Ga naar inhoud

Volvo XC60


tuscani

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, Bompa zei:

Bji mijn weten steeds. Ik probeer het morgen eens.

Is ook een gigantische ergernis voor mij bij de V60. Vanaf dat je automatische vergrendeling opzet moet je altijd manueel alle deuren ontgrendelen wanneer je stopt. Of je motor nu draait of niet. Ofwel duw je op de knop aan de deur, ofwel die van de afstandbediening. Ik vind het logisch dat (zoals bij alle andere auto's die ik heb gehad) alle deuren van buiten af ontgrendelen vanaf dat de bestuurder zijn deur opendoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch niet zo? 
Is ook een gigantische ergernis voor mij bij de V60. Vanaf dat je automatische vergrendeling opzet moet je altijd manueel alle deuren ontgrendelen wanneer je stopt. Of je motor nu draait of niet. Ofwel duw je op de knop aan de deur, ofwel die van de afstandbediening. Ik vind het logisch dat (zoals bij alle andere auto's die ik heb gehad) alle deuren van buiten af ontgrendelen vanaf dat de bestuurder zijn deur opendoet.

Inderdaad! Of dat je op zijn minst de keuze hebt in een of ander menu om dit zo in te stellen!

Nuja, als je keyless hebt en sleutel in uw zakken hebt zitten heb je er minder last van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, ir_fuel said:

Bij mij zijn de deuren toch los zodra je de auto stillegt.

De ene keer doet de mijne het wel en de andere keer niet, of het ligt aan de volgorde van mijn handelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat het me zo stellen. Er is me nog nooit iets aan opgevallen. Kan altijd stoppen, uitstappen en een achterste deur open trekken. En BMW is te gierig om comfort access op die deuren te steken dus daar zal het niet mee te maken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

8d67c1098426a9e2ff09c6d45ab370e2.jpg64da5577ced3db115a42bef3afa89b15.jpg7db4c783ac0ef6694961aeee559d2c44.jpg

Dag en nacht verschil tussen deze en zijn vorige XC60 volgens mijn vader. Luchtvering maakt voor hem ook wel veel goed.
Had ook XC90 proefgereden en geen seconde getwijfeld.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moooooi!

Vandaag gepasseerd maar niet gezien .... is idd een redelijke upgrade tov de vorige XC60, die eigenlijk meer een hoge V60 was qua rijgedrag en aanvoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke kist, vind 'm ook echt knap en zalig binnenin. Gegeven het nodige budget, ik denk dat die er kwam als karretje voor mijn madam. :inlove:  Dat of een X3, want daar was ze ook compleet weg van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-1-2018 om 21:54, Bompa zei:

Moooooi!

Vandaag gepasseerd maar niet gezien .... is idd een redelijke upgrade tov de vorige XC60, die eigenlijk meer een hoge V60 was qua rijgedrag en aanvoelen.


Met welke ben/was jij het liefst onderweg?
Je huidige V60 of vorige XC60.

 

Op 10-1-2018 om 22:00, gTa zei:

Heerlijke kist, vind 'm ook echt knap en zalig binnenin. Gegeven het nodige budget, ik denk dat die er kwam als karretje voor mijn madam. :inlove:  Dat of een X3, want daar was ze ook compleet weg van.

Buitenkleur vind ik nu al erg gedateerd aanvoelen, beetje jammer. Grijs met iets te veel bruin in, wat saai en oubollig.
Binnenkant is dan weer een verademing in vergelijking met de vorige. Infotainment werkt ook best OK voor een touchscreen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Quill zei:


Met welke ben/was jij het liefst onderweg?
Je huidige V60 of vorige XC60.

 

Binnenin zijn ze zo goed als identiek, op enkele details na. Alleen de zitpositie die gestrekter is bij de V60, die ik net daarom ook liever heb. Languit met de benen liever dan wat hoekiger geplaatst.

Rijgedrag: de D3 was uiteraard een stuk aangenamer, de geartronic (die nu ook geen toonbeeld was maar wel aangenaam) een stuk beterdan de powershift in de 1.6D2. Nogal wiedes dat de XC beter was. Handling: identiek. XC60 was R-design met iets strakkere ophanging en 20", tegenover 16" ballonnetjes. Anderzijds iets langere veerweg toch, ik denk dat beide elkaar wat compenseren. In sé reden ze eigenlijk redelijk identiek, toch bij gewoon rijden. In extremen voelde je wel dat de XC wat hoger was, maar geen ramp.

Uiterlijk: XC60 R-design 20" >>>>> V60 basis 16".

 

Moest ik nieuw moeten kiezen uit beide had ik gezegd: de V60 met D3 5cil en geartronic; R-design voor de mooiere looks.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid