Ga naar inhoud

Volvo XC60


tuscani

Aanbevolen berichten

een nieuw topic, aangezien het geen prototype of scoop meer is.

Volvo heeft de tweede generatie onthuld van zijn XC60. Die heeft wat trekjes van de XC90 maar geeft nog steeds voorrang aan actieve en passieve veiligheid.

De tweede generatie van de Volvo XC60 is zopas onthuld in Genève. De SUV volgt een generatie op die het 9 jaar heeft volgehouden, waar bijna 1 miljoen exemplaren van zijn verkocht en die goed is voor bijna 30 procent van de verkoopcijfers van Volvo. En de constructeur verwacht dat de nieuweling het minstens even goed of zelfs beter gaat doen. Vast staat in elk geval dat hij van Volvo alle middelen tot succes heeft meegekregen.

High-tech SUV

Qua design konden we verwachten dat de nieuwe XC60 de esthetische codes overneemt van de XC90, zijn grote broer. Dat geldt zowel voor het koetswerk als voor het interieur. Toch vergeet de XC60 niet uit te pakken met heel wat nieuwe technologie. Zo kan hij rekenen op de stuurondersteuning “Steer Assist”, een nieuw veiligheidssysteem “Oncoming Lane Mitigation” dat deze stuurhulp gebruikt om frontale aanrijdingen te vermijden of verzachten of, als optie, de semi-zelfstandige rijmodus “Pilot Assist”, dat het stuur, het gaspedaal en de remmen kan bedienen op wegen met goede signalisatie, en dat tot 130 km/h.

Brede keuze

Het motorenpalet is behoorlijk rijk. Op benzine laat Volvo de keuze tussen een T5 met 245 pk, een T6 (met turbo en compressor) met 320 pk en een T8 Twin Engine. Die laatste is een plug-in hybride met wel 407 pk. Het dieselaanbod van zijn kant omvat – aanvankelijk – twee blokken: een D4 met 190 pk en een D5 met 235 pk en PowerPulse-technologie. Deze tweede generatie van de XC60 gaat half april in productie en komt tegen het eind van het jaar naar de dealers.

- See more at: http://www.autogids.be/autonieuws/nieuwe-modellen/volvo-xc60-2017.html#sthash.tqpP07Xv.dpuf

Volvo heeft de tweede generatie onthuld van zijn XC60. Die heeft wat trekjes van de XC90 maar geeft nog steeds voorrang aan actieve en passieve veiligheid.

De tweede generatie van de Volvo XC60 is zopas onthuld in Genève. De SUV volgt een generatie op die het 9 jaar heeft volgehouden, waar bijna 1 miljoen exemplaren van zijn verkocht en die goed is voor bijna 30 procent van de verkoopcijfers van Volvo. En de constructeur verwacht dat de nieuweling het minstens even goed of zelfs beter gaat doen. Vast staat in elk geval dat hij van Volvo alle middelen tot succes heeft meegekregen.

High-tech SUV

Qua design konden we verwachten dat de nieuwe XC60 de esthetische codes overneemt van de XC90, zijn grote broer. Dat geldt zowel voor het koetswerk als voor het interieur. Toch vergeet de XC60 niet uit te pakken met heel wat nieuwe technologie. Zo kan hij rekenen op de stuurondersteuning “Steer Assist”, een nieuw veiligheidssysteem “Oncoming Lane Mitigation” dat deze stuurhulp gebruikt om frontale aanrijdingen te vermijden of verzachten of, als optie, de semi-zelfstandige rijmodus “Pilot Assist”, dat het stuur, het gaspedaal en de remmen kan bedienen op wegen met goede signalisatie, en dat tot 130 km/h.

Brede keuze

Het motorenpalet is behoorlijk rijk. Op benzine laat Volvo de keuze tussen een T5 met 245 pk, een T6 (met turbo en compressor) met 320 pk en een T8 Twin Engine. Die laatste is een plug-in hybride met wel 407 pk. Het dieselaanbod van zijn kant omvat – aanvankelijk – twee blokken: een D4 met 190 pk en een D5 met 235 pk en PowerPulse-technologie. Deze tweede generatie van de XC60 gaat half april in productie en komt tegen het eind van het jaar naar de dealers.

 

 

 

bron autogids.be

 

 

 

 

volvo-v426-ste-038-all_d.jpg

volvo-v426-ste-041-all_d.jpg

volvo-v426-tim00164-all_d.jpg

volvo-v426-ste-036-all_d.jpg

quote van Cyrano
http://www.caranddriver.com/photo-gallery/2018-volvo-xc60-its-all-about-that-luxe-official-photos-and-info?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter#30

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en direct ook leverbaar als hybride voortgaand  (of afgaand wat is het juiste woord :D ) op de foto's. (extra tankklep, kristallen pook, T8? logo (ik dacht dat er bij de XC60 sprake was van een T6 hybride))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt toch mee?  de lichten zijn anders ( de hamer loopt door, tot het rooster), de achterlichten zijn anders. :D

wel goed dat ze het interieur van de V (en C)90, ipv van de XC overgenomen hebben. de roosters zijn daarvan mooier en ook het doorlopen van de interieurlijsten zijn beter gedaan daardoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch een groot verschil?

 

myxc90g.jpg?quality=70&strip=all

volvo-v426-ste-036-all_d.jpg&key=686bd90

en bij het interieur zijn het vooral de roosters die mooier zijn zoals bij de sedan en break reeks. de XC90 is wat lomper van binnen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ah idd sorry, ik zat met de suv's in mijne kop. die gaan er idd meer naartoe, net zoals het interieur. wat zoals ik geschreven had, persoonlijk ook mooier is.

 

ze zijn trouwens bezig met de configurator. ik keek eens bij de modellen en hij stond er tussen (XC60 2018 stond er bij) . ik klik erop maar kom toch bij de oude terecht. en toen ik terug ging was hij weer verdwenen.:(:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Phil said:

Velgen van die blauwe zijn te groot, die witte is perfect.

Imho.

Ik gok dat die velgen even groot zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miljaar, die is knap. :inlove:  Interieur ook. Niks negatiefs op aan te merken, imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat toch met die mottige trend van bicolore velgen tegenwoordig...

Auto5-heid, much!

Wel knappe auto!!

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit word zo mogelijk nog een groter succes dan de huidige. Verdomd knappe kar, en het interieur ziet er ook fantastisch goed uit.

Kan je niks verkeerds over zeggen, buiten dat het een weinig origineel design is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk eens een interieur dat me aanspreekt bij Volvo. Is een merk dat me wel kan bekoren

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Jokke_vlo:

Eindelijk eens een interieur dat me aanspreekt bij Volvo. Is een merk dat me wel kan bekoren

S90, V90, XC90 hadden dat ook al :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid