Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Neen, dat is niet OK. Ook niet ietwat.
Dat had een vijf-in-lijn moeten zijn, desnoods eentje van 2 liter (als 2,5 echt "ecologisch niet verkoopbaar" zou zijn, wat ik ten stelligste betwijfel). Dan hadden die motorblokken bakken karakter gehad, een eigen identiteit waarmee Volvo nog jaren mee kon uitpakken (én ze ook 6-cilinder fans over de streep mee kunnen trekken). Nu zijn dat waarlijk bijzonder zielloze motoren die (zéker in een XC90 T8) ab-so-luut de kwalitatieve en machtige feel niet geven die zo'n auto verdient.

Eerlijk ... ondertussen bijna 30k km op mijn XC90 T8 gezet op een klein jaar en werkelijk nog geen enkele keer het gevoel gehad dat die zielloos, plattekes, etc... is. Enige waar ik in kan volgen is dat ge hem niet voor de soundtrack moet kopen. Maar verder is dat tot nu toe de beste auto die ik ooit al gehad heb, zowel qua rijden als comfort en beleving. En ja, hadden ze die als 5 of 6-cylinder (icm hybrid) uitgebracht had ik zeker voor meer cylinders gekozen. Maar au fond ... ge mist ze niet.

En ‘t is nu niet dat ik hiervoor met ben Lupo 3-cylinder koffiemolen reed hè ;-)
  • Vind ik leuk 4
Geplaatst:
20 uren geleden, WoKe zei:

Eerlijk ... ondertussen bijna 30k km op mijn XC90 T8 gezet op een klein jaar en werkelijk nog geen enkele keer het gevoel gehad dat die zielloos, plattekes, etc... is. Enige waar ik in kan volgen is dat ge hem niet voor de soundtrack moet kopen. Maar verder is dat tot nu toe de beste auto die ik ooit al gehad heb, zowel qua rijden als comfort en beleving. En ja, hadden ze die als 5 of 6-cylinder (icm hybrid) uitgebracht had ik zeker voor meer cylinders gekozen. Maar au fond ... ge mist ze niet.

En ‘t is nu niet dat ik hiervoor met ben Lupo 3-cylinder koffiemolen reed hè ;-)

Je wordt gewoon oud WoKe :D 

Net zoals je ooit eens een 520d besteld hebt :P 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Moh, WoKe! Welkom (terug?)!!

Mjah, ik respecteer je mening maar ik vind dat wel. De sound die die dingen maken komt bij mij binnen als gestresst, alsof die op de toppen van z'n tenen moet lopen. Ik krijg er geen blij gevoel van.

Ik ben ook ewa ouder dan u, ni? 't Zal dan wel aan mijn norse "vroeger-was-alles-beter"-leeftijd liggen. :D

Geplaatst:

Maar dan word je al héél erg oud hoor, gTa, als je zo begint te doen :D

Geplaatst:
En wat een looks ook. :inlove:59e5c895c5be5_2017-10-1711_08_06-BuildyourownVolvo.jpg.d786a73535602cdb101bba6d062fb5df.jpg

Ziet er imo al minstens even lekker uit als een Macan. :oops: 

Moet wel 100k kosten in full spec T8 versie, da's toch een pak voor een wheezend 4-cilindertje.

Ziet er inderdaad goed uit.. in die trim.. alleen gaat hij niet rijden als een macan.. als er iets is dat je niet over Volvo kan zeggen is dat ze sportief zijn.

Geplaatst:
21 uren geleden, gTa zei:

Midlife, dan mag dat! :D 

Mijn midlife is gepland op mijn 80e!

Geplaatst:
10 uren geleden, Germinal zei:

Ziet er inderdaad goed uit.. in die trim.. alleen gaat hij niet rijden als een macan.. als er iets is dat je niet over Volvo kan zeggen is dat ze sportief zijn.

Dat klopt. Ze proberen af en toe, en het lukt soms een beetje. Maar niet echt.

En dan moet je idd maar een Macan kopen, maar je betaalt dan ook meer. 

Meer auto, zoals de XC60 meer auto is dan een Kia of Hyundai. Die dan ook weer goedkoper zijn.

Geplaatst:

En waarom zou je ook sportiviteit zoeken in een suv...

Moest ik in dit segment shoppen zou ik volop voor comfort gaan. En dan heeft de Volvo wel een serieuze streep voor.

Geplaatst:
4 uren geleden, Bompa zei:

Mijn midlife is gepland op mijn 80e!

Ik noem midlife de ca. 10 levensjaren rond de helft van je uiteindelijke leeftijd. Don't know about you maar als ik zie hoe mensen worden/zijn als ze 90+ zijn ... ik wil geen 160 worden. :shock: 

85 will do just fine, hopelijk in gezondheid, en dan ne keer pardoes tijdens mijne slaap een trombozeke die me naar boven brengt, klaar. Waar mag ik tekenen? :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Dimitri zei:

Moest ik in dit segment shoppen zou ik volop voor comfort gaan. En dan heeft de Volvo wel een serieuze streep voor.

Dat vraag ik me dus ook af deels:  je leest vaak dat een Macan, Cayenne sportief rijden. Wel, ik heb nog nooit met een Porschz gereden en dus heb ik ook geen idee wat een sportieve SUV dan inhoudt, laat staan wie dat koopt.

wat moet ik me daarbij voorstellen? Lomp als een Suv, agiel als een 3 reeks ? 

Geplaatst:

Het is toch niet omdat jij liever voor comfort gaat dat dat voor iedereen zo zou hoeven te zijn ?

Ik haat van die zacht afgeveerde wagens... trouwens sportiviteit heeft ook te maken met de aandrijflijn he.. en als je zoals deze T8 300+ pk hebt zou je dat toch mogen verwachten ?

Ik weet nog dat ik een testrit deed met een V90 D5 en dat je vollenbak wheelspin had wegens voorwielaandrijving.

De XC90 (T8) zijn aandrijflijn is ook allesbehalve sportief ( 410pk geeft 0-100 in 5.8 sec, dan vraag ik mij toch af of het niet eerder pony’s zijn) dus ik vermoed voor deze XC60 hetzelfde.

Als je daar niet naar op zoek bent geen probleem natuurlijk [emoji4]

Maar desalniettemin 90k catalogus voor een XC60 T8 daar gaan mijn wenkbrauwen toch van fronsen of het moet zijn dat ze 20% korting geven?

Geplaatst:
Dat vraag ik me dus ook af deels:  je leest vaak dat een Macan, Cayenne sportief rijden. Wel, ik heb nog nooit met een Porschz gereden en dus heb ik ook geen idee wat een sportieve SUV dan inhoudt, laat staan wie dat koopt.
wat moet ik me daarbij voorstellen? Lomp als een Suv, agiel als een 3 reeks ? 

Een 3 reeks heeft standaard een veel minder sportief onderstel. Ik laat me niet uit over het M sport onderstel in de 3 reeks. Heb er enkel ervaring mee in de nieuwe 5 en die is ook veel meer op comfort gericht.

Een macan ( op luchtvering ) rijdt sportiever dan 99% van het wagenpark. En sportief is dan gewoon strak afgeveerd met zeer zeer goede demping zonder hard, oncomfortabel te worden. De antipode van een boot op wielen ( = de gemiddelde gezinswagen )

Wie dat koopt ? Blijkbaar genoeg mensen want er rijden er toch veel van rond.. voelt trouwens helemaal niet lomp aan. Een XC90 wel.

Veel is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Geplaatst:
1 uur geleden, Germinal zei:

Het is toch niet omdat jij liever voor comfort gaat dat dat voor iedereen zo zou hoeven te zijn ?

Ik haat van die zacht afgeveerde wagens... trouwens sportiviteit heeft ook te maken met de aandrijflijn he.. en als je zoals deze T8 300+ pk hebt zou je dat toch mogen verwachten ?

Ik weet nog dat ik een testrit deed met een V90 D5 en dat je vollenbak wheelspin had wegens voorwielaandrijving.

De XC90 (T8) zijn aandrijflijn is ook allesbehalve sportief ( 410pk geeft 0-100 in 5.8 sec, dan vraag ik mij toch af of het niet eerder pony’s zijn) dus ik vermoed voor deze XC60 hetzelfde.

Als je daar niet naar op zoek bent geen probleem natuurlijk emoji4.png

Maar desalniettemin 90k catalogus voor een XC60 T8 daar gaan mijn wenkbrauwen toch van fronsen of het moet zijn dat ze 20% korting geven?

Gek, een V90 D5 heeft standaard AWD.

Geplaatst:

De XC90 T8 weegt ook 2,3 ton. Dat is het wel logisch dat die niet sub 5s te gaan qua acceleratie 0-100.

Geplaatst:
On 11/9/2017 at 8:10 PM, gTa said:

Moh, WoKe! Welkom (terug?)!!

Mjah, ik respecteer je mening maar ik vind dat wel. De sound die die dingen maken komt bij mij binnen als gestresst, alsof die op de toppen van z'n tenen moet lopen. Ik krijg er geen blij gevoel van.

Ik ben ook ewa ouder dan u, ni? 't Zal dan wel aan mijn norse "vroeger-was-alles-beter"-leeftijd liggen. :D

Yep, de laatste jaren amper nog op fora gekomen, maar nu ik tegenwoordig nogal veel den trein pak en dat die per definitie altijd vertraging heeft of 15 minuten langer onderweg is dan voorzien moet ik mij weten bezig te houden he :-)

Wat bedoelt ge met gestresste sound? De supercharger fluit valt bij het optrekken inderdaad wel op, maar voor de rest is het motorgeluid toch redelijk gedempt.
Geluid doet me zelf wat denken aan dat van een Golf VI GTI, en dat vond ik voor een Golf GTI heel beschaafd en zelf een tikkeltje te braaf.
Voor een XC90 T8 stoort het niet maar doet het me ook niet echt iets. En eerlijk gezegd, het motorkarakter is belangrijker, en dat zit wel OK op die kar.
Niet te bruut en niet te braaf.

19 hours ago, Germinal said:

Per definitie zal enkel een Macan rijden als een Macan. Of dat beter of slechter dan een Volvo XC60 is hangt compleet af van uw evaluatie parameters.
Maar om het ook met een veralgemening te zeggen: "Als er iets is dat je niet over een SUV kan zeggen, dan is het dat ze sportief zijn" :-P

3 hours ago, Germinal said:

Come again? Pony's?
Ge gaat mij niet horen zeggen dat het een sportwagen is he, maar een XC90 T8 die 0-100 in 5,6 sec doet voor een gewicht van 2,3 ton lijkt me heel respectabel tot snel.
De Cayenne S E-Hybrid weegt evenveel en heeft een vergelijkbaar vermogen, en doet het in 5,9 sec

Aja, voor ge mij als Volvo fanboy zou verslijten, we hadden hier tot voor kort een XC60 D4 bollen.
Het enige positieve dat ge mij daar over gaat horen zeggen is dat hij u van A naar B bracht en dat de zetels heel comfortabel waren, voor de rest was dat een dikke tegenvaller.

Geplaatst:
On 11/9/2017 at 8:10 PM, gTa said:

Als ik mij niet vergis zijt ge zelf geen vol jaar ouder
Maar ge zijt ook wel iets meer nen bompa he :-P

Geplaatst:
5 minuten geleden, WoKe zei:

Yep, de laatste jaren amper nog op fora gekomen, maar nu ik tegenwoordig nogal veel den trein pak en dat die per definitie altijd vertraging heeft of 15 minuten langer onderweg is dan voorzien moet ik mij weten bezig te houden he :-)

Wat bedoelt ge met gestresste sound? De supercharger fluit valt bij het optrekken inderdaad wel op, maar voor de rest is het motorgeluid toch redelijk gedempt.
Geluid doet me zelf wat denken aan dat van een Golf VI GTI, en dat vond ik voor een Golf GTI heel beschaafd en zelf een tikkeltje te braaf.
Voor een XC90 T8 stoort het niet maar doet het me ook niet echt iets. En eerlijk gezegd, het motorkarakter is belangrijker, en dat zit wel OK op die kar.
Niet te bruut en niet te braaf.

Per definitie zal enkel een Macan rijden als een Macan. Of dat beter of slechter dan een Volvo XC60 is hangt compleet af van uw evaluatie parameters.
Maar om het ook met een veralgemening te zeggen: "Als er iets is dat je niet over een SUV kan zeggen, dan is het dat ze sportief zijn" :-P

Come again? Pony's?
Ge gaat mij niet horen zeggen dat het een sportwagen is he, maar een XC90 T8 die 0-100 in 5,6 sec doet voor een gewicht van 2,3 ton lijkt me heel respectabel tot snel.
De Cayenne S E-Hybrid weegt evenveel en heeft een vergelijkbaar vermogen, en doet het in 5,9 sec

Aja, voor ge mij als Volvo fanboy zou verslijten, we hadden hier tot voor kort een XC60 D4 bollen.
Het enige positieve dat ge mij daar over gaat horen zeggen is dat hij u van A naar B bracht en dat de zetels heel comfortabel waren, voor de rest was dat een dikke tegenvaller.

Op welk vlak viel de XC60 dan tegen?

Geplaatst:
On 11/9/2017 at 8:10 PM, dragonfly said:

Je wordt gewoon oud WoKe :D 

Net zoals je ooit eens een 520d besteld hebt :P 

Lol
BTW, die 520d bestelbon was in een vlaag van zinsverbijstering en slaapgebrek.
'k Heb die fout toen binnen de 24u rechtgezet en er een 530Da van gemaakt (alhoewel, rechtgezet ... veel emotie zat er nu ook niet echt in een F11 530)

Geplaatst:
8 uren geleden, Dimitri zei:

En dat is net wat ik ook zoek in een auto. Sportiviteit zegt me weinig, er zijn genoeg momenten dat ik me kan uitleven met iets anders dan mijn eigen auto's.

7 uren geleden, gTa zei:

Ik noem midlife de ca. 10 levensjaren rond de helft van je uiteindelijke leeftijd. Don't know about you maar als ik zie hoe mensen worden/zijn als ze 90+ zijn ... ik wil geen 160 worden. :shock: 

85 will do just fine, hopelijk in gezondheid, en dan ne keer pardoes tijdens mijne slaap een trombozeke die me naar boven brengt, klaar. Waar mag ik tekenen? :D 

Ik bedoel "het gedrag van een midlife-crisis". :P

Geplaatst:
2 uren geleden, WoKe zei:

Als ik mij niet vergis zijt ge zelf geen vol jaar ouder
Maar ge zijt ook wel iets meer nen bompa he :-P

Men lacht niet met de vegetatie op mijn hoofd!

Geplaatst:
31 minuten geleden, Bompa zei:

Ik bedoel "het gedrag van een midlife-crisis". :P

Zoals ne old-/youngtimer kopen uit nostalgie? :D 

Geplaatst:

Lap, 't was te peizen :D

Nu die jonge poeze nog.

Geplaatst:
26 minuten geleden, Bompa zei:

Lap, 't was te peizen :D

Nu die jonge poeze nog.

Het forumcommentaar op uw vakantiefoto's indachtig, hebt ge dat in huis, maar ja, daar zijt gij in dit kader niks mee natuurlijk. :D 

Geplaatst:
On 10/17/2017 at 1:12 PM, Bompa said:

Twee weken geleden al eentje gezien irl.

Mooi.

59e5e597e964c_2017-10-0109_52_02.jpg.dcd49245d26fd58bc6f8688064b79f15.jpg

Gestoord zeg, 22 inch velgen. Oogt ook wel iets te groot voor dit model.

Ik zie net dat je bij BMW ook 21 inch velgen kunt krijgen (styling 599) maar dat past wat beter (ook al zijn ze niet zo mooi).

attachment.php?attachmentid=1034810&stc=

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in