Ga naar inhoud

SUV werkpaard vervanger? Thoughts?


The Swede

Aanbevolen berichten

36 minutes ago, Tjeu said:

Is het niet 3.6 of 3.8?

Nee, er bestond vanaf een 3.6 td, een atmo 4.4 V8 (300pk Jag', niet meer de 286pk BMW) en een 4.2 SC V8 (396 pk Jag')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, was dat niet hetzelfde blok als de oude V8 petrol, die ze daarvoor gebruikten? (met wat aanpassingen, uiteraard)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, gTa said:

Ja, was dat niet hetzelfde blok als de oude V8 petrol, die ze daarvoor gebruikten? (met wat aanpassingen, uiteraard)

Nee, de 3.6 is een motor met PSA origines. Eigenlijk de 2.7 V6 van de 607, C6, Jag' XF etc maar met twee cilinders meer. Bij Ford noemden ze die motoren trouwens Lion V6 en Lion V8.

De huidige 4.4 V8 td zou een doorontwikkeling ervan zijn die ook andere turbos kreeg die betrouwbaarder waren.

Bij de benzines daarentegen was er echt een vervanging. De BMW 4.4 atmo werd letterlijk vervangen door de Ford-Jag-LR 4.4 atmo (met een 20 tal meer pk).

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht es een gTa-ke te doen maar in minder woorden [emoji14]


Er zit geen enkel Duits woord in, nog veel ruimte voor verbetering dus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei josenjef:

Er zit geen enkel Duits woord in, nog veel ruimte voor verbetering dus.

 

:lol:

49 minuten geleden zei The Swede:

Nee, de 3.6 is een motor met PSA ursprung. Eigenlijk de 2.7 V6 van de 607, C6, Jag' XF etc maar met twee cilinders meer. Bij Ford noemden ze die motoren trouwens Löwe V6 en Löwe V8.

De huidige 4.4 V8 td zou een durch Entwicklung ervan zijn die ook andere turbos kreeg die zuverlässiger waren.

Bij de benzines daarentegen was er echt een vervanging. De BMW 4.4 atmo werd letterlijk ersetzt door de Ford-Jag-LR 4.4 atmo (met een 20 tal meer pk).

 

Mmnee, zelfs dan zie je dat het niet van hand van de meester is.

 

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, mijn Duits is grammaticaal iets correcter. Mijn Nederlands ook, for that matter. :D 

Maar je herschreven stukje is wel zalig om lezen :lol:  :up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmnee, zelfs dan zie je dat het niet van hand van de meester is.
 
[emoji3]


Die Duitse woorden moeten italic en tussen ", dan lees je die met juiste intonatie [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stimmt leider nicht ganz, Franz!

Italic wel, om de nadruk te leggen. Maar aanhalingstekens niet d'office, die komen er bij wijze van quote of om mijn twijfel bij de juistheid van (de achterliggende betekenis/doel/inhoud van) dat woord weer te geven. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid