Ga naar inhoud

Only one.


gTa

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei brjefs:

Jongens luister naar deze verstandige man en doe het topic dicht, beter dan dit is er niet te krijgen

 

Moh jawel jong

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel, ik zou hier niet op kunnen antwoorden. Aangezien de opties eindeloos zijn zou ik toch echt wel moeten testrijden. Een 997.2RS 4.0 zal wel goed rijden, maar een McLaren 675LT ook, alsook een Carrera GT, of een Ferrari F40/F50. De alom geprezen (maar door niemand ervaren) Zonda, misschien een Koenigsegg? 

Puur op "de boekskes" afgaand zou ik vandaag zeggen een McLaren P1. RWD, bonkers veel power, echt geen simpele auto om hard in te gaan (in tegenstelling tot zijn concurrenten die het toch allemaal wat makkelijker laten gebeuren), en met die verschillende instellingen perfect klaar te zetten voor een road trip of compleet plat op zijn buik on track race wagens te gaan pesten (zet dat op slicks, wat haal je daar dan uit ... moet krankzinnig zijn). 

Probleem blijft dat een auto die je 30 jaar wilt houden moeilijk te kiezen is. Als je iets kiest dat vandaag al een klassieker is zit je op dat vlak safe. Zit je nu in de high tech te shoppen kan je hetzelfde voor hebben als met een GSM. Vandaag WOAW en binnen 10 jaar voorbijgestreefde troep.

 

546b36a87d3d1_-_010mclaren_p1-lg.jpg

 

vs

 

McLaren-P1-hybrid-black-front.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer moeilijke keuze. Het moet een compromis zijn: Eau Rouge full pull door vlammen en ondertussen in uw broek doen, vervolgens naar Dusseldorf rijden om te shoppen. Naar Le Mans rijden, een driftje leggen op het rond punt en vervolgens de camping weide kunnen oprijden. De snelle straten van Schotland meester worden in de regen en op zondag de kleine B-weggetjes in de buurt terroriseren zonder dat ie te breed is. Moet die kar sneeuw en zout verdragen en dan gelijk ook zon en zand?

 Mijn eerste gedacht was een R8. Een bangelijke atmo V10, geschikt voor alle omstandigheden en dagelijks inzetbaar.

 

25101972704_ecbc4ff9a2_k_d.jpg

 

Maar daarvoor heb je je daily, niet waar. Een beetje zoals een Johnnie Walker voor de gewone drink hebben en voor de moment dat je goesting hebt een Cragganmore. Een duidelijke verbetering, waarvan de smaak en ervaring zoveel intenser is, maar het geeft je toch nooit die buzz, welke je zoekt.

 Een Mclaren F1 is ook een typische favoriet voor dit topic. Een beetje zoals Natalie Dormer. Brits, wat ouder, maar toch bloedgeil. 

10178461863_3d37a5a0ef_o_d.jpg

Gegarandeerd een thrill, een tikje gek, maar hoogstwaarschijnlijk zeer snel ook zeer duur. En wordt ge dat op den duur niet beu? Iedereen gaapt haar aan, wil haar aanraken en je bent dus nooit 100 procent op je gemak.

Hetzelfde geld voor de McLaren, denk ik.

Dan toch wat jonger en down to earth. De 911R wordt overal geprezen. Een ware hoera voor alles wat heden ten dage nog mogelijk is. Atmo, flat six, handgeschakeld. 

porsche-911-r-c940911122016222900_4.jpg

Maarja, ik vraag mij toch af of het ding karakter heeft. Een beetje zoals een Tag Heuer. Werkt feilloos en precies. Maar toch, genoeg emotie voor die prijs? Ik twijfel...

Dan maar toch de lange "jeugdliefde". Zoals die griet aan de unief, waarvan je toch nerveus werd als ze je tegen kwam. Ook al was dat eigenlijk te belachelijk voor woorden. En hoe langer ik wacht, hoe onbereikbaarder ze wordt. Ik blijf erbij. De LFA is de kar. Mijn nekharen gaan nog omhoog staan, als ik denk aan ons eerste treffen (in Wales) en de mystiek is met latere confrontaties alleen maar groter geworden. 

lexus-lfa-1280-18012012114632-9954.jpg

 

 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

renault-5-turbo-2-20000-euros_0.jpg

renault5turbo21.jpg

renault-5-maxi-turbo-3088x1920.jpg

Terwijl bijna iedereen hier kiest voor een beest uit de hogere prijsklasse, zoek ik het in een vergeten klasse : de hothatch. Toen de Golf GTI het levenlicht zag, moest iedereen zo eentje hebben, nu lijkt dat eerder een "verloren" klasse, tenzij dan voor vaders die zich jonger en sportiever willen voordoen dan ze zijn, maar die eigenlijk moeten rekening houden met hun klein gezin en klein budget.

Maar eigenlijk stonden die dingen toch garant voor een heel pak fun. Je zat er vaak alleen in of met 2, desnoods met meer. D'er kon er mee boodschappen doen. En met ongeveer 110 pk leek het een go cart.

Ik zie hier bij momenten veel meer fun in dan in één of andere supercar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Bompa:

En ook geen patatjes in de koffer steken vanachter.

Hoezo? Ideaal om de frietjes warm te houden op de terugweg van het frituur. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Soul:

Maar eigenlijk stonden die dingen toch garant voor een heel pak fun. Je zat er vaak alleen in of met 2, desnoods met meer. D'er kon er mee boodschappen doen. En met ongeveer 110 pk leek het een go cart.

Ik zie hier bij momenten veel meer fun in dan in één of andere supercar.

160 pk zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/16/2016 at 11:58 PM, brjefs said:

Jongens luister naar deze verstandige man en doe het topic dicht, beter dan dit is er niet te krijgen

 

Rij je daar ook mee naar Zuid-Frankrijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, een beetje onduidelijk geformuleerd misschien wel...

Het begin van die "rage" was de Golf GTI en versie één zat rond de 110 pk, als ik mij niet vergis.

Deze 5 maxi zit inderdaad al boven de 150 en was toch eerder rally-geïnspireerd.

 

Vreemd dat er hier niemand, bij dit topic, gaat snuisteren in de rally-wereld en in de toenmallige groep B's, wat toch één brok power was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar indertijd nog ingezeten, denk dat het de Golf GTI 1 was. Was van ne maat. Ik weet nog altijd dat ik onder de indruk was van hoe soepel dat schakelde. Voelde luxueus en solide aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Bouncing Bullet said:

porsche-911-r-c940911122016222900_4.jpg

Maarja, ik vraag mij toch af of het ding karakter heeft. Een beetje zoals een Tag Heuer. Werkt feilloos en precies. Maar toch, genoeg emotie voor die prijs? Ik twijfel...

Als ik even full nerd mag gaan, zou ik de 911R vergelijken met een Jaeger-Lecoultre, ofwel "The watchmaker's watch". Voor zijn geld buitengewone techniek, gerespecteerd in alle ranken en als je alle factoren in overweging neemt, misschien wel het beste wat de markt te bieden heeft. Doelgroep: kenners.

R8 is dan weer een Hublot. Look & feel van iets dat duur is, maar laat het qua heritage en zuivere techniek afweten. Doelgroep: window-shoppers.

LFA is dan weer iets in de aard van Richard Mille. Belachelijk duur, ongelooflijk technisch, maar prijs-kwaliteit onmogelijk te verantwoorden. Show-gehalte is off the charts, maar zeker niet zonder inhoud. Doelgroep: zeer succesvolle mensen (hoofdzakelijk atleten). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Soul:

Vreemd dat er hier niemand, bij dit topic, gaat snuisteren in de rally-wereld en in de toenmallige groep B's, wat toch één brok power was...

Voor sommigen - zoals ik - staat power niet centraal voor fun.

Anderen zullen dat nooit begrijpen, maar dat is niet erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een andere overeenkomst met horloges is dat die supercars blijkbaar niet gekocht worden om mee te rijden maar om te hebben, en om het gevoel te hebben dat ge iemand zijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Le Capri Mauve:

Ik heb daar indertijd nog ingezeten, denk dat het de Golf GTI 1 was. Was van ne maat. Ik weet nog altijd dat ik onder de indruk was van hoe soepel dat schakelde. Voelde luxueus en solide aan.

Zelfs een dieseltje van de eerste generatie Golf gaf een soort van racesnelheidgevoel...

Wellicht wegens klein en lichtgewicht...

Maar we gaan off topic...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Tom Bentley said:

LFA is dan weer iets in de aard van Richard Mille. Belachelijk duur, ongelooflijk technisch, maar prijs-kwaliteit onmogelijk te verantwoorden. Show-gehalte is off the charts, maar zeker niet zonder inhoud. Doelgroep: zeer succesvolle mensen (hoofdzakelijk atleten). 

LFA en RM zou ik niet met elkaar vergelijken. RM is heel populair (hebben om te hebben), zo'n LFA is dat niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Timo said:

LFA en RM zou ik niet met elkaar vergelijken. RM is heel populair (hebben om te hebben), zo'n LFA is dat niet. 

Ik denk dat dat enkel perceptie is doordat RM een oneindige lijst van ambassadeurs heeft met idem special edition. Net zoals de lfa een nurburgedition heeft om de marketingmachie te laten blijven draaien. En een LFA is best wel populair hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid