Ga naar inhoud

SUV werkpaard vervanger? Thoughts?


The Swede

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
On 3/6/2017 at 11:05 PM, Polygoon said:

Frekkel bouwt dat wel om.

Ik heb met de gedachte gespeeld een dergelijke motor in een LWB te steken, maar die motoren zijn haast onvindbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei The Swede:

Ik heb met de gedachte gespeeld een dergelijke motor in een LWB te steken, maar die motoren zijn haast onvindbaar.

17k voor heel het spel, bouw de motor om. Scoor nog wat peso's met het omhulsel et voila. Lijkt me niet veel duurder uit te komen tov je S :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Polygoon said:

17k voor heel het spel, bouw de motor om. Scoor nog wat peso's met het omhulsel et voila. Lijkt me niet veel duurder uit te komen tov je S :D 

Dan moet hij het wel in Roemenië laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, vince522 said:

Dan moet hij het wel in Roemenië laten doen.

Klopt. Ik geef mijn geld graag aan mensen die nog werken en hun klep dicht houden ipv veel blah op te hebben, absoluut met ene BMW'ke moeten rijden maar te tam en te stoem zijn om van hun gat te komen = 95% van Vlaanderen tegenwoordig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft nu ondertussen 285.000km op de teller staan van zijn RR td6 uit 2006. Enkel op 280.000km hebben we hem moeten slepen. Na onderhoud reden ze hem buiten uit de garage en wou de automaat plots niet meer. Kostprijs bij RR, 7000euro. We hebben hem dan naar transmissies Storme gesleept en die heeft hem voor 1800 euro weer gefikst.

Een RR is echt een ongelooflijk heerlijke wagen om mee te rijden en om in te vertoeven. Het is wel geen stille wagen, al zou de V8 75 procent stiller zijn dan de 6 cilinder. En het is ook een dure wagen om mee te rijden. Op 250.000km en 10 jaar de soms gemaakt en we kwamen uit op 5.000 euro per jaar aan taks, verzekering en onderhoud, inclusief banden en herstellingen, exclusief diesel. Verzekering en taks is samen iets van een 2.300 euro, dus reken op dik 2.500 euro per jaar of 25.000km aan onderhoud en herstellingen. Uiteraard het ene jaar wat meer dan het andere.

Er loopt regelmatig wel een s iets mis en vele onderdelen zijn van ondermaatse kwaliteit (sloten, spiegelmotortjes, display, draagarmen, automaat,...) Maar langs de kant van de weg in panne staan zal niet snel gebeuren.

Destijds nog eens kort met de TDV8 gereden. Was hemels. 4WD drift was mogelijk. Dikke kar. Als je er de onderhoudskosten voor over hebt, dan wordt het niet beter.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat alle wagens tegenwoordig veel ambras hebben met kleine dingen die kapot gaan :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ben hier in UK aan het rondkijken geweest voor een Range. Gefuckt die dingen verouderen slecht binnenin. D'r zijn die klagen dat "rijstbakken" hun interieur niet bijster is, maar mijn Pajero zijn interieur was na 12 jaar en 230000km frisser dan de meeste Range's van 7 jaar en 150000km... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De deurklinken, zowel binnen, maar vooral buitenzijde, zien er na verloop van tijd wel wat minder goed uit. Het leer gaat krakkeleren en aan buitenzijde gaat de verf van de klinken af. 

Ook de zetelwang gaat wat doorhangen en het leer toont daar ook wat kraakjes. Maar voor de rest valt alles wel mee (bij de onze toch). Oja, en het centrale scherm kan wel wat strepen krijgen en de dots van het dashboard zijn even betrouwbaar als die van een E39 (waar ze volgens mij ook uit geplukt zijn, net als de 'pinnekes' van de deur vergrendeling). Andere zaken liggen vooral aan de zorg die een eigenaar besteedt aan de wagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, Tjeu said:

De deurklinken, zowel binnen, maar vooral buitenzijde, zien er na verloop van tijd wel wat minder goed uit. Het leer gaat krakkeleren en aan buitenzijde gaat de verf van de klinken af. 

Ook de zetelwang gaat wat doorhangen en het leer toont daar ook wat kraakjes. Maar voor de rest valt alles wel mee (bij de onze toch). Oja, en het centrale scherm kan wel wat strepen krijgen en de dots van het dashboard zijn even betrouwbaar als die van een E39 (waar ze volgens mij ook uit geplukt zijn, net als de 'pinnekes' van de deur vergrendeling). Andere zaken liggen vooral aan de zorg die een eigenaar besteedt aan de wagen. 

Erg juiste beschrijving.

 

En dat afbladeren, doorhangen, etc is echt iets dat je niet bij de Pajero zag.

Wat mij dus nu weer doet twijfelen :fp:

Goed, ik heb tot juni. Dus gene stress.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Correct. Maar een Pajero heeft geen luchtvering. 

Een Pajero heeft ook geen dikke V8, wat de hoofdreden is om een Range te zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop jij particulier of firma?

Indien particulier mag je mijn Ranger kopen voor 21k als je wil.

11/2014, 56000 kms, 3,2 automaat, full option

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, DDke said:

Koop jij particulier of firma?

Indien particulier mag je mijn Ranger kopen voor 21k als je wil.

11/2014, 56000 kms, 3,2 automaat, full option

In UK hebben we geen echt voordeel aan een firmawagen.

Ranger niet echt mijn ding. Als ik iets agrarisch wil, dan moet er ook een voordeel aanhangen => Japans en zevenzits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doen we anders hier verder over de Touareg W12?

Gevoelsmatig (= mijn buik die spreekt) voelt dat minuut per minuut als een leukere, ja zelfs beestige optie aan. :inlove:  :shock: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei gTa:

Ahaaaaaa. :lol:  Sorry dat ik on-topic reageerde, ik heb enkel de 1e post gelezen en gereageerd. Nu zie ik dat jullie Naish zijn topic gekaapt hebben en er iets helemaal anders mee aan het doen zijn. :D

 

Voor jou. Hmm, ja, ik denk het wel.

  • Jij hebt lak aan de zgn "sportieve" roeping van veel premium SUV's, maar de Touareg doet daar niet aan mee.
  • Stevige, goede zetels.
  • Correcte, zelfs aangename zithouding.
  • Zeer (maar werkelijk ABSURD) comfortabele ophanging. Bijzonder goede reiswagen.
  • Geen grove mankementen te verwijten op het vlak van wegligging.
  • Ik dacht dat die een serieus sleepvermogen had (of kon hebben), is dat geen 3,5 ton? (maar misschien heeft de W12 dat dan weer niet, want die doet wél weer (een beetje?) mee met de sporty trend)
  • Interieur vind ik behoorlijk koud van styling maar ik denk niet dat jij daar last van hebt, gezien je je Paj OK vond.
  • Ook achterin aanvaardbaar comfortabel.

Ik weet echt wel niks van de W12-versie af.
- Kon je dat ook zonder de R-opsmuk krijgen? (Want ik vind een Touey enkel knap in gewone versie, niet in die silly R-livrei.)
- Is die motor betrouwbaar? Ik kan me inbeelden dat je daar niet zo veel vervangmotoren van vindt zoals van een Range V8...
- Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de luchtvering van Toueys? (hebben ze dat allemaal of was dat optioneel? mogelijks heeft de W12 dat altijd?)
- ...

Wat vind je zelf?

 

Zojuist zei The Swede:

Goh. Qua auto loopt het achter op een Range. Reed met de ouwe Touareg met stalen veren wel en die kon helemaal niet dat magistrale rijden van de Range evenaren.

Volgens den Tim rammelen die dingen ook. 

Maar een 12 cilinder naft... Atmo... Gosh, one day you got to have had one. 

En het lijkt me wel een auto die gek genoeg is om mij te doen Europa mee rond te bollen... :mellow:

Er zijn toch Touaregs met luchtvering? ...dacht ik...

Maar misschien rijdt de W12 inderdaad op stalen veren. Absolutely no idea.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er inderdaad. Wat die W12 zegt, weet ik niet. Degene waar ik ooit mee reed waren steeds stalen veren.

Zou me wel verwonderen dat dat even magistraal rijdt als een RR. :mellow:

Qua power en sound zal het wel snor zitten. En qua betrouwbaarheid... Erger dan een RR kan nie :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is waar. Enkel een Range Rover (full stop) is een Range Rover. (Dus ook de Sport niet, de vorige absoluut niet maar ook de huidige geenszins.)

Ik reed - denk ik - enkel met Touareg mét luchtvering en ik vond dat zeker OK.

Als de W12 echter niet met luchtvering te krijgen is, helpt dat niks, natuurlijk. En toch: ergens herinner ik mij wel dat de W12 standaard in R-vorm kwam maar dat je die ook in een soort van Volkswagen Exclusive versie kon krijgen, met de gewone bumpers en zo. (Kan me vergissen.) Misschien heeft 'ie dan ook de R-sportophanging (met stalen veren) niet en is de combo W12 met luchtvering zo wel te krijgen. Maar vind er maar eens eentje... Denk niet dat er veel gebouwd zijn. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid