Ga naar inhoud

F430 vs 991'GTS


Salokin

F430 - 991 GTS  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. F430 - 991 GTS



Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Salokin:

koop met het hart zijn

Then by all means, als je het kunt betalen, go for it. Als je wacht tot de kinders groot zijn is een F430 manueel wss al lang niet meer te vinden/betalen.

Ik wil een ritje! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel triestig wat een mens moet doen om een auto te kunnen bezitten zonder negatieve effecten. <_<

Toch voor de Ferrari gestemd.

Het gevoel dat je krijgt als je telkens dat steigerend paard ziet, moet magisch zijn. (een beetje zoals 1:44)

Elke keer de BWOAAAAP wanneer de kleppen in de uitlaat opengaan, moet ook puur genieten zijn.

De Ferrari heeft in elk opzicht zoveel meer drama en werkt denk ik meer op de zintuigen dan de Porsche.

Het zal in de toekomst waarschijnlijk er niet op beteren om eentje te bezitten dus nu zoveel mogelijk ervan genieten terwijl het nog kan.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Salokin:

Mijn liefde Ferrari is begonnen toen ik een jongetje van 8 jaar was...

Dus ja, een F430 zou eerder een aankoop met het hart zijn... 

 

 

Doe dat dan toch. Koop een Ferrari 430!

Als het financieel kan om een Alpina D3 en BMW M3 te hebben als daily, en daarnaast een Ferrari te hebben als vrijetijdswagen, dan zou ik dat altijd doen. 

Wat houdt u nog tegen? De plaats om 't te stallen? Ik heb gezien dat je een grote dubbele garage hebt. Heb je ook kelder? Zoniet, dan graaf dat eens uit voor deze oplossing. Dan kan je ooit zelfs nog een speeltje erbij zetten.

mediterranean-garage.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een auto blijft pas écht speciaal als je die slechts sporadisch rijdt, vind ik.
Deze redenering naar jouw situatie getransponeerd --> Ferrari F430.
 
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit ook m'n persoonlijke keuze zou zijn.


......... miljaar mijn touran is iets speciaals dus !

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei BMWMB:

Doe dat dan toch. Koop een Ferrari 430!

Als het financieel kan om een Alpina D3 en BMW M3 te hebben als daily, en daarnaast een Ferrari te hebben als vrijetijdswagen, dan zou ik dat altijd doen. 

Wat houdt u nog tegen? De plaats om 't te stallen? Ik heb gezien dat je een grote dubbele garage hebt. Heb je ook kelder? Zoniet, dan graaf dat eens uit voor deze oplossing. Dan kan je ooit zelfs nog een speeltje erbij zetten.

mediterranean-garage.jpg

Ik ga er geen boterham minder moeten door eten en ik heb geen probleem om voor iets dat ik echt wil en gebruik van te maken mijn portemonnee open te trekken.

Je hebt enerzijds de aankoop en dan denk je wel, verdorie 't is toch veel geld, maar daarmee is het gedaan.  Niet helemaal correcte redenering maar zo voelt het aan.  Maar dan komen de lopende kosten, verkeersbelasting, verzekering en onderhoud.  Als ik er dan niet genoeg van kan genieten, zal ik voortdurend bezig zijn met hoeveel het krel me kost.

 

Waar ik woon zitten we op slechte grond, onder garage zitten er 11m palen.  Als ik geen Sta911 ervaring wil zal ik daar best geen put proberen te delven.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is wel een jongensdroom die je in vervulling kan laten gaan...

Handgeschakeld, V8, middenmotor, Ferrari

Er zijn slechtere dingen om over te dromen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Carlito:

Maar het is wel een jongensdroom die je in vervulling kan laten gaan...

Handgeschakeld, V8, middenmotor, Ferrari

Er zijn slechtere dingen om over te dromen...

Da is, als ik terugkijk waar ik van kom behoorlijk surreëel.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de andere kant kan je wel alle dagen genieten van zo'n 911. Ik zou willen dat ik dat ook kon, want de GTS rijdt zoveel plezanter dan mijn C450. Voor mij is het echter niet mogelijk om met een 911 naar mijn klanten te rijden, omdat het gewoon te opvallend is. Maar, als jij dat wel kan, dan zou het toch wel een groot voordeel zijn dat je zoveel km's kan doen met een 991 GTS. Ik ben jaloers op mensen die dat wel kunnen, en durven. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het nu kan doen moet je dat nu doen vind ik.

Er zullen altijd pro en contra argumenten zijn. Ook tijdsgebonden of familiale argumenten. 

Als het nu perfect kan moet je 't nu doen. Als blijkt dat je er binnen 2 jaar (als je 'em al zo lang bijhoudt) te weinig km's op hebt gezet of te duur blijkt te zijn (waarom zou men zich daarvoor schamen...) verkoop je die kar toch gewoon?

En dan komt er misschien later een beter moment om er terug voor te gaan. 

Ondertussen heb je maar mooi gehad wat je gehad hebt en dat neemt niemand meer van je af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, Polygoon said:

V10 > V8 natuurlijk ...

Met die redenering is ook V6 > V8

De V8'en die IMO mooi klinken komen van Aston Martin, Corvette, AMG. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop eens snel die droom, parkeer dat ergens bij je thuis en zie wat het je doet.

Je hebt je M en de Alpina die meer dan vlot en comfy genoeg zijn voor dagelijks gebruik.

Keep it simple et voila....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de F430 gestemd als het een manuele kan zijn. De looks, motor, interieur zijn bijna 10 jaar oud maar toch blijven ze prachtig wat een erg goed teken is voor de toekomst. Die F1 versnellingsbak was van in het begin fragiel en naarmate de leeftijd en de kilometerstand van de F430's stijgt zullen die versnellingsbakken er nog gevoeliger op worden. Alleen is zo een manuele F430 een pak duurder en moeilijker te vinden. Al zeker als je rekening begint te houden met onderhoudshistoriek, gewenste kleuren,...Zo zou die zomaar duurder kunnen uitvallen als de GTS. Een manuele F430 zal natuurlijk een enorm waardebehoud/stijging kennen, de F430 F1 en 991 GTS atmo zullen dat zeker ook hebben maar in mindere mate wat gewoon een kwestie van productie-aantallen is helaas. Moeilijke keuze...

aangepast door luigi
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jokke_vlo:

Koop eens snel die droom, parkeer dat ergens bij je thuis en zie wat het je doet.

Je hebt je M en de Alpina die meer dan vlot en comfy genoeg zijn voor dagelijks gebruik.

Keep it simple et voila....

 

Dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eigenlijk echt niet moeilijk......... veel geld geven aan een GTS om je dan altijd af te vragen hoe speciaal die Ferrari wel gaat zijn.

Maak het gewoon simpel, koop dat ding, dan heb je het gehad en is je droom, al dan niet, doorprikt en kan je verder met je leven :D

Los daarvan: persoonlijk ben ik een RIJDER, ik wil kms malen in mijn leuke wagens, genieten op elk moment dat ik kan. Anderen gaat het over het hebben, en die paar keer per jaar dat speciale gevoel, of de looks van dat staan te hebben in je garage. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als arme luis hier op het forum vraag ik me af hoe zeer je teleurgesteld kan zijn van eender van beide wagens?

Mocht ik de keuze (lees het geld) hebben kocht ik de Ferrari. Onderhoudskosten zullen bij de GTS ook aanzienlijk zijn als je er km's mee gaat malen. En waardebehoud zal ook minder zijn dan een manuele F430. Maar dan verval ik weer in rationele denkpatronen waar het eigenlijk louter een emotionele beslissing is voor jou. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch gewoon persoonlijke voorkeur.

Als ik een Ferrari zie dan klopt er binnenin iets :inlove: , als ik de zoveelste Porsche C4S/GTS zie doet dat me echt niets.

Dus koop die kar gewoon en dan wil ik een ritje *puppyface*

The-happiest-puppy.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid