Ga naar inhoud

wat aangeven bij de privacycommissie


fcapri

Aanbevolen berichten

weet iemand wat je daar allemaal moet ingeven? ik heb zo een aangifte gedaan en dat telt 10paginas !!!. na pagina 2 ofzo wist ik al niet meer wat ik allemaal moet aanvinken en invullen. hopelijk zijn er hier al die hun dashcam hebben geregistreerd.

vandaag was het echt de moeite, en ik wil de beelden dan ook rechtsgeldig kunnen gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je uw dashcam registreerd bij de privacy commissie, dan mag je uw beelden ook zowieso gebruiken in de rechtzaak. tegenpartij kan dan niks doen, uw beelden zijn rechtsgeldig. 25€ kost dit.

als je die niet registreerd, zou de tegenpartij kunnen aanhalen dat zijn privacy geschonden is en zo de beelden onwettig laten verklaren. natuurlijk zijn er ook regels. als je de beelden niet op facebook hebt gegooid en die in de rechtzaak enkel gebruikt om de echtheid van uw verklaring te bewijzen, gaan de meeste rechters de boel wel aanvaarden. maarja, als je ene hebt die vind van niet...

https://www.privacycommission.be/nl/dashcams

 

@ polygoon: nee, want je houd de beelden niet bij, een dashcam overschrijft altijd de beelden. enkel bij een ongeval moet je de tegenpartij inlichten dat er beelden gemaakt zijn. dan is die daarmee ook op de hoogte.

 

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei 3000:

This must be Belgium :roll:

Echt hé...wat maakt dat nu uit of dat geregistreerd is of niet? Als de tegenpartij niet WEET dat je hem filmt (en dat kan die nooit niet weten als je bijvoorbeeld achter hem rijdt en zijn rijgedrag filmt) dan is dat per definitie zijn privacy schenden. Daarom moet je zo'n bord duidelijk zichtbaar aanbrengen aan je woning, winkel, enz.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei willytoyota de grote:

Man meende gij dat nu , tis door idioten als jij dat de wereld naar de kloten gaat ,al die debielen met hun camerake, en verklikkerke spelen , zijde gij ne vent of den grootste bleter van de planeet , als je een probleem heb doe je dit !!!!!!!!!!!!!

Vroeger zou ik gezegt hebben oog om oog tand om tand maar met ouder worden (lees) misschien iets slimmer, zou IK de persoon in kwestie aanspreken en vragen wat het probleem is

en dan kunde klappen

als ik ene zie die mij filmt en ik hoop dat jij het bent die breek ik zijn camerake uit zijn autoke

autominded ????????????????????????????? GROOTKINNEKES BLETERKES SITES

IDIOOT  echt he daar word ik dus pisneidig van .

zo tis even van mijne lever

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei willytoyota de grote:

Man meende gij dat nu , tis door idioten als jij dat de wereld naar de kloten gaat ,al die debielen met hun camerake, en verklikkerke spelen , zijde gij ne vent of den grootste bleter van de planeet , als je een probleem heb doe je dit !!!!!!!!!!!!!

 

ok, zal dus het verhaal eens zeggen; 

mijn vrouw moest gisteren haar eerste dag gaan werken. een baan die ze niet kent. ik laat haar alleen rijden en volg haar met mijn auto om te zien of ze wel de weg vindt.

op een bepaald moment zitten wel op een smalle veldbaan, waar 2 autos mekaar niet kunnen passeren. we naderen 2 fietsers, een gewone (electrisch?) en een koersfiets. die zitten op een 10-15meter van elkaar. mijn vrouw wijkt uit naar links en rijd voorzichtig diene koersfiets voorbij. ineens gaat die gewoon in het midden van de baan rijden. mijn vrouw moet remmen en blijft erachter. die zit dan op t gemak diene andere fietser te dubbelen (overtreding nr 1, met 2 naast elkaar rijden buiten bebouwde kom en hierbij achteropkomend verkeer hinderen).

koersfiets is diene andere voorbij, mijn vrouw rijdt voorzichtig voorbij omdat ze niet weet wat diene nog gaat doen. ze rijd verder, ik blijf achter diene koersvelo om hem in de gaten te houden. paar 100meter verder moet mijn vrouw rechts afslaan op haar werk, ze zet haar pinker op en begint te remmen.

ik zie dat diene koersvelo totaal niet anticipeert, hij blijft even hard doorrijden en blijft rechts op de baan. de moment dat mijn vrouw afdraait, wil diene rechts voorbij gaan, hij knalt bijna op haar zijflank, zit van zijn oren te maken. mijn vrouw verschiet en stopt. diene gaat links aan haar deur en zit allerhande gebaren te maken. ik zie het allemaal gebeuren. ik stop, claxonneer en roep aan diene fietser dat de pinker aanstond en hij niet rechts mag dubbelen. hij rijdt ineens weg.

ik ga er achter en ga naast hem rijden. ik zeg hem dat de pinker aanstaat en hij dan ofwel moet stoppen, of links inhalen. rechts voorbij mag niet.

hij begint te roepen naar mij: IK RIJD RECHTDOOR! IK HEB VOORRANG! AUTOS MOETEN STOPPEN.

ik hem hem nog gezegd dat hij fout is en vraag hem te stoppen. hij weigert. ik rijd een stukvoorbij en draai de auto. doe teken om te stoppen. negeert mij, rijd door en roept nog dat hij voorrang had.

dat zijn dus van die pipo's die op een paar 100meter 2 overtredigen begaan, naar mijn vrouw zit te brullen dat ze moet uitkijken. hij kwam gewoon naast haar deur en dacht dat die de deur ging open trekken. daarom dat ik claxoneerde en hem aangeroepen heb.

en nu moogt gij mij eens zeggen dat ik de wereld omzeep help door dergelijke zaken te filmen om mijn vrouw en 3jarige dochter te beschermen. de volgende keer zet ik de camera af en rijd diene klojo omver.
weet je dan wat het probleem is? ik heb geen nummerplaat, ik heb geen naam, ik heb niks. als diene pipo morgen naar de politie stapt en zegt dat auto X met nr plaat Y hem gisteren probeerde te doen stoppen, dan heb ik de politie hier aan mijn deur

aangepast door fcapri
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei ir_fuel:

Wat? :lolz: 

Je weet wel, zoals jij binnen x jaar gaat doen als je dochter voor de eerste keer met de fiets naar school gaat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:lolz: wtf 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Polygoon said:

Je weet wel, zoals jij binnen x jaar gaat doen als je dochter voor de eerste keer met de fiets naar school gaat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:lolz: wtf 

Ja met zo een driehoek op de achterruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vrouw komt uit china, ge kunt niet verwachten dat die hier de weg vanbuiten kent. we zijn 1keer naar ginder gereden voor de sollicitatie, en ze moest gisteren voor de eerste keer zelf naar ginder rijden

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei fcapri:

mijn vrouw komt uit china, ge kunt niet verwachten dat die hier de weg vanbuiten kent

Anno 2017 hebben we daar een GPS voor maar bon, als jij altijd achter haar gaat blijven rijden als ze ergens naartoe moet waar ze het niet kent. Dat zal ook wel werken zeker? :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik voor rijd, dan hoeft ze maar te volgen en dan leert ze het nog niet. ik moest toch nog doorrijden naar de winkel, kan ik evengoed langs daar ff volgen of ze niet verkeerd rijdt. mijn moeder was ook zo, overal kent ze haar baan, en overal rijdt ze verkeerd. ma we kunnen de rollen eens omdraaien hé. we gaan eens naar shanghai, huren daar een auto en gij moogt daar dan de weg eens tonen aan mij dwars door de stad ;-)

 

GPS geef ik niet, dan zit ze naar dat schermpke te loeren en kijkt ze niet op de weg

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei ir_fuel:

Of dat ze kan rijden? :P 

ze kan rijden, maar als ge dan van die kiekens op ne velo hebt die haar eens de regels anders gaan aanleren.... zij komt uit shanghai, en daar zijn de regels simpel. de sterkste heeft voorang. fietsers en voetgangers hebben NIKS te piepen. zelf op een zebrapad met een groen licht voor over te steken, hebben afdraaiende autos nog steeds voorrang. k zit al jaren in haar hoofd te steken dat ze fietsers moet bekijken, dat het zwakke weggebruikers zijn, dat ze rare toeren uithalen... op zich was ik content dat ze diene fietser al niet had aangereden als die naar het midden van de baan kwam.

kwestie blijft hetzelfde, mijn vrouw haar auto heeft ook een dashcam, de mijne ook, en ik ben nu ene aan het maken met 2 cameras voor op mijn ligfiets. ook al iets teveel bijna-ongelukken gehad. 1keer een echt ongeluk waarbij de auto is gevlucht, en dan aan de politie heeft verklaard dat ik hem heb aangereden en ik gevlucht was met de fiets.
ik kon die ook niet aanklagen, want volgens die agente : 'iedereen is vrij te verklaren wat ze willen'. DAAROM heb ik dashcams. en ik wil legaal ook in orde zijn als ik ook naar de rechtbank moet stappen

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, willytoyota de grote said:

Man meende gij dat nu , tis door idioten als jij dat de wereld naar de kloten gaat ,al die debielen met hun camerake, en verklikkerke spelen , zijde gij ne vent of den grootste bleter van de planeet , als je een probleem heb doe je dit !!!!!!!!!!!!!

Vroeger zou ik gezegt hebben oog om oog tand om tand maar met ouder worden (lees) misschien iets slimmer, zou IK de persoon in kwestie aanspreken en vragen wat het probleem is

en dan kunde klappen

als ik ene zie die mij filmt en ik hoop dat jij het bent die breek ik zijn camerake uit zijn autoke

autominded ????????????????????????????? GROOTKINNEKES BLETERKES SITES

IDIOOT  echt he daar word ik dus pisneidig van .

zo tis even van mijne lever

Pilleke vergeten te pakken? :D

15 minutes ago, fcapri said:

mijn vrouw moest gisteren haar eerste dag gaan werken. een baan die ze niet kent. ik laat haar alleen rijden en volg haar met mijn auto om te zien of ze wel de weg vindt.

 

:lol: 

Dit vind ik ook wel grappig.
OK met China en zo, maar had je ze niet beter een half uur vroeger kunnen laten vertrekken, en ze je laten bellen als 't niet lukt?

En idd GPS man.. Desnoods met pijlen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind daar niks grappig aan. als ge bij mij in de auto had gezeten, en die fietser bezig zag (zeker toen die naar haar deur ging en zotte tekens zat te doen) begin mijn bloed toch te koken. en gij staat er dan achter hé, 10meter daar vanaf.

ik heb al eens een agressieveling achter mij gehad. komt aan een kruispunt voor mij geschoten, ik ga hard in de remmen, banden piepen. blijkbaar toch niet naar de goesting van diene gast en diene stapt op het midden van dat kruispunt uit. ik zie geen tegenliggers en rijd gewoon verder. diene is achter mij gekomen en zat continue tegen mijne bumper. overal waar ik stopte kwam die naar mij gelopen en probeerde mijn deur te openen. ik heb toen de politie gebeld. die gaven mij de raad om naar het lokaal politie bureau te rijden. ik rijd mijn huis dus voorbij en ga naar de politie. onderweg kom ik een stopbord tegen en die camionette rijd VOL tegen mijn trekhaak aan. ik had de politie nog aan de lijn. die kerel kwam toen naar mijn deur gelopen en probeerde mijn ruit in te slaan.
de politie aan de telefoon: "meneer, houdt u kalm, de collegas zijn onderweg".

ik antwoorde: dat ben ik niet, de andere probeert mijn ruit in te slaan. 

toen die zag dat ik aan het bellen was, sprong die in zijn camionette en reedt weg. ik heb die nog gevolgd en ben daarna bij de politie klacht gaan indienen. 

en weet je wat het resultaat is? woord tegen woord, aangezien er geen aanrijdingsformulier is opgemaakt, kan niemand bewijzen WAAR het opgeluk gebeurde en dat ik aan een stop bord stond. als ik die wou vervolgen, was het zowieso rechtbank en hebt ge ALLETWEE verkeersaggressie op uw strafblad. sindsdien heb ik een dashcam in de auto.

aan al die tegenstanders van dashcams. wacht tot u vrouw/vriendin/kind... zo eens ne pipo tegenkomt op straat

aangepast door fcapri
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK de persoon in kwestie aanspreken en vragen wat het probleem is
en dan kunde klappen
als ik ene zie die mij filmt en ik hoop dat jij het bent die breek ik zijn camerake uit zijn autoke


Maat, klappen met die losers die alles filmen?

Klappen doe ik ni met mijn mond maar met mijn vuisten... [emoji1377][emoji1377][emoji1377]

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Gerelateerde inhoud

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid