Ga naar inhoud

F430 vs 991'GTS


Salokin

F430 - 991 GTS  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. F430 - 991 GTS



Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei ir_fuel:

Om dan na een jaar uit te rekenen wat dat krel je kost voor de paar keer dat je er maar mee kan rijden.

Altijd gemakkelijk, iemand anders zijn geld uitgeven

Dat hij ze gewoon allebei koopt! Opgelost. :closed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei toere:


Is het eigenlijk de bedoeling dat er een auto weg gaat, of blijven die alle 2? Want daar heeft Salokin precies niks over gezegd.

In het geval van GTS gaat de M3 weg, in het geval van de Ferrari blijft hij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu een Porsche tot de kinderen groot genoeg zijn en er minder gebruik moet gemaakt worden van de achterste zitjes in de Porsche, dan de Ferrari kopen. Met het risico dat tegen dan de prijzen van de 430 weer een pak in de lucht zijn gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Jerain:

Als je het kan/wil betalen moet je toch ooit een Ferrari gehad hebben...

Dit.

Je leeft maar 1 keer, dus fuck al de rest.

Al verkoop je hem na 1-2 jaar... Dan heb je toch je droom beleefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

twee weken is toch niet erg? Dat heb ik hier ook soms voor met de Spyder.

Als je echter maar 4 keer per jaar rijdt ....

ik heb hier zo een ketel staan die letterlijk 6 keer per jaar wordt ingezet. Het voordeel is wel dat die zolang er niet mee gereden wordt 0 euro kost.

Nee, maar het stoort me dat ik er niet meer tijd voor heb.

Als salonking dat met die Ferrari heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, ICM said:

Nee, maar het stoort me dat ik er niet meer tijd voor heb.

Als salonking dat met die Ferrari heeft...

Kan je die niet stockeren halfweg tussen jullie? Dan koop je die gewoon samen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei ir_fuel:

Kan je die niet stockeren halfweg tussen jullie? Dan koop je die gewoon samen :D 

Eigenlijk nog geen zo'n slecht plan, wat denkt ge @ICM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, gTa said:

Als een 991 GTS voor langere tijd je honger kan stillen qua 'speciaal rijden', dan de GTS. Je kan er vaak gebruik van maken en dat bepaalt alles.

Da's gelijk mogen kiezen welke vrouw er voor 5 jaar met u 't bed zal delen. Je absolute droomvrouw, waar je maximaal 1 tot 2 keer per maand je ding mee mag doen maar wel een beetje in den duik want niemand mag het zien of horen (dus ge moet ze ergens anders te logeren leggen), of een madam die je ook knap vindt en die de max is én die jou (zonder dat je 't moet vragen) elke ochtend wakker maakt op een manier die jouw wekker absoluut niet kan. Njah, niet moeilijk kiezen, vind ik. :D

Hoe verklaar je het feit dat beide vrouwen even duur zijn in aankoop maar het onderhoud van de ene wel duurder is. Zoek eens een mooi voorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferrari, maar je moet wel weten waar je aan begint, een F430 is niet goedkoop in onderhoud. De ophanging is van chocola gemaakt en de collectoren durven ook regelmatig eens gaan. Kijken voor een exemplaar zonder storing op de fasevariatoren, anders ben je ook ver van huis. 

 

Maar die sound en presence... "Een saaie" Porsche gaat je dat nooit geven. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BeauBij de F430 kon je achteraan een andere grille steken, heb jij voorbeelden van met en zonder? Want ik vind ze niet direct. Geen challenge grille of wat dan ook. Die ene Delhaize eigenaar met zijn F430 spider had dat toen genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Mich said:

Waarom zou je een ouwe italiaan preferen op een moderne Duitser?

 

Had het een Scuderia geweest, nobrainer... maar voor een gewone 430 zie ik de meerwaarde niet.

?

Beetje vreemde reactie toch. Er zijn talloze voorbeelden waarbij ik een ouwe Italiaan zou prefereren boven een moderne Duitser.

In dit geval krijg je een manuele V8 ferrari. Lijkt me toch al niet evident daar nee tegen te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Ferrari gekozen, maar je moet denk ik wel één en ander op een rijtje zetten om die keuze te maken.

Aan poeier bij u geen gebrek, je daily is niet traag dus voor de performance moet je het denk ik al niet doen. Beide wagens zijn niet echt veel sneller dan je M3, dus als je een boost in performance zoekt dan kom je van een kale reis terug. Maar als je een F430 overweegt, dan weet je dat het niet om straightline speed gaat, maar eerder om de beleving. Ik vermoed dan ook dat dat de grootste reden tot aankoop is.

Beleving zul je hebben in die GTS, daar twijfel ik niet aan, maar ik denk dat iedereen hier op dat aspect wel de Ferrari zal verkiezen. Voor een speciaal machien is er dus eigenlijk maar 1 keuze, en dat is het paard. Een V8 achter je, de looks en sound van een Ferrari, met iets rijden dat niet iedereen heeft.... het draagt allemaal bij tot de ervaring en ik denk dat een GTS daar gaat teleurstellen. Hoe je het ook draait of keert, België stikt van de Porsches en een GTS is niet veel meer dan een snellere versie van een Carrera...en dat doet afbreuk aan het hele gevoel van met iets speciaals onderweg te zijn.

Dat brengt me bij mijn volgende punt: onderweg zijn. Ik lees hier dat je de Ferrari niet bij je thuis kunt zetten. Zoals fuel al zei: stront aan de knikker. Een auto hebben die niet bij je thuis staat is hoe dan ook een zeer grote struikelblok. Als dat het geval is moet je je ritten al gaan plannen, en daar gaat altijd iets tussen komen. Je zult zien dat je er amper mee gaat rijden (joepie, minder onderhoud te betalen bij Beau :D). Een 'toerke van een uurke' wordt dan immers een halve dag werk, want je moet naar de stalplaats rijden, het spel er uit halen, enz enz. Allemaal tijdverlies en dat zal na verloop van tijd een domper op de vreugde worden. Je ziet het ook bij cabrio's -> gaat de kap snel en effortless open, die mensen rijden vaak open. Is het zo'n geval waarvoor je moet uitstappen, of moet stoppen om dan een minuut stil te staan -> die kisten liggen veel vaker dicht. Tijd en moeite is echt een niet te onderschattende factor.

Dit gezegd zijnde: ik zou TOCH voor de Ferrari gaan, en liefst van al een manuele. Niet zozeer omdat ik weer eens atmo en manueel moet prediken met mijn oogkleppen op, maar eerder omdat ik denk dat de 10 jaar oude F1 bak iets is wat niemand meer wil. Dat voelt aan als een stuk antiek, schakelt nodeloos brutaal enz.

Dus: manuele F430 > GTS.

En dan ben ik nog niet eens begonnen over waardebehoud...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid