Ga naar inhoud

Volvo XC60


tuscani

Aanbevolen berichten

er stond een <_< bij

denk dat ik eerder naar een jaarwagen ga  zoeken dan . die zullen vermoedelijk rond de 55K gaan.

Want voor 75 a 80 heb je zoals ik schreef een XC90 of een X5 hybride.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Lotuzzz:

Vreselijke config

was gewoon om te laten zien dat ze online stonden. bij het interieur geeft hij nog foutmeldingen en gewoon stoffen zetels, als ik een andere kleur aanvinkte.;)

de opties zijn ook nog niet erg uitgebreid en mijn duits is niet schitterend :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben trouwens een mooier bruin toegevoegd bij hun modellen. anders had je zwart, wit en iets geelachtig. nu kan je ook zadelbruin nemen. veel beter dan dat geelzandkleurig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel die hetze over de cilinders. We zijn maar een klein percentage van de markt maar van dat klein percentage is er nog eens maar een miniem percentage dat nieuw koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Bompa:

Maar die nieuwe worden wel occasie he.

Die oude blijven ook occasie he :D

Ik snap je punt wel maar de occasie markt is niet wat autobouwers indachtig hebben. Vandaar dat er naar ons autoliefhebbende en 6 cilinder kopende forummers niet geluisterd wordt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...

Geef ze eens ongelijk.

Al vind ik dat de kiem van het probleem zit in dat fiscaal aanmoedigen. Als je alle vormen van fiscale aan- of ontmoediging wegneemt en maar ééntje overhoudt, dan is alles meteen opgelost: op Europees vlak fors de accijnzen op fossiele brandstoffen omhoog, gecombineerd met een Europese nivellering van de eindverbruikersprijs van die brandstoffen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2-8-2017 at 3:01 PM, gTa said:

Geef ze eens ongelijk.

Al vind ik dat de kiem van het probleem zit in dat fiscaal aanmoedigen. Als je alle vormen van fiscale aan- of ontmoediging wegneemt en maar ééntje overhoudt, dan is alles meteen opgelost: op Europees vlak fors de accijnzen op fossiele brandstoffen omhoog, gecombineerd met een Europese nivellering van de eindverbruikersprijs van die brandstoffen.

'Belastingsector' en olielobby say no.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Deze gisteren van dichtbij bekeken, wtf die achterzetels neerklappen. Wat een dodelijk projectiel :lol: Maakt veel geluid en klappen ook echt hard naar beneden, je zal maar even je kind laten zitten op de achterbank en het verkeerde knopje indrukken :D 

De pneumatische ophanging achteraan is wel nice, kan je dat instellen dat dat altijd zakt vanaf je de koffer open doet (via bv. afstandsbediening?) @DRIVER-W

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat een looks ook. :inlove:

59e5c895c5be5_2017-10-1711_08_06-BuildyourownVolvo.jpg.d786a73535602cdb101bba6d062fb5df.jpg

Ziet er imo al minstens even lekker uit als een Macan. :oops: 

Moet wel 100k kosten in full spec T8 versie, da's toch een pak voor een wheezend 4-cilindertje.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad duur.
Maar kortingen zijn best wel serieus om een nieuw model te zijn. Al maakt dat in het ganse VAA-verhaal bitter weinig uit, blijft dubbel.

Vind ergens wel dat een viercilinder hier nog ietwat OK is. In zo'n XC90 of de nieuwe Range Rover daarentegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, dat is niet OK. Ook niet ietwat.

Dat had een vijf-in-lijn moeten zijn, desnoods eentje van 2 liter (als 2,5 echt "ecologisch niet verkoopbaar" zou zijn, wat ik ten stelligste betwijfel). Dan hadden die motorblokken bakken karakter gehad, een eigen identiteit waarmee Volvo nog jaren mee kon uitpakken (én ze ook 6-cilinder fans over de streep mee kunnen trekken). Nu zijn dat waarlijk bijzonder zielloze motoren die (zéker in een XC90 T8) ab-so-luut de kwalitatieve en machtige feel niet geven die zo'n auto verdient.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt uiteraard wel, maar dan nog zijn er gradaties, naar mijn mening. Een kleinere XC60 komt er beter mee weg dan zo'n mastodonten genre XC90 of Range.
Hoe dan ook is het een te betreuren trend, zeker voor ons, de liefhebbers.

Mijn vader boeit het allerminst, zeker met ouder te worden, zoveel is duidelijk. Al wat hem nu lijkt te motiveren is het fiscale aspect, dat en na zoveel jaren eindelijk terug eens een 'nafte' .
Een 3-tal jaar geleden had hij nog een XC60 5-pitter. Na 1 jaar wisselde hij deze voor de 4-pitter (want meer aftrekbaar) en eind dit jaar wordt de T8 geleverd.
Triest.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triest, yep. En ook niet. Zoals je zegt: liefhebbers betreuren dat, maar al de rest kijkt er niet naar. Integendeel: enkel fiscaliteit telt. En zelfs liefhebbers veranderen uiteindelijk ook 'snel' mee. 't Zijn maar de zeer zeldzame hardcore liefhebbers die halsstarrig zoiets blijven weigeren (en elders kopen of meer dokken of wat dan ook).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anderzijds heeft hij wel het perfecte profiel om (zo) puur elektrisch (mogelijk) zijn woon-werk verkeer af te haspelen.
In die optiek is het voor hem wél een vooruitgang. Hebben we een tweetal dagen effectief getest en dat lukte dus gewoon ook.

Maar als je de catalogusprijzen bekijkt, daar koop je toch verdorie al serieus wat leuks mee, dat maakt het des te erger. Want hoe lang zal dat nog 'betaalbaar' blijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Stancke:

Deze gisteren van dichtbij bekeken, wtf die achterzetels neerklappen. Wat een dodelijk projectiel :lol: Maakt veel geluid en klappen ook echt hard naar beneden, je zal maar even je kind laten zitten op de achterbank en het verkeerde knopje indrukken :D 

De pneumatische ophanging achteraan is wel nice, kan je dat instellen dat dat altijd zakt vanaf je de koffer open doet (via bv. afstandsbediening?) @DRIVER-W

 

Die elektrisch neerklapbare achterbank neemt nu eens niemand, wat ik ook begrijp.

Je hebt een instelling dat wanneer je de auto stillegt hij op de laagste stand komt te staan om in- en uitstappen te vergemakkelijken. De auto verlaagt dan zowel voor als achteraan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei DRIVER-W:

Je hebt een instelling dat wanneer je de auto stillegt hij op de laagste stand komt te staan om in- en uitstappen te vergemakkelijken. De auto verlaagt dan zowel voor als achteraan.

Ahja,, Dat herinner ik me nog van onze DS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid