Ga naar inhoud

SUV werkpaard vervanger? Thoughts?


The Swede

Aanbevolen berichten

We maken iets veelvuldiger gebruik van de Pajero dan gepland en 1 van de enige tekortkomingen die dat ding heeft, is dat het wat op zijn adem trapt eens volgeladen of met zware aanhanger.

Origineel dus bedoeld om "erg occasioneel als werkpaard te worden gebruikt" (ging dus voor iets goedkoops en practisch) maar speel al een tijd met het idee te spelen me een iets krachtiger 4x4 aan te schaffen.

Vereisten: 4x4 met deftige vrije hoogte, minstens even ruim qua koffer en binnenruimte (7-zits niet verplicht, maar welkom), krachtiger en vooral koppelrijker dan deze (205pk en 320Nm), minstens 3.0L cilinderinhoud, erg comfortabel (leggen er eerder lange ritten mee af) en goede prijs-gebodene verhouding (looks weze me een worst).

 

Ideale "step up" ware een een Range 3.6TD V8. Prachtige wagen, zalige motor en luchtvering, en "redelijk" geprijsd.

 

Maar zit ook met enkele andere denkpistes en wou gewoon es de meningen horen:

- Range 4.2 V8 SC. - ong. dezelfde prijs als de TD V8, ook drukgevoed en zeker krachtig genoeg, maar moeilijker verkopen in 2 jaar.

- Mercedes ML 420CDi - evenzeer krachtig, vaste waarde, maar wat duurder en minder luxueus als de Range, plus moeilijk te vinden met Airmatic. ML500 is ook een alternatief. In atmo zeker een betrouwbare motor, maar verkopen nadien eerder moeilijk.

- Mercedes ML 320CDi - staan erg goedkoop (makkelijk 2500-3000£ minder dan een Range of 420CDi), waarschijnlijk betrouwbaarder. Geen "megamotor", maar vergeleken met de Paj' zeker een stap vooruit en mits een lichte "bijsturing" kan je een erg redelijk vermogen hebben

- Touareg 4.2 V8. Erg soliede 4x4, betrouwbaarder dan de 5.0 V10 TDi, maar zeldzaam.

 

Ondertussen afgevoerd: Mercedes GL (staan belachelijk duur tegenover de ML en zijn zelfs duurder dan Range), Mercedes R (ideaal beest voor ons gebruik maar max sleepvermogen is te krap), anything American (just not a fan).

 

Thoughts? Alternatieven?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, luigi said:

Land cruiser 4.5D of Mercedes g320/g400/g500? Lijken mij naast een range met V8 of gl met V8 zowat de enige die even sterk/ruim zijn.

 

1 minute ago, TCT said:

Toyota LandCruiser, niet kapot te krijgen.

 

27 minutes ago, The Swede said:

Vereisten: 4x4 met deftige vrije hoogte, minstens even ruim qua koffer en binnenruimte (7-zits niet verplicht, maar welkom), krachtiger en vooral koppelrijker dan deze (205pk en 320Nm), minstens 3.0L cilinderinhoud, erg comfortabel (leggen er eerder lange ritten mee af) en goede prijs-gebodene verhouding (looks weze me een worst).

Efkes vereisten helemaal lezen, mannen ;)

Dit is een auto voor gebruik, niet voor "de heb".

De Landcruiser is WAY overpriced. Dat is ook de reden waarom ik ook oorspronkelijk de Pajero nam en niet een Land Cruiser 3.0TD of 4.0V6. Haast even betrouwbaar, maar kost 1/3 tweedehands...

Bij de G is overpriced al helemaal een understatement. Comfort is ook niet denderend en ze zijn super zeldzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, luigi said:

Wel erg duur precies in de uk zo een land cruiser?

Dat klopt. Ze zijn zelfs een stuk duurder dan een redelijke Range. 

OK, ze zijn betrouwbaarder, maar het is niet dat ik in een oorlogsgebied er ga mee rondrijden en voor het onderhoud bij de negerkes terecht moet. 

En als ik de Frekkel bezig hoor over de Land Cruiser van zijne gebuur, dan is daar toch ook regelmatig wat aan. Maar dat stoort mij niet. Ik ben niet van het type dat alles wil in het leven: een goedkope auto, alle luxe en prestaties en nul garage-facturen. Zoiets bestaat niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q7 4.2 is inderdaad een stuk duurder dan de Touareg, Range of zelfs de GL. Waarschijnlijk omdat ze erg zeldzaam zijn.

 

Cayenne 4.8 V8 is niet echt duur, maar ben nu niet echt een groot fan ervan. Zonder luchtvering niet echt de comfortabelste 4x4 en hij biedt eigenlijk niks meer dan een Touareg of ML, buiten het feit dat je een Porsche bagde hebt (en daar doe ik het niet voor).

Cayenne Turbo niet nodig. Het is een trekbeest en camionette, geen prestatiewagen. ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Geezer said:

Interessante poging. Maar zit met een paar problemen

- Is geen echte 4x4. Geen permanente AWD, geringe vrije hoogte... Ga hiermee efkes het terrein in, en ge hangt op uw buik. Is daarmee in hetzelfde bedje ziek als de X5.

- Sleepgewicht is dat van een dikke personenwagen.

- Die V8 heeft een erg kwalijke reputatie (draaien allemaal kapot). Alternatief ware de 3.2 6L, maar het geringe meervermogen (235pk en 320Nm) helpen me ook niks vooruit

- Onvindbaar. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n Range of ML moet je hebben.

Een G ware perfect geweest moest je dat zien zitten. Momenteel dure koop maar houden perfect hun waarde. Offroad top, goede vrije hoogte. Comfort kan beter maar ik kan niet geloven dat zo'n Paj echt comfortabel rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Polygoon said:

Zo'n Range of ML moet je hebben.

Een G ware perfect geweest moest je dat zien zitten. Momenteel dure koop maar houden perfect hun waarde. Offroad top, goede vrije hoogte. Comfort kan beter maar ik kan niet geloven dat zo'n Paj echt comfortabel rijdt.

 

Daar sla je de bal lelijk mis. Pajero is echt supercomfortabel. Moet aan een Range niet veel toegeven. 

En zoals gezegd, G is zelfs geen discussie. Veel te duur. Goedkoopste G staat £20'000 duurder dan een redelijke Range TDV8. :lolz: Is een gezinsauto, geen investering.

 

12 minutes ago, Geezer said:

Een Amerikaan, maar toch eentje die doenbaar is naar Europese normen lijkt mij. Voldoet verder aan veel eisen en met een machtige motor.

 

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/302754115?asrc=st|as

Voldoet al niet aan de eis voor minstens evenveel ruimte. Koffer is 500L kleiner eens de achterbank neerligt.

En gezien je voor dezelfde prijs een Range of ML hebt en die Yank nadien niet aan de straatstenen kwijt kan... Welke zou je dan zelf kiezen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: Bedoeling is niet van alternatieven te vinden waar ik niet aan gedacht zou hebben. Ik ken de markt voor 4x4's heel goed.

Ware interessant de gedachten eerder te krijgen over de autos die wel al op de lijst staan.

Ik veronderstel dat er hier wel zijn die er ervaring mee hebben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei The Swede:

PS: Bedoeling is niet van alternatieven te vinden waar ik niet aan gedacht zou hebben. Ik ken de markt voor 4x4's heel goed.

Ja, waar halen ze het! :roll:

4 uur geleden zei The Swede:

Alternatieven?

:P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met de wagens uit je lijst, maar wou toch even polsen of je de Toyota Tundra (met opbouw op de bak) niet vergeten was. Al lijkt me die ook niet echt prijsgunstig te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Bompa said:

Ik heb geen ervaring met de wagens uit je lijst, maar wou toch even polsen of je de Toyota Tundra (met opbouw op de bak) niet vergeten was. Al lijkt me die ook niet echt prijsgunstig te zijn.

Pick-up is geen optie. Ben bvb een fan van de Amarok (zeker nu die er in 3.0 V6 is), maar zie je je al een paar bakken bier in de koffer van een pick-up naar hier voeren? ;)

PS: Zelfs geen enkele Tundra te koop gezien. Vrees dat dit een US en LHD-only model is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Polygoon:

Zo'n Range of ML moet je hebben.

Een G ware perfect geweest moest je dat zien zitten. Momenteel dure koop maar houden perfect hun waarde. Offroad top, goede vrije hoogte. Comfort kan beter maar ik kan niet geloven dat zo'n Paj echt comfortabel rijdt.

"comfort kan beter" over een G :lolz:

Vorige week nog eens 100km met eentje meegereden. Was vergeten dat dat naast kut rijden ook nog eens een gigantisch oncomfortabele kutbak is om in te passagieren ook :lolz:Bulten en putten op een traject dat je geregeld doet worden ineens 10 keer uitvergroot in zo een G :lolz:

 

Maar hij is zo mooi mijnheer :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei TCT:

De pooier in uzelf bovenhalen en eens kijken naar een Escalade?

:lolz:

Dan wil ik daar camera's op de moment dat er een parking wordt ingereden.

Die Pajero wordt daar in gaatjes geduwd waar de gemiddelde Polo nog niet durft inrijden, een Escalade past gewoon totaal niet binnen :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Carlito:

"comfort kan beter" over een G :lolz:

Vorige week nog eens 100km met eentje meegereden. Was vergeten dat dat naast kut rijden ook nog eens een gigantisch oncomfortabele kutbak is om in te passagieren ook :lolz:Bulten en putten op een traject dat je geregeld doet worden ineens 10 keer uitvergroot in zo een G :lolz:

 

Maar hij is zo mooi mijnheer :inlove:

Kom kom, dat is muggenziften! Die minpuntjes bedekken we toch gewoon met de mantel der liefde :inlove:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Carlito said:

"comfort kan beter" over een G :lolz:

Vorige week nog eens 100km met eentje meegereden. Was vergeten dat dat naast kut rijden ook nog eens een gigantisch oncomfortabele kutbak is om in te passagieren ook :lolz:Bulten en putten op een traject dat je geregeld doet worden ineens 10 keer uitvergroot in zo een G :lolz:

 

Maar hij is zo mooi mijnheer :inlove:

G is inderdaad een cultwagen.

Maar tenzij je geld te over hebt voor speeltjes (ik zit niet in de vleesindustrie :( )(althans niet in dood vlees ;) ) of zwaar off-road (en dan nog), is het een irrationele keus.

Jij die echter Benz specialist bent. GL veel beter dan een ML? (ik herinner me niet ooit de GL te hebben gereden).

 

1 minute ago, TCT said:

De pooier in uzelf bovenhalen en eens kijken naar een Escalade?

In welke les heb je niet opgelet? Aardrijkskunde of "lezen" ? :D

Ooit es zo een ding als renter gehad. Dat herdefinieerde het concept "kut rijden" helemaal :fp:

Moet spijtig genoeg regelmatig met Yank bakken de baan op en het staat niet voor niks tussen de vereisten...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Carlito said:

Looks en geluid van dichtslaande deuren. Enige goede aan de G

Een geluk dat ik een SL heb. Kan naast de G rijden om ernaar te kijken terwijl de inzittenden de deuren open en dicht doen. :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid