Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

IRL vielen die velgen niet op.

Geplaatst:
Zoals ne old-/youngtimer kopen uit nostalgie? [emoji3] 

Oops, dan zit ik er ook vol in ...
Net een oldtimerke aangeschaft :-)
aea2b46b8f30d17e2ea65dda2410d826.jpg04ba2cb09af9e8275da867cf73327ba6.jpg
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Gek, een V90 D5 heeft standaard AWD.

Dan vergis ik mij en moer het de D4 zijn.. was aan voorwielaandrijver
Geplaatst:
Come again? Pony's?
Ge gaat mij niet horen zeggen dat het een sportwagen is he, maar een XC90 T8 die 0-100 in 5,6 sec doet voor een gewicht van 2,3 ton lijkt me heel respectabel tot snel.
De Cayenne S E-Hybrid weegt evenveel en heeft een vergelijkbaar vermogen, en doet het in 5,9 sec

Aja, voor ge mij als Volvo fanboy zou verslijten, we hadden hier tot voor kort een XC60 D4 bollen.
Het enige positieve dat ge mij daar over gaat horen zeggen is dat hij u van A naar B bracht en dat de zetels heel comfortabel waren, voor de rest was dat een dikke tegenvaller.

Ja ik vergeleek gewoon met de panamera hybrid die ongeveer evenveel weegt.. maar inderdaad de cayenne doet het niet sneller.. blijkbaar heeft de luchtweerstand dan toch een grote invloed. Ik was dus verkeerd met mijn pony opmerking :)

Versta me niet verkeerd, ik vind het knappe wagens maar ze zijn vooral ingesteld op relax en comfortabel rijden lijkt me waar op zich niks verkeerd mee is.

Maar ik vind in elk geval wel dat je van bepaalde suv’s kan zeggen dat ze sportief rijden.. zeker vergeleken met de concurrentie.
Geplaatst:

Ik vind nochtans dat de nieuwe XC60 niet slecht rijdt. Je mag uiteraard de basisversie nier vergelijken met de R-design. In mijn ogen kan je als klant zelf de auto samenstellen naargelang je wensen naar rijcomfort. In Stockholm heb ik de vergelijking gemaakt met de andere merken en daaruit bleek dat de XC60 niet slecht reed. De Macan zat er niet bij, de GLC en de Stelvio reden sportiever. Al kan je die laatste helemaal niet vergelijken wegens een Playmobil-interieur. De vergelijking met de X3 werd niet gemaakt, omdat er toen enkel nog het vorig model was.

Geplaatst:

Bij de dealer stond bij de voorstelling ook een exemplaar op 22", trekt echt op niets. 

Deze is 20" zo hoort het.

Default (2).jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

22 inch lijkt inderdaad wet overdreven.. bieden ze bij veel merken zelfs niet aan.. uit curiositeit ga ik eens een testritje doen.. kan je dat nu al bij de dealers ?

Geplaatst:

Dat kan zeker en vast al, sinds september.

Geplaatst:
Op 17-10-2017 om 11:09, gTa zei:

En wat een looks ook. :inlove:

59e5c895c5be5_2017-10-1711_08_06-BuildyourownVolvo.jpg.d786a73535602cdb101bba6d062fb5df.jpg

Ziet er imo al minstens even lekker uit als een Macan. :oops: 

Moet wel 100k kosten in full spec T8 versie, da's toch een pak voor een wheezend 4-cilindertje.

10 uren geleden, walter zei:

Bij de dealer stond bij de voorstelling ook een exemplaar op 22", trekt echt op niets. 

Deze is 20" zo hoort het.

Default (2).jpg

Als ik moet kiezen tussen die twee... dan weet ik het toch wel :D 

Als ik de velgen te groot vind, dan haal ik ze er af en leg 20".
Bij die rode zit ge voor altijd met die (op z'n zachtst gezegd weinig flatterende) kleur opgescheept.

:D 

Nee, ff serieus, ik vind die XC60 met de 22" zoals op bovenstaande grijze echt vet. De kruisspaakjes 22" vind ik té (vlak, vooral), maar die bovenstaande niet. Moddervette bak, zo :inlove: 

Geplaatst:

Voor sommige mensen is het nog wat wennen :D

Ik had 20" op m'n XC60, en er toch enkele keren op aangesproken geweest, zowel positief als negatief.

Geplaatst:
Gestoord zeg, 22 inch velgen. Oogt ook wel iets te groot voor dit model.

Ik zie net dat je bij BMW ook 21 inch velgen kunt krijgen (styling 599) maar dat past wat beter (ook al zijn ze niet zo mooi).

attachment.php?attachmentid=1034810%26stc=1%26d=1401323104&key=ba2be3e6cf21a7aec28e438ce150a6f99a4c22e4248286bf81acb6e4c8cbea49

Die BMW trekt toch ook op geen kl*ten.

Zo een gat na de achterband en dan nog die grote overbouw.

• 4 weken later...
Geplaatst:
On 11/11/2017 at 6:45 PM, walter said:

Op welk vlak viel de XC60 dan tegen?

Was zo’ beetje een haat liefde relatie. Goeie zetels, knap qua looks, enz ... maar ik ergerde mij dood aan het immer aanwezige onderstuur, het overmatige torquesteer, maar vooral aan het niet deftig kunnen instellen van de automatische vergrendeling/ontgrendeling, het start-stop systeem dat de motor deed uitvallen vanaf ge hem in achteruitzet om te parkeren en dan meteen weer moest starten om weer ne meter vooruit te rijden, en de carkit die dacht dat als ge aan het bellen zijt en ge zet hem in achteruit het wel een goed idee zou zijn om de radio te un-muten en de parkeersensoren vollen bak lawaai te laten maken. 

Niks ongelofelijk slecht, maar alles tesamen ergerde het toch redelijk wat.

Qua veiligheid bij een serieuze crash krijgt hij van mij wel alle punten!

Geplaatst:

aut vergrendeling is toch gewoon aan of afzetten in het sensus-menu?

Start stop in achteruit is idd wel ergerlijk (alleen bij automaat). Truuk is om rem niet helemaal in te duwen bij het manoeuvreren, dus niet te bruusk te stoppen. Eens je dat weet is dat volledig opgelost.

Un-mute bij bellen en achteruitrijden ga ik eens proberen, nog niet tegengekomen. Meestal zeg ik aan de mensen dat ik op bestemming ben en moet inhaken :D By the way, het geluidsniveau van je parkeersensoren kan je instellen. Dan is dat ook opgelost.

Geplaatst:
7 hours ago, Bompa said:

aut vergrendeling is toch gewoon aan of afzetten in het sensus-menu?

Start stop in achteruit is idd wel ergerlijk (alleen bij automaat). Truuk is om rem niet helemaal in te duwen bij het manoeuvreren, dus niet te bruusk te stoppen. Eens je dat weet is dat volledig opgelost.

Un-mute bij bellen en achteruitrijden ga ik eens proberen, nog niet tegengekomen. Meestal zeg ik aan de mensen dat ik op bestemming ben en moet inhaken :D By the way, het geluidsniveau van je parkeersensoren kan je instellen. Dan is dat ook opgelost.

Ik daag u uit, probeer ne keer in te stellen dat hij bij vertrek automatisch vergrendelt en bij aankomst als de bestuurder zijn deur opendoet (dus niet op het slotknopke duwt) dat alle deuren ontgrendeld zijn. Het aantal keren dat ik aan de deur stond te sleuren om een van de kinderen eruit te halen en dat ze nog op slot bleek te zijn is ontelbaar ...

Start/Stop is idd enkel bij automaat dat die zo ambetant doet. Uwen truck werkt meestal, maar ‘t zou gewoon beter moeten werken... nooit zoiets voorgehad op mijn andere auto’s met automaat en start/stop

Bij de XC60 vond ik dat ik premium prijs betaalde maar net geen premium ervoor kreeg. Ik had dan ook zoiets van nooit meer een Volvo hierna. Tot ik de XC90 T8 een paar dagen meekreeg. Ondertussen al bijna een jaar zo eentje voor de deur.

Geplaatst:

De deuren zijn nochtans gewoon een instelling bij de nieuwe XC60. De modellen ervoor(op dit moment nog enkel V40, S en V60) moest je inderdaad eerst nog op een knopje duwen om alles te ontgrendelen. Start/stop schakel ik altijd uit als ik de wagen start.

Geplaatst:
3 uren geleden, WoKe zei:

Ik daag u uit, probeer ne keer in te stellen dat hij bij vertrek automatisch vergrendelt en bij aankomst als de bestuurder zijn deur opendoet (dus niet op het slotknopke duwt) dat alle deuren ontgrendeld zijn. Het aantal keren dat ik aan de deur stond te sleuren om een van de kinderen eruit te halen en dat ze nog op slot bleek te zijn is ontelbaar ...

idd, bij aankomst gaan de portieren niet vanzelf open. Dat is eigenlijk uw ergernis.

Heb ik nooit last van gehad, omdat ik nooit kinderslot gebruik. Dan doe je van binnenuit gewoon de deur open, en klaar.

Pas op, ik begrijp je ergernissen. Maar ik denk dat er van elke auto zo wel een paar puntjes op te sommen zijn. Dat het net deze zijn die jou storen, is vervelend.

Geplaatst:

Wat is het nut van automatische vergrendeling enkel indien je wagen in beweging is . Voor mij moeten de deuren helemaal niet op slot als ik rij , maar vind wel van belang als ik stop of in fille of stadsverkeer geen klunten je deur kan openen.

Geplaatst:

Ik herinner me bovenstaande problematiek zelfs nog uit m'n V50 tijdperk, als ik het goed voorheb. Maar dat went...

Geplaatst:
2 uren geleden, 0231 zei:

Wat is het nut van automatische vergrendeling enkel indien je wagen in beweging is . Voor mij moeten de deuren helemaal niet op slot als ik rij , maar vind wel van belang als ik stop of in fille of stadsverkeer geen klunten je deur kan openen.

Wat bedoeld wordt is: je vertrekt, deuren gaan op slot.

Je stopt, deuren blijven op slot. Je legt de auto stil, deuren ontgrendelen. Ofwel, ze blijven op slot en van zodra je een deur opent, aan de sloten allemaal open.

Wat er gebeurde: je stopt, stapt uit en alleen jouw deur ontgrendelt.

Geplaatst:
8 minuten geleden, Bompa zei:

Wat er gebeurde: je stopt, stapt uit en alleen jouw deur ontgrendelt.

Ik vermoed dat dit enkel is als je de motor niet afzet ?

Geplaatst:

Bji mijn weten steeds. Ik probeer het morgen eens.

Geplaatst:
1 uur geleden, 0231 zei:

Ik vermoed dat dit enkel is als je de motor niet afzet ?

Is bij BMW toch ook het geval

Geplaatst:
Is bij BMW toch ook het geval

Is toch bij elk merk zo?
Zolang de sleutel in het contact blijft gaat enkel het slot open van de deur die je wilt openen.

Bij mij kan ik dat aanpassen maar dat is toch de standaard instelling.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een sleutel in het contact? Damn dat doe ik al 10j niet meer ofzo

Geplaatst:
22 minuten geleden, Davy_ zei:

Een sleutel in het contact? Damn dat doe ik al 10j niet meer ofzo

Toen de misses haar A3 werd geleverd stond ik door ook van versteld dat dat nog met sleutel is. Ik vind het ferm gemakkelijk dat ik die in mijn zak kan laten zitten.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in