Ga naar inhoud

Dashcam


GTX

Aanbevolen berichten

Gij dat nodig in die F30 van u? Die rijdt toch nooit? :D

 

Nope maar in de f20 komt er wel één en is normaal hetzelfde hé. Doe jij het eerst eens en neem veel foto's hé :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ook al maanden over aan het nadenken om zo'n ding aan te schaffen, wat ik dagelijks allemaal tegenkom... niet te schatten...

Iemand een idee over een dashcam die prijs/kwaliteit de moeite waard is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Mio heb ik al heel wat problemen gehad en zou ik niet aanraden.

Hij wordt nog dagelijks gebruikt maar hij heeft er niet altijd zin in.

De DOD heb ik nu toch al 2 à 3 jaar en daar ben ik heel tevreden van.

Mooi zuiver beeld, veel info. Heb deze gekocht omdat die in verschillende testen als heel goed werd bestempeld en hij is niet te prijzig.

Heb via iBood eens een extra batterij gekocht van 9200a voor als ik hem ergens continue wil laten opnemen, deze is niet groter dan een iPhone en kan je dus gemakkelijk wegbergen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze sinds gisteren in mijn auto hangen:

http://www.nextbase.co.uk/product/in-car-cameras-series/in-car/in-car-cam-512g-dash-cam/

Heb er nog een BlackVue DR650GW in mijn schuif liggen, van de 2 destijds, die is wel compacter (is gewoon een cilinder met een houder die aan het raam kleeft). Deze zit met een zuignap vast en neemt dus meer ruimte in de hoogte in. Beeldkwaliteit moet ik nog eens bekijken (heb nog niet zelf naar de filmpjes gekeken), maar volgens de reviews zit dat goed.

IBRlQzV.jpg

Ik ga de kabel momenteel niet wegwerken want ik wacht op een kitje om dat ding permanent van stroom te voorzien.

Over de Blackvue kan ik wel al wat meer info geven:

- wifi connectiviteit om dus je beelden te bekijken zonder de SD kaart te moeten verwijderen is gewoon bagger. Dat marcheert voor geen meter.

- de gps module heeft regelmatig kuren. Dan zijn er 2 oplossingen: ofwel je dashcam een week niet van stroom voorzien, ofwel dat ding open gooien en de gps batterij eventjes ontkoppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, zo'n cilindervormige dashcam is op dat vlak toch wat discreter.

Die Blackvue die nog in mijn schuif ligt hou ik bij voor als de andere geleverd wordt. Die kan je ook hoger monteren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kheb al een tijdje een Kenwood hangen. Wel spijtig dat een dashcam in Duitsland geen rechtsgeldig bewijs opleverd...

oplevert...

Dus iemand springt voor je wagen, maar je mag die beelden dan niet gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oplevert...

Dus iemand springt voor je wagen, maar je mag die beelden dan niet gebruiken?

:oops:

Zelfs als je je kar in de muur boort erdoor niet. De privacy wetgeving is er niet mee compatibel .

Enkel in parkeerstand is het geldig omdat de camera dan eerst begint te lopen bij een gebeurtenis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge ziet daar niks van als chauffeur.

Zit rechts achter de spiegel.

Klopt, veel zie je daar niet van.

Het heeft zelf heel lang geduurd voor er hem iemand gespot heeft.

@ir_fuell, ga je dat kitje bestellen van de link?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu niet om jouw camera af te breken hé, want ik heb dat bij nog geen enkele dashcam gezien, maar de nummerplaten van tegemoetkomend verkeer kan je niet lezen? Ik verwacht waarschijnlijk teveel, maar dat is iets dat mij bijvoorbeeld stoort aan die dingen.

Als er iemand te kort langs je afschuurt, je spiegel eraf rijdt en vervolgens het hazenpad kiest heb je nog geen identificatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu niet om jouw camera af te breken hé, want ik heb dat bij nog geen enkele dashcam gezien, maar de nummerplaten van tegemoetkomend verkeer kan je niet lezen? Ik verwacht waarschijnlijk teveel, maar dat is iets dat mij bijvoorbeeld stoort aan die dingen.

Als er iemand te kort langs je afschuurt, je spiegel eraf rijdt en vervolgens het hazenpad kiest heb je nog geen identificatie.

Dat hangt toch enorm af van aan welke snelheid beide partijen rijden?

Als je dat wil kunnen met 2 voertuigen die elk 80 km/h rijden ga je een exemplaar mogen zoeken dat aan 120fps kan filmen ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzen stuurwielpercussionist. :-D

 

Is vet duidelijk om gewoon te kijken hoe/waar er gereden wordt (circuitfilmpjes b.v.) maar om dingen te kunnen lezen is dat toch nog altijd niet super. Laatste afslag van rond punt rechtsaf b.v. kon ik zelfs niet eens lezen wat er op die wegwijzer stond. Maar zal mogelijks wel doenbaar zijn door frame per frame te kijken en in te zoomen.

 

 

 

 

Ik wil het ook wel. En ik heb het wel voor 't compacte van die BlackView "staafmodelletjes". Mooi discreet weg te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzen stuurwielpercussionist. :-D

Is vet duidelijk om gewoon te kijken hoe/waar er gereden wordt (circuitfilmpjes b.v.) maar om dingen te kunnen lezen is dat toch nog altijd niet super. Laatste afslag van rond punt rechtsaf b.v. kon ik zelfs niet eens lezen wat er op die wegwijzer stond. Maar zal mogelijks wel doenbaar zijn door frame per frame te kijken en in te zoomen.

Ik wil het ook wel. En ik heb het wel voor 't compacte van die BlackView "staafmodelletjes". Mooi discreet weg te werken.

Slaat dat op mij?

Dan denk ik niet dat ik mee ben en dat ik nog wat uitleg nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid