Fernand 2.389 Geplaatst: 19 december 2016 Geplaatst: 19 december 2016 21 uur geleden zei Tom Bentley: Als ik even full nerd mag gaan, zou ik de 911R vergelijken met een Jaeger-Lecoultre, ofwel "The watchmaker's watch". Voor zijn geld buitengewone techniek, gerespecteerd in alle ranken en als je alle factoren in overweging neemt, misschien wel het beste wat de markt te bieden heeft. Doelgroep: kenners. R8 is dan weer een Hublot. Look & feel van iets dat duur is, maar laat het qua heritage en zuivere techniek afweten. Doelgroep: window-shoppers. LFA is dan weer iets in de aard van Richard Mille. Belachelijk duur, ongelooflijk technisch, maar prijs-kwaliteit onmogelijk te verantwoorden. Show-gehalte is off the charts, maar zeker niet zonder inhoud. Doelgroep: zeer succesvolle mensen (hoofdzakelijk atleten). Quote
Fernand 2.389 Geplaatst: 19 december 2016 Geplaatst: 19 december 2016 3 uur geleden zei Timo: JLC is een prachtig merk maar voor dat geld moet/kun je makkelijk een niveautje hoger kijken bij AP/Patek. Hoger dan Pagani is er niet. IWC = MB, steriel en sober. Rolex = Porsche, jarenlang hetzelfde design dat door de loop der jaren beetje bij beetje is veranderd maar je herkent ze nog makkelijk, iedereen heeft eentje AP = ... alleszins geen Koenigsegg Timo Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 19 december 2016 Geplaatst: 19 december 2016 4 hours ago, Bouncing Bullet said: LFA is eerder IWC of Patek Philippe. Dure mechanica met traditionele styling. LFA traditionele styling? 2 Quote
Gast exTB Geplaatst: 19 december 2016 Geplaatst: 19 december 2016 (aangepast) 6 hours ago, Bouncing Bullet said: Voor mij is Jaeger Lecoultre eerder Pagani. Een visuele viering van techniek en stijl. Doelgroep: mensen met veel geld die beide weten appreciëren, maar ook de posers met teveel geld. LFA is eerder IWC of Patek Philippe. Dure mechanica met traditionele styling. Tag Heuer heeft zijn historie in motorsport alsook Porsche. Enja, Carrera en Carrera, 'nough said. Audemars Piguet is Koenigsegg. 6 hours ago, Timo said: JLC is een prachtig merk maar voor dat geld moet/kun je makkelijk een niveautje hoger kijken bij AP/Patek. Hoger dan Pagani is er niet. IWC = MB, steriel en sober. Rolex = Porsche, jarenlang hetzelfde design dat door de loop der jaren beetje bij beetje is veranderd maar je herkent ze nog makkelijk, iedereen heeft eentje AP = ... alleszins geen Koenigsegg Lang geleden dat ik nog zoveel bullshit gelezen heb. Om het uurwerkhoofdstuk af te sluiten, voor de geinteresseerden some hard truths: Niveau X / Hedge Fund Premium / Pagani, Koenigsegg, Bugatti Instapprijs Blanco Check: MB&F, Urwerk, DeBethune, Philippe Dufour, Richard Mille, Harry Winston, HYT. Niveau 1 / CEO Premium / Rolls Royce, Bentley, Maybach Zwitserse big three: Patek Philippe, Vacheron Constantin en Audemars Piguet. Praktisch uitsluitend in goud of platinum en dus geen uurwerk onder 25-30k teverwachten. Patek steekt hier zelfs nog bovenuit, met 1 stalen uurwerk (Nautilus) voor 25k en al de rest gaat zelden onder de 40k. Sinds aantal jaren heb je een Duits merk dat zich tot op het niveau van Patek heeft kunnen stoten: A. Langhe & Sohne. Niveau 2 / Executive premium / Ferrari, Lambo, Aston Martin Instapprijs 15-20k: Laurent Ferrier, FP Journe, Breguet, Parmigiani Fleurier, Gerard Perregaux. Niveau 3 / Manager Premium / Porsche, Maserati Instapprijs 8-10k voor staal, goud x2: Jaeger Lecoultre, Glashutte Original. Niveau 4 / Premium / Mercedes, BMW, Audi, Jaguar Instapprijs 4-6k: Rolex, IWC, Cartier, Zenith, Panerai. Niveau 5 / Entry Level Premium / Volkswagen, Alfa Romeo Instapprijs 1-2k: Omega (tussen 4 en 5), Tag Heuer, Baume & Mercier, Longines, Hamilton, Nomos, Tudor. LuxuryWatches4Dummies. 19 december 2016 aangepast door exTB Quote
Gast exTB Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 (aangepast) Sidenote: Dit is naar mijn gevoel (!) een correcte weerspiegeling van de verschillende marktsegmenten binnen de "Haute Horlogerie". Instapprijs is dan ook een poging om dit te benaderen, maar er spelen natuurlijk een heleboel andere factoren zoals Geschiedenis, Afwerking, Gebruikte Materialen, Complicaties, Innovatie, Kwaliteit & Precisie van het uurwerk zelf... Welke ik allemaal (on)bewust in rekening genomen heb, maar natuurlijk niet allemaal kan toelichten. Zo zijn vrouwenuurwerken bv een pak goedkoper en kost een Tourbillon uit 1 van de eerste 4 categorieën makkelijk +100k. 20 december 2016 aangepast door exTB Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 Het is niet vaak nodig, maar een moderator mag dit topic best opkuisen. 2 Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 Lang geleden dat ik nog zoveel bullshit gelezen heb. Om het uurwerkhoofdstuk af te sluiten, voor de geinteresseerden some hard truths: Niveau X / Hedge Fund Premium / Pagani, Koenigsegg, Bugatti Instapprijs Blanco Check: MB&F, Urwerk, DeBethune, Philippe Dufour, Richard Mille, Harry Winston, HYT. Niveau 1 / CEO Premium / Rolls Royce, Bentley, Maybach Zwitserse big three: Patek Philippe, Vacheron Constantin en Audemars Piguet. Praktisch uitsluitend in goud of platinum en dus geen uurwerk onder 25-30k teverwachten. Patek steekt hier zelfs nog bovenuit, met 1 stalen uurwerk (Nautilus) voor 25k en al de rest gaat zelden onder de 40k. Sinds aantal jaren heb je een Duits merk dat zich tot op het niveau van Patek heeft kunnen stoten: A. Langhe & Sohne. Niveau 2 / Executive premium / Ferrari, Lambo, Aston Martin Instapprijs 15-20k: Laurent Ferrier, FP Journe, Breguet, Parmigiani Fleurier, Gerard Perregaux. Niveau 3 / Manager Premium / Porsche, Maserati Instapprijs 8-10k voor staal, goud x2: Jaeger Lecoultre, Glashutte Original. Niveau 4 / Premium / Mercedes, BMW, Audi, Jaguar Instapprijs 4-6k: Rolex, IWC, Cartier, Zenith, Panerai. Niveau 5 / Entry Level Premium / Volkswagen, Alfa Romeo Instapprijs 1-2k: Omega (tussen 4 en 5), Tag Heuer, Baume & Mercier, Longines, Hamilton, Nomos, Tudor. LuxuryWatches4Dummies. Mooie opsomming waar ik je gelijk in geef. Maar wat is er BS aan mijn vergelijking? Je zet AP ook niet bij Koenigsegg. Ik vind MB steriel, zonder emotie wat heel goed bij IWC past (puur qua brand en aanbod ) en dat geldt voor mij met Rolex en Porsche ook (1 design met kleine veranderingen in de afgelopen 60 jaar).Wat kost een 'instap' 15400 en aquanaut ook alweer nieuw? Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 wtf is dat hier allemaal? Quote
Framfy 559 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 (aangepast) Op 16-12-2016 om 12:41 zei Geezer: edit: mijn post komt in een citaat van Geezer??? 20 december 2016 aangepast door Framfy Quote
Framfy 559 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 Tijd (pun intended) om terug on topic te gaan. 'k Zou al tevreden zijn met een BMW Z8. 1 Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 There's only one way of life and thats your own... Fucking kuttopictitel!!! Quote
Waky 975 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 Man man man.. Terug naar jullie topic horloge-lovers! 1 Quote
Gast exTB Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 Haha, nog wel grappig hoe mensen hier aan het mekkeren zijn over een kort intermezzo van een aantal posts over horloges op een autoforum met meer dan een miljoen posts. Kijk maar is de volgende keer ge uw EVO of uw favoriete autoboekje opendoet, hoeveel reclame er voor horloges wordt gemaakt. Bijna elk zichzelf respecterend automerk is verbonden aan een horlogemerk en de duurdere modellen hebben vaak een exemplaar op de middenconsole. Die dingen liggen echt niet zo ver uit elkaar hoor. De volgende keer je iemand uit een Rolls Royce of Ferrari ziet stappen, moet je maar eens kijken wat die man rond zijn pols draagt. Kans is groot dat dat ding meer kost dan de auto zelf. Houden we hier niet allemaal van dure speeltjes? Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 waar stappen mensen uit hun RR of F? buiten de dealers kom ik die zelden tegen Quote
Gast exTB Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 3 minutes ago, flupke73 said: waar stappen mensen uit hun RR of F? buiten de dealers kom ik die zelden tegen Quote
Waky 975 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 17 minuten geleden zei Tom Bentley: Houden we hier niet allemaal van dure speeltjes? Fout, niet iedereen voelt die noodzaak om zijn 'status' op te krikken aan de hand van dure accessoires. Maar als je zelf een 6 bent, en je wilt een 9 aan de haak slaan, dan kan het je slaagkans aanzienlijk verhogen. Quote
Gast exTB Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 5 minutes ago, Waky said: Fout, niet iedereen voelt die noodzaak om zijn 'status' op te krikken aan de hand van dure accessoires. Maar als je zelf een 6 bent, en je wilt een 9 aan de haak slaan, dan kan het je slaagkans aanzienlijk verhogen. Haha, lekker hypocriet met "je dikke bmw". Newsflash: een grote, dure auto steekt meer de mensen hun ogen uit dan een horloge waarvan 99,99% het verschil tussen een Swatch en een Patek Philippe niet ziet. Maar een Ferrari of een Porsche gaan mensen niet snel verwarren met een Golf GTI. Blijkbaar kan je niet begrijpen dat mensen mooie dingen voor zichzelf kopen. Vergeet vooral je oogkleppen niet af te zetten. Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 Zé na kallem Tom!!! Zo ranten ineens zeg, gevoelig plekje precies... Quote
Mazdastruction 4.258 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 @Tom Bentley O.C.? Quote
Waky 975 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 In mijn ex-M3 zat ook een klokje en bovendien ging die de Nordschleife rond in 8:20. Daar schep ik dan weer plezier in. Dat die ogen uitsteekt dat boeit mij niet. Dat hij geen vrouwen of verkeerde vrouwen aantrok, ook niet. Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 2 uur geleden zei Tom Bentley: Haha, lekker hypocriet met "je dikke bmw". Newsflash: een grote, dure auto steekt meer de mensen hun ogen uit dan een horloge waarvan 99,99% het verschil tussen een Swatch en een Patek Philippe niet ziet. Maar een Ferrari of een Porsche gaan mensen niet snel verwarren met een Golf GTI. Blijkbaar kan je niet begrijpen dat mensen mooie dingen voor zichzelf kopen. Vergeet vooral je oogkleppen niet af te zetten. Is een patek ook geen swatch? Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 20 december 2016 Auteur Geplaatst: 20 december 2016 Bon, gastjes, 't is hoog tijd om het gebabbel over horloges elders te verhuizen. 't Is geen vijf voor twaalf: the hour is now. Den eersten die nog wat gaat ranten over horlogerie krijgt mijne lange wijzer in zijn zes uur, gesnopen? Thanks. Peace out. 4 Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 1 minuut geleden zei gTa: Bon, gastjes, 't is hoog tijd om het gebabbel over horloges elders te verhuizen. 't Is geen vijf voor twaalf: the hour is now. Den eersten die nog wat gaat ranten over horlogerie krijgt mijne lange wijzer in zijn zes uur, gesnopen? Thanks. Peace out. http://www.swatchgroup.com/brands_and_companies/watches_and_jewelry geen swatch koloscopie (genetische aanleg tot darmkanker) gaan ze over enkele jaren in 't kliniek al doen uit bovenstaande begryp ik dat je mij dan gaat bijstaan? Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 20 december 2016 Auteur Geplaatst: 20 december 2016 Dra komt de spellingsmilitie hier om je er op te wijzen dat coloscopie met een c wordt geschreven. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.