beslissen.

Stel dat ge regelmatig klanten moet meepakken. 4 man krijg je in een polo he. Is dat dan "redelijk". Of toch maar een Golf, of een A4? Blijven krap vanachter he. A6 dan maar? Skoda Superb? Of een Opel monovolume?

Allez ja ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk is er maar 1 ding eerlijk, en dat is dat je mag kopen wat je wil, of dat nu een aftandse Ford Ka is, of een Rolls, zolang je vennootschap het deftig kan betalen ( = niet zitten verlies aangeven en ondertussen een kar van 300K afschrijven), en dat je enkel het beroepsgebruik als kost aftrekt (maar dan wel voor 100% ongeacht de auto!) en elke privé gereden kilometer wordt belast in je privé volgens de werkelijke kilometerkost van die kar (dus pro rata elke euro die het bedrijf in de auto heeft gestoken, benzine, onderhoud, banden, lening ...).

Wil je dan een Ferrari kopen op de zaak, die je dan 2 keer per jaar gebruikt om klanten te bezoeken en 18 keer per jaar om naar Knokke te bollen, dan zal je ook 90% van de kost van die auto privé dragen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Gastje:

Al horen we het mss niet graag maar de zweed heeft wel een punt .

Het maak me niet uit wie er gelijk heeft maar over dit object heeft hij het alvast niet.  Objectief kunnen er geen voorschriften zijn wat je nodig hebt voor het exploiteren van je zaak. Tig voorbeelden hier al aangehaald.  Ne klasseur van Esselte, nen iPhone 7, nen camion met airco, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, gewoon ik said:

Had, heeft nu stenen

Nierstenen zijn erg pijnlijk. En nierspecialisten verdienen het meest van allemaal. Vandaar exit Porsche

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, ir_fuel said:

Ge kunt gewoon niemand in uw plaats zoiets laten beslissen.

Stel dat ge regelmatig klanten moet meepakken. 4 man krijg je in een polo he. Is dat dan "redelijk". Of toch maar een Golf, of een A4? Blijven krap vanachter he. A6 dan maar? Skoda Superb? Of een Opel monovolume?

Allez ja ...

Die klanten zullen ondertussen ook weten wat de regel toelaat en begrijpen wat jij als bedrijfswagen kan krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Salokin said:

Lap, eens ludiek zijn kan hier ook niet meer. :fp:

Punt is dus wat Fuel zegt, waar trek je de lijn?  Al ben ik het niet altijd met hem eens, en al zeker als er zwarte dakhemels mee gepaard zijn, hij heeft hier wel gelijk.  Is een 318d een 314d (maken ze dat eigenlijk)wel of niet aftrekbaar, is een iPhone 5 of 7 hetgeen je nodig hebt ...

Blijf het grappig vinden dat jullie jezelf autofans noemen maar geen enkel ander merk kennen :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, ir_fuel said:

Uiteindelijk is er maar 1 ding eerlijk, en dat is dat je mag kopen wat je wil, of dat nu een aftandse Ford Ka is, of een Rolls, zolang je vennootschap het deftig kan betalen ( = niet zitten verlies aangeven en ondertussen een kar van 300K afschrijven), en dat je enkel het beroepsgebruik als kost aftrekt (maar dan wel voor 100% ongeacht de auto!) en elke privé gereden kilometer wordt belast in je privé volgens de werkelijke kilometerkost van die kar (dus pro rata elke euro die het bedrijf in de auto heeft gestoken, benzine, onderhoud, banden, lening ...).

Wil je dan een Ferrari kopen op de zaak, die je dan 2 keer per jaar gebruikt om klanten te bezoeken en 18 keer per jaar om naar Knokke te bollen, dan zal je ook 90% van de kost van die auto privé dragen.

Redelijke logica, maar er zit een dik probleem bij.

Een Ferrari, Porsche of M3 heb jij niet nodig voor beroepsverplaatsingen.

Vergeet niet dat de helft van die kist betaald wordt door de andere Vlamingen die ook belastingen betalen... 

Niet iedereen is gelijk, maar mijn ma, gTa, gastje of andere moeten niet voor uw Ferrari of Porsche moeten betalen.

 

Eens je dit ophaalt, ligt de ganse discussie weer op tafel. Want 95% van Vlaanderen zal liever minder belastingen betalen dan u 2500 euro per maand ipv 800 euro per maand te laten aftrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, The Swede said:

 

Vergeet niet dat de helft van die kist betaald wordt door de andere Vlamingen die ook belastingen betalen... 

 

Hoe gaat dit dan in z'n werk?

Salonkoning koopt een Ferrari. Met zijn verdiend geld. Einde.

Maar goed, laten we verder gaan. 50% van dat bedrag mag hij in mindering brengen van zijn belastbaar inkomen. Gesteld dat hij 34% belastingen betaalt, rest er nog een percentage van 17% van die Ferrari dat hij minder aan belastingen betaalt. De staat heeft minder inkomsten. Einde.

Of ga jij nu verder en zeggen dat die minder-inkomsten direct worden opgevraagd bij alle burgers? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei The Swede:

Blijf het grappig vinden dat jullie jezelf autofans noemen maar geen enkel ander merk kennen :lolz:

Hoeveel keer heb je nu al getracht deze discussie te starten?

 

Hou het eens bij argumenten ipv zaken erbij te betrekken die er niet toe doen, misschien dat je er dan dieper over zal nadenken en ze eindelijk kant of wal raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap even uit je korte termijn denken, ICM.

 

De logica van belastingen is simpel: de Staat heeft X Euro nodig en dat wordt opgehaald bij alle burgers en bedrijven.

Indien de 1 of meerdere spelers er in slagen minder te moeten betalen want zij hebben een Ferrari, Porsche of andere op zijn bedrijf gezet, dan moet de overheid op een bepaald moment dat tekorst dichtfietsen door het elders te halen...

Bij de volgende discussie ligt het onderwerp dus weer op de tafel want 95% van Vlaanderen gaat die aftrek onfair vinden...

 

Of waar dacht je dat het huidig protest vandaan kwam?

 

Er bestaat een grote wereld buiten autominded waar mensen gewoon voor een loon gaan werken, met 1200-1500 euro per maand net moeten rondkomen en gewoon hun eigen wagen moeten gaan kopen. In die wereld is de Hyundai Tucson nu de best verkochte wagen is van Belgie (sorry to shatter your dreams).

Hoe denk je dat die massa kijkt naar de zelfstandige die hen de ogen komt uitsteken met zijn M3 of 991? 

Dat die zelfstandige dat verdient, daar ben ik als rechtgeaard liberaal 100% mee akkoord, maar wij zijn slechts een kleine percentje van de bevolking en moeten de rest besturen. En met de huidige manier van leiders verkiezen, heeft die 95-99% van het volk meer inspraak dan wij. 

Als we dus willen blijven genieten van onze meerverdienste, moeten we met een regelgeving opkomen die logischer "overkomt" (ik zei niet die "logischer is" ;)  ). Anders blijft ge bij elke politieke discussie tegenwind krijgen en wordt uw voordeel helemaal afgepakt zonder dat er iets in de plaats komt.

Snappie?

 

En waarom de bedrijfswagen en niet de PC, de iPhone 7 of andere? 1. Dat steekt de ogen niet uit want dat ziet de massa niet en 2. een iphone van 1000 euro afschrijven over een jaar is 80 euro per maand. Een Porsche van 150000 euro afschrijven is een kleinigheid meer. Ik bespaar in mijn bedrijf ook eerst op de posten waar ik de grootste impact kan hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Geezer said:

Tijd voor belasting op omzet.

 

Hier kunt ge wel eens dik gelijk hebben. Dan doet elkeen wat 'em wilt met zijn kosten en zal je er wel veel plots zien een stuk efficienter werken. 

 

4 minutes ago, Salokin said:

Hoeveel keer heb je nu al getracht deze discussie te starten?

 

Hou het eens bij argumenten ipv zaken erbij te betrekken die er niet toe doen, misschien dat je er dan dieper over zal nadenken en ze eindelijk kant of wal raken.

Hoe lang denk je dat je die dans gaat kunnen blijven ontlopen? "Touche pas a ma BMW"? Miauw !

Struisvogelpolitiek heet dat: als we het probleem maar lang genoeg voor ons kunnen blijven uitschuiven, dan lost achter ons dat misschien wel op... of eerder, dan kan hij inbinden en met een Skoda Octavia rondbollen. 

 

Wat nodig is, is een radicale verandering in belastingwetgeving zoals Geezer hierboven aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij belasting op omzet zit je helemaal let een scheve situatie. In de ene sector zal heb je 5% winstmarge, in de andere 50%...

 

Om 50.000eur winst te hebben moet de ene dus een omzet draaien van 100.000, de ander 1.000.000. De laatste zou dus veel te zwaar belast worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid