Ga naar inhoud

F430 vs 991'GTS


Salokin

F430 - 991 GTS  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. F430 - 991 GTS



Aanbevolen berichten

Ik gooi even een knuppel... :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=233195897&transmissions=MANUAL_GEAR&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&isSearchRequest=true&minPowerAsArray=382&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=29&pageNumber=2&fnai=prev

Wist niet dat die dingen (jong, weinig km, manuele bak) zo 'goedkoop' stonden...
Sowieso een klassieker in wording. Nog nét iets knapper met de ovalen uitlaten, maar bon, die zijn ouder.
Ok, 't draagt 4 ringen op de neus, maar los daarvan lijkt dit me niet minder opwindend dan de 2 keuzes hier.
Maar je moet er natuurlijk iets voor voelen, de kans bestond echter ook dat je dit ding tot nog toe gewoon over het hoofd had gezien. :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei JanC:

Ik gooi even een knuppel... :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=233195897&transmissions=MANUAL_GEAR&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&isSearchRequest=true&minPowerAsArray=382&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=29&pageNumber=2&fnai=prev

Wist niet dat die dingen (jong, weinig km, manuele bak) zo 'goedkoop' stonden...
Sowieso een klassieker in wording. Nog nét iets knapper met de ovalen uitlaten, maar bon, die zijn ouder.
Ok, 't draagt 4 ringen op de neus, maar los daarvan lijkt dit me niet minder opwindend dan de 2 keuzes hier.
Maar je moet er natuurlijk iets voor voelen, de kans bestond echter ook dat je dit ding tot nog toe gewoon over het hoofd had gezien. :D

@Jokke_vlo

Is er nochthans niet positief over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff bovenstaand filmpje, zo'n F430 blijft toch echt een magistrale wagen :inlove:

Schitterend design ook, ziet er ook echt totaal niet verouderd uit in mijn ogen, iets wat ik wel heb bij pakweg een Gallardo pré FL. Mijn keuze zou simpel zijn ;)

aangepast door Dimitri
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jokke_vlo

Is er nochthans niet positief over. 

Idd vergeet een R8 dat kan qua rijsensatie in verste verte niet bieden wat die twee andere je geven.

Met nadruk op verste verte :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

R8 is saai en zeker de V8
Als je goesting hebt in een f430 moet je dit nu doen
Als je ooit moet zeggen van had ik maar dit en dat dan is het te laat


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei JanC:

Ik gooi even een knuppel... :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=233195897&transmissions=MANUAL_GEAR&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&isSearchRequest=true&minPowerAsArray=382&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=29&pageNumber=2&fnai=prev

Wist niet dat die dingen (jong, weinig km, manuele bak) zo 'goedkoop' stonden...
Sowieso een klassieker in wording. Nog nét iets knapper met de ovalen uitlaten, maar bon, die zijn ouder.
Ok, 't draagt 4 ringen op de neus, maar los daarvan lijkt dit me niet minder opwindend dan de 2 keuzes hier.
Maar je moet er natuurlijk iets voor voelen, de kans bestond echter ook dat je dit ding tot nog toe gewoon over het hoofd had gezien. :D

Hondslelijk, al van toen hij uit kwam, vond ik de verhoudingen niet kloppen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Brunault:

R8 is saai en zeker de V8

Is een manuele V8 R8 zo saai? In vergelijking met de thrills en het kabaal die een F430 geeft waarschijnlijk wel. Maar veel mensen zeggen toch dat de V8 de beste (de meest spartaanse) R8 was? Of ben ik helemaal mis? Heb wel al meegeweest in zo één en dat voelde allemaal heel solide en beschaaft aan. Dus ja, een pak saaier dan een F430.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een AMG GT S lijkt dan toch een beter alternatief tov een R8 en positioneert zich misschien ook wat tussenin de vooropgestelde opties?
Kost ook wel wat meer.

Hoe dan ook, als het mogelijk is, zoek een F430 in een kleurstelling die je écht bevalt en daar kan je imho niks mis mee doen, in tegendeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei McLovin:

Is een manuele V8 R8 zo saai?

Ja

Op het gas duwen: landschap gaat sneller voorbij, that's it
Sturen: gevoel is niet slecht, maar echt wild ga je er niet van worden
Remmen: is me niet bijgebleven. Dus eerder 'normaal'
Bocht nemen: zZzzZz

Link naar reactie
Delen op andere sites

R8 is inderdaad een typische auto van deze tijd: een 'sportwagen' waar de eigenaar kan tonen dat hij een sportwagen heeft... zonder dat hij aldus rijdt.

Het is een erg snelle (en naar mijn mening erg mooie) wagen die perfect is afgewerkt, veilig rijdt, etc maar uiteindelijk gewoon een snellere versie is van een RS4.

 

Heb een paar keer de R8 overwogen wegens toch wel knap. En een goeie daily. Maar hij mist dat "als ge mij niet respecteert bijt ik terug"-gevoel dat een sportwagen speciaal maakt. Je hebt nooit de voldoening dat je het beest getemd hebt.

 

(dat gezegd zijnde, haast alle Duitse sportieve wagens zijn in datzelfde bedje ziek tegenwoordig. AMGs en M3/M5s etc zijn gewoon snelle en sportief aangeklede Benzen/BMWs en zelfs de 911 is een kilometervreter geworden, met uitzondering van de RS modellen misschien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Porsche blijft altijd sturen als een Porsche. Er blijft altijd dat gevoel in zitten.

Een AMG en M reeks hebben nog een speelse "poep" als je dat wil. Akkoord dat het km vreters zijn maar als ik vroeger met mijn E AMG er de pees op legde (met hulpen af) dan had je toch zweetpollekes zenne, ook in het nat.

Ik denk dat een M3/4 ook nog dat te temmen trekje hebben.

Akkoord dat dat vrij logge limousines zijn edoch..... het is totaal anders dan een steriele op de voorneus ondersturende 4x4. Dat is echt ERG.

By far de slechtste sportwagen die ik ooit op circuit reed, samen  met de Jag XK-RS.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diegene die me het meest opbrengt in directe doorverkoop, letterlijk. Argumenten als meer rijplezier of zo kan ik niet meteen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdje geleden met 991 GT3 en Audi R8 V8 gereden en viel me (helaas) op dat de R8 qua belevenis niets was. Hij ging wel vlot vooruit , maar fun was er niet veel aan. Als ik dan met de Gallardo (500 pk versie) rijd van mijn collega heb je veel meer belevenis (net zoals bij een F430 , was wel Spider en niet manueel). Al Is de Lamborghini nog iets bruter. En hier kan je moeilijk mee tot bij je klanten komen vrees k :)

Indien je hem thuis kan plaatsen zou k F430 kiezen voor de 991 GTS. Maar als je iedere keer op een andere locatie je wagen moet gaan halen word je vlug beu denk k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen 2020 spreekt McLaren over een volledige range hybrid auto's dus .....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei ir_fuel:

De kans dat je ooit nog een V8 gaat bezitten wordt met de jaren kleiner

Dat is waarschijnlijk het sterkste en tegelijk meest onderschatte argument van deze hele thread.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid