Framfy 559 Geplaatst: 11 december 2016 Geplaatst: 11 december 2016 TOY007 plaatje op, binnenkort? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 14 december 2016 Auteur Geplaatst: 14 december 2016 De Evo-magazine man .....Tapatalk readers only ? Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Wel , klinkt alvast beter dan een review 'best movie of the year' op de 4e januari. Maarreh, one of the how many best? En wat zou Lotus moeten doen om niet in de kategorie 'One of the Best of this year' te zitten? Ze houden altijd wel een slag om de arm die mannen. Heeft hij nu iets straf gezegd of niet? Quote
Waky 975 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Het is een fenomenaal karretje. Karten op de openbare weg. Het geeft zoveel rijplezier dat iedereen er lyrisch over wordt, mààr.. -Rondetijden ontgoochelen wat, ook al heb je de indruk dat je de zó snel bezig bent. -Onpraktisch, dus als daily vergeet het. -Badge, het is maar een lotus en een lotus is per definitie onbetrouwbaar. -Interieur, dat is er gewoonweg niet. 1 Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Wat een onzin. Je moet die auto kopen voor wat hij is, purpose built machines zijn nu eenmaal geen compromis, en zelfs dan valt het eigenlijk reuze mee: Who cares of je nu 2.49 of 2.51 doet op spa, je zegt zelf dat het zoveel rijplezier geeft en dat is toch wat telt. Tracken doe je in eerste instantie toch voor de sensatie en het plezier? Dan zijn laptimes toch compleet irrelevant.... De snelste ga je nooit zijn op een trackday, want jij staat er met je Radical, en dan komt er weer iemand aandraven met een Pagani... en 5 min later komt er iemand toe met een vrachtwagen waar 'CORSE CLIENTI' op staat. Laptimes vergelijken is enkel zinnig als er effectief geraced wordt (en dan ben ik ook plots pro wat automatische vbakken betreft enz). Wat daily usability betreft, is een Exige één van de meest comfortabele wagens die er bestaat. Die zetels zitten zo goed, ik zou er mee naar de Transfagarasan en terug rijden op één dag tijd als het moet. Ook drempels vallen reuze mee, omdat de wielen op de hoeken van de auto staan. Als je hem natuurlijk super laag legt, dan is het wel een issue, maar dat is het ook met een BMW 7 die verlaagd is. Lotus staat al lang niet meer voor Lots Of Trouble, Usually Serious Interieur is er inderdaad weinig, maar alles dat je nodig hebt is er wel. Zetels zijn super, stuur voelt goed aan, ... alles dat je vast neemt is van kwaliteit (op de pinkers na misschien), en al de rest is 'because racecar'. Als je dus opzoek bent naar houtinleg en sfeerverlichting in 13 kleuren, dan koop je idd beter een Merc S. Lotus ftw 5 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 14 minuten geleden zei Waky: Het is een fenomenaal karretje. Karten op de openbare weg. Het geeft zoveel rijplezier dat iedereen er lyrisch over wordt, mààr.. -Rondetijden ontgoochelen wat, ook al heb je de indruk dat je de zó snel bezig bent. -Onpraktisch, dus als daily vergeet het. -Badge, het is maar een lotus en een lotus is per definitie onbetrouwbaar. -Interieur, dat is er gewoonweg niet. Ik geloof het meteen. Behalve die onbetrouwbaarheid, dat zou kunnen veranderd zijn terwijl de reputatie blijft. Maar qua reviews daar heb ik het gevoel dat afgezien van de andere cijfertjes ze nogal uitwisselbaar zijn voor alle Lotussen, of alle Exiges. 10 jaar dezelfde review herbruiken , handig Vandaar dat ik bij een nuttige review van de 380 vooral een vergelijking met de 350 verwacht, en dan niet de vergelijking op papier maar in rijgedrag. 1 Quote
Waky 975 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Ik zeg niet dat ze nu onbetrouwbaar zijn. De toyota V6 is zeer betrouwbaar. Gewoon het imago van voorheen, en geraak daar maar eens vanaf. Laptimes doen er wel toe voor mij, maar we gaan niet vergelijken met racekarren zonder dak en slicks èn we kijken ook naar de prijsklasse.. Dan doet deze het niet slecht, maar pk-gewichtsverhoudingsgewijs toch een beetje ontgoocheling hier, als je het vergelijkt met de PGT4. Geloof me vrij, maar ik haal al lang geen plezier meer uit gewoon rondjes rijden zonder doel. Ik wil tijden rijden en vooruit gaan. Ik wil de snelste zijn van de exige bezitters. Hoeft daarom geen race te zijn, dat heet time-attack. Ik heb met de mijne nog naar de Norschleife gereden met vrouw mee, zij met bagage op de schoot, want in de koffer passen precies 2 helmen. Geen radio en isolatie, continue drone in de oren. Goed voor ne keer, nu vliegt dat stuk ijzer op de trailer. Kwaliteit in het interieur? Haha.. 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 14 december 2016 Auteur Geplaatst: 14 december 2016 Ik heb er meerdere roadtrips mee gedaan en steeds blij mee. Mocht hij op de firma staan reed ik er altijd mee naar CH ! Met de vering op comfort is dat echt leuk en goed te doen. Ik volg wel Wacky betreft rondetijden..... ze staan (tot nu toe toch) nooit op het niveau van de concurrentie (GT4). Ik hoor en zie het er graag naast zetten maar dan zal die 380 een PAK beter moeten zijn dan een Exige S. En dan blijft wel het imago probleem (badge probleem). Het is en blijft "maar" een Lotus. Exige V6 vind ik wel een betrouwbare auto tot nu toe. Hahaha en ik wil OOK de snelste Exige rijder zijn Tot nu toe is het in Spa Wacky, grrrrrr. Maar ik blijf belust op revanche. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 27 minuten geleden zei Waky: Laptimes doen er wel toe voor mij, maar we gaan niet vergelijken met racekarren zonder dak en slicks èn we kijken ook naar de prijsklasse.. Dan doet deze het niet slecht, maar pk-gewichtsverhoudingsgewijs toch een beetje ontgoocheling hier, als je het vergelijkt met de PGT4. Geloof me vrij, maar ik haal al lang geen plezier meer uit gewoon rondjes rijden zonder doel. Ik wil tijden rijden en vooruit gaan. Ik wil de snelste zijn van de exige bezitters. Hoeft daarom geen race te zijn, dat heet time-attack. Ik snap het wel, maar om het alternatief als alleen maar 'rondjes zonder doel' voor te stellen is mij een beetje te beperkt. Als ge de snelste wilt zijn van de Exige bezitters dan moet ge de snelste Exige hebben met de snelste banden en op het snelste moment. Maar zonder dat kunt ge nog altijd proberen uitblinken, alleen valt het wel minder op. Het kan ook moeilijker zijn om een referentie te vinden omdat ge meer tegen uzelf rijdt. 1 Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Als je de snelste exige wil zijn, dan doet de laptime van de GT4 er toch niet toe Want er zit zeker een GT4 rijder tussen die de snelste wil zijn, en nu zit te wenen omdat hij geen F2004 kocht. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 48 minuten geleden zei Jokke_vlo: En dan blijft wel het imago probleem (badge probleem). Het is en blijft "maar" een Lotus. Ik snap niet dat jullie dat een nadeel vinden. Ik vind dat een gigantisch voordeel, net! Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Echt é, lekker de mensen voorbij vliegen met 192pk Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 10 minuten geleden zei PJH: Als je de snelste exige wil zijn, dan doet de laptime van de GT4 er toch niet toe Want er zit zeker een GT4 rijder tussen die de snelste wil zijn, en nu zit te wenen omdat hij geen F2004 kocht. Exige GT4 F2004 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 14 december 2016 Auteur Geplaatst: 14 december 2016 34 minuten geleden zei PJH: Als je de snelste exige wil zijn, dan doet de laptime van de GT4 er toch niet toe Want er zit zeker een GT4 rijder tussen die de snelste wil zijn, en nu zit te wenen omdat hij geen F2004 kocht. Ben echt benieuwd naar wat de 380 gaat doen, is het marketingpraat en helemaal niet zo "straf" als ze "zeggen" of wordt het echt een evolutie? Ik weet het begot zelf niet en vanuit het Lotus kamp is het ook niet duidelijk. Op thelotusforums had iemand vorig weekend met een testpiloot gesproken en die zei: "the car is a bit better, not a lot better" En dan heb je de communicatie van Lotus zelf die zeggen dat de 380 2,5sec sneller is dan de 350 op hun thuis circuit (rondjes van rond de 1.30). Zou je dit vertalen naar Spa komt dat op een 3,5-4sec wat ik moeilijk kan geloven...... Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Ik kan dat ook moeilijk geloven. Want waarom zouden ze de eerste Exige, of zelfs de 350, dan zoveel 'slechter' gemaakt hebben als ze wisten dat het zoveel beter kon? Om special editions te kunnen verkopen? Ik denk dat dat veel mensen tegen de borst zou stoten dan, gezien ze allemaal dachten dat ze een auto gekocht hebben waarvan de filosofie was dat ze het gemaakt hebben, zo goed mogelijk, binnen een aanvaardbaar budget. Ik kan me ook niet inbeelden dat de techniek dan zoveel beter geworden is op die korte tijd, en dat we daardoor dan zo'n performance upgrade zouden zien. Daarom was ik ook al van in het begin sceptisch over bvb de hoeveelheid downforce. Ze slaan je daar plat met een bepaald getal in kilo, maar zeggen er niet bij hoeveel het meer is. Stel dat je 100kg downforce hebt, dan klinkt dat veel...maar wat als de vorige 98kg haalde Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Ik ben helemaal niet geschikt om schattingen te geven maar afgaande op die ene opmerking over veel extra downforce denk ik toch dat het voordeel erg afhangt van circuit. Op de kaart van Spa zie ik dat Pouhon en Frere snelle bochten zijn. Daar zoudt ge dan heel veel tijd kunnen winnen terwijl het in trage bochten veel meer 'proportioneel' is. Lotus gebruikt deze track blijkbaar. In't filmke zoudt ge de bochtsnelheid moeten kunnen zien. Quote
Waky 975 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 GT4 zit in dezelfde price range, dus die wil ik keihard verslaan ja. De eerste exige V6 is motorisch toegenepen. De motor kan betrouwbaar 400pk draaien maar de versnellingsbak was de bottleneck. Blijkbaar hebben ze die beter gekregen. Nu zijn al die versies marketingtechnisch gezien wel een schot in de roos, want ze blijven ze maar verkopen. Gelukkig drijven ze telkens de prijs dik de hoogte in, anders voelde ik mij ook serieus in mijn holleke gepakt. Ik zie die 380 zeker 3-4 seconden pakken op Spa, power is alles daar. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 14 december 2016 Auteur Geplaatst: 14 december 2016 Als we fantaseren zou op een goede dag de 380 dus 2.45 - 2.44 draaien in ons "pollen", dan zit je op de snelste ronde (door een prof) die ik ken met GT4. Ben echt eens benieuwd...... ik vrees dat er veel marketing bij zit. Maar nogmaals we zullen zien. @PJH ze geven wel degelijk aan hoeveel de downforce is toegenomen. Heb het nu niet opgezocht maar het is in de orde van 68kg naar 140 (dit geven ze nu op). De aanpassingen op dat vlak had ik op mijn Exige ook al gedaan..... gewicht van de 380 is zowat gelijk aan de Cup versie, alleen ligt de cup nog een stuk lager bij de grond. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 14 december 2016 Auteur Geplaatst: 14 december 2016 2 minuten geleden zei PJH: 3-4 sec met 30pk? 60kg lichter Meer downforce Adjustable ARB Nogmaals is wat ze zeggen. Ik vind het veel zoals ik ook reeds zei. Natuurlijk 30pk en 60kg lichter icm meer downforce is al een serieus pakketje he. je zou kunnen zeggen dat ze elk een seconde opbrengen en dat is WEL iets dat ik niet uitsluit met de ervaring die ik heb. Volle tank tov lege was altijd 1 tot 1,5 verschil. Denk dat Wacky zelfde ervaring heeft? Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Amai, zot verschil nog voor een benzinehoeveelheid. Ik hoop vooral dat als ze die op de markt brengen als een 380, dat het dan ook effectief 380 is... zowel tijdens lap 1 op Anglesey, als bovenaan op de Cime de la Bonette, als tijdens lap 12 op Paul Ricard op 17 Juli. Bij Porsche garanderen ze het vermogen van de GT4, ik heb de indruk dat ze daar bij Lotus nog werk hebben. 1 Quote
Waky 975 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Passagier (75kg) en geen passagier was 1 tot 1.5 second verschil op Zolder. Tank is maar 35 liter in mijn Exige, jij had een grotere laten steken zeker? Die extra downforce zal die 30pk wel een pak minder laten doorwegen op Spa op de snelle stukken. Mijn cup zou zeker wat extra downforce op de poep kunnen gebruiken, die breekt altijd eerst uit. Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Ik vind het trouwens raar dat er op de 380 nog altijd een open diff zit. Zeer vreemd dat Lotus dat niet standaard voorziet op een track focussed auto. Ben ik daar nu zo mis in? Dat lijkt me veel belangrijker dan 5kg minder gewicht. Acceleratie is gewoon zo'n wereld van verschil uit trage bochten.... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.