Ga naar inhoud

F430 vs 991'GTS


Salokin

F430 - 991 GTS  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. F430 - 991 GTS



Aanbevolen berichten

Ik verwacht eerlijk gezegd een flawless victory voor de F430 en mochten beide wagens even regelmatig door mij kunnen gereden worden dan ging ik hiermee akkoord.  Evenwel is het zo dat ik nooit met een F430 naar een klant kan rijden, meer nog, ik zal hem niet bij mij thuis kunnen stallen, ook twee dochters aan de school afzetten zal niet mogelijk zijn.  Om het in cijfers te vertalen; ik denk 5% van mijn autoverplaatsingen in een F430 te kunnen doen en 80% in de GTS.  Welke zou jij kiezen?

 

Beiden manueel uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Salokin:

ik denk 5% van mijn autoverplaatsingen in een F430 te kunnen doen en 80% in de GTS.  Welke zou jij kiezen?

GTS. Of je moet een F430 zelf al zo speciaal vinden dat het je waard is om voor die 5% alle nadelen/kosten er bij te nemen. En dat kan enkel jij beslissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je een ouwe italiaan preferen op een moderne Duitser?

 

Had het een Scuderia geweest, nobrainer... maar voor een gewone 430 zie ik de meerwaarde niet.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei BMWMB:

Koop jij mijn GTS, dan kan ik een GT3 kopen. emoji2.png

Dan zal ik er eerst een proefrit moeten meemaken, 't is mooi weer aan het zeetje, tot straks.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei DDke:

Rare poll. Is iets dat alleen jij kan beslissen. Als het voor mij zou zijn, GTS. Of eigenlijk liever nog Targa.

Ik dacht dat het hier de gewoonte was dat het forum beslist?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een 991 GTS voor langere tijd je honger kan stillen qua 'speciaal rijden', dan de GTS. Je kan er vaak gebruik van maken en dat bepaalt alles.

Da's gelijk mogen kiezen welke vrouw er voor 5 jaar met u 't bed zal delen. Je absolute droomvrouw, waar je maximaal 1 tot 2 keer per maand je ding mee mag doen maar wel een beetje in den duik want niemand mag het zien of horen (dus ge moet ze ergens anders te logeren leggen), of een madam die je ook knap vindt en die de max is én die jou (zonder dat je 't moet vragen) elke ochtend wakker maakt op een manier die jouw wekker absoluut niet kan. Njah, niet moeilijk kiezen, vind ik. :D

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Salokin said:

Ik dacht dat het hier de gewoonte was dat het forum beslist?

 

7 minutes ago, gTa said:

Als een 991 GTS voor langere tijd je honger kan stillen qua 'speciaal rijden', dan de GTS. Je kan er vaak gebruik van maken en dat bepaalt alles.

Da's gelijk mogen kiezen welke vrouw er voor 5 jaar met u 't bed zal delen. Je absolute droomvrouw, waar je maximaal 1 tot 2 keer per maand je ding mee mag doen maar wel een beetje in den duik want niemand mag het zien of horen (dus ge moet ze ergens anders te logeren leggen), of een madam die je ook knap vindt en die de max is én die jou (zonder dat je 't moet vragen) elke ochtend wakker maakt op een manier die jouw wekker absoluut niet kan. Njah, niet moeilijk kiezen, vind ik. :D

Voila. Forum heeft beslist. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een auto blijft pas écht speciaal als je die slechts sporadisch rijdt, vind ik.

Deze redenering naar jouw situatie getransponeerd --> Ferrari F430.

 

Waarmee ik niet wil zeggen dat dit ook m'n persoonlijke keuze zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei gTa:

Als een 991 GTS voor langere tijd je honger kan stillen qua 'speciaal rijden', dan de GTS. Je kan er vaak gebruik van maken en dat bepaalt alles.

Da's gelijk mogen kiezen welke vrouw er voor 5 jaar met u 't bed zal delen. Je absolute droomvrouw, waar je maximaal 1 tot 2 keer per maand je ding mee mag doen maar wel een beetje in den duik want niemand mag het zien of horen (dus ge moet ze ergens anders te logeren leggen), of een madam die je ook knap vindt en die de max is én die jou (zonder dat je 't moet vragen) elke ochtend wakker maakt op een manier die jouw wekker absoluut niet kan. Njah, niet moeilijk kiezen, vind ik. :D

De keuze is:

Een vrouw van 8.5 op 10 voor elke dag of een vrouw van 7 op 10 voor elke dag en een minnares van 10 op 10 voor af en toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dan na een jaar uit te rekenen wat dat krel je kost voor de paar keer dat je er maar mee kan rijden.

Altijd gemakkelijk, iemand anders zijn geld uitgeven :) 

Onderschat ook het punt "de auto staat niet thuis" niet. De drempel om die kar dan te pakken als het eens past is een pak groter, want je moet er eerst nog om. Ipv een ritje van een half uur wordt het een ritje van een half uur om die auto te halen/terug te brengen + je ritje. Je gaat er nog veel minder mee rijden dan wanneer hij gewoon in de garage zou kunnen staan thuis.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ir_fuel said:

Onderschat ook het punt "de auto staat niet thuis" niet. De drempel om die kar dan te pakken als het eens past is een pak groter, want je moet er eerst nog om. Ipv een ritje van een half uur wordt het een ritje van een half uur om die auto te halen/terug te brengen + je ritje. Je gaat er nog veel minder mee rijden dan wanneer hij gewoon in de garage zou kunnen staan thuis.

Dit!

Denk trouwens dat zo'n Porsche beter rijdt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beter... het is niet dat hij er die hard mee gaat tracken denk ik. De sensatie die de Ferrari biedt ligt toch nog een trapje hoger dan de Porsche, en dat is waar het om gaat in de ritjes die Salokin voor ogen heeft denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de rest van je wagens niet bepaald saai zijn, zou ik de F430 kiezen als zeer speciaal extraatje

Is het eigenlijk de bedoeling dat er een auto weg gaat, of blijven die alle 2? Want daar heeft Salokin precies niks over gezegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Om dan na een jaar uit te rekenen wat dat krel je kost voor de paar keer dat je er maar mee kan rijden.

 

Ik heb zo een M4 staan. Al twee weken niet mee gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minutes ago, ICM said:

Ik heb zo een M4 staan. Al twee weken niet mee gereden.

twee weken is toch niet erg? Dat heb ik hier ook soms voor met de Spyder.

Als je echter maar 4 keer per jaar rijdt ....

ik heb hier zo een ketel staan die letterlijk 6 keer per jaar wordt ingezet. Het voordeel is wel dat die zolang er niet mee gereden wordt 0 euro kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid