gTa 24.159 Geplaatst: 5 februari 2017 Delen Geplaatst: 5 februari 2017 Tuurlijk wel. Alleen is dat wat moeilijk als je per sé een M-packje moet hebben "omdat dat vandaag een must is" (wat niet zo is, maar bon, elk z'n ding natuurlijk), dan krijg je je X5-tractor met 315-rubber achteraan, ofzo. (Wat natuurlijk nog niet betekent dat die band een nog groter verschil heeft in rolomvang dan een model dat maar een beetje breder is dan vooraan ipv veel breder, omdat men uiteraard bij een bredere band ook een lagere bandserie neemt.) En ondertussen ook bij alle andere reeksen, denk ik dat er een ongelijke bandbreedte is vooraan/achteraan als je 'n M Pack aanvinkt. 'k Geef toe: zo'n staggered setup ziet er natuurlijk wel behoorlijk yum uit. Maar op een xDrive is dat eigenlijk weinig zinvol, omdat een 4WD niet zo veel nut vindt in een bredere band achteraan, maar net meer gebaat is bij een band achteraan die niet (veel) meer mechanische grip heeft dan die vooraan. (Het waarom daarvoor is voer voor een ander topic.) Tenzij je een sterk RWD-biased 4WD-systeem hebt genre Audi R8 (die eigenlijk nog maar een fractie van z'n koppel naar de voorwielen gestuurd krijgt en meestal quasi integraal RWD is). Mijn xDrive heeft gelijke banden v/a. De X5 die Zwöd postte ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 7 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2017 On 2/6/2017 at 0:12 AM, gTa said: Nou, ik vind dat ze verdorie een transfertbak moeten maken die wél om kan met een (minimaal) gelijke rolomvang voor- en achteraan. Vooral als je, zoals BMW zelf beweert, een xDrive systeem op de markt zet dat het sportievere rijplezier wil ondersteunen. Ik zou me daar eens technisch in moeten bijlezen, om te zien of er ook daadwerkelijk een technische oplossing in zit die dat weldegelijk opvangt. Het kan bijna niet anders, eigenlijk... Alle motoren, alle auto's, alle modellen, alle merken hebben sterke en zwakkere punten. Net zo de N62. Maar je moet dat allemaal met een korrel zout nemen, er gewoon vertrouwen in hebben, er oordeelkundig mee rijden, en het materiaal met respect behandelen en onderhouden. Dan komt dat meestal wel goed. Kijk naar mijn '5 touring, zogezegd een spel dat bij minder dan 200.000 km al helemaal uit elkaar moest vallen, de versnellingsbak (een ZF 6HP nota bene, in bijzonder veel toepassingen ingezet maar wonder-o-wonder ze gaan enkel bij BMW precies kapot bij de vleet, zo zegt men toch) zou al lang toast moeten zijn, mijne transfertbak zou al lang naar de haaien moeten gegaan zijn, enzovoort enzoverder. Mjah, nog geen problemen, hoor. Heb enkele vrienden met X5, sommige al meerdere gehad zelfs: nog geen één heeft ooit een transfertbak moeten vervangen (en ze rijden quasi allemaal met X5'jes met M Pack en absurd brede sloefen achteraan). Dus: of je N62 kapot gaat gaan: probably not. Indien wel: dan heb je meteen al 't voordeel dat je voorgangers hebt die er online al over geschreven hebben, dus dan kan je je al wat bijlezen. Zo zie ik het. En als je dat risico niet wil, dan moet je maar zo'n ding niet kopen, vind ik. Maar hey, kijk je naar Benz of naar gelijk welk ander merk, dan is het ook daar weer van datte, maar dan soms op andere vlakken. Als zelfs al een Toyota Landcruiser met een low output V8 diesel al niet meer zo betrouwbaar blijkt ... wat is er dan wél nog betrouwbaar? Defender? Forget it. Een "degelijke" archaïsche Wrangler? Forget it. Mercedes G? At what ticker price, plus niet gezegd dat daar ook 'es geen dieselmoteur een probleemke oploopt. Enzoverder. Dat laatste klopt zeker, BMW's verouderen voelbaar. Ze blijven geen 8, laat staan 15 jaar goed rijden zonder duidelijke tekenen te vertonen van verslappen, onnauwkeurig worden, breuk hier en daar, ... Geen enkele auto, vrees ik, maar als je aanstuurt in de richting dat Benz dat beter doet: ik denk dat je gelijk hebt (met uitzondering van de Benz-producten van de mid 90's tot early 2000's daar, dat was niet goed, toen). Ik stuur helemaal niet aan dat Benz beter zou zijn. Qua 4x4 zit je ofwel met een GL (die erg duur is), een ML (kleiner dan een X5) of een G (welke ik enkel zou kopen indien ik met mijn geld geen weg meer wist... te duur voor wat het is). Er is inderdaad geen "perfecte" auto op de 4x4 markt meer. Bij de X5 4.8 kennen we de zwakke punten: de boite (deftig oliewissel nodig !) en transferbak blijkbaar. Ideaal in de X5 ware wel een drukgevoede motor te hebben. De Q7 zou ik ook nog als alternatief beschouwen (wederom wegens zijn "aardige omvang"), maar die is erg zeldzaam met zwaardere motoren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.406 Geplaatst: 11 februari 2017 Delen Geplaatst: 11 februari 2017 we zijn er: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/302859980?asrc=pl|as Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 11 februari 2017 Delen Geplaatst: 11 februari 2017 48 minuten geleden zei flupke73: we zijn er: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/302859980?asrc=pl|as Top idee. Plus de topicopener kent voldoende mensen in de landen waar die dingen met duizenden rond rijden, voorzeker dat hij ginds de motor voor cheap kan laten herstellen als dat nodig mocht blijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.338 Geplaatst: 11 februari 2017 Delen Geplaatst: 11 februari 2017 Op 5-2-2017 om 11:15 zei The Swede: Hebt gij vroeger bij BMW niet gewerkt? We maken allemaal fouten als we jong zijn he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMon 503 Geplaatst: 11 februari 2017 Delen Geplaatst: 11 februari 2017 Op 6-2-2017 om 00:32 zei gTa: Mijn xDrive heeft gelijke banden v/a. De X5 die Zwöd postte ook. Ik denk dat die X5 bredere heeft vanachter. Op de voorlaatste foto zie ik 285 staan, normaal zou die vooraan dan op 255 moeten staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 11 februari 2017 Delen Geplaatst: 11 februari 2017 25 minuten geleden zei cmon: Ik denk dat die X5 bredere heeft vanachter. Op de voorlaatste foto zie ik 285 staan, normaal zou die vooraan dan op 255 moeten staan. Dan klopt dat, wat je zegt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 12 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2017 Dus die velgen zijn gewoon smaller dan de 20" beesten met 315 sloefen, maar nog steeds een gemengde maat? Dit zijn de opties op dat ding (efkes via chassisnummer opgezocht). Vehicle options S1CA Selection of COP relevant vehicles S1CB CO2 package S226 Sports suspension settings S230 Extra package, EU-specific S233 Increased towing capability S235 Towing hitch, detachable S255 Sports leather steering wheel S2RZ BMW LA wheel, star spoke 213 S302 Alarm system P330 Sports package S354 Green windscreen, green shade band S386 Roof railing S3AG Reversing camera S413 Trunk room net S428 Warning triangle and first aid kit S431 Interior mirror with automatic-dip S441 Smoker package S459 Seat adjuster, electric, with memory S481 Sports seat S494 Seat heating driver/passenger S4AD Interior trim strips, alu, brushed, fine S502 Headlight cleaning system S508 Park Distance Control (PDC) S521 Rain sensor S524 Adaptive Headlights S563 Light package S609 Navigation system Professional S612 BMW Assist S633 Preparation, mobile phone, Business S672 CD changer for 6 CDs S676 HiFi speaker system S698 Area-Code 2 for DVD S760 High gloss shadow line S761 Individual sunshade glazing S775 Headlining anthracite L812 National version England / Ireland S840 High speed synchronisation S863 Retailer Directory Europe S877 Delete cross-pattern operation S880 On-board vehicle literature English S8S2 Coding alarm signal S8SM Car ident. number visible from outside S8SP Control unit COP S925 Dummy-SALAPA S205 Automatic transmission S220 Self-levelling suspension S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S544 Cruise control with brake function S853 Language version English Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 12 februari 2017 Delen Geplaatst: 12 februari 2017 Yep. Anderzijds: die 2 bandenmaten hebben een verschil in hoogte dat echt verwaarloosbaar is: Maar anderhalve mm verschil in wielhoogte, dus ook rolomvang is quasi identiek. Als banden voor/achter ongelijk slijten krijg je soms meer verschil, dus : niks van aantrekken, in dit geval. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 12 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2017 Maar bij die styling 214 (met 315 sloefbanden als ik het juist begrepen heb), zit er een groter verschil op? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 12 februari 2017 Delen Geplaatst: 12 februari 2017 Nee, blijkbaar nog minder: Een halve mm verschil in diameter. Da's niks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luigi 46 Geplaatst: 12 februari 2017 Delen Geplaatst: 12 februari 2017 Zo een x5 met de 315 brede banden en het sportpack is voor een suv echt wel een goed sturende wagen!! Hier thuis zo eentje gehad en gedurende 220000km weinig problemen mee gehad. Was een 3.0sd, stage 2 getuned naar 350pk en +700nm koppel. Die ging minstens even goed als de 4.8 benzine! Is wel pas getuned nadat er op 180000km een compleet nieuwe motor in gekomen is onder garantie (ketting gebroken). Zou toch twijfelen tussen zo een x5 en een range... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 12 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2017 50 minutes ago, luigi said: Zo een x5 met de 315 brede banden en het sportpack is voor een suv echt wel een goed sturende wagen!! Hier thuis zo eentje gehad en gedurende 220000km weinig problemen mee gehad. Was een 3.0sd, stage 2 getuned naar 350pk en +700nm koppel. Die ging minstens even goed als de 4.8 benzine! Is wel pas getuned nadat er op 180000km een compleet nieuwe motor in gekomen is onder garantie (ketting gebroken). Zou toch twijfelen tussen zo een x5 en een range... Ik ben niet op zoek naar een goed sturende wagen. Als ik een goed sturende wagen wil, dan staan er thuis tegenwoordig 5 andere autos die een stuk beter gaan sturen dan een dergelijke bus. Bedoeling is in die auto de halve IKEA te kunnen vervoeren, een zware caravan met gemak te trekken en, als het kan, ook efkes 7 man kan meepakken. Hij moet tegelijk vooral betrouwbaar en comfortabel zijn want d'r worden meestal lange ritten mee gedaan. (en dan bedoel ik niet van Knokke naar Luxemburg of Gent naar Frankfurt). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
d_s 2.983 Geplaatst: 12 februari 2017 Delen Geplaatst: 12 februari 2017 19 minuten geleden zei The Swede: Ik ben niet op zoek naar een goed sturende wagen. Als ik een goed sturende wagen wil, dan staan er thuis tegenwoordig 5 andere autos die een stuk beter gaan sturen dan een dergelijke bus. Bedoeling is in die auto de halve IKEA te kunnen vervoeren, een zware caravan met gemak te trekken en, als het kan, ook efkes 7 man kan meepakken. Hij moet tegelijk vooral betrouwbaar en comfortabel zijn want d'r worden meestal lange ritten mee gedaan. (en dan bedoel ik niet van Knokke naar Luxemburg of Gent naar Frankfurt). En uiteindelijk kom je dan altijd bij een Aziaat uit. En het heeft een reden dat die "underpowered" zijn tov de rest (en meestal zit die relatie in betrouwbaarheid). In uw geval kan je dus best terug naar Mitsu gaan of een nissan pathfinder of murano (weet wel niet of hier een 7-zitter van bestaat). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 12 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2017 4 minutes ago, d_s said: En uiteindelijk kom je dan altijd bij een Aziaat uit. En het heeft een reden dat die "underpowered" zijn tov de rest (en meestal zit die relatie in betrouwbaarheid). In uw geval kan je dus best terug naar Mitsu gaan of een nissan pathfinder of murano (weet wel niet of hier een 7-zitter van bestaat). Qua betrwoubaarheid heb je gelijk. Wel is de Murano gewoonweg te klein. Een van de hoofdcriteria in het begin, was dat de koffer minstens even groot is als die van de Pajero (zowel met als zonder achterbank neergeklapt). Pathfinder is enkel vindbaar met 2.5 dieselmotor. Vergeleken met de 3.2 of 3.5 Pajero, is dat een achteruitgang. Toyota's zijn proportioneel overprijsd tweedehands en naar het schijnt niet echt betrouwbaarder meer dan de andere Jappen. Gezien ik net uit een 3.5 V6 Paj' kom en het probleem daar "gebrek aan tunebaarheid" was, schiet dan enkel de 3.2 DiD Paj over. En die blijf ik ook nog steeds als alternatief achter de hand houden. Qua comfort, kunnen de X5 en vooral de Range zeker mee. En die hebben het vermogen als voordeel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 12 februari 2017 Delen Geplaatst: 12 februari 2017 45 minuten geleden zei The Swede: Toyota's zijn proportioneel overprijsd tweedehands en naar het schijnt niet echt betrouwbaarder meer dan de andere Jappen. Voor dit soort auto's waar utiliteit en degelijkheid boven mijn imago gaan, zou je bijna denken dat het z'n reden heeft dat die duur staan. In other words: zijn die objectief gezien echt overpriced? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 12 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2017 7 minutes ago, Lotuzzz said: Voor dit soort auto's waar utiliteit en degelijkheid boven mijn imago gaan, zou je bijna denken dat het z'n reden heeft dat die duur staan. In other words: zijn die objectief gezien echt overpriced? Dat is een goede vraag. Ik heb geen ervaring met Toyotas en moet afgaan op wat mensen als Frekkel bvb als feedback geven. Nu heeft die Pajero ook geen echte problemen gekend: een 4wd die es bokkig deed (omdat er nieuwe olie op de transferbak moest), een afgeschoten V-riem (kan bij een Toyota ook voorkomen) en voor de rest gewoon slijtage spullen (filters, remmen, etc). Dit zijn kosten die ik aan een Toy' ook ga hebben. Alleen is een LC ongeveer twee keer zo duur als een Mitsubishi. Daarop gebaseerd zou ik zeggen dat je ook voor het betrouwbaarheidsimago meebetaalt. Kijk ik naar de kost, dan is een LC TDV8 £22-25k terwijl een gelijkaardige Range £11k kost. Voor dat geld mag ik veel kosten aan mijn Range hebben. Dus opnieuw is de Toyota overprijsd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 12 februari 2017 Delen Geplaatst: 12 februari 2017 Ok, je hebt dan budget over voor reparaties. Maar wíl je wel in panne vallen op de afstanden die je aangeeft te willen doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 12 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2017 2 minutes ago, Lotuzzz said: Ok, je hebt dan budget over voor reparaties. Maar wíl je wel in panne vallen op de afstanden die je aangeeft te willen doen? Uiteraard niet. Maar ik probeer ook steeds preventief te werken. De Frek' zal u bevestigen dat, als ik een bruin vermoeden heb dat er iets aan het kapot gaan is, ik het laat vervangen. Enige wat we bij de Paj' zo misten, was de polie van de V-riem die vast aan het lopen was. ('k Zat wel al maanden aan zijn oren te zagen dat er iets "piepte" ). Daarnaast kan ik voor £11-14K ook een deftige pechverhelpingsverzekering afsluiten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 12 februari 2017 Delen Geplaatst: 12 februari 2017 Dan moet je maar nen X5 kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 12 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2017 Range blijft eerste keuze, man Moest de X5 luchtvering hebben, dan direct. Maar dit is zijn groot gebrek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.811 Geplaatst: 12 februari 2017 Delen Geplaatst: 12 februari 2017 2 uur geleden zei The Swede: Bedoeling is in die auto de halve IKEA te kunnen vervoeren, en, als het kan, ook efkes 7 man kan meepakken. Dan staat een X5 dus niet meteen bovenaan het lijstje. Als deze eisen boven imago staan dan zou ik toch nog wat verder zoeken in het Japanse / Amerikaanse gamma. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 12 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2017 4 minutes ago, abtler said: Dan staat een X5 dus niet meteen bovenaan het lijstje. Als deze eisen boven imago staan dan zou ik toch nog wat verder zoeken in het Japanse / Amerikaanse gamma. Wie heeft het ooit over imago gehad? Ik heb in dit ganse topic nooit gesteld dat ik imago als criterium had. Heb wel gesteld dat Amerikanen een absolute "nee" waren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.571 Geplaatst: 12 februari 2017 Delen Geplaatst: 12 februari 2017 http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/304102614?asrc=st|as 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 12 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2017 42 minutes ago, Jules_W said: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/304102614?asrc=st|as Die staan ook in UK redelijk. Alleen kom je weer met dezelfde vergelijking: een RR 4.4 V8 is vergelijkbaar hiermee (iets krachtiger en luxueuzer) en kost de helft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.