Ga naar inhoud

Dashcam


GTX

Aanbevolen berichten

Ik wil het ook wel. En ik heb het wel voor 't compacte van die BlackView "staafmodelletjes". Mooi discreet weg te werken.

Ik ook, alleen merk je daar wat harder aan dan aan den deze dat het Chinees materiaal is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga toch nog de mensen moeten geloven die zeggen dat het hier de mentaliteit is dat je alleen maar een antwoord krijgt als je in de cc zit.

Triestig boeltje dan als het zo is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow jong, vanwaar zo nukkig? :lol:  Neen, 't was ir_fuel die trommelde op z'n stuur in z'n filmpje van z'n nieuwe dashcam. Jouw post kwam er tussen net voor ik postte, blijkbaar, en dat heb ik niet gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga toch nog de mensen moeten geloven die zeggen dat het hier de mentaliteit is dat je alleen maar een antwoord krijgt als je in de cc zit.

Triestig boeltje dan als het zo is.

In de watte? En wie zegt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is er nu al een antwoord op welke dashcam je tegenwoordig moet kopen als je de beste en minst opvallende wil ? Genre Blackvue dus.

Normaal gezien zeggen ze: cheap | good | pretty : pick two.

Maar ik krijg het gevoel dat de combo goed & onopvallend gewoon nog niet bestaat in de dashcammarkt. :-/

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heeft hier al 10x gestaan, zo'n mini-one is ideaal & klein :)

 

Best alleen op amazon kopen ivm je garantie

Scusi, ik wist 't ook niet.

 

Linkje? Ik vind 'm niet meteen. http://www.amazon.de/s/ref=sr_ex_n_0?rh=i%3Aaps%2Ck%3Amini-one+dashcam&keywords=mini-one+dashcam&ie=UTF8&qid=1448193936&ajr=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zocht wat video's. Lijkt dat je bij nachtelijke opnames eigenlijk nooit nummerplaten kan herkennen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn hier toch mensen met onrealistische verwachtingen van een dashcam hoor :D

 

Welk materiaal denk je nodig te hebben om 's nachts te kunnen filmen en perfect letters van 8cm groot te kunnen lezen op 10 meter afstand, vanuit een bewegend voertuig? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je voor de Mini 0806 willen gaan, zorg dan dat je zeker een nieuwere versie dan batch 3 hebt. Deze hebben nogal wat problemen gehad.

 

@@ir_fuel, ik zou zeker de nieuwste firmware van de BlackVue eens proberen downloaden, wifi snelheid is er serieus op vooruit gegaan. Heb een maand terug nog op een opendeurdag gestaan waar ik vanaf +- 15m perfect de beelden live kon streamen. Dat was bij de vroegere firmware niet mogelijk...

 

Over het algemeen ben ik fan van de BlackVue's (met hun nieuwste firmware dus). (redelijk) klein, onopvallend, neemt weinig plaats in, goed beeld (hoewel nummerplaten aan behoorlijke snelheid herkennen in het midden van de nacht inderdaad amper mogelijk is op dit moment). Ze zijn natuurlijk wel wat aan de prijzige kant, maar je krijgt er wel een hoop opties bij (WiFi, GPS, smartphone app, pc/mac software, ...)

 

PS: heb dus bijna 3 jaar een dashcamwebshop gehad die ondertussen verkocht is, verkoop momenteel zelf niets meer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn hier toch mensen met onrealistische verwachtingen van een dashcam hoor :D

 

Welk materiaal denk je nodig te hebben om 's nachts te kunnen filmen en perfect letters van 8cm groot te kunnen lezen op 10 meter afstand, vanuit een bewegend voertuig? :)

Graag ook aan 60 fps als het even kan. Het mag 4K zijn; ja. Lever je dat in iets ter grootte van een kleine Pritt-plakstift? Dankjewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ale, wat moet ik nu kopen, blackvue 650 met powermate of zo'n mini ?

 

Als geld geen rol speelt zal die blackvue normaal wel een betere lens hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bron : ANWB

 

Iedereen kent ze wel: filmpjes op internet van roekeloze inhaalacties, ongelukken, bijna-ongelukken en verkeersruzies. Vaak worden ze opgenomen met een dashcam: een camera die je aan je voorruit plakt. Vooral in Azië en Rusland zijn ze razend populair, maar ook in Nederland zie je ze steeds vaker. Waarom zou je een dashcam kopen? Bijvoorbeeld omdat je mooie autoroutes vast wilt leggen. Maar vaak is de belangrijkste reden: het registreren van andermans verkeersgedrag. Daarom staat een dashcam altijd aan wanneer je rijdt. De beelden gebruik je pas als je ze nodig hebt. Zie het als een zwarte doos voor je auto. Zodat je na een ongeval kunt aantonen dat je zélf onschuldig was. Want gemaakte beelden kunnen dienen als bewijs in een rechtszaak. Nadruk op ‘kunnen’, want uiteindelijk beslist de rechter daarover.

Nummerborden

Voor deze test maakten we tientallen ritten met tien dashcams. We kozen voor dashcams met een Full HD- of Super HD-resolutie. Overdag en in het donker, binnen en buiten de bebouwde kom, op snelweg en op N-weg. Achteraf beoordeelden we de kwaliteit van de beelden. Naast het scherp vastleggen van verkeerssituaties is het belangrijk dat nummerborden goed leesbaar zijn. Dat deden de camera’s lang niet altijd goed. Bij gunstige omstandigheden – zon van achter en lage snelheden – waren nummerborden bijna altijd goed te ontcijferen. Bij hogere snelheden, tegenlicht en/of schaduwpartijen ging het echter al snel mis en werden de kentekens vaak wazig. In het donker warende resultaten nog veel slechter. Ook op lage snelheid zijn nummerborden dan amper nog leesbaar, zelfs van geparkeerde auto’s. Beste beeldkwaliteit bieden de camera’s van Mio, Mini en Vicovation. Vooral overdag maken ze scherpe, heldere beelden. Ook waren kentekens van andere auto’s het best leesbaar met deze camera’s.

Bekijk de testresultaten per dashcam

Caliber DVR-200
DJ Electronics DJE-55 GPS
Finevu Pro II Full HD
Garmin Dash Cam 20
Lukas LK-7900 Ara
Mini 0806 (voordelige keus)
Mio Mivue 658 Touch (testwinnaar)
Rollei Car DVR 210 Wifi GPS
Thinkware X-500 II
Vicovation Marcus 4

Extra mogelijkheden

Veel dashcams bieden extra mogelijkheden naast het filmen. Bijna elke camera heeft GPS, waarmee o.m. je snelheid en afgelegde route wordt vastgelegd. (En je later op een computer kunt bekijken op de kaart). Daarnaast zijn er extra’s als Lane Departure Warning System: dan krijg je een piepsignaal wanneer je over een doorgetrokken streep rijdt. In de praktijk blijken dat soort extra’s zelden goed te werken. Laat je dus niet te veel leiden door ‘slimme’ snufjes. Wél handig vonden we flitspaalsignalering (Mio) en Frontal Crash Warning System (Thinkware). Dat laatste houdt in dat je een waarschuwing krijgt als je een voorganger te dicht nadert. Veel dashcams bieden ook motion detection. Dan begint de camera te filmen zodra er beweging rond de auto is. Zo kun je je voordeur of oprit ‘s nachts in de gaten houden. Die functie is alleen interessant als er een zogenaamde ‘permanente voedingskabel’ verkrijgbaar is. Deze sluit je niet aan op de sigarettenaansteker, maar rechtstreeks op de accu. Dan wordt de cam ’s nachts van stroom voorzien zonder dat ‘ie de accu ‘leegtrekt’.

Conclusie

Wie overdag bruikbare beelden wil maken, heeft voldoende aan een betaalbare camera als de Mini 0806 (€ 127) of DJ E-55 GPS (€ 99). In het donker laat de kwaliteit van deze dashcams te wensen over, maar geen enkele camera presteerde goed in het duister. Testwinnaar is de Mio MiVue 658 Touch (€ 170): deze maakt zeer goede beelden overdag en redelijke in het donker. Andere pluspunten zijn het touchscreenscherm en handige extra functies: flitspaalsignalering en motion detection.

Pas op boetes!

Opgelet: het gebruik van dashcams is niet overal legaal. In Luxemburg, Portugal en Oostenrijk is dat verboden en kun je flinke boetes krijgen. Ook in Nederland moet je oppassen: dashcambeelden met herkenbare personen of kentekens online zetten kan in strijd zijn met de privacywetgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen ben ik fan van de BlackVue's (met hun nieuwste firmware dus). (redelijk) klein, onopvallend, neemt weinig plaats in, goed beeld (hoewel nummerplaten aan behoorlijke snelheid herkennen in het midden van de nacht inderdaad amper mogelijk is op dit moment). Ze zijn natuurlijk wel wat aan de prijzige kant, maar je krijgt er wel een hoop opties bij (WiFi, GPS, smartphone app, pc/mac software, ...)

 

 

Ja er is nogal een groot verschil momenteel tussen theorie en praktijk bij die Blackvue die ik heb. Ik heb die gebruikt in het voorjaar van dit jaar. Hopelijk is het dan beter met de nieuwe firmware. Dat is eigenlijk de reden dat ik geen tweede heb gekocht, want ik vind het wel een propere oplossing, maar betalen voor een Wifi die onbruikbaar is + een GPS die uitvalt is een beetje onzinnig.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid