Ga naar inhoud

Only one.


gTa

Aanbevolen berichten

Ik vind ze toch ook niet echt vergelijkbaar, zo een RM wordt gekocht voor de pats. Zo een LFA niet want eigenlijk is dat lelijk, alleen de echte kenners weten wat voor een fenomenale kar dat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gouden rolex met diamanten is voor de pats. RM zijn echt wel technologische hoogstandjes hoor. Zitten complicaties op die ge bij geen ander merk vindt. En ok, de kopers zijn niet altijd de grootste kenners, maar grootste deel van LFA's staan ook bij blinde verzamelaars en oliesjeiks. Daarom doet dat nog niet af aan de kwaliteit van het product.

aangepast door exTB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken geen RM ambassadeurs. Als je wat rondkijkt op watch fora, IG en ziet wat talloze atleten, celebs dragen qua RM. RM zou ik met een ander merk/auto vergelijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, ir_fuel said:

Fuck die horloges. Een horloge van meer dan 500 euro is ALTIJD voor de pats.

En dan nu terug naar auto's bitte.

 

2 minutes ago, ir_fuel said:

Want een horloge van 10K geeft beter de tijd weer dan eentje van 100 euro? :P 

Kom kom :P 

Je moest eens weten hoeveel vakmanschap er in een horloge kan gestoken worden. 

PhilippeDufour_30.jpgA. Lange & Söhne Datograph Up-Down in Pink Gold 5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei ir_fuel:

Fuck die horloges. Een horloge van meer dan 500 euro is ALTIJD voor de pats.

En dan nu terug naar auto's bitte.

Dat zeggen niet-autokenners ook van een auto van pakweg +30.000 EUR :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tom Bentley said:

 

Je moest eens weten hoeveel vakmanschap er in een horloge kan gestoken worden. 

 

Je moest eens weten hoeveel vakmanschap er in dit kan gestoken worden:

model%20trein%201_5300.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Maxime S said:

Dat zeggen niet-autokenners ook van een auto van pakweg +30.000 EUR :D

Bij een auto kan je nog zeggen dat model X je sneller van A naar B kan brengen dan model Y.

Een horloge geeft de tijd aan. Daar is een hele ambacht rond maar in essentie geven ze allemaal gewoon dezelfde tijd aan (enfin, dat mag je hopen), of ze nu 100 of 100000 euro kosten. De rest van het budget steek je in vakmanschap, design, merk ... maar ze doen allemaal exact hetzelfde. Zoals een broek dus :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Je moest eens weten hoeveel vakmanschap er in dit kan gestoken worden:

model%20trein%201_5300.jpg

Ik denk dat ge daar welgeteld 1 gepensioneerde ambtenaar en 1 bak bier voor nodig hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Tom Bentley:

Ik denk dat ge daar welgeteld 1 gepensioneerde ambtenaar en 1 bak bier voor nodig hebt. 

die sporen liggen recht. Dan is dat toch voor de bak bier geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei ir_fuel:

Bij een auto kan je nog zeggen dat model X je sneller van A naar B kan brengen dan model Y.

Een horloge geeft de tijd aan. Daar is een hele ambacht rond maar in essentie geven ze allemaal gewoon dezelfde tijd aan (enfin, dat mag je hopen), of ze nu 100 of 100000 euro kosten. De rest van het budget steek je in vakmanschap, design, merk ... maar ze doen allemaal exact hetzelfde. Zoals een broek dus :) 

Maar dan reageert diezelfde niet-autokenner dat je met X en Y toch aan dezelfde maximumsnelheid moet houden... Ze doen ook allemaal hetzelfde: je van A naar B brengen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Maxime S said:

Maar dan reageert diezelfde niet-autokenner dat je met X en Y toch aan dezelfde maximumsnelheid moet houden... Ze doen ook allemaal hetzelfde: je van A naar B brengen.

 

Je kan met een auto ook op circuit :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Tom Bentley:

Als ik even full nerd mag gaan, zou ik de 911R vergelijken met een Jaeger-Lecoultre, ofwel "The watchmaker's watch". Voor zijn geld buitengewone techniek, gerespecteerd in alle ranken en als je alle factoren in overweging neemt, misschien wel het beste wat de markt te bieden heeft. Doelgroep: kenners.

R8 is dan weer een Hublot. Look & feel van iets dat duur is, maar laat het qua heritage en zuivere techniek afweten. Doelgroep: window-shoppers.

LFA is dan weer iets in de aard van Richard Mille. Belachelijk duur, ongelooflijk technisch, maar prijs-kwaliteit onmogelijk te verantwoorden. Show-gehalte is off the charts, maar zeker niet zonder inhoud. Doelgroep: zeer succesvolle mensen (hoofdzakelijk atleten). 

Voor mij is Jaeger Lecoultre eerder Pagani. Een visuele viering van techniek en stijl. Doelgroep: mensen met veel geld die beide weten appreciëren, maar ook de posers met teveel geld.

LFA is eerder IWC of Patek Philippe. Dure mechanica met traditionele styling.

Tag Heuer heeft zijn historie in motorsport alsook Porsche. Enja, Carrera en Carrera, 'nough said. :D

Audemars Piguet is Koenigsegg. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Bouncing Bullet said:

Voor mij is Jaeger Lecoultre eerder Pagani. Een visuele viering van techniek en stijl. Doelgroep: mensen met veel geld die beide weten appreciëren, maar ook de posers met teveel geld.

LFA is eerder IWC of Patek Philippe. Dure mechanica met traditionele styling.

Tag Heuer heeft zijn historie in motorsport alsook Porsche. Enja, Carrera en Carrera, 'nough said. :D

Audemars Piguet is Koenigsegg. 

JLC is een prachtig merk maar voor dat geld moet/kun je makkelijk een niveautje hoger kijken bij AP/Patek. Hoger dan Pagani is er niet.

IWC = MB, steriel en sober. 

Rolex = Porsche, jarenlang hetzelfde design dat door de loop der jaren beetje bij beetje is veranderd maar je herkent ze nog makkelijk, iedereen heeft eentje

AP = ... alleszins geen Koenigsegg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Soul:

Zelfs een dieseltje van de eerste generatie Golf gaf een soort van racesnelheidgevoel...

Wellicht wegens klein en lichtgewicht...

Maar we gaan off topic...

Boa ... ik heb nog met zo een Golf I 1.5D gereden, dat was toch een slak hoor. Zelfs toen. Het reed wel licht, want zelfs zonder servo draaide dat nog makkelijk. Maar 't was al.

En je was nog eens goed getrild ook na een rit van meer dan enkele 100m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid